[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dester

dester Nature one

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Ook problemen

Heb het zelfde probleem als jou.
    MTU is 1500
    zit bij @home (breedband)
    heb een sitecom router en alles is goed aangesloten.

Zo'n gozer die hier alles heeft aangesloten zegt nu dat ik een beschermde ftp in plaats van een utp kabel moet trekken naar zolder i.v.m. andere kabels die een stroring kunnen geven.

2. Gert-Java

Gert-Java Cosmo Kramer

Leuk Bevonden:
    0
    De kabel loopt bij mij wel langs een kabel van mijn boxen, maar is het niet een beetje raar dat als de xbox direct op de kabelmodem is aangesloten er geen enkel probleem is? Of is de router gevoelig voor die storing??? Nou ja, raar die computers...:confused:

Greetz tHe RuleR NL

3. BandOfBrothers

BandOfBrothers Wow,There's Internet

Leuk Bevonden:
    0
    Als je 4 accounts hebt dan heb je ook 4 ip nummers van je ISP.
    De meeste hier hebben een "normaal" account met maar 1 IP adres van de ISP.
    En aangezien ze (bij DEMON express) het MAC-adres van de netwerkkaart moeten hebben om dat IP-adres te geven heb je een router nodig om meerdere pc's xbox etc. aan te sluiten op het internet.

4. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Dat ligt er aan wat voor netwerk je gebruikt en wat voor connectieprocedure.

Als je ADSL advanced van KPN hebt, met KPN ADSL dus, dan gaat het met de Xbox niet werken. Om verbinding te maken moet je Xbox nml inloggen op je kabelmodem (Is dat een Alcatel Speedtouch Home?) en dat kan ie niet. De modem wil nml dat er met PPTP wordt ingelogd terwijl de Xbox alleen maar kan inloggen met PPPoE.

5. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

[XboxConect] Paar vraagjes

Hoi,
    ik wil straks een router gaan kopen maar heb effe een vraagje
    ondersteunen alle routers xbxconect en krijg je er ook een extra kabeltje bij voor aan je xbox te sluiten?
    en moet ik ergens nog op letten?

6. GameCrasher

GameCrasher Halo 2

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleem. Ik heb gister een Router gekocht, en het internet en alles werkt goed. Maar toen ik vanmorgen wou gaan XBConnecten kon de PC mijn Xbox niet vinden.

Er staat alleen: We detected that the computer running XBConnect does not have the detected public IP address. This usually means you are behind a NAT or using a Router. You may need to forward packets from your public IP adres to one of the local IP adresses.

Ik heb een Chello verbinding, en gebruik een Sitecom Broadban 4s Router.

Kan iemand me helpen, want ik snap niet wat ik moet doen.

edit: het lampje van de 2e LAN poort op de router brand ook niet. (daar zit de xbox op aangesloten)

7. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

Had ik gister ook!
    ga naar:
    Start----->instellingen----->Netwerkverbindingen------>
    als het goed is zie je nu 2 lan verbinding staan
    eentje is gelockt met firewall rechterknop daar op en dan naar
    Gevanceerd en dan het kruisje weg vinken en dan ok

8. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Dat is allemaal goed. Als je Xbconnect gebruikt met een NAT router (zoals jouw Sitecom) dan moet je de poorten van Xbconnect in je router invoeren en re-directen naar je PC. Op mijn Vigor moet ik dus TCP poort 8602 invullen en daarachter het IP adres van mijn PC. En ook UDP poort 8602 met het zelfde IP adres. Op die manier weet de router dat inkomen Xbconnect verkeer naar je PC moet worden gestuurd.

9. [BBE]rel

[BBE]rel ©

Leuk Bevonden:
    0
    Je gaat naar het menu van je router door in de adresbalk http://192.168.0.1 in te voeren. Dan klik je op advanced en dan op advanced internet, dan ga je naar special applications en vul je in bij name xbconnect en bij ports udp 8602 en tcp 8602 en dan moet je het vakje ervoor aanvinken. Dan daarna ga je weer terug naar advanced internet en enable je DMZ en in het vakje achter DMZ klik je de ip aan! Als het goed is moet ie het nou doen;). Trouwens dit is voor als je wilt hosten eigenlijk zou joinen gewoon moeten gaan zonder iets intestellen.

Laatst bewerkt: 5 apr 2003
  10. GameCrasher

GameCrasher Halo 2

Leuk Bevonden:
    0
    ok thanks, ik zal zo proberen of het werkt. Bij udp en tcp moet ik bij start én finish getallen invullen, moeten die alle 2 8602 zijn???

edit: Ik heb alles ingevoerd, maar het werkt nog steeds niet.
    ik heb mijn xbox aangezet met MechAssault erin (en op op het multiplayer screen gezet) en daarna XBConnect opgestart. Hij kon de xbox alleen nog steeds niet vinden... :confused:

en nog ff voor de zekerheid: klopt het echt dat het lampje van de poort waarop de xbox zit niet hoeft te branden??

Laatst bewerkt: 5 apr 2003
  11. [BBE]rel

[BBE]rel ©

Leuk Bevonden:
    0
    Dat lampje brandt bij mij wel dus denk dat daar ergens het probleem zit!

12. GameCrasher

GameCrasher Halo 2

Leuk Bevonden:
    0
    sorry, voor mijn zoveelste post vandaag maar ik kom er echt niet uit.

Hoe weet de Computer welke poort hij van de router hij moet hebben?? Ik heb dat namelijk nergens ingesteld. Ook brand het lampje van de 2e poort niet, terwijl de kabel er toch echt in zit.
    Hoe stel ik in dat de computer de 2e poort moet hebben, en niet bijv. de 3e?

Als ik naar Netwerkverbindingen ga zie ik:

- onder het kopje LAN- of snelle Internet verbinding:
    1 LAN verbinding

- onder het kopje Internet-Gateway
    1 keer Internet verbinding

13. [BBE]rel

[BBE]rel ©

Leuk Bevonden:
    0
    Als het lampje van de poort waarin de xboxkabel zit niet brandt als je xbox aanstaat dan is er iets mis, misschien heb je dan de verkeerde kabel ofzo, weet je zeker dat de kabel straight is?

14. GameCrasher

GameCrasher Halo 2

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben er (denk ik) al uit. Als ik de kabel die nu tussen xbox en router zit tussen de PC en de router stop werkt het internet niet. Ik ga dus maandag naar de Dixons en ruil de kabel voor een goede, die wel werkt. Op het doosje van de kabel stond met kleine lettertjes op de achterkant dat het een crosscable was.|:-
    En ik maar denken dat ik een gewone UTP kabel had. :+

Heel erg bedankt allemaal trouwens.

15. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    * schakelt Xbox even aan... Lampje op router gaat meteen branden...

Ja, dat ligt dus inderdaad aan je kabel en tussen Xbox en router moet inderdaad een gewone kabel en geen crosskabel. Sorry dat ik daar niet eerder achter kwam...

*slaat met platte hand tegen voorhoofd |:-

Crasher, Ik wis voor de duidelijkheid even wat overtollige posts van jou...

16. GameCrasher

GameCrasher Halo 2

Leuk Bevonden:
    0
    het werkt nu inderdaad. Op xbc heet ik trouwens Gyvaq.
    Wel een beetje jammer dat er zo weinig MechAssaultt games zijn. :'-(

17. Illusion

Illusion It's all Illusion

Leuk Bevonden:
    1
    Demon ADSL en Xbox Live

Heeft iemand ervaring met Xbox Live en Demon ADSL (bbNed)? Bij Demon wordt een ZyXEL Prestige 650R modem met ingebouwde router geleverd (als je dat wilt natuurlijk). Heeft iemand ervaring met deze router?

De router heeft maar één poort. Met een hub kan ik dan toch gewoon merdere aansluitingen maken?

18. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Re: Demon ADSL en Xbox Live

Correct.

19. Illusion

Illusion It's all Illusion

Leuk Bevonden:
    1
    Re: Demon ADSL en Xbox Live

Thanks Pejannl, da's alvast één antwoord. Nu de andere nog:

Heeft iemand ervaringen met de Zyxel Prestige 650R router/modem? Werkt het met XBL?

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Re: Re: Demon ADSL en Xbox Live

kijk even op de site van zyxel

http://www.zyxel.com/support/xbox.htm

ja het moet werken ... maar ik heb er geen ervaring mee

zie onderstaande quote

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina