1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xboxrullez

    xboxrullez xbox for li(fv)e

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat is hem!!

    -Ik heb een RJ-11 line naar de adsl aansluiting gedaan.
    -een USB kabel in de usb poort van de pc
    -een crossover kabel in netwerkkaart pc. (er staat in de handleiding dat ik een UTP ethernet kabel hierin moet stoppen als ik een LAN verbinding wil maken) Dit heb ik nog niet geprobeert omdat ik namelijk nog geen verbinding heb.

    BTW sorry !SIC! dat ik je naam verkeerd heb getypt

    en over dat ontkennen. Ik dacht dat het een modem/router in 1 heb gekocht maar ik zie er geen andere poort op zitten. Ook staat er niets in de handleiding over een router vermeld.
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nee ... niet doen! je wilt je router gebruiken ... GEEN ICS dus gooi die cross weg ... dan kan het nog steeds een modem/router zijn ... maar dan heb je wel een switch nodig ... de sweex is inderdaad een router modem ... maar die usb aansluiting is in iedergeval niet goed
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2004
  3. xboxrullez

    xboxrullez xbox for li(fv)e

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm, als ik het dus goed begrijp moet ik een UTP kabel gebruiken i.p.v. een cross kabel. en die UTP kabel moet in de switch. In de handleiding staat wel dat je de modem via USB en via UTP kan verbinden. maar nogmaals, ik kan nog steeds geen verbinding krijgen met deze modem, dus dat gaat ik eerst proberen en dan pas xboxlive.
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je had het toch eerst aan de praat gekregen? Probeer het dan nog een keer anders ga je terug naar de winkel, omdat je de verkeerde mode/router gekocht hebt... Kan je een type nummer plaatsen en de naam van je modem/router dan kunnen we opzoeken wat je gekocht hebt ... dat is een stuk makkelijker
     
  5. xboxrullez

    xboxrullez xbox for li(fv)e

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik denk dat ik hem wel ga ruilen. Want ik denk dat dit toch de verkeerde is. Ik heb hem bij dynabite.nl besteld. Maar dat moet volgens mij geen probleem worden. Maar voor de zekerheid is dit hem: je kan bij die site geen directe link geven, daarom doe ik het maar zo: www.dynabite.nl, shop, direct naar de shop, hardware, modem, ADSL/ XDSL, Sitecom ADSL Combo Modem Annex B. Dat is hem dus.

    en als het de verkeerde is, kunnen jullie mij er dan wel 1 aanwijzen (liefst op de site) dat wel een modem/router in 1 is, en geschikt voor xboxlive?

    alvast bedankt
     
  6. xboxrullez

    xboxrullez xbox for li(fv)e

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
  7. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    owk, ik had al een thread aangemaakt met de vraag of mn xbox stuk was. Maar, na het testen van mijn xbox bij een vriend met live blijkt dat ie niet stuk is *)

    Maar daarmee is mijn probleem nog niet opgelost :mad:

    Mijn situatie: Wij kwamen zaterdag trug van vakantie en kwamen erachter dat alle stroom uit was. Het koste al aardig wat moeite om dit trug te krijgen, bleek dat onze magnetron voor storing zorgde. Toen later zette ik mijn pc aan kon ik niet op internet. Nu bleek dat de router stuk was. 2 poorten (waar mijn pc en mijn xbox op zitten) zijn stuk. Dus vandaag naar de norrod, nieuwe opgehaald. Precies dezelfde: E-Tech kabel router (RTBR03 ).
    Dus wij aangesloten, tzelfde ingesteld alles doet het. Behalve dus mn xbox: die krijgt geen connectie met xboxlive. Als je de trouble shoot opstart herkend hij dat de kabels goed zitten, maar bij het 2e punt zegt ie dat er een dns fout is.

    Als ik nu mijn xbox heb aangezet en ik kijk dan op mn router, dan zie ik dat het lampje (wat aangeeft dat er connectie is) van de poort waar mn xbox op zit heftig knippert. En degene van beide pc's die er ook op zitten branden gewoon constant.

    Eerst dachten wij daardoor dat mijn xbox dus stuk was, maar dit is niet het geval. zoals ik al zei heb ik hem bij een vriend getest en was alles goed.

    Wij hebben ADSL Basic van HCCNet. Dit komt ons huis binnen via een Speedtouch 510. Hierop zit dan weer die E-Tech kabel router. Dit hebben wij nu al een jaar zo gehad en heeft altijd gewerkt. Maar ik krijg het nu dus niet meer aan de praat. Weet iemand mss een oplossing voor dit probleem.
     
  8. Lionhard

    Lionhard Guest

    gewoon de troubleshoot van dns raadplegen..?
    waarschijnlijk herkend je router de pc niet en moet hij opnieuw "voorgesteld" worden.

    of heb je dat al geprobeerd?
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    Okay druk na de troubleshooter op Y vervolgens op A .... wat zijn de waardes van P: L: en MT NT en IC

    heb je de laatste firmware al opgehaald van internet voor je router ... meestal helpt dat al ... anders gaan we even troubleshooten
     
  10. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    owk, als ik op Y druk zie ik het volgende lijste:

    1.00.5971.01
    W: 0000 - 000B
    X: C000 - 1001
    Y: 0000 - 0000
    Z: 0000 - 0000
    L: 0 ms (0 ms) P:0 / 0

    Dan druk ik op A en zie ik:

    1.00.5971.01
    MT: 0 (8015 - 1903 )
    IC: 0 (8015 - 1903 )
    NT: 0

    EDIT: Firmware is nieuwste
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    staat je xbox op automatisch
     
  12. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    jep, zoals die altijd gestaan heeft.
     
  13. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    nog een oplossing? of weet zelfs jij het niet meer? :'-(
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ik was een paar dagen weg ;) ... maar goed heb je dit zelfde probleem ook met een directe verbinding? Ik moet nog een hoop opzoeken ...

    kan je alle info geven die je kan ophoesten ... provider/router/etc.
     
  15. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    Modem: Thompson speedtouch 510 adslmodem
    Router: E-tech RTBR03
    Provider: hccnet basic.
    adsl via kpn.

    het heeft dus ong. 1 jaar probleemloos gedraait.
    Config van de modem is: IP-adres toewijzen door de isp.
    password ed invoeren.
    De modem heeft ook een dhcp server, dus het is ook mogelijk er alleen een hub op te zetten.

    Laatste wat we geprobeerd hebben is de xbox direct aan te sluiten op de modem, dit werkte ook niet.

    Het volgene wat we gaan proberen is een hub te gebruiken in plaats van de router, dat is zo een beetje de laatste optie.

    Verder weet ik het niet meer.
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ken je iemand anders met een breedband verbinding? want al je 0 waardes zijn heel erg vreemd ... als het direct ook niet werkt en je krijgt dezelfde fourmelding en 0 waardes kan het betekenen dat je xbox stuk is

    kan je bij iemand anders je xbox uit testen?
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2004
  17. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    zoals ik geloof ik al gezegt heb:
    van de week hebben we de xbox getest bij een maat van mn broer die ook live heeft. daar kwam die gewoon online... tis erg vaag probleem volgens mij.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wat is de exacte foutmelding ... de dns fout (maar ik heb ff de juiste bewoording nodig)
     
  19. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    hij zegt eerst: can't connect to xboxlive, do you wan't to start trouble shoot.

    dan bij de trouble shoot krijg je de volgende foutmelding:

    No DNS server addresses were received from the DHCP of PPPoE Server. Enter the DNS Server(s) provided by your ISP in the Netword Settings menu. See www.xbox.com/connect for more information.
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    okay ... ik neem aan dat je windows xp hebt...

    1) Ga naar de dos prompt of uitvoeren --> cmd
    2) ipconfig /all --> noteer dns
    :cool: Vul deze dns gegevens handmatig in in je xbox
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina