1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Probleem: Xbox Live verbinding valt midden in een game ineens weg

Discussie in 'Games' gestart door Pejannl, 7 mei 2004.

  1. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Mijn vermoedens gaan momenteel uit naar een DHCP refresh probleem...

    @Ivox: Laat jouw Sitecom zien hoe lang je IP adres nog geldig is?

    Ik heb een Linksys router en die laat bij zijn status info zien hoe lang het IP adres nog geldig is. Vigors doen dat ook.

    Als je router dat laat zien, noteer de resterende tijd en ga dan spelen (hmm... als je het leest wanneer je boos bent klinkt het opeens heel anders... 8) ). Als je verbinding verbroken wordt ga je opnieuw naar je router en kijkt of wellicht tijdens je game de IP informatie vernieuwd is.

    Je kunt ook dit proberen: Noteer het internet IP adres van je router, evenals het netmask, de gateway en de DNS adressen. Vul dit vervolgens handmatig in in je router configuratie. Ga toch spelen! Euh... Ik bedoel "Ga nu spelen." ;)

    Het zou me niet verbazen als dit je probleem oplost, maar zeker weet ik het niet. Ik weet dat sommige routers niet goed tegen de DHCP refresh kunnen en als MS met de Tsunami update de netwerkroutines kritischer heeft gemaakt gaat het fout.

    Laat je horen wat je ervaringen met deze testen zijn?

    PS: Jozo en Xatos, als jullie enigszins begrijpen wat ik hier schrijf kun je dan eveneens deze IP fix proberen? (Pejannl twijfelt sterk aan zichzelf want de Vigor heeft geen last van DHCP refresh trubbels... :{ )
     
  2. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    @rel©: Nee, dat gaat niet, maar Planet heeft jou een multipc modem verkocht en dat is een modem met een ingebouwde router. Dus als jij denkt dat je een directe verbinding hebt dan heb je in feit een verbinding via een router... :D
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2004
  3. Securer

    Securer Active Member

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    2
    laatste offtopic ;) Dat kan ika an je posts ook wel zien. Maar voor mij geldt hetzelfde, naast meer dan voldoende theoretische kennis helaas maar 9 jaar network engineering. Maar nu weer ontopic inderdaad 8)

    Hebben jullie dezelfde packetloss alleen vanaf de xbox of eventueel ook vanaf pc's binnen het netwerk? Inderdaad vast ip e.d. op de xbox goeie suggestie van Pejannl.
     
  4. Stifke

    Stifke Frikandel Specialist

    Berichten:
    1.289
    Leuk Bevonden:
    3
    @Pejannl: bedankt voor je reactie.

    Ik heb inderdaad een lease time in mijn router zitten hieronder de gegevens:

    Physical Address: 00-60-97-19-cc-d2
    IP Address: 62.195.121.50
    Network Mask: 255.255.254.0
    Default Gateway: 62.195.120.1
    DNS IP Address: 212.142.28.68
    62.108.1.69

    DHCP Client: ON
    Lease obtained: 7 days,0 hrs,0 minutes
    Remaining lease time: 6 days,13 hrs,48 minutes


    Ik heb deze gegevens nu handmatig ingevoerd (had ik nog niet geprobeerd) ik laat je weten wat de uitkomst is.

    Verder kan ik het nu niet testen want ik heb wat andere verplichtingen, het is tenslotte een feestdag vandaag... Vanavond zal ik replyen met wat meer info.

    Bedankt alvast !!!
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik zie dat er al antwoord is gegeven en mijn kruit is al verschoten ;)

    Ik zie dat er wel verschillende problemen spelen ....

    1) Packet Loss --> Planet
    2) Lease tijd --> Planet

    Zijn er ook andere providers met dit probleem of heeft alleen planet last?
     
  6. rel©

    rel© BBE

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vat hem *) .
     
  7. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Tsja... Ik ben blij dat jij een systematiek in kunt vinden, want ik zie hem nog niet. Eerstens komt dit probleem niet alleen met Planet maar hebben ook anderen er last van (bij ons o.a. een Chello gebruiker, en ik heb inmiddels gehoord dat dit probleem ook in andere landen speelt).

    Tweedens, Farrie, toch wel handig als je wat theoretische kenis hebt... Een DHCP lease heeft _altijd_ een lease tijd. En die van Ivox valt me reuze mee, want hij krijgt een lease van 7 dagen. Dat betekent dus ook dat het probleem niet aan de DHCP refresh ligt, want zijn refresh is immers slechts eenmaal per 3,5 dagen. (DHCP refresht als de lease half op is).

    Bij Demon geven ze een DHCP adres met een geldigheidsduur van slechts één uur, dus we zouden dan ook al meerdere Demon peepz hier moeten hebben gehad.

    Overigens is het probleem inmiddels bij Microsoft neergelegd want ik vrees dat dit onze mogelijkheden te boven gaat. Volgens mij heben we een probleem met de netwerkroutines van de Xbox zelf en daar kan alleen MS wat aan doen.
     
  8. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Dat is wel balen om te lezen, kheb net demo DSLexpress besteld (2048kpbs down en 1024kpbs up).
    Ben benieuwd wanneer eea geleverd word. Ik heb nu chello, dus slechter kan het ni worden :'-(

    Maar zodra ik het heb laat ik het weten of ik ook last van de verbinding heb. Echter levertijd is 5 weken !!!!!!!!!!
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2004
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Klopt ik heb ook al contact opgenomen met Microsoft ... ik heb het gevoel dat niet iedereen er last van heeft, maar wel een aantal mensen ... allemaal met de komst van V3 ... wat me op valt is dat dit andere routers zijn dan wat MS heeft mij heeft verteld ... namelijk problemen met linksys routers (ik heb een linksys en ik onder vind geen problemen) .... Misschien is het ook spel afhankelijk ... maar ja ik sta ook voor een raadsel
     
  10. Ghostkiller14

    Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een Linksys router en ondervind geen problemen.
     
  11. rel©

    rel© BBE

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb toch nog ff een vraagje voordat ik de planet helpdesk ga bellen. Als ik ping naar een nederlandse site komen alle pakketjes gewoon aan, ping ik daarentegen naar een amerikaanse site komt gemiddeld meer dan de helft van de pakketjes niet aan. Dit hoort toch niet zo te zijn? Verklaart dit dan ook waarom de packet loss zo hoog is wanneer ik die test doe op mijn xbox aangezien ik dan ping naar een amerikaanse server. Of zie ik dit verkeerd?
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2004
  12. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
  13. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Overigens heb ik ook packet loss bij Planet (comfort 2048/364): P19/25 meestal als ik ping met Xbox Live.
     
  14. Stifke

    Stifke Frikandel Specialist

    Berichten:
    1.289
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb een PM van iemand gehad die dezelfde specs heeft/had als ik.
    Zie onderstaande als je aan mijn specs voldoet om het volgende probleem 'waarschijnlijk' op te kunnen lossen:

    Quote:
    Originally Posted by IvoX
    Ik reply even op het bericht wat jij hebt gestuurd met de vraag of ik een thomson modem heb en dat is inderdaad het geval.

    Dat komt omdat ik nog niet zolang chello heb en dus heb ik het laatste nieuwe modem van hen.

    Maar weet jij hier meer van dan? thnx alvast.




    Ja dan heb ik misschien wel eens handig Nieuws.. ik heb namelijk, zoals alle Chello abbonees een nieuw modem van hun ontvangen, een Thomson.
    Sinds ik dat modem heb valt iedere keer de netwerk verbinding zomaar weg.. dit heeft dus waarschijnlijk nix met je Sitecom router te maken aangezien ik dezelfde als jou heb.

    Ik heb die mensen van Chello over dit probleem gebeld en hun weten van dit probleem af.. na mijn telefoontje kwam geheel gratis een monteur van Chello met een nieuw modem van Motorola (meen ik) en een dikkere internet kabel.. als je deze problemen nu niet had.. had je ze waarschijnlijk in Juni wel weer gehad want dan gooit Chello zijn snelheden omhoog en daar is die dikkere kabel dus ook meteen voor...

    Ik moet je erbij zeggen dat je wel je poot stijf moet houden als je ze gaat bellen want hun proberen de kosten op jou af te schuiven en dat is niet de bedoeling natuurlijk.

    Veel Succes in ieder geval
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2004
  15. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Don't worry. Demon heeft weliswaar momenteel wat hardware problemen (met achterlijk hoge PING waarden, maar Demon geeft (bij mij) niet het disconnect probleem dat we hier aan het bespreken zijn.
     
  16. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb ook een Linksys (WRV54g). De door MS en Fardo bedoelde problemen met Linksys routers zijn van andere aard. Overigens met Linksys een aanrader om uiterst voorzichtig te zijn met firmware updates. In Amerika komen de meeste firmware updates wat eerder uit dan hier en je kan op de forums van Xbox.com terugvinden wat voor ervaringen Amerikanen met Linksys firmware updates hebben (niet zo'n beste, vrees ik).
     
  17. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat hoort inderdaad niet zo te zijn. Je conclusie zou zomaar eens correct kunnen zijn.

    Als jij uit je games wordt gedonderd, speel je dan tegen een Amerikaanse host of tegen een Nederlandse?
     
  18. Jozo

    Jozo Active Member

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie weer wat vorderingen in de zoektocht naar een oplossing. Zelf waren me ook wat dingen opgevallen--->

    Mijn leasetijd is 2 uur, en aangezien volgens Pejannl je de halve tijd moet nemen komt dit neer op een refresh elk uur. Bij mij ligt het probleem misschien toch aan de DHCP refresh? Edit: ik zal binnenkort kijken of het uitvallen van de connectie samenvalt met een refresh, zoals Pejannl op de vorige bladzijde voorstelde.

    Verder dacht ik dat iedereen met de problemen met een Thomson modem zit ( in mijn geval een Thomson speedtouch 510 ), klopt dit of is dit puur toeval?
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2004
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb ook een linksys en ik heb nog geen problemen gehad... dus ik sta nog voor een raadsel

    NB .. Ik heb vrijdag weer een BillieWare examen
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2004
  20. Ghostkiller14

    Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    En wat moet dat voor examen zijn?
     

Deel Deze Pagina