1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo of iemand anders met verstand van zaken weet jij of deze gateway geschikt is voor xbox live?
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja die is geschikt
     
  3. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is mooi dan kom ik jullie als het is aangesloten ownen :p
     
  4. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Fardo, hier thuis hebben wij een router waarbij 2 computers op aangesloten zijn. In mijn kamer staat 1 van die pc's. Echter er is maar ruimte om 1 internetkabel naar mijn kamer te trekken. Nou dacht ik zelf aan een Switch. Kan ik zeg maar de internetkabel die in mijn kamer uitkomt in een switch stoppen en vervolgens 1 internetkabel naar mijn xbox en 1tje naar mijn pc??
    Zo ja is dit een geschikte switch voor internet en xboxlive??
    http://www.ictshop.nl/sproductinfo473-447_7_35
    Alvast bedankt voor de moeite
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Samenvatting: Het is niet mogelijk
    Dat komt door het volgende: je router checkt alle data die je huis binnenkomt. De data heeft een bepaalde bestemmingpoort, zodat de router weet naar welke computer het in je lokale netwerk moet. Vervolgens stuurt je router het door naar de goede computer. Om die reden kan je dus niet dezelfde poort instellen op verschillende ip-adressen. Dan weet je router niet naar welke het moet
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het is wel mogelijk hoor, alleen dan moet je router UpnP ondersteunen en heb je een goede modem nodig. Het beste kan je een gateway kopen

    Alle switches zijn geschikt :)
     
  7. Morisson666

    Morisson666 Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje. Ik heb hier een merkloze router staan, waarmee ik een verbinding wil maken tussen m'n pc en met 360. Als ik verbinding wil maken, geeft een 360 aan dat hij geen ip adres krijgt toegewezen daar de router, en dat ik DHCP in mijn router aan moet zetten. Maar dat staat al aan, dus ik weet niet wat ik fout doe. Ik gebruik dezelfde router ook om m´n pc met een mediacenter te verbinden en zo media te streamen en dan werkt tie perfect.
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb te weinig informatie om je te kunnen helpen :eek: ... heb je een andere port van je router al geprobeerd?
     
  9. Rikske

    Rikske UnRegistered User

    Berichten:
    599
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit hier met een probleem ?

    Geraak al 2 dagen niet meer op live :{

    De router ziet de xbox (als ik het lampje vooraan mag betrouwen) maar in DHCP ziet hij hem niet?

    Als ik op de xbox zelf kijk vanachter aan de LAN poort zie ik geen lampjes branden (geel of groen) maar heb dit nooit bekeken? Branden hier lampjes zoals een NIC?

    Als ik de test doe via Xbox zelf doet hij alles goed behalven ter hoogte van XboX Live - Failed

    Ben al 25min in wacht op de helpdesk ondertss O-)

    Zou mijn netwerk verbinding stuk zijn op mijn 360 dan?
     
  10. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Weet er iemand of er geen goedkoop alternatief is ofzo =/? Er zal toch wel één of ander third party ding zijn?
     
  11. Rikske

    Rikske UnRegistered User

    Berichten:
    599
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je Windows niet officieel is kan dit dan problemen geven met de connectie op Xbox Live ????
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nee
     
  13. Rikske

    Rikske UnRegistered User

    Berichten:
    599
    Leuk Bevonden:
    0
    Thx, maar heb thuis iets raar voor, ik geraak niet meer op Live.
    Als ik de test doe van de netwerkinstellingen doet hij alles goed behalve
    de voorlaatste stap van Live daar zegt hij failed?

    Het rare is ook dat de xbox zegt dat hij een ip adres krijgt maar als ik op
    mijn router in de DHCP ga kijken ziet hij enkel de pc en niet de xbox?

    Iemand raad wat dit kan zijn?

    En als ik naar de Helpdesk bel vragen ze steeds mijn GSM nr dat een suppervisor mij zou terug bellen????

    Kent ook iemand een site waar je de error codes kan cheken?
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2007
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    kan je het formulier van pagina 1 invullen dan kan ik je beter helpen :)
     
  15. Rikske

    Rikske UnRegistered User

    Berichten:
    599
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo


    Zeker, maar zal vanavond zijn dan kan ik de exacte foutmelding geven.
    Alvast bedankt.
    groetjes
    eric
     
  16. Buckket

    Buckket Gamertag=Buccket

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag een Wireless networking adapter gehaald, welke verbinding met internet (Planet Advanced) heeft via een Sitecom WL108 router. Router staat in een andere ruimte dan de xbox, die staat in de kamer.

    Op het eerste gezicht leek alles koek en ei, en de verbinding was in orde (groen / af en toe oranje) Tussen de xbox en de router zitten 3 muren.

    Nu heb ik de xbox aangesloten op een tv op de 1e verdieping, alleen nu is het signaal erg zwak, ookal verplaats ik de modem dichterbij de xbox. Als ik nu zooi download van een paar mb duurt het echt eeuwen voordat het klaar is.

    Ik las op internet alleen maar lovende woorden over deze adapter, en dat je xbox overal in huis connectie had met je router. Nou dit is dus niet zo bij mij, dus zal het wel aan de router liggen.

    Misschien dat ik iets verkeerd doe. Op de xbox site staat dat apparaten als de magnetron etc. de connectie kunnen storen, en dat je die moet verplaatsen, maar dit gaat moeilijk. Ik kan op internet zo snel geen oplossing vinden, misschien dat hier iemand een oplossing heeft.

    Ik heb ook nog een andere mogelijkheid, namelijk mijn 20m netwerkkabel aanleggen onder het huis door, en voor die 80 euro die ik kwijt was voor de adapter games kopen ofzo. Alleen dit is een heel gedoe met gaten boren door de vloer en door de isolatielaag van samen een meter dik, in combinatie met een veel te korte boor en geen geduld.
     
  17. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Kabeltje zóu je ook gewoon heel strak langs de muur kunnen leggen. En/of door de muur, hoeft nie gelijk ONDER je huis.
    Wat je het slimst kunt doen (denk ik) is zo'n Wireless Network Range Extender ofzo kopen. Of gewoon een betere router.
    Ik heb nu deze besteld, zou extreem goed moeten zijn.. Ben benieuwd! :)
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Een kabel trekken is altijd beter dan wireless (stabielere en veiligere verbinding) Wireless doe je uit nood :)
     
  19. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik hoop dat iemand mij even kan helpen.

    Ik heb deze router in gedachten: https://www.dynabyte.nl/hardware.php?&i=3560

    En dan connect ik die via een draadje aan zo'n telefoon ding.. en dan zit de telefoon ook via zo'n stekker aangesloten, maar werken ze dan allebei tegelijk?
     
  20. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke hier dus mijn probleem. We hebben sinds vandaag een anderre internet aanbieder namelijk upc internet + bellen. Nu het volgende ik heb alles helemaal aangesloten. En kan dus internetten. Dus ik heb het ook aangesloten op de router en kan ook internetten. Alleen xboxlive wil geen verbinding maken. Ik doe de test kan die geen ip adres vinden. Dus ik heb internet direct op mijn xbox aangesloten. Dus geen router nog steeds hetzelfde probleem. Wat is dit>? kan iemand helpen. En hoe kom ik in mij router dan moet je tog gewoon je ip intikken. Dat werkt namelijk niet.
     

Deel Deze Pagina