1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

1. ysr

ysr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoi, ik heb me xbox 360 al een tijdje en wil gebruik maken van xbox live. Ik ben tegen een probleem aan gelopen :confused:.

Op het moment dat ik test connection druk geeft de 360 nog wel aan dat de verbinding bedraad is en niet wireless. Vervolgens gaat hij door naar ip adress. Daar geeft hij niets aan en daarna staat er waar eerst nog ''wired'' stond ''disconnected''. De kabel die ik gebruik is dezelfde die ik gebruik voor mijn lan verbinding, ik neem aan dat dat gewoon in orde is. Mijn router is Zyxel Prestige 2602HW-61, bijgeleverd door Tiscali. Ik las dat er nog meer mensen zijn met problemen, is er al een oplossing?

De ms support biedt neit echt een oplossing...ze komen met dingen als ''zorg ervoor dat het apparaat is ingeschakeld''...dat lijkt me niet meer dan logisch.

Laatst bewerkt: 1 mrt 2008
  2. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Staat alles op Automatic? Anders zou je misschien zelf de IP Adres moeten invoeren.

3. ysr

ysr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja, alles staat op automatic

4. ysr

ysr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oké van tweakers had ik afgehaald dat het nodig is dat ik mijn pc's en laptop een static ip geef en daarna de poorten 88 en 30-nog iets forward. dat is gelukt mijn pc is 192.168.1.136 en de 2e pc is 192.168.1.137 en de laptop is '' '' '' .138. Nu moet ik waarschijnlijk op de 360 ook manual kiezen bij ip adress, gateway, subnetmask en dns...
    Voor de duidelijkheid, ik heb maar 1 kabel bij de hand die lang genoeg is om bij mijn 36te kiomen0. Die heb ik dus uit mijn pc (192.168.1.136) gehaald. Als ik deze kabel dan plug in de 360 zou het moeten werken mits als ik ipadress, subnetmask, gateway en dns goed invul.

moet ik 192.168.1.139 kiezen voor ip adress of die van mijn pc omdat die nu niet meer bestaat :confused:...als ik 192.168.1.139 kies daarna subnetmask en dns kopieer van mijn pc, weet ik niet wat ik moet kiezen voor default gateway...mijn pc en de andere pc hebben namelijk een andere gateway. Of moet ik in de router gaan om de juiste te vinden...

Laatst bewerkt: 2 mrt 2008
  5. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Je kunt een van die twee gewoon handmatig invoeren en kijken of het werkt. Maar je kunt ook een extra kabel kopen en die op je 360 aansluiten naar een router.

6. ysr

ysr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja een extra kabel ga ik zoeizo halen, maar ik heb niet echt tijd gehad :p . mrgoed bedankt...k zal wel vertellen of jhet is gelukt
    edit: Het lukte niet en daarna ik heb een beetje te veel zitten kloten met die router...nu moet ik ales opnieuw instellen. Toen ik de reset knop drukte en nog een keer met de fabrieksinstellingen live te gaan, stond er bij connexion wired en bij ipadress confirmed, dus dat is al een kleine vooruitgang, hij gaf bij DNS echter wel failed aan, waar kan dat aan liggen, mijn provider is tiscali en sinds 18 jan. is dat telfort geworden geloof ik...
    Ik gebruik als dns een van de volgende:
    ns1.worldonline.nl [195.241.48.33]
    ns2.worldonline.nl [195.241.49.33] - Wish/NokNok/TIS Gratis/TIS Compleet
    ns1.wolmail.nl [195.241.162.35] - Wish/NokNok/TIS Gratis
    Ik heb ze van
    ''http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=10243'' afgehaald...zou moeten kloppen tog.
    Waar zou het nog meer aan kunnen liggen dan hij bij DNS failed aangeeft...zou dat verholpen zijn als ik poort 88, 3074 en 45469 open zet?

Laatst bewerkt: 2 mrt 2008
  7. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Xbox 360: The test Xbox LIVE connection fails at DNS

8. Blackz0r NL

Blackz0r NL Subject Delta

Leuk Bevonden:
    0
    Een wired router van linksys is altijd goed he? :)

9. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ja hoor, zelf gebruik ik er een van Belkin. 4 poort. :)

10. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0

Ikzelf gebruik voor boven zo'n devolo adapter voor het stopcontact.
    Als je nou bij je bestaande router nog een stopcontact over hebt dan plug je daarin dus die adapter en een internetkabel van je vanaf je router onderin deze plug.
    Boven moet je in een ander stopcontact de andere adapter proppen en dan de kabel die vanaf de onderkant komt in je 360 stoppen en klaar.
    Een beetje zoeken op internet en je bent hetzelfde kwijt als een goede nieuwe router.

11. berend

berend Santa Blows

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het volgende probleem. ik werk via een router en hij live geeft een foutmelding bij dns.

dit zijn de status codes:

w:0000-000b
    x:0000-f001
    y:0000-0000
    z:8015-1904

heeft er iemand een oplossing?

12. dr unreal

dr unreal Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallow,

Ik ben opzoek naar nieuwe router. Ik weet alleen niet welke ik moet kiezen aangezien er nog al wat te krijgen zijn. Dus ik vroeg me af of wat kenners mijn advies wouden geven.

Hij moet de volgende dingen kunnen onder steunen:

Minmaal 2 xboxen op live (daarmee bedoel ik 2 boxen op live zonder nat problemen).
    4Lan poorten van 1gb
    Draadloos mag
    Max 150.-

Bedankt alvast

Mvg,

Unreal

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Laatst bewerkt: 15 apr 2008
  14. dr unreal

dr unreal Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Deze worden door ms geadvisseerd en werken wel met Xbox Live met meerdere 360's . Deze hebben ze getest, maar een concreter antwoord kan ik helaas niet geven. Het is ook provider en modem afhankelijk. Dus tja het blijft lastig

16. InterPretated

InterPretated Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik zit met een probleem;

Probleem:
    Disconnecten met online gamen

Wat gebeurd er?:
    Na 2 of 3 minuten verschijnt er in het beeld een tekst met ‘connection interrupted’ en vervolgens disconnect ik van de server. En toch blijf ik verbinding houden met internet.

- Met de virusscanner uit ,maakt het geen verschil
    - Met de firewall uit ,maakt het geen verschil
    - Met hetzelfde internet kon het voorheen wel; enige verschil:

· voorheen hadden we een netwerk pc die aan moest blijven anders had niemand internet. Dit hebben we veranderd omdat je ping omhoog ging naarmate meerdere mensen thuis van het internet gebruik maakte.
    · Nu hebben we een router waardoor er geen één pc altijd meer aan hoeft te blijven staan. Iedereen heeft nu individueel toegang tot het internet.

Op de pc (Wolfenstein ET / CS) en de xbox 360 (CoD4)gebeurd precies hetzelfde. 2 á 3 minuten en dan connection interupted. Ik vermoed dat het met de router te maken heeft. Maar ik heb zelf ontzettend weinig verstand van computers, maar ik wil wel kunnen gamen ;)

Zou iemand de oplossing op mijn probleem weten? details over mijn computer staan hieronder.

Bij voorbaat dank!

-----
    Operating System
    Windows XP Professional Service Pack 2 (build 2600)

Processor
    3,00 gigahertz Intel Pentium 4
    16 kilobyte primary memory cache
    1024 kilobyte secondary memory cache

Main circuit board
    Board: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD MS-7222 2.00
    Bus Clock: 200 megahertz
    BIOS: Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG 07/25/

Network drives
    None detected

Memory Modules
    1024 Megabytes Installed Memory

Slot 'A0' has 512 MB
    Slot 'A1' has 512 MB

Routers
    Deze 2 kastjes staan naast mijn pc:
    Speedtouch router
    Belkin router

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ehm heb je meer info .. hoe is je xbox aangesloten? Wat is het merk van je router etc.

ehm 2 routers is no go .. dat geeft het conflict

18. InterPretated

Leuk Bevonden:
    0
    Speedtouch router
    Belkin router

Dat zijn de 2 die bij mijn vaders pc staan. Zoals ik al zei weet ik weinig van routers. Als ik er eentje weg haal en alle kabels op een router aansluit zou het wel moeten werken?

Ik heb mijn xbox goed aangesloten want ik kan wel gewoon downloaden vanaf xbox live. Alleen spelen is het probleem.

(internet kabel die normaal naar mijn pc loopt in mijn xbox gedaan)

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    probeer eens de 360 pc op de speedtough aan te sluiten en zet de belkin uit

20. InterPretated

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, dat ga ik proberen.
    dankje

Ik laat morgen horen of het gelukt is, ik moet nu een nachtdienst gaan draaien. Mag ik je een PM sturen als ik met nog meer vragen zit?

Deel Deze Pagina