Meerdere Xboxen op XBC via switch & ICS Hoi! Ik heb een vraagje... Ik heb de volgende (akelige?) situatie.. Ik heb 2 Xboxen verbonden via 2 straight UTP-kabels, naar een switch. De Xboxen hebben een vast ip-adres. (ip:192.168.0.2 en 192.168.03, submask: 255.255.255.0) De switch loopt via een straight-UTP-kabel naar mijn 2e netwerkkaart in m'n pc. (ip:192.168.0.1) Op m'n pc staat ICS. (internet connection sharing...) De pc is via de 1e netwerkkaart verbonden aan m'n adsl-modem. De bedoeling is, dat ik dan met BEIDE Xboxen tegelijk op Xboxconnect of Xlink kan spelen. Wel hetzelfde natuurlijk spel, dus a.h.w. beide Xboxen multilink in een room tegen internet. Mijn bevinding tot op heden is, dat 1 Xbox prima gaat op b.v. XBoxconnect. Maar dat 9,9 van de 10 keer de andere Box geen games kan vinden. Dus hetgeen wat ik wil lukt niet, of kán het gewoon niet via deze weg? Het gekke is, dat de 2 Xboxen zonder internet, wel gewoon via de switch elkaar zien en kunnen multilinken....
Dat kan helaas niet (had eigenlijk bij de xbconnect thread gemoeten) waarom kan het niet? De server van xbconncet herkend maar 1 xbox ... en vedeeld deze daar naar toe ... naar je pc .. het probleem zit hem dus in xbconnect ... als je meerdere pc's heb moet het weer geen probleem zijn zie deze link xbconnect
Okee! Dank je voor het snelle antwoord! (Zal ik gelijk ff zoeken of dat voor Xlink ook geldt, want daar ziet 'ie in "local Xboxes" wel 2 Mac-adressen.)
he, for the LAN in Rotterdam zoeken we een hubje, weet je een plaats waar je zo'n ding kan huren hier in de buurt of moet je gewoon vragen bij Games Syndicate ofzwo???
10 xboxen linken ik wil 10 xboxen linken wat is hiervoor de beste manier? Moet je dan ook nog 1 xbox als soort host gebruiken? Ik denk zelf als volgt: 1 HUB/SWITCH 10 UTP/STRAIGHT KABELS 10 XBOX CONSOLES Kan iemand mij mischien ook ff uitleggen hoe ik alles ongeveer moet aansluiten, en of ik dan dus ook bijvoorbeeld 1 xbox als host kan of moet gebruiken? Welke hub/switch moet ik hiervoor aanschaffen?
kabeltjes in switch en klaar je hebt geen host nodig (sommige spellen wel) any switch of hub will do.... switch is een betere verkeersagent, maar is iets duurder (maar wel de beste keuze) Verder de utp kabels in de switch doen xbox'en connecten en spelen maar Je moet spellen hebben die 10 xbox'en ondersteunen (Halo ondersteund er maar maximaal 4) NB je hebt altijd 1 host nodig (maar je kan ook met de host spelen ... met RTCW zou ik een dedicated server (host) gebruiken)
waar koop je een switch of een hubje??? wil er wel een maar ja.... :{ je kan toch je Xbox cable voor lannen gebruiken?? al dat gezeik over UTP kabels, of heb ik het nu mis???
switch of hub koop je in een winkel waar ze computers verkopen de xbox cable is een cross cable UTP en is alleen te gebruiken voor een xbox--xbox connectie ... wil je meerdere xbox connecten ... heb je een switch (of een hub) nodig en normale UTP kabels
Dit betekend dat je inderdaad maximaal 16 xbox'en kan linken ... maar je kan ook maar met maximaal 16 mensen spelen (GR:IT)
Ik heb ook een lan vraagje. Om op LIVE te komen heeft een kennis van mij een switch geplaatst tussen de m'n computer en de router omdat ik anders nog meer kabels nodig zou hebben. Maar er zitten in die switch nu dus 3 kabels. 1 van de router naar de switch, 1 van de switch naar de pc en 1 van de switch naar m'n xbox. Mijn vraag is nu dus. Kan ik die kabels tussen m'n switch en pc en switch en xbox gebruiken samen met m'n switch om te lannen?
Klopt dat is een normale utp kabels ... check ook maar de thread (alles over kabels) staat in de centrale index
voordat we een kleine lan party gaan beginnen, willen we eerst dit nog ff testen, kan dat ook zonder tv's? Met bijv. 1 tv zodat je kan zien of de xboxen gelinkt zijn!
Ja dat kan ... maar is niet echt practisch je moet immers de machines op system link zetten ... en je hebt dus meerdere spellen nodig.
ja ok, dat weet ik, maar waar het ons ff om gaat is of het werkt, zodat als de LAN party gaan doen weten we hoe we het moeten doen. En dat scheelt ons weer tijd bij de LAN party. Maar kan je mij hierover mischien meer uitleg geven hoe we kunne testen met 1 tv te gebruiken?
ehm ... eigenlijk kan het niet testen ... wat je eventueel kan doen is de kabels en de swicht(es) neerleggen en dan testen of het lampje achter de xbox brand .. dan heb je een connectie ... en weet je dat je geen kabel breuk hebt ... het beste is een test uit te voeren met twee tv's en twee xbox'en dan weet je dat je connectie werkt (of eventueel een xbconnect netwerkje opzetten)