[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. xycko

    xycko Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0

    Helaas... ook al mogen proberen maar nog steeds geen succes....
    Als ik m direct aan mijn chello kastje aansluit werkt alles goed...
    Maar zodra ik mijn sweex router er tussen gooi werkt alles behalve het downloaden... wat is er fout?!@
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dan ligt het dus aan de router .. het lijkt er op dat de router niet comaptible is ...wat is het merk van je modem :eek:

    dit geldt ook voor jenamu6 (werkt het dus wel zonder Router)
     
  3. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    zonder router kreeg ik de boel helemaal niet aan de praat.

    Chello helpdek meldde mij ook dat er perse een router tussen moest.

    Modem Motorola SB51000


    Ik las wel ergens dat Gears of war ene update nodig zou hebben voor online.

    Ik heb verder nog geen online games, dus testen is een tikkie moeilijk, bhelave dan dat hij het bij de LOst Planet demo stabieler lijkt.
     
  4. sneaky snake eye

    sneaky snake eye SneakySnake Eye

    Berichten:
    316
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had zoiets ook met mijn router ertussen alleen ik kon met niemand praten...
    Maar daarom wil ik ook een nieuwe modem dusweet iemand waar kun je zien of een speedtouch 115 modem compatible is met een sitecom router?
     
  5. jvalks

    jvalks Find the bird!

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik nog iets vreemds gemerkt sinds de een na laatste update...

    Ik connect vanaf mijn werk via een RDP sessie naar mijn 'server' thuis (port forwarding op de router). Het valt mij op nadat ik thuis de Xbox360 heb aangehad (dus online ben geweest), het niet meer lukt om vanaf mijn werk te connecten.

    Pas nadat ik thuis mijn router reset, is alles weer goed.. Ik vermoed dat MS het e.e.a. heeft veranderd, ten nadele van 'mijn' router. Ik moet nu dus een scriptje gaan maken wat elke nacht/ochtend mijn router even reset..

    Ik gebruik overigens een Asus router, waaraan een switch is gekoppeld (in de meterkast) waar de Xbox opzit.. Alles blijft overigens goed werken (internetverkeer), alleen de connectie van buiten naar binnen is dan een probleem.
     
  6. Xenon_351

    Xenon_351 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    --------------------------------------------------------------------------------

    hey hallo,

    ik ben nieuw in de xbox wereld en heb meteen al problemen om op xboxlive te geraken.

    mijn probleem begint eigenlijk al met het aansluiten van de router
    wanneer ik deze aansloot werkte alles (dat wil zeggen, ik kon met mijn pc gewoon op internet en de xbox haalde een download binnen, dus ik dacht dat hij werkte) nu herstart ik mijn pc en terwijl deze dat aan het doen is wilde ik live gaan instellen, dit lukte niet omdat hij niet voorbij de dns geraakte, toen wilde ik op internet gaan kijken op het forum naar eventuele oplossingen, dit werkte niet daar ik niet meer op internet kon, ik heb toen de router uitgeschakels en weer ingeschakeld en nu kan ik weer wel het internet op, maar voorbij de dns op de 360 geraak ik nog steeds niet....

    de volgende vragenlijst heb ik zo goed mogenlijk ingevuld en hopeijk weet jij een oplossing want ik snap het echt niet meer.


    HTML-code:
    zie bovenstaand verhaal


    provider:telenet (ik woon in belgie)b]
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
    Download 739.1
    upload 57.6 volgens speedtest.nl

    Modem

    Welk merk modem heb je?: arris
    Modem type?:breedband
    USB/ Ethernet?:utp

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:?
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:windows

    Router

    Welk merk router heb je?:? staat er niet op
    Welk router type?: is een oude modem die nu als router fungeert werkt bij een neef van mij (die wel in nl woont) precies zo
    Welke firmware?:?
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:via utp

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:dns failed (test gaat van daaruit ook niet meer verder) als ik dan verder kijk staat er:
    W: 0000-000B
    X: 0400-F001
    Y: 0000-0000
    Z: 8015-1904
    Wat heb je geprobeerd?:niets daar ik hier niets van ken
    Waar stopt de test?:na de dns
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):



    hopelijk kan er iemand mij helpen want zou graag online spelen
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hmmm het lijkt er op dat je modem niet als router fungeert... ik zou een router kopen (de meeste oude modems, die software matig zijn omgezet naar router geven problemen)
     
  8. 5tefan

    5tefan Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allen, voordat jullie reageren met gebruik de SEARCH knop, gedaan en heb al het nodige lopen kutten, het wil gewoon echt NIET lukken...

    Ik heb al portforwarding.com geraadpleegt en alsnog wil het gewoonweg NIET lukken, ik houd gewoon strict..
    plaatje

    Dit heb ik al ingevoerd bij men router ( ik ben een complete leek hierin.. )


    Hoe in godsnaam krijg ik het nou goed aan het werk?
    Ik heb de router ook al gereset met deze instellingen maar het werkt gewoon echt niet...de ip die daar staat op de screen is het ip van men xbox...

    Hoop dat jullie me kunnen helpen want ik begin behoorlijk frustrated te worden hiervan..

    Mvg, 'Stefan Kelevra"
     
  9. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14

    Je heb een PM. ;)
     
  10. 5tefan

    5tefan Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook stormtech kan me niet genoeg helpen om men NAT open te zetten, het is heel raar.
    Ik heb dus de info van portforward gevolgt en dan opeens veranderd mijn xbox nat van MODERATE naar STRICT...terwijl die juist open moet, wie o wie heeft er ook een livebox in huis en weet wel dit op te lossen?

    Bvd!

    /fixed.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2006
  11. Xenon_351

    Xenon_351 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0

    \o/ \o/ router gekocht 34 eurie en gaaaan.....\o/ \o/

    :thumbs: hij werkt perfect, wie weet tot in een spel:thumbs:
     
  12. f1nalh3r0

    f1nalh3r0 Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nee dat is een switch en geen router
     
  14. Xenon_351

    Xenon_351 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
  15. phoenix4

    phoenix4 Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Weer een probleem met xbox live. Vorig week werkte alles perfect, ik connectte met xbox live dmv een kabel van de router naar de xbox. Nu heb ik er een switch tussen gezet en opnieuw geprobeerd live connectie te maken. Dit lukte, alleen kan ik alleen op xbox live, maar geen content downloaden of games joinen. De tests failen zelfs bij DNS, maar connecten kan ik wel gewoon.
    Nu heeft mn pa dus met de router zitten kloten, ik zag dat alle ports die ik geopend had weg waren gehaald. Nahja, alles weer goed gezet dus, maar nog steeds hetzelfde probleem. Ik kan me nog herinneren dat ik met mijn router port 88 niet kon openen, en daar een andere port in moest vullen. Ik ben alleen vergeten welke. Ik heb nu maar port 8080 open gezet, ik dacht dat dat die alternatieve port was nml, maar weet het niet zeker.
    Ook herinner ik mij dat bij ipconfig /all bij DNS servers 2 verschillende servers stonden die niet gelijk was aan mn gateway (192.168.2.1). Nu staat er maar 1 DNS server die wel gelijk is aan deze gateway. Aangezien de tests failen bij DNS denk ik dat hier het probleem zit.

    Kan iemand mij helpen?

    Edit: Opgelost denk ik, heb op google de DNS servers van wanadoo gezocht en die allebei ingevuld. De tests geven nu geen problemen aan en NAT staat zelfs op open. Nu maar even proberen content te downloaden en te gamen.... Die dns servers zijn iig anders dan wat ik eerst ingesteld had, dat begon met 83. en nu begint het met 194. Wanadoo is overgenomen door Orange,misschien ligt het daaraan. Blijft vaag...
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2006
  16. spee_fan

    spee_fan Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    sitecom wl 173

    Beste mensen,

    Ik heb het volgende probleem. Ik heb een live box van orange met de volgende instellingen:

    poort 88 UPD/TCP 192.168.1.10
    poort 3074 UPD/TCP 192.168.1.10

    192.168.1.10 is het vaste ip adres van mijn xbox 360
    Als ik mijn xbox op de live box aansluit doet alles het prima met NAT status op open.

    Nu heb ik een router, de sitecom wl 173. Ik wil namelijk muziek en wma streamen vanaf mijn pc. Mijn live box moet dus op de router aangesloten worden en mijn xbox 360 weer op de router.

    Hoe moet ik mijn router instellen. Ik heb al een keer mijn router met dezelfde instellingen als mijn livebox gebruikt maar dan vind de xbox geen Ip adres.
    NAT wil ik graag met mijn router ook op open hebben.

    Ik hoop op hulpvolle reacties

    Alvast bedankt
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ehm je hebt een live box en nog een router? .. Je kan het beste een switch kopen ... en de sitecom verkopen, want je live box is een router
     
  18. spee_fan

    spee_fan Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn livebox is niet draadloos en ik heb mijn pc draadloos verbonden met mijn router. Ook is er nog een andere pc aangesloten op mijn router(wired). Er zouden dus 3 apparaten op de livebox moeten maar de livebox heeft maar 2 ethernet poorten
    Kan de opstelling die ik heb dus niet??
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2006
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nee dat kan niet omdat je livebox een router is en je tweede router kan dan aardig in de weg zitten... je kan een swicth kopen. Dan heb je meerdere poorten tot je beschikking of een andere modem kopen en de sitecom als router gebruiken ...
     
  20. spee_fan

    spee_fan Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik een switch zou kopen dan betekend het dat mijn pc geen draadloos internet meer heeft.
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2006

Deel Deze Pagina