we hebben bij ons thuis dit weekend een nieuwe pc gekregen en hebben we meteen een netwerk aangelegd. de oude pc is naar mijn broer gegaan en de xbox staat op mijn kamer en de nieuwe gewoon beneden. alle 3 aangesloten op de router. de 2 pc's doen het echt perfect met internet. alleen sinds ik de xbox op de router heb aangesloten doet ie er erg lang over om de dns server te vinden, maar hij vind hem wel.
voordat we het netwerk hadden had ik de xbox rechtstreeks op de modem aangesloten en toen deed ie het perfect.
maar nu doet ie er erg lang over om de dns server dus te vinden.
en als ik bijvoorbeeld moto GP ga doen dan krijgt ie me ingelogd en hij vind ook games bij optimatch.
maar als ik een game aanklik en ik kom erin lig ik er gemiddeld na 30 seconden weer uit. ik krijg dan het bericht: "Lost connection to this game" of iets dergelijks, en af en toe krijg ik bij het zoeken naar een game ook het bericht dat er iets fout is gegaan bij het zoeken. als ik net ingelogd heb doet ie het 30 seconden goed en daarna gaat allen erg sloom. en kan ik maar 30 sec. in een game zitten. weet iemand wat ik hieraan kan doen?
we hebben 1 pc 500 mhz windows 98 op de router aangesloten, 1 pc 2,66 mhz met windows XP op de router aangesloten en mijn xbox dus. en het is een router met 4 poorten en 100mbps.
en dus ik had mijn xbox eerst rechtstreeks aan de modem hangen, en nu de we een netwerk hebben doet xbox live het niet goed meer, nu dacht ik mischien als ik hem weer rechtstreeks op de modem aansluit. en daar doet ie ook sloom met de dns, wat het ook moge zijn, is er iets in te stellen aan de modem?? want eerst deed ie het wel goed en nu nietmeer.
alvast bedankt.
Laatst bewerkt: 17 apr 2003