1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mark-jansen

    mark-jansen 50% of XLE

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    uuhh ik heb screen shots gemaakt, hoe krijg ik deze hier?
     
  2. frankie12

    frankie12 Xbox live de gekste

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    1
    sry ik weet dat dit niet helemaal de bedoeling ios van deze thread maar ik heb echt dringend hulp nodig dus aub niet verwijderen ik heb me xbox al op me router zitten( sweex routertje 4 switch van 50 euro) en dat werkt goed (kheb chello) alleen nu heb ik wel een probleem met me PS2 die kan als ik fifa 2004 online wil doen de DnaS niet ontvagen kan iemand mij hier mee helpen

    p.s. ik heb al op die site van PS2 gekeken maar daar kom ik niet uit
     
  3. Flupke

    Flupke Terug van weggeweest

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    :{
     
  4. Scorpy

    Scorpy XBox360 n00b

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een boel threads en reply's op XBox Routers and stuff ...

    Ik heb zo geen antwoord gevonden op mijn vraag.
    Als ik wil HOSTEN .. bv PGR2, moet ik dan nog speciale poorten open gooien? Nu heb ik een DMZ naar mijn game pc, 14 poorten open/doorgestuurd naar de gameserver ....
    Nu moet ik XBoxLive geloof ik nog wat poorten open zetten maar dat heb ik ergens al zien staan dus daar kom ik wel uit (hoop ik :D). Maar voor hosten? of hoef je daar geen aparte poorten voor open te gooien?
     
  5. frankie12

    frankie12 Xbox live de gekste

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    1
    ken iemand me aub helpe??
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik zou naar het PS2 forum gaan ... dit is een xbox live en networking forum |:-
     
  7. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Kijk maar onder deze tekst. In mijn signature staan de poorten die je naar de Xbox moet routeren.
     
  8. TheEvilCuber

    TheEvilCuber Now Im Nothing

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    US Robotics 9106 router+modem+switch (ADSL)

    met een straight kabel vanaf de router naar de Xbox.
    -IP vind ie
    -DNS is ok
    -alles ok

    -Live not found :confused:?

    het zegt iets over MTU maar ik heb geen idee hoe ik dat moet instellen en ik las hier ook iets over poorten die ik moest openzetten? waar moet ik dat doen (ik kan van beide dingen niks vinden)
     
  9. martien

    martien Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    speedtouch510i

    Regelmatig word ik uit xbox-live gegooid en na het bellen van de helpdesk kreeg ik het advies om poorten open te gooien.
    Na diverse pogingen in het "nat" gedeelte van de setup zie ik nog geen verbetering.
    Wie heeft ervaring met het instellen van de speedtouch 510i de een xbox en een pc erop aangesloten heeft?
    De instellingen: udp 88/udp 3074/tcp 3074 zijn me wel bekend
    maar veel verder ben ik nog niet gekomen:) .

    Martien
     
  10. Yod XerXes

    Yod XerXes Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil binnenkort xbox live nemen en heb hier thuis al een router (voor draadloos internetten). Maar doet deze het ook met Xbox live?? Het is de "Dell truemobile 2300 wireless broadband router". Ik wil ehm niet gebruiken voor draadloos xbox live maar ben gewoon van plan een kabel naar m'n xbox te leggen. Heb xbox nederland al gemaild maar die wisten het niet en truemobile reageert niet als ik ze mail
    Bedankt
     
  11. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    "Dell routers" zijn als ik me niet vergis D-Link of Linksys routers en die werken prima met Xbox Live (behoudens de uitzonderingen zoals genoemd op Xbox.com).
     
  12. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik niet met een 'Friend' kon gamen ben ik gisteren in het admin scherm van mijn router gekropen om de DMZ functie te enablen ...Alleen er is iets vreemds aan de hand.
    Bij status staan alleen de 2 IP adressen van de PC's welke op de router aangesloten zitten en niet het IPadres van de xbox ? Wel is het zo dat sinds ik SpeedLinq heb ik de router helemaal gereset heb en wonder boven wonder werkte alles 'gewoon'....ik heb dus niets hoeven wijzigen of instellen in de router...kan me herinneren dat ik dit bij mijn vorige provider en eerste aansluiting van de router wel gedaan heb.
    Anyway - hoe kom ik nou achter het IP adres van mijn xbox zodat ik dit adres in de DMZ kan vrijgeven ?
    1 x adsl (analoog) ethetrnet modem
    1 x Sweex router wireless + printer
    2 x wireless pc card voor PC's
    1 x directe kabel vanaf router naar xbox

    Overigens snap ik iets niet helemaal in die DMZ optie , er staat
    Public IP Adres : 192.......nog wat en Private IPadres 192.......
    Moet ik public met rust laten en bij Private het Ip adres van mijn xbox invoeren ?
    Bij Virtual Servel (ivm openstellen van poorten, wat beter is dan DMZ enableén heb ik begrepen) begrijp ik helemaal niet wat nou wel en niet in te voeren en waar ??

    Thanx
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2004
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De beste en veiligste methodde is port forwarding ... dmz is de quick en dirty methode ... zie deze thread: niet kunnen zien of horen voor een duidelijkere uitleg

    Klopt IP adres van xbox is ontzichtbaar (maar kan je wel vinden in je xbox settings) ... een xbox is immers geen pc
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2004
  14. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Virtual Server is inderdaad veel beter. Wil je desondanks DMZ gebruiken dan moet je normaliter het public IP leeg laten (tenzij je meerdere internet IP adressen hebt) en in het Private IP veld het IP adres van je XBox invoeren.

    Hihihi... De Xbox is niet zichtbaar vanaf een Windoos PC, maar als je je Xbox op autoconfig hebt staan zou het IP adres toch wel degelijk op de router zichtbaar moeten zijn als "active lease".

    Als je je Xbox uit en aan zet komt dat IP adres vanzelf in de router te staan. Als dat niet zo is, dan heb je je Xbox met een vast IP adres geconfigureerd.

    ... en als je een vast IP adres in je Xbox hebt moet je waarschijnlijk de DNS server in je Xbox opnieuw configureren als je net naar een nieuwe provider bent gegaan. Ik heb geen idee welke DNS server Speedlinq gebruikt, maar dat kun je waarschijnlijk wel in de IP settings van je PC vinden (Ipconfig/all comes to mind).
     
  15. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, heb gisteravond het IP adres gevonden door Xbox aan en uit te zetten :) zou toch zweren dat ik dat al gedaan had toen ik het ip adres niet zag ..beetje dom dus.
    DMZ heb ik nu enabled - dus tot zover bedankt voor de hulp !
    Heb wat screens gemaakt van het onderdeel NAT - daar waar ik dus de poorten open zou moeten zetten - want waar dat nou precies moet (4 mogelijkheden binnen NAT) en hoe is mij echt een raadsel.
    Kan ik deze screens mailen - uploaden ? *misschien een idee om van diverse routers de juist ingevulde poorten door middel van screenshots etc ergens te parkeren (uiteraard door de vraagstellers die er uitgekomen zijn en alles goed ingesteld hebben) zodat niet steeds dezelfde vragen gesteld worden ? Op die manier kan je per router gewoon de instellingen overnemen ?
    thanx
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2004
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nu je je xbox in de dmz zone hebt gezet moet je probleem al verholpen zijn
     
  17. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja , ok mijn probleem wel ...bovendien is het de quick en dirty manier (DMZ) en kan ik de poorten dus niet opezetten omdat ik niet kan zien of weet hoe het moet. Daarom zou het toch mooi zijn als ik nu het Screenshoot van mijn Sweexrouter ergens kan parkeren zodat luitjes met dezelfde router alleen daar maar hoeven te kijken ? wel zo makkelijk - scheelt een hoop verwarring en vragen - lijkt mij hoor.
     
  18. hunter

    hunter Battleship

    Berichten:
    446
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen,

    Ik heb een tijdje geleden ook al eens naar live gekeken, maar is toen niet doorgegaan. Ik liep toendertijd al tegen het probleem van een Speedtouch USB modem aan. Deze kon je als het goed is niet aansluiten op een router en via ICS-netwerk vind ik niet handig.

    Maar ff voor de duidelijkheid wil ik dus weten :

    - Klopt het dat je geen router kunt aansluiten op een Acatel Speedtouch USB modem ?
    - Wat voor modem/router (of modem+router ineen) raden jullie mij aan als het niet kan met de Speedtouch ?
    - En wat voor router als het wel kan met de Speedtouch ?
    - Wat voor kabels e.d. heb ik verder nog nodig voor een goeie verbinding ?

    Grtz,
    Martin
     
  19. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik ken één router die met een USB modem kan werken en dat is de Vigor 2200USB. Maar je bent goedkoper (en beter) uit met een nieuw modem en een gewone router. Merk op dat USB over een jaar of wat al te traag is voor je internet verbinding en dan kun je je Vigor alweer in de prullenbak gooien. Dus koop een nieuw modem en een gewone router, da's beter en waarschijnlijk goedkoper.

    Welk modem het beste is ligt aan je provider. Bij de ene provider kun je beter een Zyxel modem nemen, en bij de andere provider voldoet bijv Etech of SMC heel goed. Er zijn ook zat mensen die uitstekend werken met een Alcatel. Maar dat is geen onderwerp voor dit forum...
     
  20. hunter

    hunter Battleship

    Berichten:
    446
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja probleem is beetje dat men op xbox.com maar een kleine lijst bruikbare routers aangeven, en ik wil liefst modem en router ineen....dus hoopte dat er iemand was die met hetzelfde probleem als mij zat en daarvoor oplossing had gevonden. En omdat het grotendeels om de router gaat vond ik het hier toch wel passen. Heb trouwens Planet als provider.

    Grtz,
    Martin
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina