1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je blijft het MTU probleem houden ... je kan wel op xbox live spelen .. maar je bottle neck blijft de packet loss ... Als je hier van af wilt moet je of een nieuwe modem kopen ... of je modem tweaken ... dit is echt het problemen ... vervolgens moet je wel je MTU verhogen naar bijv 1450

    Met kleine pakketjes heb je geen probleem, maar wil je straks splinter cell levels downloaden dan krijg je de melding xbox live not found ... maar in iedergeval veel plezier op Xbox Live!
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2004
  2. Tha Mike

    Tha Mike The Good Die Young

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    He fardo, heb live nu weer aangesloten en alles doet het nu gewoon weer (joinen enzo), had ff opnieuw alle gegevens laten opzoeken. :)
     
  3. n0t0ri0us

    n0t0ri0us --------------

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0

    Pejannl, ik heb hier het diagnostic scherm voor je..

    1.00.5659.03
    W: 0000 - 000B
    X: 0000 - F001
    Y: 00A8 - 4860
    Z: 0000 - 0000
    UL: 82KB DL: 5544KB
    L: 219ms (227..) P: 20/20


    Als UL voor me upload staat en DL voor download staat, moet dit dan niet voldoende zijn? Ik hoor het wel van je..
     
  4. Project_Sharky

    Project_Sharky Huh!

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Pejannl
    Dit zijn de antwoorden

    Welke provider heb je?
    Cable Wanadoo Premium Met Motorola Eurodocsis Modem
    Hoe moet je inloggen bij die provider?
    Deze vraag snap ik nie helemaal
    Als je in je router naar internet instellingen kijkt, zie je dan IP adressen van DNS servers staan?
    Nee ken je die uitleggen waar die staan
    Staat in je Xbox alles op automatisch? Dus ook DNS automatisch?
    Alles staat op automatisch
    Welke IP adressen laat je Xbox zien bij de DNS servers?
    Geen 1 :confused:
    svp alle vragen even stapje voor stapje beantwoorden.

    Owjah en welke poorten heb je dan redirecten. K hoop op een goed antwoord _O_
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2004
  5. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Tsja... Op zich ziet je scherm er keurig uit, met prima waarden, behalve die toch wel hoge "L" waarde. Bij mij is ie 170-180 en dat vind ik al hoog. De P waarde geeft aan dat je verbinding uitstekend is en je geen packets kwijtraakt. Je UL en DL zijn eveneens prima.

    Maar eerlijk gezegd zijn dit geen waarden om ongerust over et worden, lijkt mij zo. Ik zou eens met de Xbox Live helpdesk bellen en ze deze waarden voorleggen en vragen of zo'n hoge "L" tot lag kan leiden.

    Euh... Voordat je dat doet, zorg even dat je Linksys netjes de vereiste port forwarding settings heeft. Eventueel kun je ook je Xbox als DMZ server instellen, maar dat vind ik wat te drastisch (en geen goed advies van MS).
     
  6. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    OK, goed geantwoord.

    Start de browserinterface van je Vigor. Kijk bij "Online status". Naast LAN status zie je primary DNS en secondary DNS. Daar zou voor Wanadoo 194.134.5.5 resp 194.134.5.55 moeten staan.

    Als dat er niet staat (zou me verbazen) dan is dat je probleem.

    Kijk vervolgens eens vanaf het hoofdmenu bij diagnostic tools, view DHCP assigned IP addresses. Als het goed is staat daar een tabelletje met uitgegeven IP adressen. Een van die adressen is het IP adres van je Xbox.

    Ga nu naar het instellingen menu van je Xbox en kijk bij IP address. Hij staat wel op automatisch, maar hij zou toch het adres moeten tonen wat hij van de router heeft gekregen. Iets met 192.168.1.10 of .11 of zo. Als dat tot nu toe allemaal klopt, vul dan eens de DNS servers op je Xbox handmatig in met de IP nummers die ik je hierboven heb gegeven. Kijk eens of je connect nu gaat werken.

    Suc6.
     
  7. Project_Sharky

    Project_Sharky Huh!

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Pejannl,

    Mijn grote dank voor de 2de stap met die ipadres voor de xbox dat werkt maar ik heb nog steeds die dns server fout:confused:. Ik heb bij Online status gekeken daar staat dit:

    System Management> Online Status <<Main Menu

    --------------------------------------------------------------------------------
    System Status
    System Uptime: 0:11:10

    LAN Status
    IP Address TX Packets RX Packets
    192.168.1.1 783 922

    WAN Status GW IP Addr 10.104.240.1


    DHCP Client 10.104.242.159 620 1 545 1 0:11:05
    Geen DNS-Server. Ik werk met DHCP ingeschakeld.Hier staan de DHCP instellingen

    Activate : Yes
    Start IP Address : 192.168.1.10
    IP Pool Counts : 50
    Gateway IP Address : 192.168.1.1
    DNS Server IP Address
    Primary IP Address : 196.96.96.97
    Secondary IP Address : -

    misschien heb je zo genoeg info om mij verder te helpen

    Help wor helemaal gek. PS ben een noob als het om netwerk en routers gaat. _O_ :'-(
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2004
  8. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Huh???????????? :confused: :confused: :eek:

    Gebruik jij deze router terwijl jij hier op het forum zit, of heb je met die router nog nooit een verbinding aan de praat gekregen?
     
  9. okkie

    okkie proud to be A

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    hee Pejannl

    heb jij misschien ook een oplossing voor dat wanadoo cable probleem met de DC 202 router van sitecom?
     
  10. Project_Sharky

    Project_Sharky Huh!

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja mijn verbinding met het internet via de pc werkt gewoon 100%.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    welke router heb jij?? O ik zie het al de draytek :+ ... hmm ... even wachten op Pejannl voor het antwoord ... het klinkt mij allemaal een beetje te vaag ...
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2004
  12. Project_Sharky

    Project_Sharky Huh!

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd Fardo pejannl weet ut hopelijk wel.
     
  13. dakota707

    dakota707 DrEaMeRs

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    laten we ut hopen voor je sharky :p

    aangezien ik je wel wil verslaan
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2004
  14. soadrulezzz

    soadrulezzz Active Member

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus ook het wanadoo probleem, nu is me verteld dat wil ik het probleem oplossen ik aan een ander ip adress moet komen. Weet iemand hoe ik dit moet doen? Ik heb een Vigor2200e router.
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    de makkelijkste weg is wanadoo bellen en hen vertellen dat ms hun ips heeft geblokkeerd
     
  16. soadrulezzz

    soadrulezzz Active Member

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Owja bedankt dat kan natuurlijk ook.
     
  17. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik denk zelfs dat dat de *enige* manier is. Het enige alternatief, als Waangedoe niet mee wil werken, is dat je een andere provider zoekt.
     
  18. Gandwarf

    Gandwarf Active Member

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een telebyte adsl abbo (1024 / 512) met een e-tech modem annex router. Als ik mijn snelheid test op speedtest haal ik dl: ca. 850 kb en ul ca. 380 kb.
    Als ik de connectietest op de xbox uitvoer zakt mijn dl naar ca. 380 kb (ul blijft gelijk). heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb mijn xbox tijdelijk op DMZ staan.
    Mijn P is trouwens 19/20 maar dat kan aan de lengte van de netwerkkabel liggen van 20 mtr (is dezelfde kabel die ik in mijn pc stop, ik wacht op mijn wireless setje)
     
  19. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    De speedtest van de Xbox is een andere speedtest dan een lokale Belgische of Nederlandse speedtest. De XBox connect naar een server in de USA en je packets moeten dan een beduidend langere weg afleggen dan wanneer je met een lokale server connect. De cijfers van de Xbox speedtest zijn daarom indicatief en hebben eigenlijk niets met je werkelijke verbinding te maken.

    Een P-waarde van 19/20 is uitstekend en daar hoef je je absoluut geen zorgen om te maken. Mijn P-waarde zit meestal rond 20/22.

    Note: Deze thread gaat over routers. Als je wilt verder discussieren over je lijnsnelheid dan kun je hier verder.
     
  20. dakota707

    dakota707 DrEaMeRs

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Pejannl snap jij er nog wat van
    :confused:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina