1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Star Wars: Knights of the old Republic

Discussie in 'Algemeen' gestart door Clawviper, 5 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nielzo

    nielzo Guest

    Ik zal even het actie gedeelte voor de duidelijkheid even wat beter uitleggen want ik merkte dat er onder de niet owners wat verwarring was:



    Je hebt dus alle vrijheid en je kan dus doen en laten wat je wilt. En vijanden zie je gewoon in de verte lopen als daar de ruimte voor is.

    Wanneer er een vijand gevaarlijk dichtbij je komt (of jij bij hem) dan gaat het scherm op pauze zodat je een beslissing kan maken wat je wilt gaan doen, bijv. wegrennen als de vijand je nog niet heeft gezien (als je een deur opent en de vijand ziet je meteen van dichtbij dan heb je daar de kans natuurlijk niet meer toe), je zal dus actie moeten ondernemen.

    Dit gaat via de action-menu links onderin het scherm waar je alle acties ter beschikking hebt om te gebruiken. Wanneer er geen vijanden zijn wordt deze gebruikt om bijv een conversatie te starten of om iets te gebruiken zoals bijv. een deur, als er meer mogenlijkheden met bijv. de deur zijn is het mogenlijk om daartussen in de Action-menu te scrollen met je D-pad, je gebruikt ze dan met A. In de Action-menu staan alle acties gesorteert op catogorie, zoals light powers op een plek en dark powers op een plek en bijv heal of repair pakketjes op een plek (ze zijn horizontaal gesorteert en je kan in een catogorie verticaal scrollen tussen de soorten (als je die hebt))
    Als er echter wel vijanden zijn ga je dus op pauze en kan je per persoon uit de action-menu een opsomming van acties aan klikken die je party gaat uitvoeren wanneer je pauze weer uitzet. Dit opsommen doe je met de X knop (De acties die je hebt opgesomt staan in het midden onder in beeld in een rood kadertje die verschijnt wanneer je in combat mode gaat)(je kan de acties deleten die je had geselecteert, met de Y knop)(je gaat in de combat mode door wanneer je een vijand ziet en je gaat op pauze door dan op X te drukken))

    Als je het allemaal na de pauze gaat uitvoeren door dus op Wit te drukken ga je van je pauze af en wordt alles uitgevoert, je kan altijd weer op pauze drukken voor als je weer wat acties erbij wil opsommen of ertussen nog een leuk force powertje wil doen.
    Als je je acties wilt verranderen of andere er aan toevoegen, hoef je NIET op pauze te drukken omdat ja ook tijdens het vechten gewoon tussen de acties kan scrollen en ze bij je opsomming toevoegen door op X te drukken.

    Ik doe het spel wel altijd even op pauze omdat ik de gevechten een beetje snel vind gaan dus heb ik meer tijd om mijn strategie van mn gevecht nog verder uit te denken.


    Van alles wat ik heb verteld kloppen misschien een paar kleine dingetjes niet helemaal en dat komt omdat dat een beetje moeilijk om uit te leggen was.
    Andere vragen kan je als je wilt ook wel bij mij stellen


    Het is ook erg lastig om uit te leggen maar als je het spel eenmaal hebt en je speelt een of 2 uurtjes dan is er niets meer aan ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 aug 2003
  2. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    En dat was weer de goeie uitleg van Nielzo of KOTOR ;) O-)
     
  3. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb even naar bartsmit (in Emmen) gebeld, en de release data die ze daar gaven was 1 september (ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat ze hem niet hadden op de data die ze zeiden. Omdat als voor beeld Zelda: The wind Waker eigenlijk pas 3 mei zou uitkomen maar ik had hem al 20 april :) ) Dus je hebt een erg grote kans dat bij bartsmit het spel op 1 september in de winkel ligt 8)
     
  4. The Dark Prince

    The Dark Prince xboxworld.nl

    Berichten:
    374
    Leuk Bevonden:
    0
    * loopt de stad in zoekende naar een bartsmit
    *komt er achter dat er geen bart smit is in de buurt van waar hij woont:mad:
     
  5. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    Das lullig, ik mot er een eindje voor fietsen, maar dat heb ik er wel vo.........

    *herinnerd zich dat ie hem gepreordered heeft bij DVDcrave voor €45.* Word wachten dan, hoewel die voor de 28ste staat.
     
  6. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    nah, het is onder verdeeld in offensive en defensive powers meen ik...hoewel dat min of meer op het zelfde neer komt. de Universal Powers die offensive zijn (aanvallend) staan in het aanvals menu (Force Push) . het is zo ingedeeld in een gevecht

    [A][C][D][E][F]

    A: (standaard)Attack met je huidige wapen. (lichtzwaard/blaster/meleeweapons)
    B: geavanceerdere aanvallen zoals Snipershot (blaster) en critical strike(melee)
    C: Speciale acties: mijnen, granaten etc.
    D offensive Force Powers: Choke,Force Push, Insanity
    E defensive Force powers: Force shield, Heal, Master Speed.
    F gebruik van items op jezelf: medpacks, en allerhande 'drugs' die je alertheid, kracht etc oppeppen.
     
  7. Vivi Ornitier

    Vivi Ornitier Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is hier een bart smit vlakbij :cool: nu hopen dat dat op 1 september ook geld voor de barts smitten in belgie :/
     
  8. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Waarschijnlijk niet, de gameshop/shops die games verkopen zijn in België traag imo.
     
  9. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    ik heb net bij de bart smit gekeken, en op hun release lijst stond dat KOTOR op 5 September in de winkel ligt..
     
  10. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    Ze zijn volgens mij wat corrupt onder elkaar :eek: Ach ik zie wel als hij de 1e er niet is dan word het de 5 :D
     
  11. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Jahoe, nog 15 daagjes.:D
     
  12. nielzo

    nielzo Guest

    Hoe zat het nou weer met die video review van de Fardo?
    ik heb het spel al maar toch ben ik wel nieuwsgierig hoe jij speelt *)
     
  13. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    eind deze week krijgen we de video review :cool:
     
  14. Bitten Wolf

    Bitten Wolf Active Member

    Berichten:
    352
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop het. Het lijkt me echt een gaaf spel. Maar lijkt het spel erg op Neverwinter Nights? Daar kon je namelijk nauwelijks rondlopen en was je ook heel erg gebonden aan de mainquest. (vb: het 1ste chapter speelde zich af in een stad en de 2de in een fort en je kon als je eenmaal in het 2de was niet terug naar de stad) Of lijkt het hierin meer op Morrowind? Daar kon je vrij rondlopen en doen wat je wil. En zijn er veel quests? Of is het toch de mainquest?
     
  15. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Er is een main quest, en vele subquest, je hebt echter wel alle vrijheid die je wilt... wel moet je dmv quest de andere planeten "unlocken" maar je kan overal doen wat je wilt..
     
  16. TheFlood

    TheFlood Active Member

    Berichten:
    1.867
    Leuk Bevonden:
    9
    ondersteund dit spel eigenlijk 5.1 geluid?
     
  17. Clawviper

    Clawviper New Member

    Berichten:
    1.994
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan het idd meer vergelijken met Neverwinter Nights dan met morrowind. Alleen kan je hier natuurlijk wel terug naar eerder bezochte planeten, en heb je heel wat sub quests.
     
  18. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    ken aan mij liggen, maar dan lijkt het juist meer op morrowind:confused:
     
  19. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja het spel onderstuind 5.1 geluid. _O_
     
  20. Clawviper

    Clawviper New Member

    Berichten:
    1.994
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je NWN gespeeld hebt dan kom je heel wat vergelijkernissen tegen in KotoR. Het spel legt ook meer de nadruk op het verhaal dan op de vrijheid.

    Morrowind is hier totaal niet mee te vergelijken. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina