1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nee, jij had mijn gegevens overgenomen en die waren fout. (Ik dacht dat het TCP 88 was maar het moet inderdaad UDP 88 zijn.... <grmbl>) De Tuinman heeft helemaal gelijk dat ik het een tijdje onjuist heb gemeld.

    Ik heb een aantal recente posts ge-edit om verwarring te voorkomen, inclusief de jouwe, zodat mensen niet (meer) op het idee komen om de verkeerde poort open te zetten. (Kijk ook maar eens naar mijn signature.)

    PS: Check ook je VAK even (Vreselijk Akelige Kwesties). :+
     
  2. mark-jansen

    mark-jansen 50% of XLE

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    hellup!!!

    Ik heb alle bestaande threads over aansluiting op Xbox live mbv. de Etech router doorgelezen, maar ik kon geen zinnig antwoord vinden op mijn probleem: mijn xbox krijgt van de router een ip-adres en dns. alleen kan hij door 'technical configuration issues' geen verbinding maken met de live-service. Ik heb al naar Customer care gebeld, en daar werd me verteld dat ik de poorten UDP 88, UDP 3074 en TCP 3074 moet openen. Duidelijk, maar hoe doe ik dit met mijn router, hoe voer ik dit in? ik ben volledig teneinde raad, alvast bedankt voor evt. hulp. Ik heb dus een E-Tech Ethernet Modemrouter, met adsl van Fast-XS.

    Hellup, Hellup !!!
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Re: hellup!!!

    Nogmaals

    Heb je al gekeken in de centrale router thread gekeken ... want daar staan de meeste instellingen van de e-tech ... Als het niet werkt moet je daar je probleem beschrijven + foutmelding ... want met deze roep kan ik niets

    Heb je al de manual gelezen van je router ... dan weet je hoe je in je menu kan komen en daar kan je prot forwarding aan zetten

    NB op de eerste pagina staat trouwens de problemen met e-tech en how to ... ik heb ook nog een hadige site gevonden: http://www.internl.net/helpdesk/connectie/adsl/flits/e-tech-bbrouter/index.it

    Vanaf de eerste post word er over de e-tech gesproken
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2004
  4. mark-jansen

    mark-jansen 50% of XLE

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    modem

    Ja, dankje voor de moeite Fardo, maar ik heb er helaas niks aan want ik heb een andere etech router dan die op die site staat. In mijn manual staat nix over poorten opengooien, dus ik moet gewoon ff kant-en-klare info krijgen hoe ik dat moet instellen, dat moet toch iemand weten!!! ik zou toch wel graag the night of xbox live! willen meemaken...
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Misschien heeft ie wel het zelfde settings menu (1 fabriek.. 1 instelling)... Als deze anders zijn beschrijf dan ff de menu opties ... als je die niet hebt... zou ik een andere router kopen :{ ... geef ook even alle info ... welke router ... welke foutmelding ... enz ...
     
  6. Gandwarf

    Gandwarf Active Member

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf een E-Tech modem/router en heb mijn poorten opengezet in het menu-onderdeel Virtual Server.
    Bij mij ip adres 10.0.0.2 met als standaard login ADMIN en als standaard wachtwoord EPICROUTER.
    Weet niet of het bij een router zonder modem ook zo werkt maar is het proberen waard zou ik zeggen.
     
  7. mark-jansen

    mark-jansen 50% of XLE

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    gandwarf help

    Ja, ik weet cker dat wij dezelfde modemrouter hebben gandwarf! Zouje me pcies kunnen uitleggen hoe jedat hebt gedaan met dat Virtual Server? Ik hebhet ook al geprobeerd, maar Live doethet niet...:mad: Wat is trouwens de IP van mn xbox? thx 4 the help gandwarf...
     
  8. soolmaan

    soolmaan Lonely Together

    Berichten:
    483
    Leuk Bevonden:
    2
    question: is Cisco 827serie compatible met XBox Live?!?
     
  9. mark-jansen

    mark-jansen 50% of XLE

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    help

    help, ik zit er nog steeds niet op. kan dan niemand me helpen :'-( ...
     
  10. Gandwarf

    Gandwarf Active Member

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Mark-jansen, je zult je probleem dan toch wat duidelijker moeten omschrijven, anders gaat het nooit lukken ben ik bang.
    Wil je trouwens draadloos op live of gewoon via een kabeltje?
     
  11. mark-jansen

    mark-jansen 50% of XLE

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    noob

    Ik ben geen n00b hoor, ja ik zit op de router aangesloten via een RJ-45 kabel (unpatched). Xbconnect werkt wel, maar live niet, en ik geloof dat ik dus poorten moet opengooien. En de manier die je mij via pm verteld lukt wel, maar live werkt nog steeds niet. En dat vind ik wel heel jmmr, want dat connect is toch niet alles...:)
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Re: noob

    xbconnect is heel iets anders dan xbox live, dus logisch dat dat werkt want de communicatie loopt via jouw pc...

    zit jouw xbox direct aan de router aangesloten ... of loopt de connectie anders ... kan je screenshots en foto's maken ... enz... want je hebt een heel vaag probleem ...
     
  13. mark-jansen

    mark-jansen 50% of XLE

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    tja...

    Tja, wat kan ik verder nog vertellen? Ik heb dus een pc en een xbox aangesloten via netwerkabels op de e-tech shit-router enalles gaatgoed bijde herkenning van de xbox (ip en dns :)) Ik heb dus de info-lijn van xbox gebeld endie gaven mij een aantal poorten die ik moest opengooien. Maar dit doe ik blijkbaar verkeerd,live werkt nog niet :'-( ...
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    kan je plaatjes maken ... kan je screenshots maken van je router settings ... enz... want het is nu spijkers op laag water zoeken en ik ben bang dat je zo nooit op live komt ...
     
  15. Flupke

    Flupke Terug van weggeweest

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb bij dynabyte een sitecom modem/router in 1 gezien. Voor 100€

    Het abbo dat we hebben is ADSL basic bij planet.

    Zou ik hiermee op xbox live kunnen?
     
  16. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ik heb een vraag.
    Ik heb planet ADSL (mxstream).
    Maar nu mijn vraag, ik heb met behulp van allerlei forums m'n router aan de praat gekregen en toen wou ik beginnen met xbox live.
    Maar met connecten krijg ik een probleem, hij kan gelijk al niet connecten met xbox live en daarna kan ik bekijken wat het probleem is en dat is het volgende : Could not connect with DNS servers.
    Wat moet ik doen om dit te verhelpen.
    Alvast bedankt want ik wil graag op live komen :'-( .
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Need more info

    welke provider, welke router, welke modem, enz ....
     
  18. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    Planet Internet - Mxstream
    Retour - Sweex
    Modem - Alcatel speed touch home

    Voor de rest heb ik die test met ping gedaan en dat schijnt allemaal goed te zijn.
    Als je nog meer info nodig hebt moet je het maar zeggen.
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ik ben vandaag niet zo heel snel ;)... maar je kan het beste ook ff deze thread helemaal doorlezen ... (ben je ff zoet en kan ik nadenken :+) waarsschijnlijk staan hier vershillende oplossingen die je in de tussentijd kan proberen ... alcatel is een K* modem .. maar geen nooit je hebt een rouer ;)
     
  20. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    /edit

    Laat maar m'n probleem is eindelijk opgelost, tijd voor Live :).
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina