[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat dacht ik al. en volgens mij is dat ook zo'n beetje de goedkoopste router+modem.

alleen hier staat toch echt dat die andere modem+router is:{

2. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    Idd,
    vaag dat ze hem dan bij het plaatje als router gebruiken... Misschien kan je hem gewoon los als alleen router gebruiken, maar als je geen ADSL modem hebt kan je hem gebruiken als router+modem?

3. The Messiah

The Messiah Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ok,ik heb ook een router,en hij detecteert m'n ip adres niet.Moet ik een speciaal ip adres gebruiken voor m'n xbox?
    Ik heb dat xbox al meer dan een week en doet het nog steeds niet. :mad:

4. Eeks

Eeks see more

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb @home breedband en wil met een router gaan werken voor live (1 computer en 1 xbox aansluiten)
    Ik weet niet veel van routers af maar weet iemand welke router ik het beste kan gebruiken? liefst zo goedkoop mogelijk.
    Of zijn de meeste routers wel geschikt?

5. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    we hebben bij ons thuis dit weekend een nieuwe pc gekregen en hebben we meteen een netwerk aangelegd. de oude pc is naar mijn broer gegaan en de xbox staat op mijn kamer en de nieuwe gewoon beneden. alle 3 aangesloten op de router. de 2 pc's doen het echt perfect met internet. alleen sinds ik de xbox op de router heb aangesloten doet ie er erg lang over om de dns server te vinden, maar hij vind hem wel.

voordat we het netwerk hadden had ik de xbox rechtstreeks op de modem aangesloten en toen deed ie het perfect.

maar nu doet ie er erg lang over om de dns server dus te vinden.
    en als ik bijvoorbeeld moto GP ga doen dan krijgt ie me ingelogd en hij vind ook games bij optimatch.

maar als ik een game aanklik en ik kom erin lig ik er gemiddeld na 30 seconden weer uit. ik krijg dan het bericht: "Lost connection to this game" of iets dergelijks, en af en toe krijg ik bij het zoeken naar een game ook het bericht dat er iets fout is gegaan bij het zoeken. als ik net ingelogd heb doet ie het 30 seconden goed en daarna gaat allen erg sloom. en kan ik maar 30 sec. in een game zitten. weet iemand wat ik hieraan kan doen?

we hebben 1 pc 500 mhz windows 98 op de router aangesloten, 1 pc 2,66 mhz met windows XP op de router aangesloten en mijn xbox dus. en het is een router met 4 poorten en 100mbps.

en dus ik had mijn xbox eerst rechtstreeks aan de modem hangen, en nu de we een netwerk hebben doet xbox live het niet goed meer, nu dacht ik mischien als ik hem weer rechtstreeks op de modem aansluit. en daar doet ie ook sloom met de dns, wat het ook moge zijn, is er iets in te stellen aan de modem?? want eerst deed ie het wel goed en nu nietmeer.

alvast bedankt.

Laatst bewerkt: 17 apr 2003
  6. Xguus

Xguus GeBOKt!

Leuk Bevonden:
    0
    sorry, zie post hieronder

7. Xguus

Xguus GeBOKt!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit momenteel Live met een shared connection, maar ik wil overstappen op een router omdat ik het zat word me pc steeds aan te zetten.

NU is mijn vraag:
    Werkt een router bij mij, terwijl ik een USB-modem heb?

Ik geloof zelf van niet, mischien weten jullie het beter.

Alvast bedankt:)

Laatst bewerkt: 19 apr 2003
  8. Herwin

Herwin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje,

Heeft iemand ervaring of weet hoe ik de zyxel prestige 650 (wireless optie :9 ) moet configureren om op Xbox Live te kunnen komen,
    Ik probeer te connecten, maar geeft een communication error.

SVP help

9. Eeks

Eeks see more

Leuk Bevonden:
    0

10. Animus-X

Animus-X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een vraagje:

Ik moet een router kopen voor Xbox live en ik twijfel tussen de
    Draytek Vigor2200E en de Linksys BEFSR41....
    Heeft iemand ervaringen met een van deze twee routers???
    Zit er nog enig (kwalitatief) verschil tussen??

Bedankt voor de hulp!

Links van de routers:
    Draytek
    Linksys

11. the master

the master On Live I am thebest

Leuk Bevonden:
    0
    ik wil dit ook wel weten

12. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    Wat voor een kabel moet ik eigenlijk gebruiken om m'n router met de xbox te verbinden? Crossover, of "rechttoe rechtaan" ik begrijp er geen kut van. HELP

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    recht toe recht aan ... maar als je een router switch hebt met autosensing kan het deze een worst wezen :+

14. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    Een router switch met autosensing eh? Kan je dat eten:+? Heeft deze dat? Oh, maar dat maakt niet uit, dan kan ik beter een recht toe recht aan nemen. Noem je dat ook gewoon zo in de winkel?:{

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Autosensing (betekend dat hij weet wat voor kabel je er in stopt ... en dan crossed hij hem terug als het een crosscable is) Alleen dure switches doen dat ... dus je haalt gewoon (normaal) UTP... als je zegt dat het voor een router is .. snappen ze het best... Ik heb trouwens alle kabels zelf geknipt ... maar ja ik ben een Nerd :{

16. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    Whaha, maar wel een lieve nerd:p *aait*. Thanks!

17. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    kijk, hier: http://www.comptechworld.nl/nieuwshop/winkel_20.shtml en dan even een beetje naar beneden scrollen staat bijvoorbeeld (ik ga hem gewoon in de winkel halen, maar ik wil het ff zeker weten) UTP KABEL 5.0M CAT5 Groen Patchkabel, is dat dan wat ik nodig heb? Of moet ik: UTP KABEL 5.0M CAT5 Grijs, omdat ik geen "patchkabel" moet, what the hell dat ook mag zijn.

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    jeb das wat je nodig hebt :+

NB kleur maakt eigenlijk niet uit ... dat is meer voor het makkelijke ... een grijze kabel is goed genoeg

19. Animus-X

Animus-X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Na uitvoerig advies van mijn medeXBW-ers *kuch kuch* ;) heb ik besloten om de Draytek router te bestellen bij routershop.nl
    En ik wil even zeggen dat alles picobello werkt: binnen 5 minuten deed alles het en kon ik mijn gegevens in gaan voeren voor XBL! :)
    Dus als je nog op zoekt bent naar een goede router: ik kan je deze aanraden (en ook over routershop.nl nothing but _O_ )!!!

20. sepje

sepje New Member

Leuk Bevonden:
    0
    mensen mensen mensen...
    het is gewoon een kwestie van je POORTEN GOED MAPPEN
    maakt niet uit welke router, maar het werkt dus zo:

je hebt naar buiten toe 1 ip-adres
    en als er van buiten data wordt gestuurd naar dat ip-adres
    weet de router neit naar welke hij moet: naar de XBOX of naar de PC

daarom heb je poort mappen, dat stel je in op de router, en dan zeg je dus eigenlijk: allee data die over pooort (weetikevel) wordt verzonden gaat naar de xbox

deze poort kan je vinden op de microsoft live website, ik weet die niet uit mijn hoofd

dit zou het moeten doen
    als het NOG niet werkt en je weet echt NIETS anders kan je de XBOX rechtstreeks op je adsl/kabel modem aansluiten en dan doet hij het wel

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina