1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Star Wars: Knights of the old Republic

Discussie in 'Algemeen' gestart door Clawviper, 5 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    GCShop.nl

2 weken geleden besteld en betaald.

2. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    k dan bedankt hoop dat die /Mod cencuur bol hem ieder geval zaterdag heeft gestuurd anders koop ik hem en dan pre order ik hem wel ze kunnen de %&%&(*)*%&*$^&%)*_) krijgen

3. The SoldieR

The SoldieR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet zeker dat 80% van de winkels hem morgens hebben let op mijn woorden!_O_

4. Ereinion

Ereinion Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het spel vandaag gehaald bij Dimension Plus in Groningen, was maar 55 euro (voor mij kocht net iemand anders het spel ;) ).
    Heb vandaag een stuk of 5 uur gespeeld, en tot nu toe is hij geweldig. De graphics zijn niet echt geweldig, maar je kan echt niet meer stoppen met spelen.
    Het levellen gaat niet echt snel voor mijn gevoel, ik was na 5 uur spelen ongeveer iets van 4/5 levels gestegen.
    De meeste vijanden spawnen niet opnieuw, iig niet die op het begin. Ik ben 1 keer een paar vijanden tegengekomen die gerespawned waren toen ik een tijd weg was geweest, maar voor de rest kom je de meeste vijanden 1 keer tegen.
    Oh ja, als je met de light site speelt is het niet zo dat je echt minder goed wordt in combat. Je krijgt namelijk als je iets op een light manier oplost ook experience points, dezelfde points die je op een 'dark' manier in het gevecht had verdient.

5. patsem

patsem zie hierboven

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb hem net een uurtje ofzo gespeelt, maar mijn eerste indruk
    is byzonder positief.
    Het zit allemaal heel goed in elkaar. Die menu's enzo. Ook
    het vechten wijst allemaal vanzelf. Binnen no time knal je
    er flink op los! Volgens mij heeft dit spel het hoger cijfer wel verdient.

Damm. dit wordt een latertje vanacht :9

6. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    maar gewoon in de omgevingen van het land zoals op een stk grond in de planeet komen de vijanden niet meer terug?

kijk dat als wanner ik lord melk :D op ze bek sla dat hij niet meer terug komt ok maar gewone beestjes ( spreek uit nutteloze levensvormen) komen toch wel terug

7. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eerste impressie van Star Wars - Knights of the Old Republic:

Zoals we weten is dit spel een RPG, géén action game... Als je dat laatste verwacht, koop dan liever iets anders... Er zit trouwens genoeg actie in SW - Kotor, dus je zult niet teleurgesteld zijn, ik in ieder geval niet...

Je kunt merken dat BioWare erg veel aandacht heeft besteed aan de menu's en de wijze waarop de game zich ontvouwt... De intro is mooi en de graphics van het spel zijn vrij goed, hoewel niet geweldig... Ik vind ze zelf goed genoeg voor dit spel, er is ontzettend veel info op 1 disc geperst, dus men heeft denk ik wel wat concessies moeten doen, lijkt me... De teksten zijn goed leesbaar en dat geldt ook voor de ondertiteling (die kun je ook uitzetten geloof ik), dat heb ik wel eens slechter gezien in games... De menustructuur bevat ongelofelijk veel info over je spelkarakter en over alles wat je maar bij je kunt dragen aan wapens e.d. Verder weet iedereen dat je je eigen karakter kunt opbouwen in SW - Kotor... Zelfs een eigen gekozen naam is mogelijk, die dan ook in de dialogen verschijnt...

De manier waarop de game overgaat van bijvoorbeeld dialoog naar ingame voortbeweging verloopt zonder haperingen, dat heb ik nog wel eens anders gezien... De muziek en sound zijn superb, het geluid is afkomstig uit de Star Wars databases van LucasArts, dus dan weet je eigenlijk al dat dit goed zit... De dialogen klinken precies zoals ze moeten zijn, geen opgeklopte praat, gewoon prima in orde en op de juiste toon...

De wijze waarop de dialogen verlopen zijn opgedeeld in keuzen die je kunt maken, soms kun je zelfs meerdere vragen stellen aan een ander spelkarakter, zodat je nader wordt geïnformeerd over het één en ander... Het is een heel verhaal, en vereist nogal wat geduld en leeswerk, maar ik verveel me geen moment... Ik ben zelf geen echte RPG-fan, en houd (ook) van het action genre, maar SW - Kotor heeft mijn aandacht al gevangen... Ik heb na een uur al het gevoel dat ik dit spel helemaal ga uitspelen, achter elkaar...

Het opbouwen van het spelkarakter gaat langzaam maar zeker, het is niet zo dat je van "simpel" spelkarakter binnen een mum van tijd een volleerd Jedi bent, ik neem aan dat iedereen dat heeft kunnen lezen in de review van de game hier op XBW...

Ik heb pas kort het spel gespeeld, en dit was dus een eerste impressie...

8. Ereinion

Ereinion Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja, het duurt best lang voordat je voor het eerst 'gewone' beestjes tegenkomt. Na ongeveer 5 uur kwam ik er wel wat tegen in wat je zou kunnen noemen een kleine dungeon, en die kwamen idd terug, maar de meest gevechten zijn scripted, als je op een bepaald punt komt wordt je aangevallen door een paar soldaten die daar zijn, en dat soort figuren komen niet meer terug.

9. simmertje

simmertje Noessoes

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou de game eerst morgen halen maar waagde toch een gokje bij de MediaMarkt... en ja hoor daar lag hij!!!_O_

Heb nu 3 uur achter elkeer gespeeld en was niet van het tv beeld af te slaan. Het eerst kwartiertje dacht ik heel eventjes waar ben ik nu in beland, maar als je eenmaal met je Life-pod op de eerste planeet bent beland kan de pret beginnen. Tja de graphics hadden van mij wel ietjes beter gemogen, maar door de uitstekende gameplay valt dit gewoon niet meer op. Hmmm volgende week schoolexamen lastig...:{

10. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dit spel ook uiterst verslavend, ik was er aan begonnen en voordat ik het doorhad was er een uur verstreken... Dat leek voor mij gevoel maar 10 minuten... Een zeer intense game, ik heb geen moment spijt van de aanschaf... :cool:

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    sterker nog naast de database hebben ze gebruik gemaakt van een orginele score

downside ... gezichten herhalen ... en das een heel klein minpuntje

12. Rick

Rick Extreme gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Wat heb je de voor betaald bij de MediaMarkt.:D

13. simmertje

simmertje Noessoes

Leuk Bevonden:
    0
    uhmm 60 euro geloof ik....

14. simmertje

simmertje Noessoes

Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies dat had ik dus ook! Maar ik was ook echt bezig om alle dialogen te lezen en alle vragen te stellen. Moest wel ff lachen toen ik die schoonmaker in het begin beledigde dat hij zijn werk niet goed deed!_O_

15. Seahawk

Seahawk X-box addict

Leuk Bevonden:
    0
    Ga nu echt iets nieuws proberen...namelijk het spelen van een RPG...Ik ben wel een SW fan, dus dat zit wel goed, zal wel heel erg moeten wennen aan het feit dat je dit gewoon anders speelt!!!

Ik vond het trouwens geen makkelijke thread om doorheen te komen omdat 80 % gaat over wanneer de game nou uitkomt etc etc... Jammer, want je zoekt jezelf helemaal gek, om iets zinnigs tegen te komen.

Voor iedereen die het dan toch zo nodig wil weten in deze grote wanneer komt ie nou Thread het volgende:
    Ik moet zoiezo wat langer wachten, want hij komt uit de UK (play.com) maar de prijs is omgerekent (tegen de laatste koers)
    €47,61, dus daar wil ik wel even voor wachten

16. MazeWing

MazeWing Bla

Leuk Bevonden:
    0
    Ok hier even mijn impressie:

Na zo ongeveer 9 uur non-stop gespeeld te hebben, moet ik zeggen dat ik zwaar onder de indruk ben. Alles zit gewoon zeer goed in elkaar. De graphics vind ik ook gewoon goed, zeker op de 2e planeet (waar ik nu een klein uurtje zit) persoonlijk vind ik de graphics het niveau van Halo hebben. (behalve 't eerste level, die is iets minder mooi)

De combat is zeer makkelijk maar lastig uit te leggen, dus daar ga ik niet zo diep op in, alleen dat het vele malen beter is dan menig ander RPG. En verder ziet het vechten ook mooi uit (zeker zwaard tegen zwaard gevechten) Vechten komt ook ruim aan bod (je moet wel om de 5-10 minuten vechten) dus dat is ook geen enkel probleem

Het geluid (en muziek) is ook zeer goed. De voice acting hoort thuis in het rijtje MGS en Monkey Island, wat dus wil zeggen dat het haast perfect is. Verder is de muziek ook mooi en zijn het een soort "remixes" van bekende star wars tunes.

