1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sargeant swift

    sargeant swift geen titel

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe bedoel je? dat ie de updates niet kan verwerken?
     
  2. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    dat bepaalde updates niet goed geinstalleerd kunnen worden denk ik zo.
    wat kost dat ding? voor 40€ heb je ook een sweex of sitecom, zijn ook wel aardige routers
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    sweex, sitecom zijn redelijk ... e-tech is aardig (sommige mensen hebben wel eens problemen onder vonden) ... maar uiteindelijk is iedereen on-line gekomen .. dus don't worry
     
  4. sargeant swift

    sargeant swift geen titel

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    0
    deze kost rond de 30 euro
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Goedkoop koop is vaak duur koop, meestal krijg je er later spijt van ... Ik heb nog nooit spijt gehad van mijn linksys router + switch ... en stel dat je jaren met de router doet ... ik heb hem nu ruim 3 jaar .... als je dan gaat uit rekenen hoeveel deze per dag kost ... valt het allemaal wel mee
     
  6. sargeant swift

    sargeant swift geen titel

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    0
    kan ik eigenlijk wel een router aansluiten als ik een USB modem heb?
     
  7. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    ja, dan meot je via ICS, en dan een router...maar dat is behoorlijk nutteloos.
    als je via ICS werkt, dan is je pc de router en kun je dus beter een switch gebruiken.
    deze kosten 15-20€ en hebben meestal 4 poorten. dus als je je USB modem wil houden, moet je via ICS, en dan een switch. als je geen USB modem meer wil, raad ik je aan om een modem/router ineen te kopen. dit kost ongeveer 80€ maar werkt wel beter dan ICS.
     
  8. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nou, dat ben ik niet per sé met je eens.

    Het lijkt een stuk eenvoudiger als je een alles-in-een apparaat koopt, maar daarmee kom je wel heel gauw in de problemen.

    Bijvoorbeeld als je van ADSL naar kabel gaat of andersom. Dan kan je het hele apparaat weggooien. Of als er straks nieuwe technologieën komen waarbij je een ander soort modem nodig hebt.

    Het is juist dat je een USB modem het beste zo snel mogelijk de binnenkant van een prullenmand kunt laten zien, maar ik zou modem en router toch wel apart houden. Mijn ideaal: Modem in de meterkast waar je kabel binnen komt. Vandaar via ethernet (digitaal) naar een wireless router die ergens centraal in het huis staat; bij voorkeur in de buurt van de Xbox. En dan vandaar weer wireless naar de PCs. (want wireless naar de PCs is goedkoper dan wireless naar de Xbox).
     
  9. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    maar niet iedereen werkt en heeft zoveel geld als jij. voor zo'n grapje ben je makkelijk meer dan 100€ kwijt, dan kun je toch echt beter via ICS gaan werken of een routermodem kopen. het is misschien iets minder makkelijk, maar niet minder goed.(ok, ICS wel:p)
     
  10. sargeant swift

    sargeant swift geen titel

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    0
    heb nu ics (wel zonder switch) maar dat vind ik maar niks, werkt nog voor geen meter en zou niet weten hoe ik het weer aan de praat zou moeten krijgen.. gaat het met een switch wel beter of maakt dat niets uit?
     
  11. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    uhm...
    ja, volgens mij wel. een switch regelt namelijk dan namelijk het verkeer tussen de pc en de xbox. dan zorgt je switch dus dat het gaat werken, en hoef je alles alleen nog amar op automatisch te laten staan.

    waarschijnlijk bekijk ik het weer te positief en heb graag dat iemand me verbeterd als ik het fout heb!


    edit: je bent al in de centrale ICS thread geweest met je problemen he...
     
  12. sargeant swift

    sargeant swift geen titel

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    0
    oke modem/router is dus beter,omdat ik niet zoveel geld heb moest ik even zoeken,maar ik heb er 1 gevonden, ik wil graag weten of dit een goeie is (makkelijk, snel, degelijk etc)

    [​IMG]
     
  13. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja, weinig geld is een goede reden om iemand iets te adviseren dat ie over 2 jaar in de prullenbak kan gooien... :confused:
     
  14. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    dus je wil zeggen dat ICS over 2 jaar niet meer bestaat? grapjas:+
    en routermodems zijn dan ook onbruikbaar met de moderne techniek?

    voor mezelf nu even gesproken, ja ik zou nu dus voor een goedkopere oplossing kiezen en dan over 2 jaar naar een andere oplossing zoeken. misschien is mijn hele financiele situatie dan anders, wie weet. ik weet wel dat ik dan nog steeds kabel zal hebben, heb ook niet echt de neiging om elk jaar van abbo te veranderen omdat het wat sneller of beter zou zijn. het beste van het beste is niet voor elke persoon super(vooral gelet op financien)
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Wat pejannl probeerd te zeggen is dat als het inet verkeer nog sneller gaat deze router het verkeer niet aan kan
     
  16. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Pejannl probeert dit te zeggen, en zegt het ook nog:

    ...en dat is een waarheid als een koe. Daar helpen geen spitsvondigheden aan; zelfs niet van je schaduw. ;)
     
  17. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Hey ik heb een probleem met m'n router.
    Heb m'n router 2 dagen geleden geupdate (zie voice lag topic), maar nu wordt ik als ik een game join met live dat ik er 5 seconden later weer vanzelf uitgegooid wordt.
    Het Internet van m'n computer gaat dan ook stukken langzamer, als ik dan het kabeltje van het internet van m'n computer rechtsreeks verbind met m'n modem loopt het het internet wel weer ''normaal'' Het moet dus aan m'n router liggen. Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen met mijn router?
    Hartelijk Dank.
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Als je eens speedtest doet, hoe zijn je resultaten met en zonder router?
     
  19. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Zonder Router

    Download
    88.1 KByte/sec
    (=705 kbps)
    Upload
    14.8 KByte/sec
    (=118 kbps)
    Connection
    568.0 Conn/min
    Ping test Nederland
    14.0 ms

    Met Router

    Download
    89.6 KByte/sec
    (=717 kbps)
    Upload
    13.9 KByte/sec
    (=111 kbps)
    Connection
    702.0 Conn/min
    Ping test Nederland
    15.0 ms

    Het maakt niks uit, maar het is zo dat ik steeds van Live wordt afgegooid, met internet is dat hetzelfde: af en toe doet een site het, paar seconden later dopet hij het weer niet.
     
  20. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    vervang de kabel eens die tussen je modem en de router zit. het kan zijn dat de stekers storen en je geen goed signaal hebt waardoor het vaak neit werkt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina