1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Gewone straight netwerk kabel. Crossover werkt niet (zover ik weet). Zijn bij meeste computerzaken wel te verkrijgen en kosten niet zo veel.

2. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    En die kan je ook gebruiken voor xbconnect?
    Wil je ff een plaatje neerzetten zodat ik weet hoe het heet en hoe het eruit ziet...

3. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
  4. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Heb router dus werkend gekregen, inet werkt goed ermee en straks even mn xbox erop testen. Maar hoe kan ik nou mappen delen met andere computers? Ik heb op pc (met xp) gedeelde documenten, maar hoe kom je er van een andere pc bij. Heb er niks over kunnen vinden in handleiding en ga niet te veel aan router zitten voordat ie straks niet meer werkt en veel tijd kwijt ben om hem werkend te krijgen.

Router: Sitecom Homestation, Wireless 11mbps, 4 Poorts.

5. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je bestanden en printers wilt delen zou ik op deze pagina eens kijken voor leerzame links:

http://netwerk.pagina.nl

Check vooral het Beginners guide gedeelte, succes ermee!

Laatst bewerkt: 10 nov 2003
  6. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    PC problemen zijn hier offtopic. Lees de FAQ.

7. outriderD

outriderD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox via PC via router geen verbinding

Oke ik heb de volgende situatie hier thuis:

En het lukt me niet verbinding te maken. Mn computer geeft aan dat de draadlose verbinding naar mn router en de crosscable verbinding naar mn Xbox goed is. Helaas krijgt mn Xbox geen IP adres van de router. Is hier een tooltje voor. Moet ik mn verbinding bridgen ofzo. Wie heeft hier meer kaas van gegeten.

Met vriendelijke groeten,

OutriderD

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Re: Xbox via PC via router geen verbinding

Je werkt met 2 kwade ... 1 met een router en 2 met ICS ... het is beter om je connectie afzonderlijk te regelen... achteraf had ik je naar de wireless draad moeten verwijzen ;)

eigenlijk moet je zoiets gaan doen ...

9. CHiLL@@P

CHiLL@@P Gamer DeLuxe

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn internet valt 30x per dag weg, dan moet ik de router resetten en dan is het weer goed. Iemand een idee hoe dit probleem kan worden opgelost?
    Ik heb een Sitecom xDSL router.
    alvast bedankt

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    welke provider heb je? Kan je met je router instellingen aanpassen?

11. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Ik heb ook dat als ik bijv pagina of ftp wil opvragen dat ie verbinding wilt maken terwijl ik al verbinding heb. Ga ik naar andere pagina, krijg ik te zien dat ik geen verbinding heb. Als ik dan door wil klikken vraagt ie om verbinding te maken, doe ik dat, dan gaat ie meteen naar volgende pagina of hij krijgt geen verbinding terwijl ik nog online ben. Vaag gedooe:mad:

12. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Dat komt wellicht door een foute browser instelling. Open je explorer en ga naar Tools -> Internet Options -> Connections en klik op "Never dial a connection".

PS... Pas op; we gaan offtopic...

13. frankie12

frankie12 Xbox live de gekste

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb ff een vraagje sry maar ik kan opeens mijn router niet gebruiken het lijkt wel of hij op mijn pc de Lan verbinding zoals daar staat voor normaal internet wil gebruiken en dan wil ik mijn router er op zetten en dan kan hij geen ip adres krijgen van de provider( chell0) help aub

14. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Laat me eens raden... Geen zekerheid, maar gewoon een educated guess...

Er zijn een aantal providers (waaronder Demon) die een 'vast IP nummer' aan hun klanten geven, doch dat nummer niet garanderen. Om nu hun klanten snel naar een ander IP nummer te kunnen laten verhuizen laten ze hun klanten allemaal DHCP gebruiken en stellen ze de levensduur van het IP adress op een belachelijk korte waarde. (Demon gebruikt 15 minuten of een half uur of zoiets).

Volgens de officiele protocolspecs: Als de levensduur voor de helft op is moet je router even de geldigheid van zijn IP adres bij de provider checken. Als alles ongewijzigd is wordyt de levensduur gereset en blijft alles verder bij het oude. Mocht je IP adres onverhopt wijzigen dan krijgt je router nieuwe gegevens door die hij otomagisch configureert en vervolgesn gaat gebruiken. Als alle routers zo zouden werken zou je er nooit wat van merken, behalve dat je router (mijn Vigortje doet dat ook) net doet alsof de verbinding weg is geweest. Maar dat is nep, want ondertussen is de verbinding gewoon intact gebleven en is er geen sprake geweest van storingen.

Hoe sommige goedkope routers het doen: Als de levensduur helemaal op is (te laat dus eigenlijk) dan controleert de router of de oude gegevens nog geldig zijn. Zo ja, dan draait ie gewoon door, zo nee, dan krijgt ie nieuwe gegevens en stelt ie zich automatisch in op die nieuwe gegevens.

Het zou best eens kunnen dat je router niet goed tegen die "DHCP refresh" kan en daardoor "hikt". Vaak helpt een firmware upgrade. Meld het probleem eens bij je fabrikant.

Overigens is er nog een paardenmiddel om het op te lossen...

Schrijf alle gegevens die je router van de provider krijgt op een papiertje. Schakel dan autoconfig uit en vul de eerder opgeschreven gegevens in in je router internet setup. Je hebt de volgende gegevens nodig:

IP adres, netmask, gateway adres, DNS1 adres, DNS2 adres.

Merk op dat ik dat eens met mijn Demon abbo geprobeerd heb maar toen stopte mijn account na 15 minuten met werken. Demon controleert mogelijk of je je router op automatic configuration hebt staan. Ik had toen mijn verbinding nodig en heb dus niet verder getest. Als ik van het weekend tijd heb zal ik nog eens proberen hoe dat in elkaar zit.

Welke provider heb jij?

15. frankie12

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb chello en het probleem is dat hij niks meer binnekrijgt eerst kreeg hij dat wel en kon ik gewoon internetten met router

16. [TAG]Speedy

[TAG]Speedy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil binnenkort een Xbox aanschaffen met daarbij een Live abbo, echter ik weet zo niet of het wel samen gaat met mij router.
    Ik heb op dit moment een oude 486 onder het bureau liggen met daarop FreeSCO geinstalleerd. Deze is tevens DHCP server.
    Iemand ervaring met zo'n setup?

Mocht dat niet werken ... bij de Funprice hebben ze woensdag weer een of andere stuntdag waarbij ze wat routers in de aanbieding hebben;

Router SMC Lite voor € 29,95 ( deze )

Sweex Router voor € 39,95 ( deze
    Die hebben ze trouwens voor 20 meer als WAP/Router waar dan mijn keuze op zou vallen.

Graag jullie ervaringen (routertje over internet kopen wil ik als laatste doen ivm de vrij hoge verzendkosten en zo'n Xbox is al een dure grap natuurlijk :D )

17. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Dat gaat gewoon werken. Ik heb het met FreeBSD geprobeerd (ging prima) en met Linux (Redhat 9) en met beide goede resultaten gehad (met nagenoeg default instellingen).

18. frankie12

Leuk Bevonden:
    1
    je kan ook die sweex nemen die heb ik doet et ook prima

19. riezjhardt

riezjhardt nenenne

Leuk Bevonden:
    0
  20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Re: simpele router vraag

Tja en toch moet je deze thread gebruiken ...

de goedkoopste router? Goedkoop koop is duur koop... je kan beter een betrouwbare router kopen zoals de linksys ... maar er zijn ook meerdere oplossingen

maar de Sweex is ook een goede router zie boven

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina