1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    die 4-5 man kan inderdaad duiden op packet loss of een hoge ping wat zijn je P en L waarde?
     
  2. Seahawk

    Seahawk X-box addict

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Packets 20/20
    Latency 170 ms

    Zit ook al in die andere threat te lezen, alles wat daar gezegd wordt over DMZ etc etc, en die poorten dat heb ik allemaal ingesteld

    greetz
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    Dat is allemaal goed ... dan zuigt de netwerk code van DTM
     
  4. Seahawk

    Seahawk X-box addict

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehh Fardo wat bedoel je? Het enige wat in de tussentijd veranderd is , is het feit dat ik een ander modem heb gekregen van Multikabel om van die nieuwe snelheden gebruik te kunnen maken. Daarom vond ik het allemaal zo vreemd, dus het kan wel degelijk aan de code van een spel liggen!!

    Greetz
     
  5. Greate Pier

    Greate Pier euuhm

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, ik heb dus m'n befw11s4 en wga11b van linksys weer es van de zolder gehaald, maar nog steeds niet willen, ook al deed 'ie het eerst wel. Ik dus de klantenservice bellen, en na 54 minuten met een ali illegali gebeld te hebben, raadde hij me aan om maar een wrt54g en wet54g te halen, omdat dat zoizo wel zou werken :{ zo kan ik m'n geld ook wel verdienen. Maar nu doet 'ie het dus nog steeds niet, (ook niet gewoon internet) echt vaag. En toen ik hem vanmorgen aansloot deed internet zelf het wel, maar xboxlive niet. Toen ff wat geklooit en nou doet dus niets het meer :mad:
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    kon je eerst meerdere mensen hosten?
     
  7. Seahawk

    Seahawk X-box addict

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    ja een stuk of 9, maar wel onder de zelfde settings als nu, nu is zelfs de snelheid nog wat hoger!!, maar bij DTM 2 fluctueert dat wel meer naar het schijnt
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hmm misschien ligt het aan de modem :eek: ... ik krijg morgen ook de nieuwe modem van Multikabel dus kan ik gelijk testen
     
  9. Seahawk

    Seahawk X-box addict

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou aan de modem ligt het niet, want bij andere games schijnt het geen probs op te leveren, net zat ik op recommended 6 players, het is denk ik toch wat jij al zei, de netwerkcode van zo'n game!!!
    Op speedtest, geeft hij goede snelheids waarden, dus daar zou het ook niet aan kunnen liggen!!
    Ach, ik kan makkelijk Live op, echter dat soort dingen vindt ik raar, je kunt dan ook niet max 12 spelers opgeven, omdat het balkje dan stopt bij 9

    Raar maar waar
     
  10. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    ff een klein vraagje tussendoor: is het nou mogelijk of niet om met 2 xboxen en een router op live te zitten?
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja het is mogelijk
     
  12. Seahawk

    Seahawk X-box addict

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, laat het mij ff weten, misschien dat jijzelf nog iets weet, wat je misschien qua router instellingen kan doen!!!
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je hebt geen router problemen alles staat goed .. dus ik neem aan dat het een ander probleem is. maw andere spelers en de net code van DTM
     
  14. Seahawk

    Seahawk X-box addict

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja en nee,

    Ik vermoed idd geen routerprobleem!!!
    En ook geen probleem met andere spelers, echter wanneer ik DTM 2 ga spelen, en ik meldt mij aan bij de Live service (dit duurt circa 2 seconden), en ik zou dan graag een lobby willen openenen via Create session, dan gaat de game dus eerst de netwerk kwalliteit controleren, en dan geeft hij dus wisselend aan 4 cq 5, en sinds gisteren af en toe ook 6 spelers, die zou je dan zonder problemen kunnen hosten, echter DTM 2 is een game waarbij 12 human players kunnen meeracen, en als hij dus aangeeft dat je 5 mensen zonder problemen zou kunnen hosten, dan kun je de schuifregelaar wel eroverheen duwen, maar dan gaat hij maar tot 9, dat is zoiezo raar, en zou aan de game moeten liggen, maar met de snelheden van XL-erate van ISP Multikabel zou je toch mogen zeggen dat een game als zijnde DTM 2 zonder meer op 12 spelers ingesteld zou moeten kunnen worden. We weten ook allemaal wel dat als je een game host, en er zitten een aantal mensen bij die een goede verbindssnelheid hebben dat de game goed loopt, totdat er een inkomt die bv grens snelheden heeft (met alle respect natuurlijk) dat die persoon de snelheid van de hele lobby naar beneden haalt omdat hij gaat laggen!!!

    Dat is dus eigenlijk het probleem waar ik mee zit, dat je dus niet normaal in toevallig DTM 2 die instelling van het aantal spelers niet op 12 kan zetten, en omdat ik dacht dat het evt aan mijn zijde zou liggen heb ik hem in deze thread geplaatst. Ik begin nu pas erg te twijfelen aan de netwerkcapaciteiten van sommige servers waar wij als spelers de lobby's op aanmaken!!!

    Greetz

    Nico aka Seahawk NL
     
  15. Hot Fm

    Hot Fm Dorpsgek

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke router

    Ik heb ee vraagje. Ik heb de hele forum door gespit maar nog geen antwoord op mijn vraag gevonden. Of ik moet er over heen hebben gelezen.
    IK ben in bezit van een speedtouch 510 ethernet modem. En nu is mijn vraag welke router werkt het hier het beste mee.

    heb adsl comfort van Planet
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    speedtough 510 is al een router volgens mij (maar geen goede) ... tenzij het een home is anders kan je hem het beste tweaken ... er bestaad geen beste router ... alle routers die in deze thread genoemd zijn kan je gebruiken ....
     
  17. Hot Fm

    Hot Fm Dorpsgek

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze Ethernetmodem heeft maar 1 ingang. En dat tweaken heb ik nog noooit gedaan. Ben bang dat ik wat verkeert doe. Dat ik hem dan weg kan gooien of zie ik dat verkeert.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Klopt ... het kan problemen geven... 99% van de gevallen gaat het goed.. maar het beste is een router te kopen (zie deze thread voor suggesties) :)
     
  19. Hot Fm

    Hot Fm Dorpsgek

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik mag eventjes een router lenen van mijn buurman het is een Sweex. Maar ja moet nog even wachten op mijn Credit Card. Binnen nu en 2 dagen heb ik hem binnen. Had even vergeten dat ik nog niet zo ver was.
     
  20. Seahawk

    Seahawk X-box addict

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    En Fardo, je nieuwe modem al aangesloten, was ff benieuwd of je met dat zogenaamde nieuwe netwerk van multikabel nog wat veranderringen had opgemerkt ivm xbox live

    Greetz
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina