1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Richi3

Richi3 The Jiggy

Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

Ik heb een Compex NetPassage 15-C Router, maar hij herkent de kabels niet eens..! Iemand enig idee hoe dit komt..?

2. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb je de goede kabels?

het moet een standaad UTP kabel zijn. Geen Cross-Over!.

Je zou ook even een andere kabel kunnen pakken om te testen of het aan die kabel ligt.

3. Richi3

Richi3 The Jiggy

Leuk Bevonden:
    0
    Nopes kheb de kabel al getest..en deze kabel deed het ook met onze vorige router voor dat ie ermee ophield..

4. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zitten de kabels er goed in? 8)

mwa, vaag dat het niet werkt !

misschien zit het draad een beetje dubbel?
    kan je wel gewoon internetten? of kan je helemaal niet internetten?

5. Richi3

Richi3 The Jiggy

Leuk Bevonden:
    0
    Yup kan wel internetten...[nee ik post hier zonder internet 8)] en yupz kabels zitten er goed in..een vriend van me had net zijn router ff meegenomen, en die herkende de kabel wel gewoon..maar alleen in de 4e port ( *vaag* ) dat was een e-tech router...is er iets anders aan die 4e poort daar dan..?

6. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmmm, je zou tog ook nu ff kunnen internetten direct ;)

heb je je xbox al in een andere poort gestoken?

volgensmij is er in de 4e poort nix anders, maar ik heb geen e-tech.

7. Richi3

Richi3 The Jiggy

Leuk Bevonden:
    0
    alle ports geprobeerd..:confused:...heb echt even hulp nodig kan echt niet w8en met xbox live..! [ik helemaal flippe toen die router het niet meer deed..8)8)8)]

8. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmm, Ik kan niks anders bedenken dan dat de router kapot is!

/edit, erm, je kan wel internetten dus hij is niet kapot |:- |:-
    ]
    dom dom dom!

dan ligt het toch aan de xbox! (denk ik)

Laatst bewerkt: 8 jul 2003
  9. Richi3

Richi3 The Jiggy

Leuk Bevonden:
    0
    net vandaag gekocht..!? en ik kan er wel op internetten..!?

10. jelle333

jelle333 Guess de Groente!

Leuk Bevonden:
    0
    hi, ik mocht van de mod geen eigen draad openen dus zet ik het maar hier neer:
    Ik had wat vragen. Ik heb via splinter cell de live software geinstaleerd. Ik heb nog geen live starter kit, dus ik zou als alles goed is tot het ''voer subscribtion code in'' scherm moeten kunnen komen. Als ik het vervolgens probeer, zegt-ie dat de IP's niet kloppen, maar de kabels ziet ie wel. Ik heb een Nway switch en normale UTP kabels. trouwens, XBC werkt wel. Direct link met de modem werkt trouwens ook niet:mad:

BTW, ik heb kabel van de universiteit(daarom kon ik em niet in mijn provider-draad stoppen). Kan dat misschien wat uitmaken?

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    zoals ik al zei ... de Splinter Cell update is niet voldoende om op live te kunnen ... deze bevat een oude build (voor de release van de kit) .. Voer eerst de setup van de stater kit uit ... deze heb je nodig om je settings te testen. Als je kabel hebt van de universiteit kan het een probleem zijn ik weet niet welke porten zij hebben geblokeerd ... maar heb je dan wel een router? Anders hoort deze vraag ook niet in deze thread thuis ... wie is de provider van de universiteit bij welke universitet zit je .. ken je meer mensen met een xbox op je campus? Ik heb iets meer info nodig? wat is de exacte foutmelding.... enz .. als ik wat meer info heb kan ik ook jouw thread open gooien en daar deze gegevens posten ...

TU delft gaat bijvoorbeeld via BABYXL ADSL en dit geeft geen problemen

Ik had jou thread dicht gegooit omdat:

1 ) Onduidelijke Titel (te algemeen .. beter was problemen met Live op de Campus van .... met de Splinter Cell Upgrade)
    2 ) Geen duidelijke inhoud
    3 )Je hebt niet het formulier gebruikt (uit de faq)
    4 ) Je hebt geen orginele live kit

12. Richi3

Richi3 The Jiggy

Leuk Bevonden:
    0
    Nah kheb die Compex router maar teruggebracht, en een Xbox Live Compatible LinkSys besteld..hopelijk lukt het met die wel..!?

13. jelle333

Leuk Bevonden:
    0
    ok, komt ieA: Abonnement
    1: Naam provider - Ku Nijmegen Weet niet precies welke, in ieder geval snel genoeg (volgensmij chello)
    2: Soort abonnement (naam, type)
    3: Kabel, ADSL, of anders? Kabel
    4: Up- en downloadsnelheid 256/1024

B: Hardware
    1: Modem merk en type Nway switch (hub)
    2: USB modem? (Ja/Nee) Nee
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) Nee, hub
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) Ja, windows XP pro. Nederlands
    5: Direct Connection Ja/Nee Nee
    6: Crossover kabels in gebruik? Nee
    7: Hub in gebruik? Ja

C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway Moet dat? duurt namelijk lang om het op te zoeken.
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? Nee

D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? Ja.
    2: Dashboard versie? Xbox in December aangeschaft, live komt van splinter cell.
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? Cables connected
    4: Wat is de exacte foutmelding? IP not confirmed
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes? NVT

Zo beter?

Laatst bewerkt: 9 jul 2003
  14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ja perfect ... heb je immidels een strater kit want de splinter cell update werkt niet ... dat is namelijk een oude build welke niet geschikt is voor de live installatie

15. jelle333

Leuk Bevonden:
    0
    en als die build niet geschikt is, tot waar in het scherm zou ik dan moeten komen?

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    dan blijft deze in loop zitten ... je zal dan niet bij het subscription scherm komen ..het geeft dan waarschijnlijk de melding xbox live not found of iets dergelijks ...

17. jelle333

Leuk Bevonden:
    0
    bij mij zegt ie IP not confirmed... is dat niet te vroeg dan?

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nope dat zou best de melding kunnen zijn .. en een oplossing is zo lastig te geven, omdat je geen live kit hebt ... ff afwachten ... ik denk wel dat je een connectie met live kan maken, omdat je wel op xbconnect kan

19. jelle333

Leuk Bevonden:
    0
    ok dus ik moet gewoon een XBL kitje kopen? Alvast bedankt trouwens.

<edit> ik zie net dat op de XBOX site van MS staat dat HUB's niet goed werken... kan het gewoon niet met een HUB of hoe zit dit?

Laatst bewerkt: 9 jul 2003
  20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    je hebt een router nodig of een directe connectie of via ICS (een hub werkt niet tenzij 1 pc een ICS heeft) ... beter is Sygate

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina