1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. latino

    latino World Fineszt Gamer!

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik probeer zo een Sitecom broadband router 54g Te connecten op me xbox zodat ik met dat draadloos op xbox live kan. Maar het wilt maar niet lukken.

    de router is verbonden met een internetkabel naar de xbox 360 en heeft een antenne waarmee hij die draadloos verbinding maakt. Ik weet alleen niet wat ik moet doen verder dus of ik manual of automati Ip moet instellen of wat dan ook.... want telkens als ik probeer te verbinden lukt het niet.

    Als ik het direct vanuit mijn modem naar de 360 connect via internetkabel lukt het wel..
     
  2. latino

    latino World Fineszt Gamer!

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Controleer even een paar dingen.

    1. Broadcast staat op B/G , Mixed , Automatisch.
    2. Uitzendkanaal staat op handmatig (bijv Kanaal 6) en niet op automatisch.

    3. Schakel de WEP of WPA eventjes uit en kijk of de Xbox360 dan wel verbinding kan maken.
    Heb je verbinding schakel dan de beveiliging weer in.

    4. Is de Mac-beveiliging actief in de router , zo ja voeg het ip-adress van de Xbox360 tot aan het lijstje.
     
  4. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Hm met kabel verbonden naar de xbox? Is het dan met ethernetkabel modem > wireless router > xbox 360? Of maak je gebruik van de wireless MS adapter?

    OF heb je je wireless router verbonden met je xbox 360 via ethernetkabel, en heb je nog een andere w-router of modem/wrouter combo zodat je de 2de router die aan je xbox 360 hangt probeert (of zou moeten) gebruiken als wireless access point?
     
  5. latino

    latino World Fineszt Gamer!

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb alles gedaan maar nogsteeds lukt het niet.
    Is het de bedoeling dat de ip manual of automatic staat?

     
  6. latino

    latino World Fineszt Gamer!

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zo een Sitecom wireless network broadband router 54g gekocht. Aan deze router zitten 5 internetpoorten waaronder 1 staat : WAN. In de poort WAN heb ik de internetkabel geconnect met de 360 internetpoort (achter bij de 360) gewoon met een kabel. Als het goed is zou deze router draadloos verbinding moeten maken met mij modem die ongeveer 4 meter verderop staat. Maar het wilt maar niet connecten. Vroeger heb ik het wel aan de praat gekregen maar toen me vorige xbox overleed moest ik een nieuwe halen dat is al een jaar geleden dus nu weet ik echt niet meer hoe ik het voor elkaar gekregen had:'-(

    Modus: 802.11 b+g
    Kanaal: 9 2.452GHz
    Veiligheid: Geen
    Mac filter: Inactief

     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2010
  7. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    In je WAN poort steek je nooit een netwerkapparaat, daar gaat altijd het modem in. Ik vind dat je nu een redelijk vage contstructie hebt. Is het niet beter je router met een kabel op je modem aan te sluiten, en het vanaf daar draadloos te doen?
     
  8. latino

    latino World Fineszt Gamer!

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus de router connecten met kabel aan me modem? En met wat moet ik dan me 360 connecten? Die router gebruik ik als die ms Adapter

     
  9. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ja het zou opzich zo wel lukken maar eigenlijk gebruik je gewoon je router als 3th party wireless adapter voor je xbox 360. Een oplossing die niet altijd zo eenvoudig (correct) aan de praat te krijgen/houden is en die nogal eens IP failed errors wil geven. (Niet helemaal waar, maar je wil je router wel als w-ap gebruiken i.p.v. router) Kijk anders ook even in de startpost van de [Centraal] Draadloos / Wireless Xbox Live [Deel 2] thread, en vnl. naar alternatieven zoals homeplugs. Of je zou natuurlijk gewoon de MS adapter kunnen kopen.

    Wil je toch liefst werken met je sitecom zoals je opstelling nu is dan ga je wel met wat dingen rekening moeten houden. Eerst en vooral zoals Slurpgeit reeds zei kan je deze router niet vanuit WAN verbinden met je xbox, dit is enkel voor de modem verbinding. Je wil/gaat deze router eigenlijk gebruiken als wireless access point.

    Zie dus dat op je sitecom DHCP uitstaat, dat je router OF verbonden is met een ethernetkabel met je eerste router of modem/router combo in een LAN poort (i.p.v. WAN) OF als je wireless werkt dat hij ingesteld staat op client mode indien beschikbaar. Mocht je alsnog een IP error krijgen dan moet je ook even het IP range nakijken van de 2de router.
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je de router als router wilt gebruiken dan sluit je de modem altijd aan de WAN poort.
    De overige computers en console's in huis sluit je dan aan op LAN 1/2/3/4.

    Je kan de router ook instellen als Switch dan sluit je alle apparaten aan op LAN 1/2/3/4 , de WAN wordt dan niet gebruikt.
    De situatie is alleen van toepassing als er een 2e router actief is in jouw netwerk.

    Je kan het beste het volgende doen.
    Geef de router een hard-reset , reset knopje achter op de router minimaal 30 seconden ingedrukt houden.
    De router staat nu in de fabrieksinstellingen ( Automatische DHCP ).
    De router zal dan automatisch alle instellingen van jouw modem overnemen.

    Ook het aanmaken van ip-adressen voor de LAN1/2/3/4 en draadloze verbindingen zal nu automatisch gebeuren.

    Gebruik voor de draadloze verbinding minimaal een WEP 64 beveiliging !
     
  11. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb de router zojuist een harde reset gegeven, eerst 30 seconden de reset knop ingedrukt met de stroom eraf en vervolgens 30 seconden met de stroom erop.

    Toen ik vervolgens weer via het web adres naar de router ging kreeg ik dit in beeld:

    [​IMG]

    N.B. Nog 1 keer mijn opstelling voor de duidelijkheid:
    - Cat5 kabel van modem naar internet port router
    - Kabel die normaal de pc met modem verbond in port 1 van de router
    - Als dit eenmaal werkt wil ik in port 2 de kabel van mijn ps3 doen
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Jouw router vraagt om een firmware update.
    Je kan de laatste beschikbare firmware donwloaden vanaf de site van fabrikant.

    Vanaf de modem gaat er een Cat5 kabel naar de WAN-poort van de router.
    Het maakt niet uit in welke LAN-poort je de pc stopt , dat kan ook LAN 4 zijn.
    De router zorgt voor een werkende internet-verbinding en niet de pc.

    In de meeste gevallen gaat het ledje WAN (router) knipperen als je een verwerkende internet-verbinding hebt.
     
  13. alex97

    alex97 Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi
    Kan ik een speedtouch 121g adapter gebruiken om een draadlose verbinding te maken met mijn xbox 360 live?
    Als ik hem aansluit gaat er geen lichtje branden op de adapter.
    Als het het kan hoe?
    Groeten alex97
     
  14. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Dat gaat helaas niet werken.
     
  15. latino

    latino World Fineszt Gamer!

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die laatste test van u geprobeerd waarbij je de router moest resetten voor 30 sec. Toen deed ik weer de test en deed ik de ip en derest op automatic. Toen had hij inderdaad een ip gevonden. Dus deed ik de test.
    Bij de network connecte het wel
    Maar bij internet staat er failed.
    Dan komt er een melding van :

    Your DNS SERVER CAN'T RESOLVE THE NAMES OF THE XBOX LIVE SERVERS OR XBOX.COM. YOUR ROUTER OR MODEM MAY NOT BE AUTOMATICALLY ASSIGNING DNS SETTINGS. YOU CAN TRY TO MANUALLY DEFINE DNS SETTINGS INSTEAD.

    Ze bedoelen ermee dat ik de dns manual moet instellen van me pc toch?
    Dat heb ik ook gedaan alleen dan lukt het nogsteeds niet...
    Ik zie ook alleen de primery dns geen secondary........:confused::confused:

     
  16. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Zojuist deze firmware update uitgevoerd, succesvol gaf hij aan. Als ik vervolgens mijn internet browser open krijg ik dit scherm:

    [​IMG]
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk even bij de DHCP of deze ook op automatisch staat !
    Deze zorgt er namelijk voor dat de router automatisch de instellingen van de modem overneemt !
     
  18. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Ik had een vraag, weet iemand ook wat echt de beste router is voor de Xbox 360 + andere consoles & PC?(er worden thuis 3 Xbox 360's gebruikt trouwens allemaal Xbox Live)

    Want ik heb het een beetje gehad met me linksys :+.
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Welke Linksys heb je nu ??
     
  20. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    WRT54G, het oude model.
     

Deel Deze Pagina