1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Probleem: "Niet zien en horen van personen" tijdens een Live game

Discussie in 'Games' gestart door WouteR, 26 jun 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zie ook deze thread hoe een Alcatel Speedtouch Home
    te tweaken :) ... maar de link blijft handig (maar is niet de oorzaak van niet kunnen horen zien (wel DLC)) ...tevens is de speedtough neit echt geschikt als router
     
  2. Spaarpot

    Spaarpot Surfdude

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    0
    Die speedtouch werkt prima als router en is er ook geschikt voor, oorspronkelijk is het ook een Modem/Router. Het werkt alleen een beetje anders, zo moet je b.v. elke pc een vast ipnummer geven. Maar wat zit ik te zeuren, het werkt tenminste :)
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Om mezelf even te quoten

    voor een enkele computer is dit een redelijke modem/router .. ga je fanatiek surfen of liven dan heb je last van package losses
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2003
  4. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Xbox live werkt zolang je als enige gebruik maakt van die router. Gaat er iemand bij jou thuis fanatiek zitten te browsen dan is de kans groot dat je problemen gaat krijgen. Dat is een gedocumenteerde tekortkoming in de getweakte Speedtouch Home en volgens mij zit dat probleem ook in de Speedtouch Pro. De nieuwere Alcatel modem/routers (de zgn MultiPC modems van KPN) hebben dat probleem voorzover ik weet niet.
     
  5. Spaarpot

    Spaarpot Surfdude

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    0
    aha ok :), nou dat is goed om te weten of eigenlijk helemaal niet goed :p
    Maar Fardo, hoe heb je dat precies opgelost met die Linux doos voor de ip-tabellen?
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2003
  6. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Je moet je Speedtouch in "bridged mode" zetten. Dan gebruik je dus niet de (NAT-)router funktie van dat ding, maar alleen de modem funktie.

    Vervolgens gebruik je ofwel een Linux doos ofwel een ADSL router om te zorgen voor de IP router en de NAT vertaling. Als je niet weet wat NAT is kun je dat verhaal met die Linux doos beter vergeten, want dat is voer voor techneuten. Koop dan ergens een goedkope adsl router en klaar ben je. Een Linksys kost volegns mij nog maar een eurootje of 70 en ik heb gezien dat ook SMC goede en betaalbare adsl routers heeft (te koop bij o.a. Mycom).
     
  7. Spaarpot

    Spaarpot Surfdude

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, bedankt zal er is naar gaan kijken :)
     
  8. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Na al die tijd nog geen reactie :confused: mja tis me al in me eentje gelukt met hulp van de support van draytek. Speelt veel beter nu :p
     
  9. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Dus toch niet in je eentje, en bedankt dat je je oplossing deelt met anderen...

    Wel hulp vragen aan anderen, maar zelf iemand helpen... Pfff... |:-
    Pejannl moppert over dit soort gedrag...
     
  10. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat de oplossing was staat hier al dus ik zag geen reden om het nog is te vertellen, gewoon de ports die bij de eerste pagina's stonden open zetten en je router rebooten. Jij trekt btw ook snel conclusies :confused:
     
  11. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik leek het probleem destijds opgelost te hebben dmv de DMZ optie, en heb daarna het poorten redirecten niet meer getest.

    Nu kwam ik hier laatst terug omdat mijn tweede Xbox problemen heeft met Xbox Live, en dan vooral het onderling contact tussen de beide Xbox'en. Dat bleek een té groot probleem, waar ik me bij neer heb moeten leggen.

    Ik heb toen echter het een en ander gerommelt aan DMZ (waar je maar één IP adres in kan plaatsen bij mij :eek:) en niet helemaal zeker van mijn zaak dat ik weer het juiste adres heb ingevoerd. Nu zie ik wel gewoon bij diagnostiscs welke apparaten contact hebben en ik ben er van verzekered dat dit 192.168.1.13 adres de Xbox is, die staat dan ook in het DMZ nu. Échter, en daar komt het probleem, ik heb nu vooral in PGR2 weer veel connectie problemen. Bij een groot aantal games krijg ik de bekende melding met iets als 'Session not available' terwijl ik er verzekerd van ben dat de sessie wel degelijk bestaat.

    Nog grappiger: Wanneer ik dus zo'n sessie probeer te betreden zien ze me wel eventjes in beeld verschijnen, maar wordt ik er (vóórdat ik zelf echt in de lobby zit) al weer 'uitgegooid' (en nee niet gekickt :)).

