1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    ff copy paste van de vorige pagina

    1.00.5971.01
    W: 0000-000B
    X: 0000-F001
    Y: 00A8 - 4860
    Z: 0000 - 0000

    L: 174 ms (176 ms) P: 20/20

    tweede scherm:

    1.00.5971.01
    MT: 1 (0015 - 00F0)
    IC: 1 (0015 - 00F0)
    NT: 1

    dat is allemaal wel goed, beroerde is dat het niet alleen de xbox is, maar gewoon de totale verbinding

    ik ga vanmiddag wel ff de helpdesk bellen
     
  2. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    ik heb nu ook een router gekocht,
    Het is een Barricade broadband router, type smc7004br
    mijn internet is quiknet power

    Maar nu weet ik niet hoe ik die router werkend moet krijgen,

    ik heb hem volgens het boekje geinstalleerd, en de firmware upgrades gedaan,
    probleem is alleen dat in het boekje alleen word beaschreven hoe je hem voor windows 2000 installeer, en wij hebben xp.

    Ik weet niet of dat al iets uit kan maken ? , Maar goed, de router geeft nu geen internet door en ook geen live. De eerste fout is dat hij de remaining lease time aangeeft, en volgens mij moet dit gewoon de lease time zijn.
    en hij geeft aan dat de gateway niet klopt.

    Ik heb ook geprobeerd wat met die poorten te rommelen , maar dat wil ook niet lukken

    Misschien dat iemand hiermee kan helpen.
     
  3. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja daar kom je gewoon mee op Live
     
  5. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok thx Fardo
     
  6. DarkReaper

    DarkReaper Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    thnks man
     
  7. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    dat soort dingen kan je beter in een ander topic bespreken :+

    maar ff serieus, kan iemand mij helpen met het werkend krijgen van mijn router? (zie de post hierboven)
     
  8. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is gelukt trouwens hoor ik heb xbox live vanaf nu dus lekker op tijd voor halo 2.
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dat maakt niet uit .. maar ehm wat is je probleem? welke foutmelding etc
     
  10. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Een vraag, kan ik gewoon een extra ontvang punt kopen van de alcatel speedtouch en die op mn XBOX aan sluiten en zo draadloos op live?
     
  11. sven1989

    sven1989 Modern Warfare 2!!!!

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga vandaag een Starter Kit kopen, ik wou graag weten of mijn router dat ondersteund. Het is een Sweex Broadband Router
     
  12. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    ja, daar moet je zonder problemen mee op Live kunnen:)
     
  13. Bankschroef

    Bankschroef Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    1
    Hey gaizka ik heb die router ook gehad en telkens als ik met xbox live bezig was klapte hij van internet. Nu heb ik een linksys gekocht het kost wat meer maar dan heb je ook wat.
     
  14. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    hey fardo ik ben er nog een keertje ik lig nog steeds overhoop met demon ik heb gezegd dat ze een mannetje moeten sturen maar die kunnen ze alleen sturen via babyxl zeggen ze. maar dan meoten ze een ticket sturen... en babyxl zal die alleen aannemen als mijn modem dichterbij me isra punt komt. ( is nu ongeveer 8 meter) maarja even later kreeg ik weer het verhaal dat een 8 m bit verbiniding te ver is omdat ik 3.5 km van de centrale zit.... geloof jij hier iets van?


    ( isra punt is een grote kluwen van draadjes daarom heb ik hem niet dar aangesloten omdat ik er geen wijs uit kan)
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ze hebben het je toch ook verkocht en je betaald het toch ook?

    Dan moeten ze het probleem oplossen .... anders je geld terug eisen en een kabelaar nemen!
     
  16. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    ja met kabel kom je bij chello uit hier en alles beter dan dat maar goed ik zal dat isra punt nog eens proberen goed aan te sluiten en als het dan nog is geef ik ze precies een week de kans en dan vink et mooi eens zien wie nog meer mooie abbos heeft
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je blijft dan waarschijnlijk met het zelfde probleem zitten ... dat je te ver van een adsl punt zit ... zit ik ook ... maar ja ik heb gelukkig multikabel en geen problemen
     
  18. DarthMaster

    DarthMaster Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook de e-tech router

    Hoi

    Ik heb ook de E-techt router en het werkt gewoon.
    Je moet wel je modem enzo uitzetten bij de installatie enzo dus mischien ligt het daar aan ?
     
  19. NLJohnny Cage

    NLJohnny Cage Drunkn Munky

    Berichten:
    418
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen...

    Omdat ik een USB modem had, maar ik graag Xbox live wouw hebben via de router, moest ik maar een ADSL Modem Router in 1 gekocht omdat ze bij de locale winkel geen router hadden van USB. Maar nu ik hem thuis heb wouw ik hem meteen installeren, er zit geen cd bij, alleen een handleiding hoe je moet verzorgen dat je router doet via de windows instellingen. Als eerst stond erin van dat je je Router goed moest aansluiten, dat had ik dus gedaan, als volgt stond er voor windows 2000 en XP: 1. Ga naar start _> Configuratiescherm _> "Netwerk- en internet- verbindingen"_> Netwerk verbindingen
    2. u krijgt nu een venster te ziem met alle LAN-verbinden", wat voor mij geld: onder inbelverbinden: ADSL van KPN dial-up, onder LAN - of snelle Internet verbinding: Lan- verbinding en 1934-verbinding. Dan staat er: "klik op de rechtermuisknop op de actieve lan-verbinding, en kies éigenschappen. Dubbelklip op ïnternet-protocol (TCP/IP). Zet een vinkje voor "automatisch een IP-adres laten toewijzen". Klik op "OK", en klik daarna nog een keer op "OK'. Windows slaat uw weizigingen op." Na dit correct gedaan te hebben volgens het boekje kwam ik als volgt dit tegen: "Klik op start _> uitvoeren..., typ in "CMD" en klik op "OK". Typ in het zwarte venster "ipconfig" gevolgd door <enter>. U ziet nu ip-adres van uw computer. Het Ip-adres moet beginnen met "10.0.0"" En dat is bij mij juist niet. Maar als volgt staat dit er nog:"Als het ip-adres onjuist is, kunt u proberen het ip-adres te vernieuwen met het commando "ipconfig/renew" gevolgd door <enter> Soms kan het nodig zijn de pc opnieuw op te starten. Heeft u een geldig ip adres? Ga dan verder.

    Het enigste wat er bij mij komt te staan is in plaats van de Ip-adres wat moet beginnem met 10.0.0 is het gewoon 0.0.0, kan iemand mij helpen? Ik wil zo graag Xbox live doen via deze router...

    Edit: en o jah, ik heb al een paar keer geprobeert de andere modem te uninstalleren, maar dat helpt ook niet, en ook niet dat ik verder ga dan die stap.

    Edit 2: laat maar zitten, het is me al gelukt
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2004
  20. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Hallo allemaal,

    heb een paar van de topics doorgelezen met erg wisselende opmerkingen en mogelijkheden van dit onderwerp. Vandaar maar een los topic, als het toch niet goed is, sluit em dan maar.

    Ons netwerk ziet er zo uit:
    [​IMG]

    Beide xboxen hebben nu Live, maar er is iets raars aan de hand.
    Wanneer de poorten geforward worden naar xbox 1, kan xbox 2 daar natuurlijk niet veel mee. Omgekeerd of in DMZ zetten is ook logisch dat het niet werkt.

    Nu hebben we de optie ook geprobeerd om zonder forwarden xbox live te proberen. Daar komt het rare tevoorschijn.
    Xbox 1 krijgt dan een NT:1 en Xbox 2 een NT:3. Dit is dus zonder port-forwarden. Ook de volgorde van de tests uitvoeren maakt niet uit. Of xbox 1 uitzetten en alleen xbox 2 aan.


    Citaat:
    A: Abonnement
    1: Naam provider
    Solcon
    2: Soort abonnement (naam, type)
    ADSL Connect 1120/352
    3: Kabel, ADSL, of anders?
    ADSL
    4: Up- en downloadsnelheid
    1120kbps down en 352 kbps up

    B: Hardware
    1: Modem merk en type
    E-tech ADSL Ethernetrouter
    2: USB modem? (Ja/Nee)
    Nee
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type)
    Ja, zie 1
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?)
    Nee
    5: Direct Connection Ja/Nee
    Nee
    6: Crossover kabels in gebruik?
    CAT5 kabels, crossed en uncrossed, maakt voor resultaten niks uit
    7: Hub in gebruik?
    Nee

    C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway
    gateway=10.0.0.2, ip adressen pc's 10.0.0.3 en 10.0.0.6, xboxen hebben 1: 10.0.0.13 en 2: 10.0.0.14
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)?
    Ja

    D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien?
    Ja
    2: Dashboard versie?
    Laatste
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test?
    Helemaal
    4: Wat is de exacte foutmelding?
    Geen
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes?
    Bij beide xboxen zijn dat: X 0000-F001, Y 00A8-4860 Z 0000-0000


    De overige gegevens:
    na testen connectie op y drukken:
    1.00.5971.01 (Beide xboxen)
    W: 0000-000B
    X,Y,Z zie boven
    L: 183 ms (184 ms) P: 20/20 bij xbox 1 en bij xbox 2 L:185 ms (185 ms) P: 20/21
    MT: 1 (0015-00F0)
    IC: 1 (0015-00F0)
    NT: 1 (xbox 1) NT:3 (xbox)2

    Is er een oplossing voor om met beide xboxen een nt:1 te krijgen? En dus probleemloos te kunnen liven?
    Alvast bedankt voor jullie hulp.

    Hulp van Fardo:
    xbox 1 : DMZ zetten
    Xbox 2: een statische ip geven (net als xbox 1) en de volgende porten toe laten kennen: TCP 3074, UDP 3074 en UDP 88.

    dan is je probleem opgelost zie voor meer info de entrale router thread

    Geprobeerd, antwoord daarop:
    Heb het geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet.
    Xbox 2 blijft connectieproblemen houden, dus joinen in games lukt meestal niet.
    Ik heb statische ip adressen ja, het is nog steeds 10.0.0.13 en 10.0.0.14.
    Wanneer xbox 1 nu uitstaat krijgt xbox 2 nt:1, maar wanneer xbox 1 aan gaat (die staat met de geforwarde porten) springt de nt:1 van xbox 2 naar nt:3.

    De MT en IC waardes blijven onveranderd (beide xboxen MT:1 (0015-00F0), IC:1 (0015-00F0))
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina