1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Tiscali ADSL (KPN)

Discussie in 'Games' gestart door halo, 25 jun 2003.

1. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    heb je voor tiscali adsl een kpn verbinding nodig? Wij hebben iets van essent waarmee we bellen.

2. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    niemand??

3. Rookie[NL]

Rookie[NL] Oldtimer VF5 victim

Leuk Bevonden:
    0
    Bij adsl heb je kpn nodig voor de aansluiting van de koperlijntjes waarover het adsl gaat (ongeacht via welke provider of netwerk je een adsl abo hebt).
    Dit kost ca 10 euro per maand (= gelijk aan prijs kpn belbudget).
    Tiscali heeft een eigen "Tiscali Netwerk" en die abo's zijn best wel aardig. Tiscali levert ook adsl via "KPN Netwerk". Daarvan is het enige voordeel dat je een vast IP hebt, alleen handig als je een server wil draaien.
    Ik heb Tiscali en ben best tevreden (320 up, 2048 down).

4. L3MMING

L3MMING Command & Conquer !!

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook ADSL van Tiscali, met dat VoIP erbij....

wat een rukmodem, we moesten eerst de firmware updaten voor ik er uberhaupt fatsoenlijk mee op live kon komen...

en nu heb ik dus een email met een vraag naar ze toe gestuurd... en daar hem ik nog steeds geen antwoord op..

weet 1 van jullie het toevallig... wat je na het LINE DSl kabeltje moet plaatsen zodat je 2 verschillende modems kunt gebruiken, want met onze vorige ging alles prima maar met deze wil het allemaal niet echt goed lukken..

ik kan een aantal vrienden van me nooit joinen en soms niet horen.. echt allemaal vage shit doe mij die vorige modem maar....

maarja mn ouders willen deze houden. dus wie kan mij helpen aan een manier om ze naast elkaar te gebruiken.

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    je kan niet 2 verschillende modems gerbuiken ... 1 modem per abo

6. L3MMING

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar een vriend van me heeft thuis van kpn zon thuiscentrale hangen, en daar zitten 2 modems op.. hoe werkt dat dan, moet je je dan ook abboneren op meerdere adsl verbindingen?

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    dan is dat geen modem ... of heeft hij 2 lijnen

8. L3MMING

Leuk Bevonden:
    0
    en die 2 lijnen dat zou je dan bij je abbo moeten bijnemen...?

hij heeft er 5 via die thuiscentrale, gaan die dan niet gewoon over 1 lijn?

Het komt bij hem vanaf 1 lijn naar de thuiscentrale en dan hangen daarachter 2 modems en 3 telefoon lijnen...

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    het lijkt me sterk dat dat 2 modems zijn ... wat is het merk van die modems?

10. L3MMING

Leuk Bevonden:
    0
    dat ga ik vanaaf ff navragen.. de ene is iig en sitecom.

11. Rookie[NL]

Leuk Bevonden:
    0
    L3MMING,
    Probeer de volgende firmware eens te gebruiken:
    http://www.zyxel.nl/tiscali/340MS5b4.bin

Dit is nog beta maar loopt bij mij goed. Mensen die ik eerst niet kon horen/joinen kan ik nu wel horen/joinen.
    maak wel eerst een paar screendumps van je voip instellingen daar deze in de beta nog niet optimaal staan...
    Na de upgrade zet je de firewall uit en je hebt full cone nat.
    geef in het modem je xbox een statisch ip-adres dmv het mac adres:
    LAN -> Static DHCP
    Ga dan naar NAT-> SUA only -> edit details
    en plaats je xbox ipnummer in de eerste regel (achter "all ports")

je hebt dan alleen nog maar de nat als bescherming dus een software firewall voor de pc's is aan te raden.
    Hier nog meer aanwijzingen:
    http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=767&start=0

Succes!

12. L3MMING

Leuk Bevonden:
    0
    heb je toevallig ook de zyxel prestige 2602H-61C

want voor deze had ik al een firmware update gadaan....

hey maar dat ip wat ik dan moet instellen, moet ik die dan eerst op automatisch zetten en dan als hij wat gevonden heeft dat vastleggen en invoeren bij manueel?

en dan dus bij dat tiscali-modem dat ip van mijn xbox invoeren?

want volgens mij wisselt mijn modem op het moment steeds de IP adressen per hoeveelste die zich op de modem aanmeld.....

13. L3MMING

Leuk Bevonden:
    0
    ik zie net op dat forum dat er ondertussen 340MS5D0 is vrijgegeven!

weet jij of dit wat is?

of moet ik dan alsnog die instellingen voor mijn xbox aanmaken...

Laatst bewerkt: 19 sep 2005
  14. L3MMING

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb de update gedaan naar MS5, je moet nu wel weer je modem naar default resetten anders werkt het voor geen meter...

ik ben nu ff aant uitzoeken of nogsteeds Telefonie door tiscali moet vervangen bij de voice onderdelen..

15. Rookie[NL]

Leuk Bevonden:
    0
    oh, bedankt die zal ik ook eens uitproberen (ik heb hetzelfde modem).
    Ik ben net terug hier van weggeweest...
    Wat je ip betreft, je XBOX heeft een (default) mac-adres, bijvoorbeeld 00:46:86:... etcetera. Deze is te vinden in je instellingen van je XboX live verbinding.
    Plaats dit nummer in je modem (LAN -> Static DHCP) en zet daar een ip nummer achter (ik heb 192.168.1.33 gebruikt). Je modem onthoudt dan dat dit ip-adres alleen mag worden gegeven aan het betreffende mac-adres en die is dus van je xbox. Als je dan dat IP-nummer ook nog eens op de eerste regel zet van je NAT instellingen (SUA only, all ports) dan wordt het een DMZ (althans bij de beta firmware, deze nieuwere firmware heb ik nog niet getest...). Bij de BETA was het ook zo dat je de firewall uit moest zetten voor full cone nat (zie ook uitleg Zyxel medewerker op Tiscali-forum) zodat je iedereen kan joinen/horen. Dit is waar sommige modems nog over struikelen ondanks dat de xbox NT-waarde 1 is: ze hebben niet het gewenste nat-type.
    Je xbox live verbinding kan gewoon compleet op default/automatisch blijven staan.

Groet ^_^

Laatst bewerkt: 19 sep 2005
  16. L3MMING

Leuk Bevonden:
    0
    owkey dan, ik kan nu iig 1 van de nederlanders die ik eerst niet kon joinen wel weer joinen, en de ier die ik niet kon joinen nu nog steeds niet...

helaas waren de andere nederlanders niet online vanaaf...

als ik morgen weer problemen met ze heb als ze wel online zijn zal ik dat andere even proberen....

Deel Deze Pagina