Het is lastig om dit spel te beschrijven, want er is imo geen enkele rpg die dit niveau evenaard (laat staan overtreffen) dus daarom houd ik het nu maar even kort.

't komt erop neer, dat dit het eerste spel sinds MGS2 is wat me zowat 9 uur non-stop is blijven boeien. Want bij veel spellen (zeker de laatste tijd) zie ik het na een uurtje of 2 wel weer voor gezien. En omdat soort ervaring bij mij best wel uniek zijn (tot nu toe alleen nog bij MGS 1 en MGS 2 gebeurd) heeft dit spel nu al laten zien, dat het gewoon een prachtig spel is....

En meer kan ik er niet over zeggen... (alleen dat m'n ogen best wel beginnen te prikken na 9 uur ;))

17. CAP1

CAP1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    "zeik modus"

inderdation Seahawk

maar waag het niet om een nieuwe thread te starten, nee laten we alles central houden. dus geen overzicht.

nee maareh ik vind het wel jammer aan dit forum dat je niet per spel meerdere threads kan hebben zonder dat zo'n bijdehandje je verteld dat er al een thread is. maar goed zal ook wel onder een andere topic horen.

18. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb er nu een kleine 3 uur opzitten en hier mijn eerste indruk;

Het spel is het beste te omschrijven als een liefdesbaby van Morrorwind/Brute Force/ouderwetse adventures/Turn based strategy games

Toen ik de game begon schrok ik eerst toch wel van de vrij matige graphics. Tot aan nu heb ik nog geen enkel moment gehad van wow!. De NPC's/PC's hebben allemaal een beetje last van het groentesoep syndroom net zoals Morrorwind. Het is allemaal een beetje vaag en onbeduidend.

Het geluid is dan wel erg goed. Volgens mij is alles gesproken en je kan kiezen of alles met ondertiteling is of dat alleen de aliens worden ondertiteld.

Ook zijn er wel erg veel laadmomenten en dat is toch altijd wel een beetje nadelig voor de meeslependheid. Het menu is in het begin ook een beetje verwarrend maar je went er snel aan en voordat je het weet ben je in staat om flink kont te schoppen.

MAAR aan de andere kant als je van dit soort games houd dan pakt het je al vrij snel en kun je bijna de controller niet neerleggen. Het is absoluut geen slechte game alleen wees voorbereid dat het misschien toch een klein beetje tegenvalt

19. inod3

inod3 Murai is een aap :-)

Leuk Bevonden:
    0
    MazeWing: Beste review tot nu wat ik ben tegen gekomen. Daar ik precies weet wat je bedoelt als je naar MGS2 refereert.

Ik heb KOTOR sinds gister en ben nu ongeveer 3 uur aan het spelen. Helaas nog niet van de eerste planeet af :)
    Anyway, ik vind de graphics nu nog wat tegen vallen. Ook het feit dat veel non-rpc's dezelfde gezichten hebben vind ik wat jammer. Neemt niet weg dat het spel, naar mate ik verder kom, steeds mooier, beter en dynamischer wordt.
    De 'learnings-curve' is perfect evenals de controls.
    Verder kan ik er nog weinig over zeggen na 3 uurtjes, maar zoals het er nu uitziet, kan ik niet wachten om verder te spelen.

20. InfernoGamer

InfernoGamer ...

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb hem net gehaald bij de mediamarkt den haag... hij was eerst 64,95, terwijl die bij de plaatselijke gameshop 60 euro was.
    Toen heeft de mediamarkt de prijs verandert in 55 euro:p (scheelt toch weer 10 euro's:p ).
    Dus heb hem nu lekker 'goedkoop' en ga hem nu spelen, dus tot morgen?:+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina