[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    dus degene die er het eerst op gaat heeft geen roblemen, en de andere wel...

    geef ze allebei een static IP adres...en poorten forwarden op je router(als je dat niet al gedaan had)
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zet 1 xbox in de dmz zone en gebruik voor de 2de xbox port forwarding
     
  3. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey gasten,

    Ik wil graag Xboxconnect nemen, maar ik weet niet zo goed welke router ik moet nemen~!
    ik wil de setup:
    van ADSL naar modem, van modem naar router, van router naar PC en Xbox
    ik weet dat ik 2 straight kabels nodig heb maar welke router raden jullie mij aan onder de €40?
     
  4. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33

    Situatie:

    * Router van Sitecom DC202
    * aangesloten op een @home BREEDBAND modem (com21)
    * 1 pc aangesloten aan de router, tevens hoofd pc.
    * 2 XBOX consoles met LIVE, aangesloten op de router


    afgelopen 2 weken feiloos kunnen LIVE'n met 2 xboxen hier op een Sitecom DC202 router. Laatste dagen echter is het gebeurd met connecten want ik kom er niet meer op. Vandaag de hele dag ermee bezig geweest, zoals router resetten en tijden met MS aan de foon gehangen en erover gehad. Ze melden me dat ik 3 port open moest gooien, UDP, UDP en een TCP.

    En Fardo vertelde me dat:
    "xbox een vast ip adres geven en vervolgens dat ip adres toevoegen aan je router, de andere xbox moet op port forwarding gezet worden
    (ook een vast ip adres) en je moet de volgende porten toekennen

    TCP 3074, UDP 3074 en UDP 88"



    Nou is het IP van me xbox: 192.168.0.3 en die van de andere xbox 192.168.0.4. "1" is die van de hoofd pc.


    Ik heb me rot lopen zoeken in mijn router config scherm en heb deze namen als UDP/TCP gevonden. Dus heb ik enkele screens gemaakt van mijn router menu en wellicht dat iemand mij nu misschien kan helpen hiermee. Ik vind het een drama om nou te vinden waar ik die udp/tcp moet instellen :confused: En ik ben al diverse dagen nu Live-loos :'-(

    [​IMG]

    Moet ik in het scherm hierboven dan de ports invullen !? zo ja waar exact wat precies?


    [​IMG]


    Of in dit scherm ?! Bij Protocol staat TCP/UDP, maar dit kan je bij dat pijltje wijzigen in ook TCP, UDP.

    Ik hoop dat dit wat kan helpen om mijn probleem op te lossen...
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2004
  5. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    kheb dzelfde stuff als jij hebt...kzal ff checke en screen maken...

    antwoord over 5-10 min!

    edit1:van het onderste plaatje moet op UDP staan...rest is in het onderste plaatje goed.

    edit2: in het scherm van het bovenste plaatje moet je de poorten invoeren.
    zet dus 1 xbox in DMZ zone onder het tabblad "advanced internet"

    suc6!
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2004
  6. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    [​IMG]

    zoiets? waar moet ik eigenlijk die "88" invullen ?! :confused:

    [​IMG]
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je moet het op dezelfde manier invullen als je eerste setting ... dus onder special applications :) ... dus zo gaat het goed :)
     
  8. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33

    Dus bij punt 5 staat het nu goed met udp en tcp.

    Ik heb net geprobeerd om bij punt 5 nog een keer xbox in te vullen maar dan met incoming/outcoming UDP op 88. ALs ik dan save doe slaat hij deze op en die van punt 5 (dus udp en tcp 3074) zijn dan weg :confused: Aangezien je zowel de udp en tcp op 3074 moet, en udp op 88. weet ik dus echt niet meer waar ik nou precies UDP 88 in moet vullen....
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2004
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ik weet trouwens niet of hij bij special applications goed staat ... dit zijn namelijk meestal apps op je pc ... ik zoek eigenlijk port forwarding ip adres -> die porten
     
  10. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33

    Onder ZEER groot voorbehoud... het werkt !

    ik heb gewoon bovenstaande setting uitgevoerd. Toen de internet kabels uit de pc gehaald en in beide xboxen gedaan. Gelijk gingen beiden via Dashboard online en er stond al dat er een friend online was. Toen heb ik een flinke poos gespeeld:

    - Rallisport 2
    - Crimson Skies
    - R6 Black Arrow

    alle spellen werkten goed, en ik kon zowel mijn broertje joinen en vice versa.
    Nou voordat ik een gigantisch gat in de lucht ga springen lijkt het dus opgelost te zijn... zucht :p Echter nu is het overdag en het internetverkeer is dus langerna niet zo druk als straks na 17:00... het is dus even afwachten of we nog steeds kunnen Live'n vanavond.

    P.S

    Ik heb dus nergens een UDP op 88 staan aangezien ik dus echt geen idee heb waar dat moet. Maar ja ik heb een week zonder enkele handmatige router instelling gespeeld op live, toen ging het plots mis.. nu hopelijk opgelost..

    Laat SW Battlefront maar gauw komen nu _O_ _0/
     
  11. NLJohnny Cage

    NLJohnny Cage Drunkn Munky

    Berichten:
    418
    Leuk Bevonden:
    0
    beste liederen, ik zoek een router, die ook op een USB modem kan, bestaan die dingen, of moet ik daarvoor een hele nieuwe modem erbij kopen?
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja kan ... maar zijn heel erg duur ... je kan beter een alles in 1 modem router kopen ... als je de thread door spit kom je er wel een paar tegen
     
  13. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    bij special apps ist goed, kheb t ook gdaan...het stond in het boekje, dus zal t wel goed zijn he:p
     
  14. x-factor

    x-factor Xbox Guru

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Een vraag..

    Ik heb thuis een draadloze internet verbinding.
    Boven staat een usb ontvanger waar ik mee internet.
    Kan ik via die pc (welke verbinding maakt met t accesspoint beneden) die boven staat toch mijn xbox online brengen?
    B.v. door een netwerk kaart in te bouwen.

    Zoja, dan is er nog een vraag..er zit al een kaart in wat volgens mij een netwerk kaart is. Er past nl. een utp crossover kabel in.
    Alleen, als ik deze test met een ledje op een switch dan geeft ie geen verbinding. Ook in mijn hardwarelijst van Windows ME kan ik de kaart niet vinden. Weet iemand toevallig wat ik hier aan kan doen (m.a.w.: waar ik de drivers hiervan kan vinden) Op de kaart in t slot staat verticaal: LINE

    BVD
     
  15. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    nou...wat je wil gaat wel, maar het probleem dat vaak voorkomt is dat je last krijgt van packet-loss of lag... je kunt dus het beste een gaming adapter kopen en het zo aansluiten.
     
  16. x-factor

    x-factor Xbox Guru

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm..das jammer..

    en dat betekent dan dat die rechtstreeks wordt aangesloten op de router?
    En hoeveel kost zon ding?
    Want een netwerkaart is nl. niet duur..
     
  17. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    zo'n gaming adapter haakt gewoon in op het draadloze netwerk, wat ze kosten weet ik niet...dat kun je zelf ook wel zoeken...
     
  18. x-factor

    x-factor Xbox Guru

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmm..

    zijn dr nog meer mensen die ook vinden dat t niet verstandig is om mn wireless connected pc door te verbinden met mn xbox?
     
  19. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil heel graag Xbox live maar ik twijfel om welke router ik zal kopen. Ik heb Wanadoo ADSL Lite met een Thomson SpeedTouch Alcatel 500 series modem. Welke router is het beste en zijn die dingen makkelijk aan te sluiten of moet je nog bepaalde instellingen wijzigen ?
     
  20. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Fardo, dat weet ik zkr:p



    @ nicos: is dat een USB modem die je hebt? anders kun je gwoon ff op dynabite.nl kijken voor routers. je meot dan een adsl/kabelrouter hebben. installeren wijst zich allemaal via de handleiding van het ding:)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina