1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CyriLLuZ

CyriLLuZ Smoezta Anaznuzta

Leuk Bevonden:
    0
    Als jij een cc hebt en gewoon internet....dna koop je een starterskit van 60 euro of 30 euro je voert alles in doordat je het internet stekkertje die normala in je pc hebt in je xbox doet ne je bent klaar...zon router is voor als je meerdere pc's tegelijk online wil en je xbox ook nog eens,....

2. xtreme-gamer

xtreme-gamer EMAGDNIM

Leuk Bevonden:
    0
    maar hij doet het wel met xbox live?

3. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Mijn E-Tech router valt steeds uit weet iemand hoe dit komt?

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Gebeurd dit alleen tijdens het gamen met de Xbox.

5. CyriLLuZ

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dat probleem ook gehad met de E-Tech Router maar wat bleek ik moest mijn kabels niet in de upload poort hebben zitten.....gewoon in poort 1 2 3 of 4 hoop dat dit ook jouw probleem is.....

6. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Bij mijn Kobishi Wireless Router heb ik ook een paar keer last gehad dat mijn verbinding steeds weg viel.
    Ik heb dit opgelost door in het menu van de Router alle
    MAC-adressen + IP-adressen vast te zetten.
    Zo gauw ik mijn Xbox aanzet krijg deze van de Router een vaste
    ip-adres die ik van te voren heb toegewezen.
    Mijn netwerk draaid nu al 3 maanden zonder problemen.

7. CyriLLuZ

Leuk Bevonden:
    0
    Zo te zien heb jij er veel verstand van...ik had al een IP adres om in mijn router te komen maar al die dingen die daar stonden zeiden me niks....zou jij me misschien via pm kunnen helpen?

8. willow

willow xbox360!!!

Leuk Bevonden:
    0
    hela

Go ahead ---> het ligt aan de voeding van je router, (zie je eigen aangemaakte thread)

Dit probleem is erkend en dus bekend bij de winkel waar je hem gehaald hebt.

Ik had me router bij de servicewinkel van me provider gekocht toen ik overstapte op sneller internet ( voor xboxlive ) uiteraard.

Toen ik daar aankwam met de klacht, was het gelijk van, het ligt aan je voeding, ik kreeg een nieuwe en nooit geen problemen gehad.

groetjes

9. willow

willow xbox360!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Cyrillus --> voortaan eerst de gebruiksaanwijzing lezen,

logisch dat ie niet in de upload moet, dat had je zeker een keer in de xboxmagazine gelezen?? stond daar idd verkeerd

neem aan dat de kabel van router naar modem in de WAN poort komt ofzo, en je kabels van pc naar router, en van xbox naar de router in de 1e en 2e ingangen komen

cyaaaaaaaaaaaa

10. CyriLLuZ

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was er zelf achter gekomen willow :p
    Toch bedankt....hoe kom ik in de settings van me router ?

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Bij mijn Router was het 192.168.1.1
    En het paswoord was ( Password ).

12. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0
    is dit goed genoeg?
    Geschikt voor alle ADSL providers

Goedgekeurd door BBNed (Annex A model)

aansluitingen: RJ11, USB poort, en 4x UTP 100Mbps

WAN-mode support: PPPoA and RFC1483 bridged and routed

Ondersteunt meerdere VCs

Ethernet to ADSL self learning Transparent Bridging

Support up to 16 MAC learning address

Static Routing

USB aansluiting voor 5e computer (usb driver wordt geinstalleerd als USB-to-LAN netwerkkaart)

Built-in DHCP-server en client

Virtual webserver via NAT (Network Address Translation)

ICMP

User authentication, PAP, CHAP

Password-protected system management

10/100 Mbps 4-ports built-in switch

Web-based management system

Upgradable firmware via webbrowser

Verkrijgbaar in twee versies: voor ADSL over analoge telefoonlijn en voor ADSL over een ISDN lijn

13. CyriLLuZ

Leuk Bevonden:
    0
    Router's Local Network IP Address
    (MAC Address: 00-01-36-04-8C-1F) This setting specifies the IP address of this router within the local area network enviroment. This router can be configured by typing this address at the browser's navigation toolbar.

IP Address:
    . . .
    Subnet Mask:
    255.255.255.0
    Hierboven staat hij op ik kan kiezen.....
    255.255.255.128 255.255.255.192 255.255.255.224 255.255.255.240 255.255.255.248 255.255.255.252

Router's LAN2 / WAN IP Address
    (MAC Address: 00-01-36-04-8C-20) This setting specifies the IP address of this router on the network to which it will be connected through the WAN-port. Usually, this is the connection between the router and the DSL Modem or Cable Modem.
    These settings should be similar to how the TCP/IP protocol of a computer's network adapter would be configured if the WAN Device would be directly connected to a single computer.

Get an IP address automatically is aangevinkt
    Specify an IP address kan ik kiezen
    IP address: . . .
    Subnet Mask:
    . . .
    Default Gateway IP Address:
    . . .
    Domain Name Server 1:
    . . .
    Domain Name Server 2:
    . . .
    Domain Name Server 3:
    . . .
    Overal staat zowat nullen kan ik hier zelf dingen invullen en werkt het dan beter alsvast bedankt?

14. CyriLLuZ

Leuk Bevonden:
    0
    Kan niemand mij hier echt een antwoord opgeven? Aangezien ik wel een beetje met een probleem zit...of moet ik in iets anders zitten dan dit?

15. assepoester

assepoester Knight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Modem voor internet (wanadoo lite cable) een snoertje gaat in een usb poor in mijn pc.
    Wat voor router moet ik hierbij kopen want ik wil mijn xbox op live laten gaan???

Alvast bedankt_O_ _O_

16. CyriLLuZ

Leuk Bevonden:
    0
    Een normale router....maar ik hoop voor je dat je die modem ook gewoon op de pc en router kan aansluiten met ethernet kabel zoniet....geen Live voor jou...

17. rel©

rel© BBE

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk gaat het ook met usb, alleen dan heb je een netwerkkaartje nodig en ICS.

http://www.xbox.com/en-US/live/connect/windowsics.htm

Laatst bewerkt: 10 dec 2003
  18. CyriLLuZ

Leuk Bevonden:
    0
    Oh sorry ik dacht dat ik dit een keer van een mod ergens gelezen had....Mods komen nogal geloofwaardig over ;)

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dit hebben we nooit gezegd hoor ... je kan alleen geen directe verbinding maken

dus via Internet Delen (ICS) of een USB router .... maar dan kan je beter een nieuwe snellere modem kopen (met router mogelijkheden)

20. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Het complete antwoord nog een keertje.

Je hebt 3 mogelijkheden:

1: Je sluit je USB modem aan op de USB poort van je PC (dat heb je nu ook al). Dan stop je een netwerkkaart in je PC en die verbind je met een crossover kabel naar je Xbox. Op je PC stel je dan Internet Connection Sharing in. Als je dat aan de praat krijgt dan is dat de goedkoopste oplossing. ICS werkt alleen op een computer met Windows, vanaf Windows98 Second Edition.

Merk op dat beide modjes van dit subforum een hekel aan ICS hebben omdat het zo onbetrouwbaar is. Er worden enorm veel problemen met ICS gemeld, maar... Er zijn ook zat mensen die het aan de praat hebben en die er volledig tevreden mee zijn. (Ik heb er zelf ook een maand of vier goed mee kunnen werken, totdat het ineens ophield met werken en daarna heb ik het nooit meer naar behoren aan de praat gekregen).

2: Je koop een router met een USB ingang. Dan kun je je huidige modem op die router aansluiten en vervolgens sluit je je PC en je Xbox aan op die router. Nadeel van deze oplossing is dat je voor de rest van je leven vastzit aan die USB tussenoplossing. Over twee jaar krijg je een nieuwe provider of zo, en dan moet je ofwel de hele zaak weggooien ofwel zorgen dat je soortgelijke apparatuur kunt kopen. Een USB router is overigens een alleszins duur apparaat. Je kunt voor veel minder geld...

3: Koop ofwel een nieuwe modem en een nieuwe router, of koop een router met ingebouwde modem. Ik zou een losse router en een los modem kopen. Een goed modem koop je 2e hands via marktplaats.nl voor een tientje of 6. Een goede router koop je nieuw al voor een tientje of 6 a 7. Sommige mensen werken zelfs met nog goedkopere routers en zeggen dat ze daar naar tevredenheid mee werken.

Zo, voldoende mogelijkheden dus. Ik zou zeggen: Ga voor de derde optie, met een los modem en een losse router.

Als geld een probleem is kun je het ook in stappen doen. Probeer eerst optie 1, en als die niet werkt kun je altijd nog voor optie 3 gaan. Die netwerkkaart uit optie 1 heb je dan sowieso nodig om je PC op de router aan te sluiten.

Als geld geen (of slechts een klein) probleem is bespaar je je al die ellende en ga je meteen voor optie 3.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina