1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Problemen Spyware, Adware en virussen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Volkoren, 19 jan 2005.

  1. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Als ik mijn pc opstart krijg ik telkens dat hij winsock.scr niet kan vinden. Volgens mij is dit ook een spyware, weet iemand hoe ik hiervan kan afkomen?
     
  2. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb gegoogled en voorzover ik er uit kan komen (veel duitse ,spaanstalige sites) word het idd gezien als een virus.Een duidelijke oplossing heb ik aleen nog niet kunnen vinden srry.Als ik (of iemand anders natuurlijk ;) )iets heb dan zal ik het zeker posten
     
  3. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    ja ik heb in eerste instantie ook gegoogled, zou het kunnen dat het in me register zit? en dat ik het foute bestand al verwijderd heb?
     
  4. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    mneeh voorzover ik het uit de engelse sites kan halen is het een virus, mischien kan je hier wat mee : http://forums.subratam.org/index.php?showtopic=2452
    Het gaat niet direct over jouw probleem maar dit is het enige met iets wat op een oplossing lijkt.
     
  5. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Het is me al gelukt dankzij hijackthis, en toen de goede file verwijderen. Mijn pc is weer helemaal gezond. :)
     
  6. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb denk ik een probleem:

    Laatst vroeg een programma Isass.exe om internet toegang, ik heb dat geweigerd want ik vertrouwde het niet...

    Maar nu strart mijn virusscanner niet meer op: Ik krijg de melding dat deze al door een andere gebruiker is gestart (als ik hem handmatig probeer te starten). Terwijl er maar 1 gebruikers account op de computer staat :confused: . Ook doet mijn pc af en toe een beetje vreemd: veel langzamer bijvoorbeeld.

    Ik heb net een online virus scan gedaan maar daar kwam niks uit. (Trend Micro)

    Het gaat trouwens om Kaspersky Antivirus die up to date is (was)
    Verder gebruik ik Windows XP SP2
    Ik heb Zonealarm Firewall
    Microsoft Anti spyware (geen resultaat)
    Adaware (kwamen wel dingen uit maar daarna was me pc nog steeds hetzelfde) (misschien dat miijn pc hierdoor wel weer sneller is, maar dat moet ik nog even uitgebreid testen)

    Wie o Wie kan mij hiermee helpen?
     
  7. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bedoelt zeker lsass.exe. Dat is een doodgewoon programma van de computer. Als je het niet zeker weet, moet je hier kijken: http://www.pcpitstop.com/spycheck/known.asp . Voer de naam in en kijk of het goed of slecht is. Wat het andere betreft, ik kan je daar op het moment niet mee helpen, sorry.
     
  8. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat had ik inderdaad ook eens geleden. Maar vond het zo verdacht dat hij dan nu pas opeens om internet toegang ging vragen :confused:

    Ik krijg dit er btw uit:

    isass - isass.exe - Process Information
    Process File: isass or isass.exe
    Process Name: Optix.Pro virus

    Description:
    isass.exe is registered as the Optix.Pro virus which carries in it's payload, the ability to disable firewalls and local security protections, and a backdoor capability.
    For More Detailed Process Information Get WinTasks 5 Pro


    Author: n/a
    Part Of: Optix.Pro virus

    System Process: No
    Background Process: No
    Uses Network: No
    Hardware Related: No
    Common Errors: N/A

    Security Risk (0-5): 4
    Virus: No ( Remove )
    Spyware: No ( Remove )
    Trojan: Yes ( Remove )

    Misschien toch wel een virus ofzo? :confused: Ik vind het gewoon zo raar dat mijn Virus software niet meer opstart..
     
  9. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ik raad je zoiezo een andere firewall aan.Zonealarm is zo lek als een mandje en slurpt gehuegen.Verder is als ik jou laatste post lees dat procses idd een virus.En moet je dit verwijderen
     
  10. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    klopt en als ik jou was zou ik je pc in veilige modus opstarten en zo het virus verwijderen...
     
  11. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan ik het dan verwijderen? Oh en btw hoe start je ook weer je PC in veilige status op :confused: Iets van F12 ofzo? Maar alvast thnx voor de reacties :)

    Edit\ Welke Firewall raden jullie dan aan? Ik heb nu dus Zonealarm (free) en de standaard windows firewall...
     
  12. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zelf norton en ben ik verder wel gelukkig mee... maar volgens mij is mcafee de beste...

    veilige modus doe je door in het bootscherm F8 in te drukken ofzo, het staat wel aangegeven welke knop je in moet drukken... kom je in je bios scherm (blauw scherm) dan heb je de verkeerde ingedrukt :p

    en je kunt kijken of het process nog loopt maar dat lijkt me niet en als het process niet meer loopt zou je virusscan het moeten doen...

    edit:

    btw in Hitmanpro (http://www.hitmanpro.nl) zit een trojan remover probeer dat eerst even...

    edit2:

    dit is de oplossing:

    There is Lsass.exe, which is a legitimate Windows file.. and Isass.exe.......which is not, in fact..it's added as a result of a trojan. [in lower case... lsass (good) vs. isass (bad)]
    The entry in Hijackthis should look like this...
    O4 - HKLM\..\Run: [Services] Isass.exe

    and can be "fixed" & after reboot a "search"..(Start->Search...etc) can be done...to locate Isass.exe (Not Lsass)...& if found..delete

    hijackthis downloaden dus :D
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2005
  13. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    ok Thnx allemaal!

    Ik heb de virus scanner weer aan de praat gekregen. Door hem te uninstallen in veilige modus en vervolgens weer te installeren.

    Maar ik hoor dus dat mijn Anti Virus maatregelen stukken beter kunnen?

    Is de virusscanner + firewall van Mcafee dan echt zo goed? Dus als ik die neem in samenwerking met af en toe een scannetje van Hitmanpro dan zou mijn pc redelijk save moeten zijn... Maar vind het altijd zo naar dat je maar een jaar lang een licentie krijgt... Kaspersky krijg ik gratis door mijn adsl provider.

    Maar als ik eens alles in 1 kan krijgen dan ben ik er misschien wel bereidt voor te betalen aangezien dat misschien ook weer werkgeheugen bespaard.
     
  14. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn Norton Antivirus abonnement verloopt binnenkort. Gezien ik geen zin heb om 24,99 euro te gaan betalen om nog een jaar lang te kunnen 'genieten' van hun updates, ben ik op zoek naar een ander (gratis) antivirus programma. Kent iemand een goed & gratis antivirus programma? Zo ja, waar kan ik die vandaan halen?

    /edit: Ik heb heb het over een volledig programma, dus geen trial versie o.i.d.
     
  15. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Avast antivirus, eenmalig gratis registreren en je hebt er sowieso 14 maanden plezier van, daarna kan je hem weer gratis verlengen. Je moet de Home Edition hebben. www.avast.com
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb Norton Systemworks 2005 op m'n pc staan. Werkt perfect.
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik weet niet of dit bij jou werkt, maar ik doe het al 3 jaar met succes: Norton abbo gaat standaard over 1 jaar. Dan verloopt het en krijg je geen updates meer. Als je de pc opnieuw installeerd, en dus ook Norton, gaat dat jaar opnieuw in. Nogmaals mij lukt het al een 3 jaar op deze manier, maar of het bij iedereen lukt? :D
     
  18. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    http://www.free-av.com/

    Een gratis anti virus programma. Gebruik em ook sinds een paar maanden nu. Zeker tevreden.
     
  19. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Yep, dat heb ik ook drie jaar met succes gedaan. Nu ik dit opnieuw probeerde te doen lukte het mij niet meer. De datum werd jammer genoeg onthouden. Houd er dus maar rekening mee dat dit bij jou ook kan gebeuren.

    Bedankt voor de antwoorden iedereen. Ik heb er weer een goede virusscanner opstaan. :)
     
  20. Sol

    Sol Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt geen nieuwe abonnement nodig want je kan gratis virus definities downloaden bij www.download.com en het is legaal.
     

Deel Deze Pagina