1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Had ik ook al geprobeerd. Heb het gevoel dat dit Mission Impossible wordt.
     
  2. Barriesjaan

    Barriesjaan Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox live

    Hallo allemaal,
    Ik heb een tijdje geleden een xbox gekocht. Alles ging prima tot ik hem probeerde aan te sluiten op xbox live. Ik heb hem direct aangesloten op de router (een zyxel prestige 2000). De xbox kan geen verbinding vinden maar de router ziet wel dat er iets is aangesloten. Moet ik poorten open zetten of iets dergelijks?
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Probeer eerst om de UPnP aan te zetten !
    Als je de nieuwe instellingen hebt opgeslagen moet je even de Zyxel even van de spanning halen (± 30 seconden ).
     
  4. RobinhoNL

    RobinhoNL Ik ben Fan!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom heb ik eigenlijk zo'n slechte reputatie (rep) vergeleken met andere leden?? Ik snap daar niks van :confused:
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bedoel je de 3,5 sterren bij je Gamertag :confused:
     
  6. Barriesjaan

    Barriesjaan Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de tip, maar helaas geen resultaat. Andere mogelijkheden?
     
  7. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Mensen ik heb jullie advies nodig wat betreft een nieuwe router. Ik heb de laatste tijd weer zoveel gezeik met mijn huidige router dat ik de neiging heb hem kapot te gooien (maar eerst een nieuwe aanschaffen).

    Er moeten twee laptops aan met draadloos internet, en een xbox met internet via ethernet kabel. Hij moet snel internet aankunnen, want ik krijg binnenkort 100MB glasvezel\o/ (voorlopig nog even Ziggo), en ook moet hij makkelijk in te stellen zijn. Uiteraard moet hij gewoon goed werken zonder gezeik!

    Welke router adviseren jullie mij, en graag ook je ervaringen met die router!

    Alvast bedankt!
     
  8. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Zelf gebruik ik nog steeds m'n Belkin wireless N zonder problemen. Maar ik lees tegenwoordig toch wel (terug) goeie dingen over de Linksys N routers; afhankelijk van wat je wil, de dual band (maar wel slechts 1 tegelijkertijd) WRT320N of de WRT160N.
    In het begin waren er heel wat slechte reviews en problemen, maar deze blijken met een firmware update verholpen te zijn.

    Op zich zouden volgende routers allemaal ook gewoon xbox live compatibel moeten zijn.
     
  9. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Ik heb vandaag de mijn nieuwe netgear 1gb switch binnen gekregen.
    Ik heb het nu zo aangesloten dat er van het modem een kabel naar een switch loopt en van die switch uit naar de nieuwe switch. Er werkt helemaal niets. De pc die aangesloten zit op de eerste switch werkt maar alles wat we aansluiten op de 2e (nieuwe) switch doet het niet ook niet na reseten.
    Volgens de pc krijgt hij geen ip adres door.
    Iemand een oplossing????
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Verwijder eventjes de oude switch door de nieuwe en kijk of het i-net dan wel werkt !
     
  11. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Nou het werkt weer. Vraag me niet hoe. We hebben alles weer opnieuw van voor af aan aangesloten en toen werkte het ineens :confused:
     
  12. ARN0 NL

    ARN0 NL Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe router i.c.m. modem

    Ik ga een nieuwe router i.c.m. een modem kopen, nu wil ik graag weten welk merk/type een goede aankoop is.

    Ik heb adsl internet van kpn (geen telefonie) met een Thomson TG787v.

    Gebruik de router/modem voor de xbox360 (kabel) en een laptop (draadloos).

    Er is me verteld dat Draytec, Linksys en Zyxel in mijn geval goede opties zijn, maar er zijn zoveel verschillende types dat ik (heb er totaal geen verstand van) niet weet welke ik ga kopen.

    Alle tips zijn welkom, Alvast bedankt.
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Belangrijk !!!

    Kijk eerst of je in bezit hebt van alle inlog gegevens van KPN.
    Heb je deze niet dan moet je eerst bij KPN navragen of ze deze willen opsturen want zonder deze gegevens kan je de nieuwe ADSL modem niet instellen !!!!

    Een 2e router aansluiten achter de Thompson TG787v heeft geen zin omdat je de router functie van de Thompson niet kunt uitschakelen !!
     
  14. ARN0 NL

    ARN0 NL Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil mijn huidige router juist vervangen omdat je bij de thomson de poorten niet kan openzetten. ik heb van de week met kpn gebeld en gevraagd of dat mogelijk is en het kan volgens kpn, ze hebben echter niks over inloggegevens gezegt
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat wil je eigenlijk.

    1. Een nieuwe ADSL modem/router.
    Hiervoor heb je de inlog gegevens nodig van KPN.
    2. Een andere router aansluiten op de huidige Thompson.

    Wil je een andere router aansluiten dan zal je eerst de router functie van de Thompson moeten uitschakelen want deze blijft verantwoordelijk voor de data-verkeer met de buitenwereld.

    Zal zo even een kijkje nemen in de TG787 van mijn ouders en kijken of de router functie uitgeschakeld kan worden.
     
  16. ARN0 NL

    ARN0 NL Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Optie 1: een nieuwe ADSL modem/router, ik zal maandag kpn effe bellen voor de inloggegevens.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je hebt die informatie wel nodig want anders kan je de nieuwe modem niet instellen.
    Je kan bij KPN ook een Thompson kopen met originele firmware van de fabrikant alleen ligt het prijskaartje rond de € 200
     
  18. ARN0 NL

    ARN0 NL Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanwaar die hoge prijs?
     
  19. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Bij de mediamarkt webshop is vandaag de BELKIN F5D8236ED4 in de aanbieding voor € 38 incl. verzendkosten.

    Is dit een goede router?
     
  20. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Afhankelijk van je ISP, beperken ze vaak sommige features van de modem/router combo a.h.v. een custom firmware als je'm via hen koopt/bij hen aansluit.

    Ik ben al enige tijd erg tevreden over m'n wireless N belkin router, dit model kende ik wel niet. Op Tweakers staat bij dit model een erg slechte userreview, wel niet gevolgd door uitleg dus misschien is het gewoon een enkeling misnoegde koper die er niet aan uit kon. De 8235ED4 i.p.v. de 8236ED4 krijgt dan wel weer goede commentaren en kost slechts een tientje meer. Misschien toch eerder aan te raden.

    Nogmaals het kan zijn dat jouw model gewoon probleemloos werkt, zou ik op zich verwachten want van Belkin heb ik nog niet veel slecht gelezen, maar misschien toch nog even snel Googlen op enkele reviews van het modelnr.
     

Deel Deze Pagina