1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Staan allebei de Xboxen ook op automatisch instellingen verkrijgen? Heb je niet ergens handmatig porten geforward/DMZ aangezet?
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb je de eventuele Port Forwarding van de Xbox360 wel verwijderd ??
    Dit heb je namelijk niet nodig voor de UPnP , de router schakelt automatisch de juiste poorten in.

    Altijd de router herstarten als je de instellingen hebt veranderd !!
     
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Snel vraagje: ik heb nu Inet via UPC, en nu moet er een router tussen komen zodat ik ook boven kan internetten, en de PS3 en 360 erop kan aansluiten (draadloos).

    Ben al op zoek geweest op kieskeurig.nl en trusted reviews etc, en ook in de pc magazines (vanmorgen nieuwste CHIP gekocht - staan alleen de allernieuste (= dure) routers in helaas :mad: ) op zoek geweest, maar door de bomen zie ik het bos niet meer echt.

    Ik wil gewoon een goede draadloze router zonder teveel poespas waarmee ik gewoon lekker snel kan internetten en gamen (360/ps:cool:, het liefst voor onder de 100 euro...

    Iemand enig idee wat goede keuzes zouden zijn!? Welke routers hebben jullie waarover jullie tevreden zijn, en zijn er nog zaken die ik moet weten m.b.t. de UPC modem/internet!?

    Bij voorbaat dank.
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Linksys WRT54G (of een afgeleide daarvan) :p
     
  5. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Staat dat 54G voor een G-router met een max. snelheid van 54 MB/s!? Is dat niet iets te verouderd tegenwoordig!? (volgens mij is de 'standaard' nu een N-modem met 300MB/s ofzo!?)
     
  6. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Je kan wel meer geld uitgeven voor een N-router, maar de 360/PS3 ondersteunen die hogere snelheid toch niet.
     
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ondersteunen ze dat beiden niet!? Zelfs niet na firmware upgrades ofzo!? Jammer, maar voor de portemonnee dus wel fijn :)

    Voor ongeveer hoeveel euro heb je een prima draadloze router dan!?
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk heel goed uit als je een N-router gaat kopen.

    Met een standaard N-router kan je niet tegelijk online van G (54Mb/sec) en N (300Mb/sec) apparaat.
    Zo gauw er een G apparaat verbinding maakt wordt de N snelheid naar beneden geschroefd.
    Bij sommige N-router houd je nog maar 65Mb/sec van de 300Mb/sec over.

    Wil zowel met 54Mb/sec als met 300Mb/sec spelen dan moet je een N-router (DUAL) kopen.
    Alleen zijn deze dingen vaak € 100 duurder dan de standaard N-router.

    Microsoft zou een Wireless N Adapter op de markt kunnen brengen.

    Met de huidige Xbox360 Wireless Adpater is upgraden naar N helaas niet mogelijk.
    Het zelfde geldt voor de Playstation 3.
     
  10. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Enige reden die ik kan bedenken om met Wireless N op een Xbox te gaan werken is als je HD content gaat streamen. Voor live is normaal B/G snel genoeg.
     
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Thanks mensen. Ik hoop er vanavond eentje te kunnen halen.

    Zit er nog een verschil tussen ADSL-routers of gewone routers? Ik heb zelf kabel-internet: houdt dat in dat een ADSL-router per definitie ongeschikt is (niet werkt) voor mijn situatie?
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een router is bijna altijd geschikt voor kabel en ADSL.
     
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Gisteren de Netgear WNR2000 gekocht, maar dat is echt een regelrechte ramp, qua aansluiten.

    De PC beneden als eerste gedaan, en zelfs met de kabels erin heeft het echt uren geduurt voor ik het eindelijk zover had dat we verbinding hadden via de router met internet. Het probleem? Ik moest zelf via de browser de router ingaan om wat zaken te veranderen (zoals het MAC adress enzo) (!)
    Niet echt zaken waar je aan denkt wanneer de box schreeuwt over een makkelijke installering en je in het verleden steeds moeiteloos routers tussen je PC en modem hebt aangesloten...(!)

    Goed, toen dat kreng eindelijk werkte, nog steeds via een kabel aangesloten, maar voor de PC beneden is dat niet erg, was de PC boven aan de beurt.

    Ik vind het netwerk, zie de naam die erbij staat (Yi-Long), maar ik krijg deze PC met geen mogelijkheid aangemeld op die verbinding.

    De PS3, de 360 en PSP gingen trouwens wel vrij makkelijk (al blijft dat invoeren van zo'n fucking lang WEP-gezeik ontzettend irritant).

    De PC boven dus nog steeds niet draadloos verbonden :mad: Wel met kabel.
     
  14. dopje15

    dopje15 Active Member

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet 1 van jullie wat Port-Range inhoud?
    En wat kun je hier het beste invullen, voor je porten te openen?

    Nummer 1 t/m..?
     
  15. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Zucht. Heb mijn Router Wireless channel naar 6 veranderd teneinde mijn verbinding boven wat te laten versnellen, maar blijkbaar was dat alweer genoeg om Xboxlive niet meer te laten werken. Kan dat negatieve gevolgen hebben voor je verbinding met de Xbox360 als je het kanaal verandert? Want ik heb verder echt niets veranderd.
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als de hele omgeving op kanaal 6 zit , kan dit negatieve gevolgen voor jouw verbinding.
    Als ik hier een scan uitvoer dat zitten alle draadloze netwerken tussen kanaal 6 t/m 10.
    Heb mijn router nu ingesteld op kanaal 1.
     
  17. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh, had niet gescand ofzo(Dat Network Tumbler doet het uiteraard niet). Was ervan uit gegaan dat iedereen hem hier op default heeft(11) dus had hem maar op 6 gezet. Maar ja, mijn Xbox zeurt dus over dat mijn DNS-adressen de Xbox Live Servers niet kunnen vinden. Dat terwijl mijn DNS-adressen al maanden ongewijzigd zijn en Xboxlive het gister gewoon nog deed...

    Edit: op kanaal 1 zetten werkte :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2009
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De draadloze netwerken komen hier als paddestoelen uit de grond :mad:
    Als ik een scan doe dan ik zie alleen al >10 zichtbare SSID's.

    Merk dat veel mensen hier een Experia modem hebben want ik zie veel netwerken die beginnen met SpeedTouch.
     
  19. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Ik wil graag een router kopen zodat ik en op LIVE kan en gewoon kan internetten. Het probleem is nu dat ik steeds men kabel moet verwisselen tussen mijn PC en Xbox. Weet iemand een geschikte router, Ik heb btw een kabelverbinding.
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Sommige zullen zeggen daar heb je hem ook weer :+
    Ik ben van mening dat Linksys de beste router is voor XBL.

    http://www.bol.com/nl/p/notebooks-p...rt-switch-befsr41/1003004004289307/index.html
    Instellen van de Linksys is een eitje !!
     

Deel Deze Pagina