1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee die SpeedTuch modem is een Ethernet modem. Maar welke router kunnen jullie me aanraden ?
     
  2. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    ik heb zelf een sitecom router voor adsl en kabel. fijn ding en makkelijk te installeren. kost 50€ bij dynabite. je hebt er ook 1 van sweex van 30€ bij dynabite, maar daar hebk geen ervaring mee.
     
  3. SlootDenHaag

    SlootDenHaag Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Mensen,

    ik wordt helemaal gek.
    Vandaag wilde ik lekker me xbox live gaan aansluiten, maar ik begrijp er niks van. De moed is me nu echt in me schoenen gezonken. Ik heb dus een Sweex router MET kabels en 4 poorten op ADSL/MXStream van Planet Internet en een alcatal speed touch home modem. Ik heb in me XboXdash de ip en dns op automatisch gezet, maar toch geeft de xbox een fout aan bij me dns. Hij deed het in het begin met connecten heel even, maar daarna niet meer. Als ik nu de XboX uitzet, de utp kabel eruithaal en eventueel me moden en router even uitzet, dan doet de xbox het daarna heel even, maar daarna krijg ik weer DNS fout. Zou iemand mij aub willen helpen, ik heb de hoop al opgegeven...................baal als een stekker
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    welke provider heb je? Als je bijv. chello hebt moet je ook je mac adres toevoegen
     
  5. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een probleem gekregen: ik hebstar wars battlefront gekocht maar nu blijkt dat ik hier altijd lag heb met mijn 8000/1024 van demon dit komt dus waarschijnlijk door package loss... weet iemand hoe dit op te lossen is...
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Packet loss kan verschillende oorzaken hebben

    1. oorzaak ... slechte kabels --> kabels vervangen

    2. Provider problemen --> bellen met de service desk van je provider (suc6 ... je hebt een lange weg te belopen)

    eerst de kabels vervangen ... dan je provider bellen :eek:
     
  7. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    kabels zijn net nieuw uit de winkel.....


    : :mad: leuk denk je snel internet te hebben krijg je dit weer:mad:

    ps. ik heb router kan hiet hier aan liggen?
     
  8. SlootDenHaag

    SlootDenHaag Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo,

    in antwoord op je vraag, ik heb dus Planet Internet, Sweex Router Alcatel Home Touch
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    Nee packet loss word niet veroorzaakt door de router, maar door bekabeling of je provider... vandaag dus je provider bellen
     
  10. SlootDenHaag

    SlootDenHaag Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb net de Live helpdesk gebeld en ik moet dus in een Sweex router port 88 open zien te gooien en 3074. Iemand die weet hoe en waar ik dat moet doen in die Sweex router...??
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je kan je xbox ook in de dmz zone plaatsen ... Ik ben al aan het zoeken voor je :)... Hier al vast de dns gegevens ... deze kan je invullen in netwerk settings

    --------------------------------------------------------------------------
    Primaire DNS Wordt door server van Planet Internet toegekend IP-adres: 195.121.1.34
    Secundaire DNS Wordt door server van Planet Internet toegekend IP-adres: 195.121.1.66

    -----------------------------------------------------------------------

    lees even de manual van je sweex router .. daar staat hoe je in het menu kan komen (hier de link)
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2004
  12. SlootDenHaag

    SlootDenHaag Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Die ben ik ook tegen gekomen, maar als ik DNS servers op automatisch set dan geeft hij mij de server: 192.168.2.1 door en bij alternative staat er dan niks. Dat is wel een heel ander adres dan jij zegt. Hoorde van een vriend van mij, dat ik die 192.168.2.1 moest aanhouden, i.v.m. de router ( en instellingen bla bla had hij het over ). Nou begrijp ik op dit moment ff helemaal niet meer welke dns ik moet hebben, die ik nu zeg of jij net zei, en hoe ik in hemelsnaam die poorten moet open zetten. Ik dacht bij NAT --> Virtual Server, en dan kan ik iets doen met publiuc port, private port, public ip, maar als ik daar udp 88 invoer krijg ik melding dat dat niet kan ivm collision home gateway web service. Cannot be 88. Je zal denken dat je het ergens anders moet invoeren, maar waar...
    En als ik dan die poorten ergens anders open moet gooien, kan ik dan nog wel gewoon me internet, msn en overnet blijven gebruiken...??
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zet je xbox in de dmz zone staat ook ergens onder advanced... je moet je xbox dan wel een vast ip adres opgeven ... toets bijv in op je pc (als je xp draait) in de command prompt (dos) ... ipconfig /all ---> noteer alle gegevens en tel bij het ip adres van je pc 10 bij op *.*.*.* + *.*.*.010 ... dat word dan je ip adres van je pc... verder heb je de gateway (router adres) en subnet mask nodig (255.255.255.0)

    Noteer ook de dns namen en vul deze ook in op je xbox

    Primaire DNS : 195.121.1.34
    Secundaire DNS : 195.121.1.66

    vervolgens zet je je xbox in de dmz zone en dan kan je op xbox live :)
     
  14. SlootDenHaag

    SlootDenHaag Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga het vanavond direct proberen. moet nu weg naar buiten de stad. Alvast bedankt, en als ik er niet uitkom dan hoor je van mij, ok...? Heel heel erg bedankt !!!!!
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    jeb no problem meld het ook als het wel gelukt is :)
     
  16. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    fardo ik heb met demon gebeld en wat blijkt nu ik heb een heel onstabiele verbinding.... dit komt door me sitecom router die voglens hun om de minuut om een nieuw ip adres vraagt. nu moet ik gaan kjiken bij mijn logs maar hoe moet ik dit oplossen?? ik ben naar mijn router gegaan via mijn http;// link met ip adres en naar het tabblaadje logs gegaan wat moet ik nu doen?
     
  17. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    iemand anders ?? help aub
     
  18. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    hmmm...refresh wordt toch bepaald door de provider? die van mij is in elk geval meer dan een week. probeer het eens zonder router te doen, dan weet je of het aan de router ligt of niet.
     
  19. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    dan staat er in het settings scherm van xbox live dat er geen xbox live is ( je weet wel het scherm waar je kijkt naar de packet loss enz..) en bij het spel connect hij gewoon:confused::confused:
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    <neusel modus> Het blijft deschul van de provider....ik heb nog nooit gehoord dat je router een nieuw ip vraagt</neuzel modus>

    jouw probleem kan niet door de router veroorzaakt worden

    schuld ligt bij je provider... dat weten zij ook :mad:
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina