[Centraal] Sony's handheld de PSP(tm)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Flamingo, 14 mei 2003.

1. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    omg.. hoe kun je nu zeggen dat je hem al wil? er is practisch niks over bekend..
    dit is nog maar een ontwerp.. nog zeker niet the final product.. en wa denk je van nintendo? dat die stil blijven zitten? tuurlijk niet... ze hebben de markt uigezogen ja, maar geef ze eens ongelijk? dat zou jij toch ook doen.. nee.. nu komt er serieuse concurrentie (en terecht) maar ze gaan nu echt niet stil zitten hoor. die gaan ook een ubermachine maken hoor.

dus het enige wat je kan doen is wachten... en pas als ze uitkomen zeggen welke je ga kopen..

2. Kane

Leuk Bevonden:
    2
    @ the concept,

galdde knoppen *check*
    geen anologe sticks *check*
    compact en duur ontwerp *check*
    aantal onberijkbare knoppen *check*
    rare vier-punt-druk-toets *check*

vergeet niet dat dit compact is.. daar zit ook een prijs kaartje aan.. en sony kennende... 300 a 400 teuero's? zou makkelijk kunnen hoor.. al reken ik eerder in de trent van 370 a 450...

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hmmmm ... Ik wil ook de PSX maar die is nog niet uit in Nederland ... ;) ... ik ben en blijf een nerd

4. gerjan

gerjan Guest

:D kzag hem staan als preorder bij psxshop.nl ja, mooi ding

5. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Niets over bekend??, alle technische specs zijn al bekend. Niet dat ik er ook maar iets van begrijp. Edit bron: Gamespot

PSP CPU Core
    MIPS R4000 32-bit core
    128-bit bus
    1-333MHz (1.2V)
    8MB eDRAM main memory
    2.6Gbps bus bandwidth
    FPU, VFPU (2.6 billion flops)
    3D graphics extended instructions
    I Cache, D Cache

PSP Media Engine
    MIPS R4000 32-bit core
    128-bit bus
    1-333MHz (1.2V)
    2MB eDRAM submemory
    I-Cache, D-Cache
    90nm CMOS

PSP Graphics Core
    1-166MHz (1.2V)
    256-bit bus
    2MB eDRAM (VRAM)
    5.3Gbps bus bandwidth
    664 million pixels per second pizel fill rate
    3D curved surface and 3D polygon engine
    Support for compressed textures, hardware clipping, morphing, bone, tessellation, bezier, b-spline (NURBS)
    Maximum of 33 million polygons per second
    24-bit full color (RGBA)

Sound Core
    VME (Virtual Mobile Engine)
    Reconfigurable DSP
    166MHz (1.2 V)
    128-bit bus
    5 giga operations per second
    CODEC capabilities
    3D sound, 7.1 channels
    Synthesizer, effecter, and other abilities
    ATRAC3 plus, AAC, MP3 for audio

Media
    UMD (Universal Media Disc)
    60mm-diameter disc
    660nm laser diode
    1.8GB capacity (dual-layered disc)
    11Mbps transfer rate
    AES crypto system
    Unique disc ID
    Shock proof
    Regional code system
    Parental lock system
    Repeat ordering system

Other Specifications
    16 : 9-format widescreen TFT LCD (480x272 pixels, 24-bit full color)
    MPEG4 AVC decoder
    Wireless LAN (802.11)
    IrDA (Infrared Data Association)
    USB 2.0
    Memory Stick
    AV in/out
    Stereo headphone out
    Lithium ion battery
    Expansion port

Ik maak hieruit op dat je je zorgen maakt over de bediening en de prijs. Nou is dit natuurlijk nog maar een concept, dus mochten er echt problemen zijn met de besturing dan zal Sony nog wel wat aanpassen. Ik kan uit deze foto niet afleiden of de bediening van het huidige model goed is. Knap dat jij dat wel kan.:) En die prijs is natuurlijk nog ff afwachten, hij ziet er duur uit, maar ja je weet wat concurrentie kan doen met de prijzen. Kijk maar naar de huidige generatie consoles.

6. Chief Bram

Chief Bram *Xbox-Addict*

Leuk Bevonden:
    0
    héél mooi, en ik vermoed dat die specs heel goed zijn, ook al begrijp ik er niks van, maar zal wel heel duur worden, denk ik, weet iemand hoe groot dat ding is, het ziet er heel klein uit... Des te beter, dan kan ik hem overal meenemen, ben wel nog niet zeker of ik hem ga kopen, ik moet namelijk een beetje op mijn budget letten...|:-

7. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    't Is net een sleutelhanger.

8. Chief Bram

Chief Bram *Xbox-Addict*

Leuk Bevonden:
    0
    echt? Das wel TE klein hoor, dat ding verlies ik direct en dan nog zo een klein beeld ook, dan neem ik hem niet hoor, das direct gestolen als je daar mee rondloopt...

9. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    LOL, hij zal wel niet zo klein zijn.:) Het is lastig in te schatten vanaf die foto, maar ik schat hem ongeveer net zo groot als de eerste GBA, maar dan een stuk platter.

10. Chief Bram

Chief Bram *Xbox-Addict*

Leuk Bevonden:
    0
    hmmm, das al beter, dan zal ik nog wachten en zien hoe duur de games worden, 20 a 25 euro heb ik ergens gelezen, de games zijn wel goedkoop, ik zal wel nog zien, ziet er wel mooier uit dan de GBA, maar de GBA is wel moeilijk te verslaan, we zullen moeten afwachten wat Sony ervan bakt...

11. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    God, hoe strak_O_
    Dit in combinatie met de überspecs (voor een handheld), ..gewoon super _O_ Geen gameboy die hier tegenop kan _O_

12. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    ziet er wel lekker uit :9 maar wordt waarschijnlijk 1 van de duurste handhelds ooit en dan koop ik toch liever een ps3 8)

13. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Maar zoals hij er nu uit ziet lijkt hij mij bijzonder gevoelig voor krassen of niet?

14. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Wow die ga ik dus zekers te weten kopen. Nu is het eindelijk eens afgelopen met dat gamer verkrachten van Nintendo. Eindelijk concurrentie! Eindelijk normale prijzen! Nintendo, maak je borst maar nat! Ik denk dat het met de gameboy het zelfde gaat als met de gamecube.... Slimme zet van Sony. Dit dé manier om Nintendo voor goed buiten spel te zetten. Erg slim. Als nintendo's grootste inkomstenbron, de gameboy in elkaar zakt, kan dit de ondergang van Nintendo betekenen.... Errug slim....

15. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Het doet me een beetje denken aan m'n oude Lynx (in een nieuw jasje).;)

Maar ja, ik ben benieuwd hoe erg dit concept model nog zal gaan veranderen. Het ziet er in ieder geval strak uit.

16. Mooi DING!

Alleen dit gaat floppen. Kijk maar naar de N-Gage. Die gasten die houden van zulke dingen (ik iig niet) stappen denk niet gauw over op een ander merk dan Nintendo.

Xboy gaat denk ook gigantisch floppen als die uit zou komen. Maar zou die Japanners misschien wel kunnen vermaken denk.

Laatst bewerkt door een moderator: 5 nov 2003
  17. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ik vind hem lekker, ik ga em kopen .. wat ie ook kost 8)

18. Chief Bram

Chief Bram *Xbox-Addict*

Leuk Bevonden:
    0
    Denk niet dat ie gaat floppen hoor, het probleem met de N-gage was dat Nokia geen ervaring had met eerdere consoles(met gsmgames wel maarre is niet genoeg). Sony heeft wel ervaring: PSX en PS2 is wel genoeg om met een goede handheld te maken, alleen gaat het wel moeilijk zijn de goede titels van de PS2 omtezetten in een handheld zonder sticks wordt wel moeilijk, dus ik heb zowat mijn twijfels, denk wel dat Sony dit goed kan maken.

19. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    tsjah dat conceptding ziet er IMO erg mooi uit :) maargoed, ik heb nu een GBA Sp'tje en geen zin om over een jaartje al weer een andere handheld te halen, dus voor mij geen PSP voorlopig..

Maargoed, ze lullen wel vaker over hoe goed en snel en mooi nieuwe consoles worden maar dat valt dan vaak ook nog wel mee. Zo beloofde Sony met de PS2 fotorealistische graphics en nog meer gezeik, en Nintendo beloofde voor de GBA graphics vergelijkbaar met de PS1, en ook dat ie met gemak dikke 3D-graphics op het beeld kon toveren.. :D allemaal mooie praatjes en daar ben ik toen ook ingestonken :p Niet dat ik niet blij ben met mijn GBA, integendeel zelfs, maar tusse de games die ze nu uitbrengen zit weinig nieuws... Volop ports en weinig nieuwe ideeen voor games (ik wacht nog af op oa The Sims voor de GBA, kan nog leuk worden).

Ik heb even snel dat interview doorgekeken, en daarin zeggen ze dus ook dat de graphics vergelijkbaar zullen zijn met de PS1 (nou dat geloof ik nog wel :) ) en soms zelfs mooier dan de PS2 ( nou dat geloof ik dus echt niet - voor een handheld -.

Maargoed, we wachten wel af.. Trouwens, ik denk dat hij ook behoorlijk prijzig zal worden, ook al had ik ergens gelezen dat hij tegen de 60 pond zal gaan kosten (srry bron heb ik niet meer) maar dat valt me eigenlijk nog wel mee... voor wat je er dan nog bij krijgt - MP3 en videospeler (en toch ook GSM? :confused: ) valt die prijs me nog wel mee :D

20. Kane

Leuk Bevonden:
    2
    kom op mensen.. hou op met dat.. "woow.. ik ga hem zeker kopen" stuff... wie weet hoe goed de nieuwe gameboy gaat worden.. nintendo wil echt niet nog een markt verliezen hoor..

Deel Deze Pagina