1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Welke modem, weke router, welke provider en welke foutmelding heb je?

2. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ja, he? Gewoon het formulier gebruiken ipv bleren "hij doet het niet".|:-

3. svn

svn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat is nu de goedkoopste router die er is. (heb niet zoveel geld nu) In combinatie met chello, ik zag E-tech ADSL/Kabel router + 4 poorts switch Euro 40,46incl is dit wat, of bestaan er ook nog dingen als snelheid verlies e.d?

Bedankt,

4. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is deze http://www.sweex.com/product.asp?pid=144 momenteel de goedkoopste. Zit tevens een 4 poorts switch in en is via een webinterface te beheren. Is een super eenvoudig apparaatje zonder toeters en bellen.

Zelf ben ik ook wel erg te spreken over de Linksys WRT54G wireless router. Vooral omdat je dan zo heerlijk met je laptop rond kan lopen. Verder bevat de WRT54G ook een vier poorts switch dus je server en andere vaste werkplekken hoeven niet wireless aangesloten te worden. De nieuwste firmware van Linksys heeft ondersteuning voor WPA en dat is een stuk veiliger dan een 128bit WEP key.
    En niet te vergeten Cisco heeft Linksys gekocht dus met de firmware en technische knowhow zit het wel goed. Voor meer info www.informatique.nl (heb ik zelf goede ervaringen mee, zeer goede webshop).

Maar zoals ik al zei in het begin voor mensen die op zoek zijn naar een zeer vriendelijk en goedkoop routertje > sweex.

Met vriendelijke groet,

Toyota Yaris

5. BizarreLink

BizarreLink XLN rulez !!

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox Live en Routers

ik heb een router Vigor 2300E ene heb veel problemen met mense dak ze niet zie bewegen en niet kan horen (vooral bij mm:cool:
    weet iemand hier een oplossing voor.

greatzzz bizarrelink

6. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk hier en hier eens, een hele thread over routerproblemen en een over het niet zien en horen van personen :)

Laatst bewerkt: 23 sep 2003
  7. BizarreLink

BizarreLink XLN rulez !!

Leuk Bevonden:
    0
    thnxx

oke bedankt he

8. Star Of Sorrow

Star Of Sorrow Xbox Krazy

Leuk Bevonden:
    0
    Dmz

hoe stell ik mijn DMZ settings van mijn router in?? ik snap het niet

ik heb en e-tech cable/dsl router

9. Virus666

Virus666 BIER!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hulp nodig.

Ik heb nu een paar maanden xboxlive met router en nu begint de router steeds te klote.

Dan bedoel ik, zonder router werkt internet gewoon goed en met router ertussen is het maar afwachten of het wel goed gaat.

Weet iemand een goede router (liefst betaalbaar (onder de 500 euro)) die ook goed met live werkt?

Ter info:

router: Ark SOHO
    Modem: Com21
    Provider: @home breedband

10. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    @Home breedband zegt me niks. Is je bandbreedte voldoende?

Anyway, fatsoenlijke routers waarmee je geen risico loopt: De Vigors van Draytek en de wireless routers van Linksys. Dit is de prijsklasse van pakweg 100 - 175 euro.

Maar hier op het forum zijn ook goede resultaten gemeld met goedkopere routers van bijv Sitecom en zelfs E-tech. De laatste zou ik je niet durven aanbevelen (maar misschien is ie wel heel goed), maar die Sitecom is best te doen als je niet te veel eisen stelt.

Heb je geen wireless nodig dan is er al een Linksys router voor pakweg 70 of 80 euro te koop.

De rest van die 500 euro mag je storten op de rekening van XBW, dan kunnen we daar een feestje van bouwen. :) :+

11. Virus666

Virus666 BIER!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor het advies.

Mijn bandbreedte is trouwens meer dan voldoende. Ik vind het alleen raar dat internet het met router er tussen slechter doet.

De rest van die 500 euro wil ik wel op jullie rekening storten, maar wat is het nummer?:) :+

Laatst bewerkt: 1 okt 2003
  12. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Zelf heb ik nu 4weken een Kobishi WLAN Router ,
    ik heb deze gekocht bij Megapool.
    WLAN router + Wireless PCMCIA + Wireless USB adapter deze
    set koste bij Megapool €149
    Ik had nog niet eerder van dit merk gehoord , werkte
    het niet dan kon ik hem altijd terug brengen.
    Kobishi

Ik hoefde alleen maar het CC-nummer van @Home in te voeren ,
    en toen kreeg mijn Xbox meteen verbinding met XBL.

13. Virus666

Virus666 BIER!!!

Leuk Bevonden:
    0
    En kan je altijd gewoon op internet?
    Nooit geen problemen?

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Alleen de Xbox is aangesloten op de Router en mijn
    PC en Notebook werken draadloos.
    Het is fantastisch om je notebook door het hele huis te kunnen
    interneten.
    Daarvoor werkte ik met een normale HUB en moest steeds
    een kabel trekken van HUB naar Notebook.

Alleen is de manual behoorlijk kloten.
    Er zit wel een Nederlands-talige A4tje bij om de Router
    te kunnen instellen ( Basis instellingen ).
    Maar dan ben je aangewezen op een Engels-talige PDF bestand.
    k ben 2 dagen bezig geweest om een draaloze verbinding te maken , maar zo leer je wel de Router beter kennen.
    Alles draaid nu al 4 weken zonder problemen.

Ik had wel eerst de 128Bit Encryptie aan staan maar ik kreeg het advies van een ITer om dit niet te doen , ik kon beter de MAC-adressen van mijn Netwerkkaarten + Xbox programmeren in de Router.

15. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Een router is een switchend apparaat. Een router/switch is dat per definitie.

Wat doet een router? Een router ontvangt een packet, kijkt naar de inhoud, kijkt of de filters in de router het pakket goedkeuren, kijkt in een tabel welke kant dat pakket de deur uit moet en verstuurt het pakket vervolgens.

Dat kost logischerwijs tijd, en goedkopere routers hebben daar vaak wat meer moeite mee dan duurdere routers. (Processorsnelheid en kwaliteit van de interne software).

Een switch veroorzaakt extra vertraging want een switch moet, afhankelijk van de manier waarop de switch werkt, eerst een stukje van het pakketje binnenhebben alvorens hij het pakketje naar de juiste switchpoort kan duursturen.

En nu de verrassing... Een duurdere switch veroorzaakt op korte bursts wat meer vertraging dan een goedkopere switch. :eek: :confused: :eek:

Ja, tis echt waar. Bijv een Cisco switch wacht tot ie het hele pakketje heeft. Dan bepaalt ie of er niets mis is met het pakket, en dan pas stuurt ie het pakket weer uit.

Een goedkope switch wacht alleen de eerste paar bytes af, tot ie weet waar het pakket naartoe moet, en begint dan meteen het pakket uit te sturen. (Na pakweg 40 van de 1500 bytes al, dus).

Het verschil is minimaal, maar als je maar voldoende van die minimale verschilletjes bij elkaar moet tellen wordt je netwerk hardstikke traag.

Waarom is die dure switch dan langzamer? Door de gebruikte methode, waarbij een packet helemaal gecontroleerd wordt, kun je kapotte pakketjes meteen verwijderen ipv onnodig weer doorsturen, en de afzender een berichtje sturen dat ie een kapot pakketje heeft gestuurd. Dan kan de afzender het pakket meteen herzenden en uiteindelijk win je dus toch wat.

Zo'n duurdere switch bewijst zijn waarde met name op drukke netwerken met meer dan 25% utilisation, want over zo'n drukke snelweg ontstaan veel ongelukken en vliegen dus ook veel kapotte pakketten rond (die door de Cisco's netjes opgeruimd worden).

Mijn favoriete nummer is 69, maar misschien wordt het vanavond weer wat anders, dus besteed die 500 euri maar aan een eigen nummer... :+

16. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Dat is gedeeltelijk een goed advies. Ja, voor Xbox verkeer heb je inderdaad geen encryptie nodig. Als je in je router het MAC adres fixeert heb je een goede beveiliging dat anderen niet jouw netwerk kunnen hacken. Als extra stap zou je het broadcasten van je wireless info in je router uit kunnen schakelen zodat vreemden op hun PC niet kunnen zien wat de internet naam van jouw netwerk is.

Maar eerlijk gezegd zou ik toch encryptie gebruiken, want je netwerrk kan nog steeds "afgeluisterd" worden. Af en toe stuur je je credit card gegevens over die lijn en dat hoeft maar één keer in verkeerde handen te vallen. Kies dan gewoon wat lichtere encryptie, bijv 56 bit encryptie, en verander af en toe de sleutel van je encryptie. Dan zit je net zo veilig.

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De wireless broadcast info van mijn router had ik al uitgeschakeld.
    Ik heb geen 56bit encryptie in mijn WLAN Router maar wel een 64 Bit.
    Ik zal hier morgen eens mee gaan puzzelen.

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    :eek:

zoals Bolkestein ooit zei "Mhhhhhheeeeeh"

Wat kan jij veel zeggen zeg ;)

_O_

19. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Pikachu: zoals Pejannl al zei, zorg er sowieso voor dat je router je WIFI netwerknaam NIET staat te broadcasten. Zet encryptie aan op 128 bits, en zorg voor een nieuwe sleutel minimaal 1 x per maand (liefs 1 keer per 2 weken). Het probleem bij WEP is namelijk dat er na een bepaalde hoeveelheid netwerkverkeer er een herhaling gaat plaatsvinden qua versleuteling waardoor je sleutel er uit gefilterd kan worden. (Misschien erg kort door de bocht samengevat maar het gaat om het idee :D). Daarom mijn voorkeur voor een WIFI router die WPA ondersteuning heeft, bij WPA is bovenstaand probleem namelijk opgelost.

Misschien zijn dit een paar goede tips bij het kopen van nieuwe hardware:

1) Check vooraf de reviews op internet en kijk vooral of de website waarop je de review hebt gelezen een gerenommeerde website is, net zoals je voor de aankoop van een game www.xboxworld.nl checked ;).

2) Ga ook eens kijken op de website van de fabrikant en let er dan vooral hoe met de support op hun producten zit, of je er de meest nieuwe firmwares kunt downloaden, of ze duidelijke FAQ's hebben enz. En wat misschien wel het belangrijkste is: heb je het idee dat je bij een probleem met je hardware, dit zou kunnen oplossen met behulp van de informatie aanwezig op de website van de fabrikant.

Met vriendelijke groet!

Toyota Yaris

Laatst bewerkt: 2 okt 2003
  20. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Mmm.... Reality check...

Het enige verkeer wat over zijn wireless connectie loopt is Xbox Live verkeer, dus 128 bit encryptie met 2-wekelijks keychange is m.i. een beetje overdone...

Lees even zijn situatieschets... Zijn PC's hangen gewoon aan een kabeltje; het enige systeem dat ie wireless gebruikt is de Xbox. Dan is zo'n zware beveiliging nou ook weer niet nodig.

Maar die IT-er die hem heeft aangeraden om encryptie gewoon uit te zetten mag wel even een enorme draai om z'n oren krijgen... :mad: |:-

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina