1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    lol:cool:

    ik had al zo'n reactie van jouw verwacht....
    usb stekker in mn xbox? dat staat er niet:{
    je hebt geen idee hoe lang ik naar een antwoord heb gezocht, (kijk s naar de tijd van mn post) ik heb ze niet op een rijtje, ik ben helemaal in de war, hoe meer info ik krijg hoe meer ik in de war kom. maar ja, dat zal jij niet begrijpen, dus bedankt voor je hulp....


    en leg het AUB niet nog een keer uit want dat is alleen vermoeiend voor jou ;)
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2004
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je hebt geen router dus kan je je ei in deze thread kwijt internet delen

    1 ) Je kan geen directe connectie maken met een USB Modem
    2 ) USB router is een optie, maar prijzig kan je beter een nieuwe modem kopen
    3 ) Blijft de laatste optie over internet delen
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2004
  3. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    _O_ merci, die eerste punt wou ik even horen ;) en waar ik het kwijt kon ;)
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    de oplossingen kan je in internet delen vinden .... gaat nu weer even duimen draaien :) ... de meeste problemen zijn bij internet delen ook uitgekauwd.. zijn wel veel posts om door te lezen though ... maar ja het is weekend :+
     
  5. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Kun je met een splitter nou ook onluine of niet!!
     
  6. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Elke ADSL aansluiting heeft een splitter.

    Maar daarmee is je installatie niet compleet. Aan die splitter zit een modem vast. Afhankelijk van je provider en afhankelijk van het type modem kun je dan wel of niet direct verbinden.

    Maar vragen over directe verbinding horen niet hier maar in deze thread.
     
  7. Tha Thomas

    Tha Thomas ...............

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar een goedkope router die (natuurlijk) live support. Heeft iemand een idee voor een merk of type? Het hoeft maar een router te zijn met 3 poorten ( 2pc's en xbox)

    Bij mij in de buurt is wel een E-tech router voor maar 49 euro te krijgen maar ik weet niet of die wel xboxlive support...

    Alvast bedankt
     
  8. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    De E-tech router werkt met Xbox Live.
     
  9. Tha Thomas

    Tha Thomas ...............

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Thx Pejannl
     
  10. dakota707

    dakota707 DrEaMeRs

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een Draytek Vigor 2200E

    werkt die met X-box live

    want hij geeft steeds aan dat de DNS instelling niet goed zijn hoe kan ik dit verhelpen??

    please help me :'-(
     
  11. GUnit 020

    GUnit 020 Coochie Crook

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een draytek Vigor 2200USB en die werkt prima met xbox live.

    Ik heb soms wel een probleem dat ik niet bij andere spelers op PGR2 kan joinen omdat die routers elkaar niet kunnen verdragen. Echt heel raar. Weet iemand welke instellingen ik moet gebruiken voor die router om dit te verhelpen.
     
  12. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Kijk eens hier voor de port forwarding
     
  13. dakota707

    dakota707 DrEaMeRs

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    ikzelf heb wanadoo cable premium met die gare motorola Eurodocsis modem met die werkt met de draytek 2200E Router.

    Iemand die dat ook heeft die me de DNS instelling kan geven of de instellingen om het te verhelpen??
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2004
  14. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Graag hulp bij het volgende :
    Heb een Sweex Wireless router (+ printerserver) aangesloten op Alcatel Speed Touch Home ethernet modem (ADSL/ISDN).
    Ik had eerst een NIEUWE Xbox met Chameleon 4 ombouw chip - na aansluiten Xbox en gekozen te hebben voor XboxLive ging deze direct de update uitvoeren en moest ik accountgegevens invullen. Dit werkte allemaal prima - daarna bleek dat ik omdat ik bij XS4all zit de DNS moest aanpassen en IP op automatisch moest zetten. Bij de laatste controle liep het mis 'could not connect because of software/hardware modification'.....

    Nu de reden van de xbox aanschaf het Live gedeelte was heb ik gisteren een nieuwe xbox opgehaald. LET OP - EEN NIEUWE XBOX DUS (niet omgebouwd of whatever!)! Na aansluiten en te kiezen voor Xbox Live krijg ik de melding 'Xbox live couldnt connect please try again later'...
    Gebeld met de helpdesk en deze melde mij dat ik wat poorten open moest gaan zetten - ook een poort te weten UDC 88 (of 80?) - deze kan ik niet openzetten want die is conflicting met mijn router !!
    1. Is het niet vaag dat ik met mijn eerste xbox ik DIRECT de update binnen kreeg ?
    2. Weet iemand een oplossing voor bovenstaand probleem ?
    Gaat om precies te zijn over SWEEX WIRELESS Router + 4 poort switch + printerserver
    Belangrijkste Eigenschappen:

    Standaard IEEE 802.3. 10Base-T, 100Base-TX
    4 UTP poorten, 10/100 Mbps
    Wireless Lan Access Point volgens het 802.11B Protocol
    Printserver welke het LPD protocol ondersteunt
    Firewall ter bescherming van het intranet
    WEB Based Management GUI - Hiermee krijgt u snel toegang om de configuratie te wijzigen van de router
    Ondersteunt Static & Dynamic IP, PPPoE, en PPTP clients voor xDSL connecties
    Ondersteuning van IPRouting en NAT
    Consumentenadviesprijs: € 115,00

    Ik hoor het graag
    Groeten
    Mobibay
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    sorry ik bedoelde deze Tweak Speedthough ... je kan niet connectteren op live omdat de MTU gecapped is ... Waarschijnlijk hadden we geen reactie gegeven, omdat je oude xbox gemodifiiceerd was ... daar reageer ik gewoon niet op
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik beantwoord de vragen hier, want dan blijft de kennis centraal

    Tja.... als de firewall aanstaat zou ik hem even uitzetten ... en eventueel een software firewall op je pc's installeren...

    zie de tweak alcatel thread staat het goed beschreven .. je mtu moet in iedergeval +/- 1450 zijn .. kijk ook even of je packets verliest ... dit duid meestal op een te lage MTU ... in je router kan je ook de mtu aanpassen (onder mtu) als je deze niet kan aanpassen moet je je modem tweaken!


    Ik heb zelf geen sweex router, maar kiijk even in je maual hoe je jouw router kan benaderen.. Je kan proberen je xbox in de dmz zone te zetten.. vind je waarschijnlijk in de advanced setting
     
  17. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok Fardo , ik heb het doorgelezen maar snap het niet helemaal.
    Kan ik het oplossen via mijn router (Sweex) of kan het alleen door de Alcatel te tweaken ? Ben nu een klein beetje thuis in het menu van mijn router (instellingen) bij Alcatel heb ik nooit wat hoeven doen /instellen dus hoe dat uberhaupt werkt of hoe je er komt is mij een raadsel! Maar het blijft toch vaag dat ik met de eerste Xbox (de foute zeg maar ;-) ) wel de update binnen heb kunnen halen . De opstelling was en is hetzelfde. Heb zelfs de router gereset etc...
    1. Kan het verhaal kloppen van de Sweex helpdesk of ga ik bot vieren ? (firewall eerst enable 'en en dan de xbox vrijuit toegang geven)
    2. MTU instellingen - vind ik die op de router (zo ja waar ongeveer) - ze nee hoe kom ik daar bij Alcatel ?
    3. Kan het toch te maken hebben met het opzenzetten van de poorten - zo ja waar doe je dat nou precies ?

    ** Heb in de tussentijd wel een 'home netwerk' aangemaakt in XP - inmiddels weer verwijdert omdat ie bij elke website vroeg om weer te connecten of offline te werken ....wellicht is dit niet helemaal verwijdert ?

    ***heb ook geprobeert om de xbox direct op de alcatel aan te sluiten - toen blijf xboxlive echt 5 minuten lang hangen bij het zoeken naar het Ip adres - heb hem toen maar uitgezet - dit terzijde.

    nog even ter aanvulling en wellicht zegt dat iets over de 'cirkel' waar ik in zit ...
    Als ik Xbox aanzet en in het scherm kies voro xboxlive gaat ie zoeken naar een update ...dat lukt dus niet en dan meldt ie 'cannot connect to xbox live - please try again later' ...dan moet ik op Ok drukken. Als ik dat doe gaat ie weer exact hetzelfde doen en weergeven. De enige manier om in Netwerk cofiguratie te komen is : Router aan en uit zetten + modem dan xbox aanzetten en naar xbox live laten zoeken ...dan gaat ie aangeven dat ie de DNS niet klopt ....Dat doet ie omdat er door het snelle aan en uitzetten geen verbinding is met internet. MAW alleen dan kan ik met instellingen spelen en settings bekijken.
    Als ie dan weer connected is (ik kan dan dus met me notebook internetop) dan blijft ie weer zeggen 'cannot connect to xboxlive try again later '....
    om simpel van te worden !
    Moet toch in de router zitten dan ?
    Ow ja ik zie in mijn router admin scherm dat de xbox een IP adres toegewezen krijgt - dat kopt dus allemaal - ook niet onbelangrijk!
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zie mijn antwoord

    Tja.... als de firewall aanstaat zou ik hem even uitzetten ... en eventueel een software firewall op je pc's installeren...

    zie de tweak alcatel thread staat het goed beschreven .. je mtu moet in iedergeval +/- 1450 zijn .. kijk ook even of je packets verliest ... dit duid meestal op een te lage MTU ... in je router kan je ook de mtu aanpassen (onder mtu) als je deze niet kan aanpassen moet je je modem tweaken!


    Ik heb zelf geen sweex router, maar kiijk even in je maual hoe je jouw router kan benaderen.. Je kan proberen je xbox in de dmz zone te zetten.. vind je waarschijnlijk in de advanced setting
     
  19. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Je hoeft om de dashboard updates binnen te halen normaliter geen poorten te redirecten op je router. Port redirecting is alleen nodig om "onverwachte packets" naar je Xbox door te sturen en dat soort packets ontvangt jouw Xbox alleen bij het joinen/spelen van online games.

    Als je een echte firewall hebt (maar dat heeft die Sweex niet) dan moet je inderdaad zorgen dat het uitgaande verkeer van je Xbox mogelijk is, maar geen enkele soho-router (huis- tuin- en keukenrouter) heeft dat nodig.

    Als je je Alcatel gaat tweaken loop je het risico dat je hem niet in bridged modem geschakeld krijgt en dan ben je nog verder van huis want dan werkt je internet ook niet meer. Dus alleen tweaken als je weet waar je mee bezig bent.

    Wat jouw "Could not connect to..." probleem betreft: Loop door het diagnostics scherm van Xbox Live heen en vertel tot hoe ver de verbindingsopbouw goed gaat en vanaf welk moment hij fout gaat. Kijk ook even in je netwerkconfiguratie menuutjes op de Xbox om te zien of (en zo ja, welk) er IP adressen, gateways, dns servers, e.d. geconfigureerd worden.

    Tenslotte moet je op je XP machine géén home netwerking wizard draaien. Gewoon de tcp/ip parameters op automatisch laten staan, dan zorgt de Sweex voor de rest.
     
  20. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    1. mijn firewall staat uit <> sweex helpdesk zegt 'dat is niet genoeg - eerst aanzetten en dan bij de opties de xbox vrije doorgang geven (ip adres xbox). ga ik dus vanavond testen!

    2. Ok ik zal bij m'n router kijken waar dat staat en zo ja wat er staat !

    3. Ik heb dat wel gezien 'DMZ' daar hebben ze het dan over Private Port en Public Port - ofwel 1 regel is minimaal 2 zaken invullen ....op 1 regel de waarde hetzelfde houden (dus privat en public ) neem ik aan ? Dan kan ik ook nog aanvinken 'ENABLE' wat zo goed betekend als 'aanzetten' :) dat ook maar doen dan.

    Ik ga dit eens proberen en laat het even weten !
    Thanx voor alles zover...
    Mobibay
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina