1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Beetje offtopic misschien, maar sinds ik een Sitecom DC-202 router heb om op XBox Live te kunnen heb ik disconnection problemen bij World of Warcraft.

    Iemand enig idee hoe ik poort 3724 kan forwarden op die router ? (0,0 verstand van nml.)
     
  2. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    bel even met de helpdeks , gaat namelijk in elk type anders.......

    Sitecom

    0900-9990009
     
  3. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    als je de xbox met een draad gaat verbinden mag het geen probleem zijn
     
  4. Boes

    Boes Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan wel op Live maar ik vind bijna altijd maar 1-4 sessies die bezig zijn, bijvoorbeeld bij PES5, soepel loopt hij ook niet echt, terwijl toch duizenden mensen PES5 spelen, lijkt me.

    Nu vond ik dit eerder gepost als eventuele oplossing voor mijn probleem maar 1. Lost dit mijn probleem wel op? 2. Hoe moet dit allemaal precies? Hoe stel je je Xbox360-IP in? en hoe verwijs je poorten naar het IP van je X360?



     
  5. lol

    lol Active Member

    Berichten:
    378
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een speedtouch330 modem maar wel router moet ik dan hebben want als ik mijn croos over kabel in mijn modem wil stoppen is de cross over kabel tegroot
     
  6. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe je poorten doorverwijst is sterk afhankelijk van de router die je hebt , in je handleiding van de router zou dit terug te vinden moeten zijn , je xbox kan je een vast ip geven door naar het laatse tabblad te gaan en dan networksettings
     
  7. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    een speedtouch 330 is een USB modem en heeft geen aansluiting voor een cross cable........

    je zult een nieuwe router moeten kopen om op live te kunnen , Linksys bijvoorbeeld of Belkin

    hier kan je dan zowel je Xbox als je PC op aansluiten en kan je op live zonder dat je pc hoeft aan te staan


    je kan ook met je huidige modem op live maar das ingewikkeld en bovendien moet je pc een 2de netwerkkaart hebben en altijd aanstaan als je op live bezig bent......
     
  8. lol

    lol Active Member

    Berichten:
    378
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok en hoe duur kost dat modem ?
     
  9. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    een redelijke ergens tussen de 50 en 100 eurootjes......
     
  10. lol

    lol Active Member

    Berichten:
    378
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok ik vraag eerst effe aan een vriend die had een router die hij weg deed pobeer ik eerst die want zijn vader weet er veel vanaf dus..
     
  11. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    hallo alweer

    ik heb net een sitecom dc 202 router gekocht, maar ik heb problemen met de installatie,
    Ik heb eerst alles uitgezet, toen alles aangesloten, en toen ben ik via de explorer in het menu van de router gekomen, dan start ik de wizard op, en vul in : Nederland en quicknet als provider. In het volgende scherm kloon ik het mac adres, dan kan ik het alleen toepassen, maar in de handleiding hebben ze het over opnieuw opstarten.
    En dat kom ik nergens tegen, wat doe ik fout ??

    alvast bedankt

    ------UPDATE---------

    het is me net gelukt om het internet erop te krijgen, ik moet alleen nog de xboxen aan de praat krijgen, ik laat wel weten of het allemaal lukt
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2006
  12. Mavel

    Mavel Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

    ik heb een probleempje.. mijn xbox live werkt af en toe.. de ene keer kan ik connecten en de andere keer niet.. als ik de test doe dan strand hij de ene keer op MTU dan weer DCHP en dan weer op XBOXLIVE en een andere keer doet hij het gewoon bij de test.. probeer ik hem te connecten dan werkt ie niet meer:confused: de ene keer kom ik op marketplace de andere keer niet.. kort om hij werkt vaker niet dan wel. Ik heb de utp kabel gewoon op de modem van mijn internet hangen ik heb ADSL van planet.. Kan iemand mij helpen??

    Bvd

    Marcel
     
  13. darth malak

    darth malak Day Dreamer

    Berichten:
    521
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een probleembje met het delen van computerbestanden op de 360.
    ik heb een ethernet kanbel van de pc naar de router en van de xbox 360 naar de router lopen. Ook heb ik windows media connect gedownload de xbox 360 eraan toegevoegd. alles gaat goed, maar als ik het dan wil gaan delen gaat het fout.
    bij de test was de connection confirmed ip adress confirmed alleen pc selected was niet goed al staat hij bij windows media connect er wel bij maar wat doe ik dan fout.
     
  14. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    wat voor een router/modem heb je?
     
  15. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je wel admin rechten om te delen ? heb je ook geprobeerd om het allemaal eens te verwijderen en opnieuw te installeren?

    heb je geen firewall die in de weg zit?
     
  16. darth malak

    darth malak Day Dreamer

    Berichten:
    521
    Leuk Bevonden:
    0
    firewall heb ik windows media connect volledige toegang gegeven ik denk dat dat goed is, alles inderdaad al een keer opnieuw geinstalleerd maar bij admin rechten zal ik wel is kijken, weet iemand hoe ik het nog goed kan krijgen
    edit: admin rechten zijn ook goed aangezien ik beheerder ben van de computer
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2006
  17. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    het is toch niet helemaal gelukt,,
    Ik had gisteren alles aan de praat, ik had internet op de pc en op de xbox en op de xbox 360, maar nu niet meer.
    Het lukt me nu niet meer om via de router internet op de pc te krijgen, moet je soms eerst het mac adres en de toegewezen ip invullen voor de router weet waar hij de informatie heen moet sturen.
    Ik heb al geprobeerd de sitecom hulplijn te bellen , maar die is buiten gebruik ofzo, dus misschien kan iemand me hier helpen.

    Ik heb een family abbonement van quicknet 1500/500
    een modem van : future networks
    een router : sitecom dc 202 v1.6

    de modem is via een normale utp kabel aangesloten op de router, en deze is met een utp kabel op de pc aangesloten.
    Voor de xboxen heb ik cross kabels in gebruik.

    Alvast bedankt
     
  18. marco124

    marco124 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    geen dns gevonden

    ip is goed 360 vind alleen geen dns server volgende foutmelding krijg ik.

    w:0000-0008
    x:0000-000d
    y:0000-0000
    z:8015-1904

    aansluiting is op een motorola athome modem via ics alles is ingesteld volgens de ipconfig/all uitkomst. Aansluiting is met een crossover kabel tot voor kort werkte dit prima maar na een lanpartij met mijn pc en dus instellingen verandert kan ik het niet meer voor elkaar krijgen.
    firewall is uit en ip is geconfirmed.
    mzzls marco
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2006
  19. boynl

    boynl Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik al deze problemen leest die je KAN krijgen als je online wilt met de console(x-box360) dan weet ik niet of ik er wel aan wil gaan beginnen zodra ik een xbox360 hebt.
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het is niet zo lastig hoor .. de meeste xbxo 360's zijn direct on-line.

    @Marco124 - wat heeft ICS met een router te maken? Hier kan je de internet delen thread vinden ... dan praten we daar even verder.
    Wat jij moet doen is op nieuw je ics op zetten .. alle verbindgen op nieuw configureren dus :)

    @gaizka - Maar je post nu toch? Heb je je router en je modem al gereset?
     

Deel Deze Pagina