    Dit probleem had ik ook met de XBL Voice Chat, ervanuitgaande dat ik dit probleem ook met andere Live games heb (speel verder niks anders meer, en Rainbow Six 3 hebben de 'bekende probleempersonen' niet :)).

    Een heel vaag verhaal, maar het komt er dus op neer dat ik eigenlijki nog steeds met het probleem lijk te zitten.

    1. Waarom werkt het DMZ niet meer :eek:

    2. Het poorten redirecten verhaal is waar ik me aan wil ga wagen, maar wat moet ik precies hier invullen? (zie plaatje) Zit ik uberhaupt wel goed bij Port Redirection Table?

    [​IMG]

    Hier nog even het lijstje met bekende feitjes:

    A: Abonnement
    1: Naam provider XS4ALL
    2: Soort abonnement (naam, type) Basic (1024/320)
    3: Kabel, ADSL, of anders? ADSL
    4: Up- en downloadsnelheid 1024/320

    B: Hardware
    1: Modem merk en type Draytek Viger 2600 ADSL Modem/Router
    2: USB modem? (Ja/Nee) Neen
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) Ingebouwd in eerder genoemde modem.
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?)Nee
    5: Direct Connection Ja/Nee Nee

    Hopelijk hiermee genoeg geinformeerd te hebben.
     
  12. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Wouter, zet deze ports open voor beide xboxen: TCP: 3074, UDP: 3074 en UDP 88. Dit moet in NAT Setup. Als je dit gedaan hebt ga je naar het hoofd menu van je router en klik je op Reboot System > Using Current Configuration > OK > 1st HTTP://192.168.1.1:80.

    Dit heeft bij mij geholpen. Althans dat geloof ik. Ik hoorde Abothur nooit en nu de poorten open staan hoor ik hem wel. Omdat ik t vrij druk heb en niet veel Live speel weet ik dus niet of t alles oplost.

    Succes!
     
  13. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Hmm is het het openen (Open Ports Setup) of het doorsturen (Configure Port Redirection Table) wat ik hebben moet?
     
  14. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Sorry dat ik dat niet goed heb gezegt maar het is Open Ports Setup
     
  15. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ok, thanks, vanavond eens uitzoeken of het inderdaad werkt :)
     
  16. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Het hoort te werken, als je t goede ip hebt ingevuld en de router hebt gereboot tenminste.
     
  17. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja, ok. Je hebt gelijk; het spijt me. Stom van me.

    Je hebt dus 1: "in je eentje", en 2: "met de hulp van Draytek Support" de oplossing gevonden die op pagina 1 van deze thread staat. Dat is volkomen logisch en duidelijk. ;)
     
  18. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Advanced -> NAT Setup -> Port Redirection

    XboxTCP - TCP - 3074 - 192.168.1.13 - 3074 - active
    XboxUDP - UDP - 3074 - 192.168.1.13 - 3074 - active
    XboxTCP - TCP - 88 - 192.168.1.13 - 88 - active

    ervan uitgaand dat jouw Xbox op 192.168.1.13 staat.

    Zo heb ik hem staan:
    [​IMG]

    NB: Het gebruik van 2 Xboxen op één router met Xbox Live wordt door Microsoft (en door de Xbox zelf ook, trouwens) *niet* ondersteund. Het werkt soms goed en soms (meestal) niet, om de doodeenvoudige reden dat je met één extern IP nummer slechts één Xbox kunt ondersteunen.
     
  19. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik bedoelde zonder hulp van jullie maar goed geen zin in discussie ;).
     
  20. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb pas geleden een verandering aangebracht in mijn NAPT settings van mijn router om te kunnen hosten over Xbconnect. voor dat ik dat deed stonden er 3 regels in de tabel. na een UDP en TCP poort open gezet te hebben. stonden er 3+2 = 5 regels. een week later (nu dus) staan er 9 regels. ik weet niet waar deze vandaan komen.
    Omdat Xbconnect 8602 gebruikt zegt mijn boerenverstand dat elk programma dat op mijn computer en internet gebruikt om goed te werken zo'n nummer heeft. mijn vraag is nu of er ergens op internet een lijst staat waarmee ik het programma bij de onbekende "NAPT-getallen" kan vinden.
     

Deel Deze Pagina