[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    dus alsk 50 routers achter elkaar zet wil je zeggen dat t net zo snel is als 1 router en met kabel?

    of is daar die ;) voor...

    de vertraging is er dus wel, amar niet merkbaar
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    heheheh daar is ie voor ... bij de ING hebben we meerdere routers aan een geschakeld .. maar elk router heeft een eigen adres subdomein ... je moet dus weten wat je doet ... zelfs met twee routers ... daarom kan je beter de alcatel omzetten naar modem (zie manual)
     
  3. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ok, heb sinds kort wanadoo cable power

    6 mb down / 768 kb upload

    met deze connection kan ik wel geteld 6 mensen op wolfenstein hosten, waar ik met de helft minder bij xs4all (2 mb bij 412 kb) 8 kon hosten

    moet op z`n minst toch 12 ofzo kunnen hosten

    modem is motorola surfboard, router is sitecom broadband router 202

    via speedtest krijg ik gewoon de waarden die ik hoor te krijgen rond de 700 kb upload, dus dat moet in principe goed zijn. in dashboard bij packet loss 20/20

    misschien toch de poorten opengooien?

    ik heb deze schermen binnen de router interface wat moet ik invullen?



    [​IMG]

    [​IMG]

    kan iemand mij helpen, want 6 man kunnen hosten slaat nergens op :confused:
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ga eens naar je dashboard setting (troubleshooter) druk na de connectie test

    Y .. noteer l en p waarde --> daarna op a --> noteer MT NT en IC waarde

    als alle waardes 1 zijn heeft poorten open zetten geen zin ... dan word het bellen naar de helpdesk, want dan is de upload niet de upload die je verwacht ....

    Check of je upload in orde is op www.speedtest.nl

    je kan je xbox ook in de dmz zone plaatsen (tip)
     
  5. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    Download
    Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 813.5 KByte/sec
    (=6508 kbps)
    Upload
    Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 78.6 KByte/sec
    (=629 kbps)

    niks mis mee zo op het gezicht lijkt me ?

    xbox staat al in de dmz zone

    zal dat andere is noteren
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    kan trouwens ook aan het spel liggen :eek:
     
  7. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    1.00.5971.01
    W: 0000-000B
    X: 0000-F001
    Y: 00A8 - 4860
    Z: 0000 - 0000

    L: 174 ms (176 ms) P: 20/20

    tweede scherm:

    1.00.5971.01
    MT: 1 (0015 - 00F0)
    IC: 1 (0015 - 00F0)
    NT: 1
     
  8. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    normaal kon ik op wolfie altijd 8 hosten en dat was met xs4all adsl basic, is nu wel kabel maar moet toch niet uitmaken?

    heb bijna dubbele upload nu!!
     
  9. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    STOP! WACHT!

    ik had eerst adsl met 416K upload. ben overgestapt naar kabel met een 512K upload. eerst gaf RTCW aan dat ik 8 mensen kon hosten, met kabel nog maar 4. dat kan antuurlijk niet. ben toen zelf even gaan proberen en kan nu voor 12 mensen voor iedereen hosten, of 14 voor nederlanders en belgen. kan 16 mensen hosten als ik dedicated ben. let dus niet op de instellingen die RTCW geeft. jij meot minstens 14 of zelfs 16 mensen kunnen hosten en zelf nog meespelen.

    als je vanavond van plan bent om te komen, join ik je wel:), moet je ff je gamertag geve
     
  10. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    kom er idd net achter, voor de gein 12 geprobeerd en nu 14 allemaal europese wel, maar geen lag :D
     
  11. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    server is nu open, met Tam1, betty je kent ze allemaal wel :)
     
  12. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    probeer 16 ook maar:)
     
  13. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    Beroerde is natuurlijk wel omdat je hem nu oversized " theoretish dan" dat mensen minder snel niet joinen

    maar ja we raken off topic
     
  14. Odyss NL

    Odyss NL New Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een probleempje.

    We hebben een Xbox en 1 computer.

    Omdat ik en nog iemand tegelijk op Xbox Live en internet willen, hebben we een router gekocht.

    Gisteravond heb ik de router geinstaleerd, en ik kan nu op internet en Xbox Live tegelijk.
    Als de Xbox uit staat, gaat internet gewoon erg snel, maar zodra er op Xbox Live gespeeld wordt, is het bijna onmogelijk om te kunnen internetten. Het gaat allemaal héél langzaam, en aanmelden op MSN lukt ook niet meer.

    Heb ik iets verkeerd gedaan, of is dit normaal. Of hoe kan ik dit oplossen!
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja dat ligt aan je abo ... als je zeg maar goedkoop internet hebt ...dan kan je niet tegelijkertijd internetten en xbox'en ... oplossing een betere abo nemen... een router is slechts een verkeersregelaar
     
  16. Robinho

    Robinho Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mensen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het aansluiten van Xbox live via een router. Ik heb internet via chello.

    Beneden staat de hoofdcomputer en via de router kan ik op mijn eigen kamer (boven) internetten. Ook mijn Xbox staat boven op mijn kamer.
    Omdat ik nog een aantal trial versies heb liggen van Xbox live zou ik dit graag aansluiten, alleen heb ik geen idee hoe dit te doen.

    Kan iemand mij ( zo nauwkeurig mogelijk) uitleggen wat ik nodig heb, en wat ik moet doen om dit draaiende te krijgen.

    Als je denkt dat dit makkelijker gaat via msn ofzo, stuur me dan een berichtje op mijn prive, dan geef ik je mijn email adres zodat we het zo makkelijker kunnen bespreken. Elke reactie is welkom!!
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Welke router heb je? Wat is je foutmelding? zonder gegevens kan ik je niet helpen :eek: ... als je algemene informatie wilt kan je het beste deze thread ... vlug door lezen :)
     
  18. Odyss NL

    Odyss NL New Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb 2560 kbps downstream en 360 kbps upstream ;).


    Iemand die het weet???

    Me vader zegt dat ie ook niet meer kan emailen met Outlook!
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2004
  19. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok volgende probleempje

    Provider Wanadoo Cable Power
    Modem Sitecom dc 202 ofzoiets

    Eigenlijk geen echte grote problemen met verbinding ofzo, want dat is allemaal goed

    Echter moet ik om de 2/3 dagen m`n router resetten, omdat m`n verbinding gewoon weg valt. Als ik m`n router uit en in het stopcontact doet, heb ik weer gewoon verbinding

    Opzich vind ik het niet super erg, maar is wel godsirritant. Ik laat m`n xbox vaak s`nachts dedicated, zodat m`n “vrienden” gewoon door kunnen spelen, echter is het al vaak genoeg voorgekomen, dat de verbinding dan dus wegvalt

    Iemand suggesties om dit op te lossen?

    Lease datum stond eerst op forever en nu heb ik hem vanochtend op twee weken gezet, misschien dat dit het probleem al oplost…..
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je lease datum kan idd de oorzaak van je probleem zijn, je kan kjken of je xbox problemen heeft door naar troubleshooting te gaan (connectivity test) --> druk na connected to Live op Y --> noteer P en L waarde --> druk op A --> noteer MT NT IC

    als de MT IC en NT geen 1 zijn dan moet je je xbox in de dmz zetten
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina