1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dat zeg ik je moet je xbox in de dmz plaatsen ... je hebt een statisch adres nodig ... ik ben weer weg ... maar we komen er wel uit ;)
     
  2. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    lees ff die edits door...ik heb het een en ander veranderd, en weer terug veranderd maar het mag niet baten..het IP adres dat de xbox heeft (volgens ons) staat dus bij dmz host:
    DMZ Host IP Address: 192.168.1.101
    Maar ik weet niet of dit IP adres statisch is :confused:, we hebben de router namelijk op Auto Config, DHCP staan..maar wat moet ik doen om het statisch te maken? moet ik dan voor alle PCs en Xbox een IP adres verzinnen en dat intypen? Waar? Ik snapo er echt helemaal niks van :'-(

    *voelt zich dom
    Iig bedankt voor jullie hulp!
     
  3. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Het is nergens voor nodig om je dom te voelen. Ieder zijn eigen ding waar hij goed in is.

    Als het via DHCP gerelegd wordt is je adres niet statisch. DHCP betekend dat je router automatisch IP-adressen toekent aan de apparaten, de IP-adressen kunnen per keer verschillen.

    Ik weet bijna zeker dat er ergens een lijstje staat met de aangesloten apparaten (pc/xbox). En ik denk dat er ook wel bij staat dat het via DHCP geregeld wordt. Probeer dan ergens (special/advanced settings oid.) DHCP voor de xbox uit te zetten. dan kun je zelf een ip adres invullen. Dan is het ip-adres statisch. Zet dit adres in de DMZ.
     
  4. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    Mijn vader heeft nu weer de andere router erop gegooit...we hebben weer internet op de pc, maar de Xbox heeft problemen met de DNS servers. ik heb de xbox alweer ingesteld op het automatisch vinden van de DNS..wat zie ik over het hoofd?
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    geven jullie het nu al weer op?

    Deze porten kan je op je firewall openzeten

    Port Number Description
    1 TCP Port Service Multiplexer (TCPMUX)
    5 Remote Job Entry (RJE)
    7 ECHO
    18 Message Send Protocol (MSP)
    20 FTP -- Data
    21 FTP -- Control
    22 SSH Remote Login Protocol
    23 Telnet
    25 Simple Mail Transfer Protocol (SMTP)
    29 MSG ICP
    37 Time
    42 Host Name Server (Nameserv)
    43 WhoIs
    49 Login Host Protocol (Login)
    53 Domain Name System (DNS)
    69 Trivial File Transfer Protocol (TFTP)
    70 Gopher Services
    79 Finger
    80 HTTP
    103 X.400 Standard
    108 SNA Gateway Access Server
    109 POP2
    110 POP3
    115 Simple File Transfer Protocol (SFTP)
    118 SQL Services
    119 Newsgroup (NNTP)
    137 NetBIOS Name Service
    139 NetBIOS Datagram Service
    143 Interim Mail Access Protocol (IMAP)
    150 NetBIOS Session Service
    156 SQL Server
    161 SNMP
    179 Border Gateway Protocol (BGP)
    190 Gateway Access Control Protocol (GACP)
    194 Internet Relay Chat (IRC)
    197 Directory Location Service (DLS)
    389 Lightweight Directory Access Protocol (LDAP)
    396 Novell Netware over IP
    443 HTTPS
    444 Simple Network Paging Protocol (SNPP)
    445 Microsoft-DS
    458 Apple QuickTime
    546 DHCP Client
    547 DHCP Server
    563 SNEWS
    569 MSN
    1080 Socks

    voor xbox live moeten de volgende poorten open staan:

    TCP 3074, UDP 3074 en UDP 88.

    De linksys is een van de beste "budget" routers die momenteel te koop is ... hebben jullie de handleiding ook gevolgd?
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2004
  6. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    hey, aan dat lijstje hebben we wat :) thnx
    ik zal es kijken waar ik dat zoal kan invullen. Ongelooflijk wat weten jullie veel van die dingen...we hebben het over de firewall in die router zelf he...
    De handleiding hadden we tot op de punt komma opgevolgd...

    iig, de oude router hangt er nu in..mijn vader heeft zijn probleem (geen wireless bereik) opgelost door een versterker te kopen voor de oude router, na wat gedonder met instellingen (MAC adressen moesten worden ingevuld...en eerst hadden we de modem uitstaan :eek: ) heb ik de MAC adres van de Xbox ingevuld en alles in de Xbox staat op automatisch. Ik heb nu weer Xboxlive en gewoon internet...dus voorlopig is het probleem 'opgelost'. Maar ik kom hier zeker terug als we een andere router nodig hebben, want hier staat a wealth of information, so much, so fast! It's glorious! ;)
    Volgende keer kopen we een router die wel op Xbox.com staat :)

    Ik heb tevens geleerd dat XBW nog steeds een geweldige communtiy is, hartstikke bedankt voor de hulp Fardo en !SIC! Ik zie jullie wel es online in Halo 2.
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2004
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    mjah linksys is de beste router imho die te koop is ... alleen omdat deze zo goed beveiligd is ... zijn de instellingen wat lastiger
     
  8. Rupac

    Rupac Back in the days....

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een probleem, ik heb sinds kort een nieuwe router de linksys wrt54g omdat we wat problemen hadden met de vorige o.a. met xbox live maar dat probleem heb ik nog steeds namelijk een wegvallende verbinding die word aangegeven met de boodschap:

    Network Problems
    We cannot connect to xbox live​

    Maar hij is dan wel meteen weer verbonden, na wat onderzoek op dit forum bleek dat ik paketjes verloor, het kroonsteentje vervangen loste dat probleem op maar ik blijf tijdens het spelen die boodschap krijgen.
    dit zijn mijn gegevens:
    Provider: essent @home
    router: linkys wrt54g(Nieuwste firmware waar xbox live het op zou moeten doen geinstallerd)

    en dit zijn de gegevens die ik krijg als ik bij de troubleshooter op Y druk:
    1.00.5971.01
    W:0000-000b
    X:0000-000D
    Y:00A8-4800
    Z:0000-0000
    L:187 ms(190ms) p20/20

    1.00.5971.01
    mt:1(0015-00f0)
    ic: 1(0015-00f0)
    nt:1

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    al je instellingen zijn goed ... dus ik weet niet wat je probleem is ... wil je als je die melding weer krijgt de settings meten... want de gegevens die je nu laat zien is de meest ideale situatie
     
  10. Rupac

    Rupac Back in the days....

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    hij is weer op nt 2 gesprongen de rest is hetzelfde.
    maar die gegevens die ik je net gaf had ik gister en toen had ik het probleem ook al.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    NT 2 is je probleem .... Geef je xbox een statisch adres en zet dit adres in de dmz zone ... Er staan bij jou te veel poorten dicht, zodat de xbox live communicatie niet optimaal is
     
  12. Rupac

    Rupac Back in the days....

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    aha en hoe doe ik dat dan
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je kan ook de volgende porten open zetten ;)

    voor xbox live moeten de volgende poorten open staan:

    TCP 3074, UDP 3074 en UDP 88.


    Hmmm ... ergens in deze thread staat nog wel een uitlge ... zoek even op dmz of statisch ip ..

    anders tik ik vanmiddag nog wel wat ( moet toch eens mijn FAQ afmaken)
     
  14. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is een wonder, ik plug mijn stekker in de router en in mijn XBOX en in 1 keer doet hij het. Mijn feeststemming werd echter snel verpest door een stel achterdochtige ouders die het niet vertrouwen met hun creditcard gegevens....., hoop dat M$ snel met alternatiefe betaalwijzen komt want zoals het er nu uit ziet kan ik mijn oiders niet overtuigen.
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Microsoft komt helaas niet met een alternatief. Mogelijk komt dit pas met de komst van Xbox 2
     
  16. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Sh&t, dan zie ik mijn Live kansen flink dalen...., nog lager dan ze eerst waren.
     
  17. kingnbajam

    kingnbajam Active Member

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds enkele dagen heb ik problemen met m'n xbox-live verbinding en na veel lezen en dingen uitproberen is het mij alsnog niet gelukt de verbinding goed te krijgen. :{ Ik heb meer dan een jaar op xbox-live gespeeld en het probleem is pas sinds enkele dagen aanwezig. Ik hoop dat iemand hier tips voor me heeft of me kan helpen.

    Mijn xbox is aangesloten op een Sweex broadband router en xbox-live heeft altijd goed gewerkt. Ik krijg nu echter bij stap 4 van de diagnose een foutmelding "cannot find xbox-live". Dit zou kunnen liggen aan een te lage MTU waarde? Of het zou te maken kunnen hebben met het openzetten van poorten UD 88, TCP 3074 en UDP 3074.

    Port-forwarding is mij tot op heden niet gelukt op mijn router, volgens mij zit die optie er niet in. Wel kan ik via DMZ m'n xbox gewoon helemaal openzetten. Probleem alleen is dat ik niet weet hoe en waar ik m'n xbox kan voorzien van een statisch IP adres.

    Nu heb ik DMZ geprobeerd aan te zetten met het IP adres dat ik verkrijg uit m'n router. Maar het probleem is nog steeds niet opgelost, resetten van router/modem heeft ook niet geholpen. :'-(

    Overigens, als ik DNS op automatic zet op m'n xbox, krijg ik een DNS error. Pas als ik het op manual zet en DNS zelf invoer, krijg ik die error niet meer. Dit heb ik altijd al gehad, maar ik snap er verder vrij weinig van eigenlijk.

    Ik hoop dat we samen dit probleem kunnen oplossen, alvast bedankt. :)
     
  18. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Even oftopic, weet iemand hoe je makkelijk een kabel van begane grond naar boven kunt halen (zolder) het is maar twee plafonds....;)
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @Kingbajam - na de troubleshoot druk op Y

    Wat zijn je L en P waardes?

    druk dan op A

    wat zijn je MT NT en IC waardes?

    al vast bedankt Fardo
     
  20. kingnbajam

    kingnbajam Active Member

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0
    L: 0 ms (0 ms)
    P: 0/0

    MT: 1 (0015-00F0)
    IC: 1 (0015-00F0)

    NT: 0


    Ik heb dus geprobeerd om via DMZ m'n xbox helemaal open te stellen; in de router-instellingen heb ik het IP adres van m'n xbox ingevuld, maar bij de xbox-instellingen staat deze nog steeds op 'automatic'.

    Misschien betekent dit dat m'n xbox niet dat ene ingevoerde IP adres krijgt, maar elke keer een ander IP adres? Als ik m'n xbox IP adres zet op 'manual' en dan het IP adres invoer dat ik ook in DMZ heb ingevoerd, gaat het misschien wel werken?

    Ik ben nu helaas niet thuis, dus dit zou ik vanavond sowieso even kunnen proberen.

    Bedankt voor de hulp Fardo! _O_
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina