1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Klopt, en ze hebben een vast ip-adres, alle andere waarden zijn ook hetzelfde :confused:

    /Edit, de plaatjes, op deze plaatjes zijn de poorten geforward, dat je het even weet :9 Als je nog meer wilt zien, geef maar een gil, maar dit leek mij het belangrijkste.

    [plaatje]http://roxnl.250free.com/etechhome.png[/plaatje]
    [plaatje]http://roxnl.250free.com/etechlan.png[/plaatje]
    [plaatje]http://roxnl.250free.com/etechmisc.png[/plaatje]
    [plaatje]http://roxnl.250free.com/etechnat.png[/plaatje]
    [plaatje]http://roxnl.250free.com/etechvirtualserver.png[/plaatje]
    [plaatje]http://roxnl.250free.com/etechwan.png[/plaatje]
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2004
  2. Major Payne

    Major Payne Drunkenmaster

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi, ik heb nog geen live maar ik vraag me af of dat ook kan zonder starterkit.
    Ik heb mijn xbox met een spel geupdated waardoor er nu live op mijn dashboard staat en als ik het aansluit vraagt t wel gewoon of ik een account wil maken.
     
  3. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee dat kan niet, dit is ook het verkeerde topic ervoor.
    Je moet een code hebben om op live te kunnen. En deze code vind je in het starterspakket of bij een trial
     
  4. Major Payne

    Major Payne Drunkenmaster

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is een trial?
    Ik kan wel 2 maanden gratis op live dan krijg ik zon code als je dat bedoeld, geen zin om 60 te betalen voor zon starterskit
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2004
  5. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Laatst bewerkt: 9 nov 2004
  6. Erik_

    Erik_ Active Member

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of een Dell TrueMobile 2300 goed is om op Live mee te gaan?

    En kan er ook iemand via mijn Xbox en dan via de router in mijn pc komen (wil ons pap weten voordat ik zijn creditcard mag gebruiken 8) )
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2004
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    ehm de dell ken in niet, maar dat moet wel lukken

    nee.. een xbox is geen pc dus je kan nooit dat op halen van je xbox naar pc ... maar je kan ook niet via je xbox op halen van je pc
     
  8. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb een NETGEAR WGT 624 - omdat ik niet met een vriend kon spelen heb ik DMZ + Ip adres xbox 'enabled'. Hij heeft hetzelfde gedaan. Met PES 4 lukte et toen wel om te conecten maar de wedsrijd werd tot 3 keer toe onderbroken omdat er gewoonweg geen verbinding meer was ?? Waar kan dat nou weer aan liggen ? Dat probleem heb ik niet eerder gehad. Wel vaag dat als ik bij mijn Router kijken en op Refresh druk het IP adres van mijn Xbox soms gewoon niet aanwezig is ...dit zou bovenstaande verklaren maar ik heb het nooit eerder gehad.
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ;) daar gaan we weer :)

    Ga naar de troubleshoote druk op Y (na de connectie test) vervolgens op A .... wat zijn de waardes van P: L: en MT NT en IC

    Als MT NT en IC waardes van 1 hebben ligt het niet aan je router, maar vermoed ik dat je dan last hebt van package loss
     
  10. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok Fardo - gaan we doen .....stel dat het Package Loss is , wat is daar aan te doen ?
     
  11. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een klein vraagje:

    Ik ben nu dus aan het kijken naar een router voor xbox live. Nou zou ik graag een router willen met uPnP. Is een Sitecom Broadband xDSL/Cable router een uPnP router? Ik zocht even in eerdere posts hier, maar die waren al van 1.5 jaar geleden. Nu schijnen die Sitecom routers makkelijk te configureren te zijn. Nou is dat wat of kan beter een andere nemen ?
     
  12. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een klein vraagje:

    Ik ben nu dus aan het kijken naar een router voor xbox live. Nou zou ik graag een router willen met uPnP. Is een Sitecom Broadband xDSL/Cable router een uPnP router? Ik zocht even in eerdere posts hier, maar die waren al van 1.5 jaar geleden. Nu schijnen die Sitecom routers makkelijk te configureren te zijn. Nou is dat wat of kan beter een andere nemen ? Ik heb nu een standaard ethernet modem. Speedtoch Alcatel series 500+Wanadoo adsl.
    Sorry voor dubbelpost. Er gebeurde iets raars. 1e bericht kan wel weg.
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2004
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Andere kabels ... klagen bij je provider

    ja die is compatible:

    Met deze xDSL/Cable router kunt u op eenvoudige wijze uw bestaande breedband (ADSL of kabel) internet verbinding delen via het netwerk. De router ondersteunt zowel PPPoE ,PPTP (mxstream) als ook L2TP (Casema/Wanadoo) waardoor u verzekerd bent van een probleemloze werking met alle huidige breedband verbindingen. De ingebouwde Firewall zorgt ervoor dat uw netwerk op een veilige manier wordt verbonden met het internet. De router is tevens voorzien van een ingebouwde 4 poort switch, zodat u direct een volwaardig netwerk kunt opzetten.


    10/100 Mbps netwerk
    Ingebouwde 4-poort Switch
    Ingebouwde Firewall
    Ingebouwde DHCP server
    Volledig Web-based management
    Uitgebreide log-files met E-mail alert optie
    UPnP compatible
    Voorbereid voor de meest voorkomende PnP applicaties (MSN, Netmeeting, Yahoo Messenger)
    Ondersteunt alle Nederlandse breedband providers (inclusief wanadoo/casema L2TP client-protocol)
    Volledig platform onafhankelijk (dus inzetbaar in elk besturingssysteem).


    DC-202
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2004
  14. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo - ik zie ook dta ik in de router de UMTS waarde - welke nu op 1500 staat - kan instellen. Was daar ook iets mee ? Kan me zoiets herinneren , kan alleen het Topic niet meer vinden. Zit bij SpeedLinq (2048 | 1048) trouwens via BabyXl met een Zyxel modem.
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nee niets aan veranderen .. Tenzij de MT NT en IC waardes niet kloppen, maar zoek die eerst even op

    MTU 1500 is goed ... bij een alcatel staat deze gecapt op 1350 en dit kan problemen veroorzaken ... maar jij moet nu een MT waarde van 1 krijgen en dat is goed
     
  16. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok - ik koop voor de zekerheid een nieuwe kabel (kijken of er verschil is bij het testen) en zal vanavond de waardes 'posten' -zo ook van de vrind waar het probleem zich mee voordoet. Wat betreft 'verdwijnen' van IP adressen op router - zou ook kunnen komen omdat de Pc's wireless zijn ?- xbox niet overigens. Anyway -ik loop op de zaken vooruit.
    Bedankt!
     
  17. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Fardo - de eerste cijfers heb ik al binnen : MT = 1 | IC = 1 | NT = 2
    Is dat goed ? Lijkt me niet want NT = 2 ......

    PS - ben even door de topics heen gegaan en zag dat er vaak snelheden gemeten worden - hoe doe je dat ?
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2004
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    geef je xbox een statische ip en plaats hem in de dmz zone (is de makkelijkste oplossing)
     
  19. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo - heeft dit te maken met de ' uitslag van de test ' ?
    Volgens mij is dit al gebeurd - DMZ + IP adres xbox heeft hij enabled ...
    Nogmaals - ik kan vanavond pas kijken maar dit zijn de gegevens van de 'vrind' waar het maar niet me mag lukken om samen te gamen.
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nee dat kan niet NT 2 geeft aan dat je setup gesloten is .. anders had je NT 1 gehad
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina