1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Om even terug te komen op de post van Pejanll.
    Ten eerste kan ik op dit moment bij Xbox settings niet kiezen uit 'Netwerk' ....heeft volgens mij te maken met het feit dat de update niet doorkomt.
    Ten tweede - ben er bij toeval achter gekomen dat door het aan en uitzetten van de router + modem opstarten Xbox + kiezen voor xbox Live ik in het netwerk menuutje kom omdat ie dan inneens de DNS niet kan vinden - logisch (denk ik) want er is op dat moment geen verbinding met internet/router of whatever (xp meld dan ook - network cable not connected - komt door de herstart en lost vanzelf op). De DNS klopt natuurlijk gewoon (is dns van xs4all - zie helpdesk xs4all + zoeken + xbox!). IP staat dan op automatisch en als ie dan nog een kaar gaat checken springt ie weer naar looking for updates en dan ....'Could not connect to...'

    **PS hoe weet je zeker dat 'home networking' volledig verwijdert is ?
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ehm heb je naar mijn antwoorden gekeken? Alcatel beteknd meestal een MTU probleem ... dan komen alle bullets door en je krijgt dan de melding die jij krijgt...
     
  3. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok - ga het bij thuiskomst direct checken !
     
  4. the riddler

    the riddler Active Member

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu het volgende probleem:

    No dns server adress were received from dhcp
    of pp01 server.
    enter the dns server profided bu your isp in the network setting menu

    wat moet ik doen ?
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    meer info ... provider, router, modem, etc
     
  6. the riddler

    the riddler Active Member

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    0
    draytek router/modem

    zonnet breedband

    Nu ga je me vast en cker vertellen van ja dat kan allemaal helemaal niet, maar dat wil ik niet horen....


    wil horen hoe je aan je dns adres komt
     
  7. cortana

    cortana A.I

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik graag Halo wil systemlinken met 16 spelers, moet ik dan een 10 mb router kopen of een 100 mb router. alvast bedankt
     
  8. Menace_1981

    Menace_1981 Run & Gun

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag mensen,

    Ik heb een Sitecom dc-202 versie 3. Ik moet poorten gaan openzetten voor de Xbox (UDP:88, UDP:3074 & TCP:3074). Ik weet alleen echt niet hoe ik dat moet doen. Kan iemand mij haarfijn en in kleine stapjes vertellen hoe ik dit moet aanpakken? Alvast bedankt.

    P.S. De foutmelding die ik krijg kan je hier vinden: Xbox Live en Networking > [Centraal] Wanadoo en Xbox Live, pagina 24.
     
  9. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    tot nu toe had ik altijd een directe verbinden met het modem voor xboxlive maar nu willen we thuis een netwerk aan gaan leggen (via een router). blijft xboxlive het nu gewoon doen als ik hem op de router aansluit of moet ik dan weer allemaal instellingen veranderen?
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja ...hij blijft het gewoon doen en het word een stuk makkelijker ... hangt wel een betje van de router af en je provider ... tevens moet je je xbox settings eerst weer op automatisch zetten
     
  11. n0t0ri0us

    n0t0ri0us --------------

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    @schijterwt..

    Ik heb paar dagen geleden m'n directe verbinding overgezet naar een verbinding via router, werkt perfect!
    Heb de Linksys BEFSR41 (officieel ondersteund door xbox) gekocht, even aansluiten en de software heeft alles voor me ingesteld, kon meteen beginnen met gamen
     
  12. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    is er dan een lijst met geschikte routers ofzo?
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    de meeste routers werken... sommige hebben alleen meer moeglijkheden .. je kan kijken op www.xbox.com en dan routers
     
  14. Project_Sharky

    Project_Sharky Huh!

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Draytek Vigor 2200E werkt die ook met xbox live. Hij staat niet in de lijst. Ik krijg telkens de foutmelding DNS-Servers could not be reached. Ik weet niet waar het aan ligt. Ken iemand mijn helpen
     
  15. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat is vreemd. Ik heb eveneens een draytek 2200e, die werkt gewoon met default instellingen. Alleen voor de online gaming support staan de poortjes geredirect, maar het dashboard moet gewoon out-of-the-box werken.

    Vragen:

    Welke provider heb je?

    Hoe moet je inloggen bij die provider?

    Als je in je router naar internet instellingen kijkt, zie je dan IP adressen van DNS servers staan?

    Staat in je Xbox alles op automatisch? Dus ook DNS automatisch?

    Welke IP adressen laat je Xbox zien bij de DNS servers?

    svp alle vragen even stapje voor stapje beantwoorden.
     
  16. Menace_1981

    Menace_1981 Run & Gun

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Pejannl,

    Weet jij toevallig hoe ik poorten moet redirecten bij de sitecom dc-202 versie 3? Xbox live doet hij nl. nog steeds niet bij mij...
     
  17. n0t0ri0us

    n0t0ri0us --------------

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongens,

    Even een vraagje. Zoals ik hier eerder vermeld heb heb ik pas een router gekocht van Linksys (BEFSR41). Hierop is 1 pc aangesloten en 1 xbox.

    Sinds het aansluiten van de router krijg ik vaak te horen van mensen op live dat ik ontzettend lag.. ook al is de pc niet op internet of draai ik alleen msn messenger bijvoorbeeld. Dit zou toch weinig invloed moeten hebben?

    M'n provider is @HOME breedband, heb nog nooit eerder problemen gehad en kon gemakkelijk games hosten.

    Iemand een oplossing?
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2004
  18. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ga in je Xbox menu naar Netwerk settings en laat hem verbinding maken. Zodra je "Connected to Xbox Live" ziet druk je op "Y".

    Je krijgt dan een diagnostics schermpje met wat abacadabra letters en cijfers.

    Kopieer dat schermpje eens naar het forum; misschien kunnen we daar wat aan zien.
     
  19. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Neen, da weeknie. Bel eens met de Sitecom helpdesk; zij kunnen je vast wel op weg helpen.

    Nederland 0900-9990009
    Vlaanderen 0900-84032
     
  20. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Even terugkomen op mijn problemen met de Sweex router + Alcatel speed touch home (zie topics pagina 37 - geloof ik).
    Gisteravond alle tips opgevolgd van zowel Sweex als de tips welke ik hier kreeg. Niks werkte. Toen kwam ik inneens op het idee om Rainbow Six 3 in de cd lade te stoppen en 'gewoon' voor XboxLive te kiezen. De benodigde upgrade staat blijkbaar op deze game want hij begon direct te installeren !! STOM STOM!! Ik heb al die tijd gedacht dat ik met mijn eerste x-box (de foute) contact had met Internet en XboxLive en dat de updates daarvandaan kwamen......Niet dus - deze staan op de cd-rom van o.a Rainbow Six.
    Met andere woorden - binnen 5 minuten was ik Online zonder enig probleem!
    De Xbox Helpdesk heb ik nog even zitten vervloeken - deze meldde mij dat zonder het XboxLive starterspakket (de cd-rom) - de benodigde patches 'gewoon' door de Xbox gedownload zouden moeten worden (want daar was wel over nagedacht!) NOU MOOI NIET!
    Als je dus problemen hebt met verbinding maken - zorg dat je het xbox statrterpakket hebt of een game welke geschikt is voor LIVE - de melding dat je je ook zonder kan aanmelden ging in mijn geval niet op.
    Wil nog wel even kwijt dat het echt SUPERSNEL is en dat ik hiervoor via xboxconnect gespeeld hebt , wel aardig hoor maar dat haalt het echt niet bij de snelheid en het gemak van XboxLive.
    In ieder geval - iedereen bedankt voor de hulp en wie weet tot ziens bij XboxLive (GamerTag - mobibay)
    Groeten
    mobibay
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina