1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gabriel

    Gabriel Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb kabelinternet via Multikabel (Quicknet).

    Nou heb ik een Sitecom broadband router gekocht, en alles op de manier aangesloten als aangegeven.

    Volgens de handleiding moet je dus IP en DNS op automatic zetten, wat ik gedaan heb.
    Maar toch krijg ik geen verbinding......iemand een tip ??


    * aub geen al te lastige termen, ik ben wel beetje een n00b op dit gebied :confused: *
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    heb je je router en modem eerst uitgezet? Want ik heb ook Multikabel en bij mij was het plug en play :) ...
     
  3. Gabriel

    Gabriel Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, alles uitgezet.....toen kabel ingeplugd.....toen weer stroom erop, en daarna de korte, simpele handleiding gevolgd.

    paar voorbeelden, misschien helpt dit om het probleem te vinden:

    - als ik msn probeer te openen, zegt ie dat ik achter een firewall zit.

    - de x-box connect status heeft wel de cables en IP confirmed, maar niet de DNS. ( ehh...wat dat precies inhoud, dat weet ik dus niet.....)
     
  4. Gabriel

    Gabriel Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    niemand die me ff kan helpen.....? :'-(
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    probeer je xbox in de dmz zone te zetten ... waaraschijnlijk staan al je proten dicht van je router/firewall
     
  6. Gabriel

    Gabriel Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    tja, dmz zone....dat zegt me weinig :'-(

    na de set-up van de router, doet ie die test-run op je pc...daar zegt ie dat alles okay is, en er verbinding is met internet.
    maar ik kom nie op internet, en x-box live dus ook niet.

    ik snap er niets van, tis toch plug-and-play.....bij anderen lukt het wel gewoon, zo lees ik op het forum.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    heb je een firewall draaien op je pc?
     
  8. Gabriel

    Gabriel Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik kijk bij de eigenschappen van de LAN-verbinding, onder netwerkverbindingen, dan staat "firewall" aan.
    Maar als ik die firewall uitschakel, dan verandert er niets.....
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    probeer deze oplossing ook eens

    Moeten de drie poorten die in de Probleemoplossing worden vermeld (UDP 88, UDP 3074, and TCP 3074) echt worden geopend voor een juiste werking van Xbox Live?
    Bij de meeste kabel- en ADSL-routers wordt Network Address Translation (NAT oftewel netwerkadresomzetting) geïmplementeerd, net zoals bij Internet-verbinding delen van Windows. Voor NAT-apparaten is doorsturen via poorten niet vereist voor een juiste werking van Xbox Live. Doorsturen via poorten is alleen noodzakelijk als je een proxyserver of echte firewall uitvoert in plaats van of naast NAT
     
  10. Gabriel

    Gabriel Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    en waar zou ik die opties voor die poort-instellingen dan kunnen vinden ?

    ik weet het, erg lastig uitleggen aan iemand die bijna geen verstand heeft van deze stuff.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Die kan je vinden in het menu van je router .. ik heb zelf een andere router. Daar kan jee ok de dmz zone vinden
     
  12. Gabriel

    Gabriel Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    okay, bedankt... zal eens gaan checken....ik kom er morgen wel weer op terug.
     
  13. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Zover komt ie volgens mij niet eens, want uit zijn post blijkt dat de router geen verbinding maakt met de provider. Hij schrijft immers dat internet op zijn PC ook niet werkt. De PC denkt weliswaar dat ie op internet aangesloten is (Ja, duh! Er zit een LAN kabeltje in de ethernetkaart) maar hij kan niet browsen.

    Doet Multikabel iets aan MAC adres signalering? Zo ja, dan is dat het probleem. Hij moet dan het MAC adres van de router nog bij Multikabel registreren.
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zover is weet niet... Maar multikabel heeft nu twee soorten abbo's

    1) ADSL
    2) Kabel

    Mogelijk zit het probleem in de ADSL vorm (heet nu weer quicknet)

    Dus welke abbo heb jij?
     
  15. Gabriel

    Gabriel Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb kabel......via Multikabel dus.
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2003
  16. Gabriel

    Gabriel Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb kabel......

    Als ik de router heb aangesloten, moet ik bij browser-adres dus "192.168.0.1" intypen, hierdoor kom ik wel in het set-up menu van de router.

    Daar heb ik vervolgens de set-up gedaan (zoals ook in de handleiding staat), hier heb ik als land "Netherlands" en als provider "UPC/Zeelandnet/Quicknet" aangevinkt. Multikabel staat er zelf niet tussen, onder die naam.

    Daarna doet ie dus die test-run performing test run, wait 25 seconds...
    dan zegt ie dat internet connnection goed is en werkt.

    Maar ik kan dus toch niet op internet, en x-box live wertk dus ook niet.....
     
  17. Gabriel

    Gabriel Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    :D

    Ik heb tijdens hernieuwde poging bij router set-up "andere provider" aangevinkt ipv "Chello/UPC/Zeelandnet/Quicknet".....en nu doet alles het wel.

    Dus ik ben een blij mens :9
     
  18. Juri

    Juri Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    welke router moet ik hebben?

    Ik heb een chello classsic abonement met nieuw motorola surfboard modem.

    Kan geen directe verbinding krijgen met xbox live vanwege dit nieuwe modem.

    dus is mij geadviseerd met een router het te proberen.

    Nu heb ik een apple G4 computer draaiend op OSX nu is mijn vraag weet iemand welek router ik dan moet hebben dat ie zowel op mijn mac als op xboxlive werkt?
     
  19. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Re: welke router moet ik hebben?

    Elke router die werkt met XBox Live is goed. De TCP/IP implementatie op de Appeltjes is prima en elke mij bekende router werkt ook met Apples.
     
  20. el powkoz

    el powkoz Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hier het een en het ander zitte leze en het lijkt nu wel of het best wel ingewikkelt en kostelijk in elkaar zit voor live op de xbox. want ik ben vanplan om in de kerstvakantie live aan te schaffe. ik heb al wel gewoon telenetverbinding (kabelverbinding). en als je zo'n live kit koopt hoelang kun je daar dan mee online gaan is dit 1 jaar of minder??? hoeveel zou mij dit ongeveer gaan koste want is zo'n router enal echt nodig???

    alvast bedankt voor de uitleg.:confused: :confused: :confused:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina