1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Borrie

Borrie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb zelf @home breedband met 2 pc's 2ip's en een xbox

heb het nu zo dat als ik wil gamen op de xbox 1 pc uitmoetzetten omdat ik nog geen router heb zwaar kl*ten dus
    er gaat dus een kabel van het com21 modem naar een hubje vanuit daar naar de 2 pc's en de xbox

welke router kan ik het best halen met kabelinternet?

en gaat dat werken met 2 ip adressen??

2. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    Linksys BEFSR 41 handig dingetje en ik kan je helpen met installen

3. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    * kijkt naar jouw post van een week geleden en vraagt zich af wat die hulp zal betekenen. :confused:

4. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    ow eigenlijk was het heel simpel alleen die help desk van hun was een beetje lui :9

5. mr47

mr47 ilovelive

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een adsl modem (namelijk:confused:peed touch usb van alcatel)
    dus ik zoek een usb router en hoeveel kost die ????

6. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    @mr47

Ik heb een Edimax BR-6104 router- 4 port switch gekocht voor 59 euro. We hebben er 2 pc's, een Xbox en een PS2 op aangesloten. Het online spelen gaat goed, zowel Xbos als PS2. Tevens kunnen we met de ook pc op internet.

Bij het configureren...
    alles op automatisch, behalve de DNS instelling, voor de Xbox.

Overigens heb ik wel problemen met het alcatel speed touch home modem. Ik kan namelijk geen contents of up-dates downloaden.

Over dit probleem is een thread (tweaken van modem). Ik heb nu toch gekozen voor een combinatie.. een adsl modem met router. Ik denk dat we morgen de zaak gaan inregelen.

7. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    Linksys heeft geen usb alleen stop kontact erin dan klaar paar utp kabels erin ga je ff internet explorer openen http:// IP
    dan vul je je computer naam in en klaar is kees verder meot je dingen in vullen op je xbox :)

8. Jermaine

Jermaine game-addict

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een ADSL router van E-tech! Werkt meer dan perfect. Het is dus een ethernetmodem+router+4poorts switch in 1! Eerst je PC er op aansluiten en die modem instellen/configureren. De 2e PC/Xbox etc gaat allemaal AUTOMATISCH!

9. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Nu net het SMC ADSL Barricade SMC7404BRA router/modem geconfigureerd. Nieuwste firmware gedownload.

Wizard doorgelopen en alles werkt. De noodzakelijke downloads komen nu wel binnen.

De problemen die er waren kwamen dus door het Speed Touch Home Alcatel modem. Waarschijnlijk de te lage MTU instelling.

Wij zitten bij HCCnet met Basic abo.

Laatst bewerkt: 7 sep 2003
  10. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    iemand hier ervaring met de USB E-Tech Modem voor Versatel (via zonnet, family)???

Ik krijg m'n live niet meer aan de praat, bij m'n ouders had ik zo'n groene usb modem, daamee belde hij echt in, via een hub deed alles het prima, bij m'n xbox alleen m'n pc naam in moeten voeren (die van de server)

Maar nu dus grote problemen, krijg live niet aan de praat. heb nu zo'n modem van e-tech, die belt niet in maar heeft dus meteen een soort netwerk verbinding, je kan d'r ook nog van alles in instellen ,maar geen idee wat wat doet...

ik heb:
    Win Xp, met ICS
    geen hub meer ertussen
    en een live die het niet doet

iemand hier ervaring mee?

11. Misschien dat je je DNS settings bij je routerinstellingen op automatic moet zetten. Dit doe je in het setup menu van je router.
    Was bij mij het enigste wat ik moest aanpassen.
    Succes

12. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    maar ik heb geen router he, pc met usb modem erin geplugd, in diezelfde pc een netwerkkaart met een kabel naar m'n xbox..

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    waarom post je de vraag dan in de centrale router thread :confused:

Je kan het beter posten in de centrale zonnet thread of de centrale internet delen (ICS) thread

14. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    oh,ik had de zoekfunctie gebruikt voor m'n e-tech modem, blijkbaar kwam dat woord niet voor in die andere threads maar ik ga daar wel ff zoeken

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    de e-tech heeft ook routers dus ik denk dat het daardoor komt ... Op de eerste bladzijde van zonnet staat al iets over de e-tech USB .... maar niet iets over een probleem . Misschien dat je ics niet goed geconfigureerd is ...

16. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    niks concreets kunnen vinden, ik wil niet meteen een router aanschaffen omdat ik voor de rest geen pc's meer aan hoef te sluiten dus het zou alleen voor live zijn.

kan zijn idd dat ics niet goed ingesteld is, heb m'n firewall ook al uitgezet (ook blackice) mocht niet baten, maar ik weet nou niet precies meer wat ik in moet vullen bij de geg. op m'n xbox, voorheen alleen de pc naam, maar dat heeft helemaal geen nut..

ik zat al te kloten met die dhcp server, maar als ik die aanzet op de modem, dan doet m'n internet het op m'n pc het ook niet,, en de xbox ook nog steeds niet, maar ergens moet ik denk ik die modem configureren , net als bij een router,,

edit: zie nu opeens allerlei info staan over die modem, ik ga daar wel ff verder mocht ik vragen hebben (idd in centraal topic zonnet versatel)

Laatst bewerkt: 12 sep 2003
  17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Tja ... een router is niet echt nodig als je maar 1 pc hebt en 1 xbox ... je kan dan zelfs denken aan een UTP modem ... maar ik hoor straks wel of je nog problemen hebt

NB gaarne posten in de centrale topic van Zonnet of ICS ... dan blijft de kennis centraal ... het heeft geen zin om het in deze topic te bespreken

thnx!

18. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wie heeft er hiero een sweex roeter van 60 euro met 4 uitgangen + printer switch, moet ik ff weten, ben niet bekend met sweex en ik moet weten voor kennis die x-box live wil

19. Raptiod

Raptiod ..

Leuk Bevonden:
    0
    Netopia router instellingen

Hey,

Binnenkort wil ik xbox live gaan nemen met demon adsl en gebruik gaan maken van een Netopia cayman 3346 router. Nu weet ik niet welke instellingen ik moet maken in mijn router, hoe het precies zit met het MAC-adres en van welke poorten de xbox gebruik maakt. Kan iemand mij zijn instellingen geven en uitleggen hoe ik deze in mijn router moet zetten?

Alsvast bedankt

20. The Messiah

The Messiah Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb nu x-box live vanaf 3 april.............en hoe doet het nog steeds niet! 8) Fijn he

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina