1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Problemen Spyware, Adware en virussen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Volkoren, 19 jan 2005.

1. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    hallo

ik weet niet of ik in het juiste topic zit maar ik kon het niet op een andere plek vinden waar het zou moeten staan?

Als ik rechter muuisknop op een bestand doe krijg ik het sub menu?

Er staat bij mij nu een optier bij Shared to: als ik dat doe moet ik daarna ja of nee kiezen als ik dan ja doe is het bestand weg en kan ik het nergens meer terug vinden (ook met zoeken niet? )
    wie helpt mij!

Alvast bedankt

2. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    niemand?

Laatst bewerkt: 8 nov 2006
  3. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ehm download even Hijackthis en post je log. Dan is hij namelijk zo weg.. ;).

Shared to is niet echt relevant om daar te laten staan en misschien een teken van een spyware infectie die deels is verwijderd of die er nu nog is.

Ik wacht op je log. (Hijack this ---> System Scan Save Logfile --> Inhoud van het kladblok bestand dat opent hier posten.

Laatst bewerkt: 11 nov 2006
  4. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Pauper de pauper. Net terug van gameplay, iemand stuurt me een link met de naam 'is that you? [link]'. Ik denk die heeft me gespot ofzo, dus ik open het: fuckin' virus/trojan gebeuren, die deze zelfde link naar andere mensen op msn doorgestuurd. Het past iets aan in je MSDOS gebeuren heb ik het idee en start zich op als msn zich opstart. Ik haal nu hitman pro erover, hoop dat het werkt. Iemand ervaring?

5. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn de simpele virusjes/trojans. Het kunnen nooit hardnekkige trojans zijn omdat dit vaak de bestandsgrootte niet toelaat. Als hitman pro niks vind wil systeem herstel naar een dag geleden zelfs al helpen.

Mocht 't dan nog niet lukken moeten we sterkere software uit de kast trekken }:].

6. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Het schijnt al een vrij groot probleem te worden nu (algemeen op msn). Hitman pro/firwall etc helpen niet, maar lang leven wat zoekwerk: tweakers _O_.

Dit is de fix, ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad, dus ik ga er vanuit dat hij werkt :)

http://fileinfo.prevx.com/fileinfo.asp?PXC=304857664074

7. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje, ik moet voor school een project maken over een godzilla virus. er is in een denkbeeldig bedrijf een godzilla virus gekomen , en die kopieert bestanden op de schijf totdat het 70 % vol staat. hierna formateerd hij zich.

nu heb ik een site nodig ofzo met welk type virussen er bestaan , en wat hier de kenmerken van zijn zodat ik dit virus uit mijn project kan indelen

8. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Dank *) \o/

9. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Hm ik heb de laatste tijd vaak dat als k een link naar bijvoorbeeld youtube aan klik, dat ik een 'googlelink' pagina o.i.d. krijg. Heb Ad-Aware eroverheen gehaald, niks is eruit te halen, irritant is het zeker wel, iemand tips/ervaring?

10. spikeyzzz

spikeyzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    help!

Ik ben de draad een beetje kwijt: Mn firewall (zonealarm) begon te piepen met progs die ik niet ken. Ook webpagina's moest ik twee keer activeren om er daadwerkelijk op te komen (1e x foutmelding). Kon mn systeembeheer niet meer in. Avast gedraaid maar die vond niks. Analyse van de systeemfiles stuitte op vermoeden van ee W32.Linkbot.m (internetworm) Avg en trojanhunter vonden:
    - backdoor.rbot
    - trojan.zapchast
    Deze worms maken gebruik in een lek van windows. Had updates nog niet gedraaid. Na verwijdering van de virussen werkte mn browser nog niet naar behoren. Dus ik heb mn schrijf geformatteerd en windows opnieuw geinstalleerd. Netwerkkabel erin, internet installeren, windows updates geinstalleerd. firewall en virusscan-spyware gedownload en opniew scannen. En ja hoor:
    - Browserprobleem nog steeds aanwezig
    - Onbekende files in mn draaiende processen
    - backdoor.poeboet.j gevonden.
    Nu firewall up en running (elke paar minuten wel een block) en hitman pro en weer - backdoor.poebot.

Alles lijkt er nu vanaf te zijn, alleen zit ik nog met veel blocks door zonealarm en het browserprobleem (iexplorer) (veel webpagina's laden zich pas na de tweede keer url intikken).

Ik ben dus de draad een beetje kwijt. Ik heb het gevoel dat mn pc onder 'vuur' ligt: zodra ik de boel opnieuw formatteer en mn netwerkkabel erinsteek (internet nog niet geinstalleerd), mn updates wegzijn en ik alweer een virus te pakken heb. En het nare met al die antivirusprogs is dat ik ze pas met internetverbinding kan downloaden/installeren. Vanuit veilige modus kan ik niks installeren.

Wie weet een goede strategie en welke progs ik kan gebruiken? Ik probeer graag opnieuw een format en windowsinstallatie. Maar wil mn virus/spyscan en firewall (en windowsupdates) up en running hebben voordat ik mn netwerkkabel in mn pc steek.

Thnx

11. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ik heb ook een vraag,

Ik wilde gister een game installeren,maar dat lukte niet omdat ik te weinig geheugen heb op c schijf.
    Kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan wissen op c schijf?

Want al m,n muziek en filmpjes staan op d schijf?

Dus ik weet niet echt wat ik het beste kan wissen.

12. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom installeer je die game niet op de d schijf dan?

13. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb precies hetzelfde gehad. Na mijn formatatie backdoor.rbot. Zeer vervelende Trojan, nog vervelender is dat de maker hiervaan via remote control dingen op je pc kan laten gebeuren. Zo is er vanaf mijn computer gigantisch veel spam verstuurd, ik kreeg een brief van mijn internet provider dat er veel spam vanuit dit adres verstuurt werd en dat ik mogelijk een virus had, met de vraag of ik deze kon verwijderen. Ik had zelf wel door dat er wat opzat en was al bezig met verwijderen etc, maar hij kwam steeds weer terug omdat ik windows nog niet compleet had upgedate. Dit virus probeert wanneer het eraf is gelijk weeer connectie te maken en vaak lukt dit ook weer. Je kan gewoon een goede Firewall zoals Kerio of Zone Alarm gebruiken (heb jij ook toevallig dat je windows firewall is uitgeschakeld net zoals je auto updates?). Daarnaast moet je AVG Free Anti Spyware en AVG Free anti virus installeren. Zet je firewall, blokkeer alle dingen die je niet kent (backdoor.rbot gaat schuil onder de naam svchost.exe). Je kan ook gewoon de setup(s) opslaan, offline installeren na je formatatie en dan gelijk de updates downloaden en windows updaten.

Succes.

14. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ik had gisteren last van Lop.com (popups etc) na wat op internet gekeken te hebben naar een simpele oplossing kwamen de meeste aan met Hijackthis (wat in lop.com zijn geval erg veel werk is), maar nu heb ik een beter oplossing gevonden tegen deze vaak lastig te verwijderen spyware.

Dit programmatje is ideaal om dit soort spyware regs te verwijderen:
    http://www.acesoft.net/te30.exe (Tracks Eraser Pro - Trailversion)

Het programmatje is niet alleen geschrikt voor Lop.com (die zich vooral bevind in de msnplus! pakketen, maar ook voor vele andere irritaties op spyware gebied. 1x er doorheen halen en alles doet het weer zoals het moet! :)

Hoop dat mensen er wat aan hebben!

15. SneakySpidy

SneakySpidy Supra

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds een paar dagen een probleem met marktplaats, zodra ik 1 advertentie open en dan probeer naar een andere te gaan krijg ik helemaal niks meer te zien, dus geen advertenties meer.

Als ik me computer opnieuw opstarten is het weer hetzelfde verhaal...

Hier een screenshot:

Dus wie kan mij helpen?? ik ben nu aan het scannen voor virussen en daarna voor adware en spyware en al die troep
    Misschien dat dat helpt.

16. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Doet het dat nog steeds? Lijkt me eerder een fout in de database van Marktplaats... Maar ja, das weer erg onwaarschijnlijk denk ik...

Anyway, mensen een vraagje!

Ik zit er aan te denken om een Internet Security Pakket te kopen van G Data (dat is een pakket net als Norton, maar door 90% van de bladen tot beste van het jaar uitgeroepen volgens mij).

Is dit nou net zo effectief dan wanneer ik losse programma's als Ad-Aware, Spybot en AVG erop zet?

Of zijn die losse programma's bij elkaar beter?

17. Jorden Ajax

Jorden Ajax Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kreeg vandaag op een website een melding dat er bestaden op mijn computer stonden die ten nadeel waren van mijn privacy. Door het programma cleandrive te installeren zou dit weg zijn... en de eventuele lekken ten einde zijn. Mijn vraag: moet ik dit installeren? Welke alternatieven zijn er?

18. SneakySpidy

SneakySpidy Supra

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kreeg je deze melding?? Via een internet explorer schermpje of echt een windows schermpje??

Als het via een IE schermpje was, niet doen dan instaleer je alleen maar spyware die het nog erger maken...

19. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ik had laatst een virusmelding hier op het forum. Heeft hier iemand een verklaring voor. Want het lijkt me niet dat dit forum het toestaat om bij een afbeelding code uit te laten voeren.

20. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Iets specifieker graag. Waar precies? Gewoon random of bij 1 pagina? Ik ben voor 99,9% zeker dat je spyware/virussen op je eigen computer hebt. Ik zou is even lekker scannen met AVG anti spyware (voorheen ewido) in veilige modus (zonder!) netwerkmogelijkheden. Natuurlijk eerst even updaten!

Deel Deze Pagina