Een week of drie geleden zat ik met dezelfde problemen met een directe verbinding. Uiteindelijk heb ik ze opgelost, hetgeen ik al eerder heb gepost, maar die berichten zijn helaas verdwenen met de servermigratie.
Let wel: deze oplossing werkte vóór de zogenaamde update van Chello. Ikzelf wacht nog op mij Live-kitje en kan dus geen definitief uitsluitsel geven.
Goed, het idee is dat je alle gegevens in de settings van xboxlive invoert behalve de PPPoe settings. Dit betekent dat je achtereenvolgens IP-adres, Subnet mask, Gateway, DNS server (plus alternatief), Hostname en MAC adres moet invullen.
Vinden van de gegevens:
Windows 98 or Windows Me:
Klik de Microsoft Windows Start button en selecteer Run.
Typ 'winipcfg' en selecteer OK.
Er verschijnt een schermpje waar je op 'meer info' kan drukken. Hier is alle informatie te vinden. Adapter adres is MAC adres
Windows 2000 of Windows XP:
Klik de Microsoft Windows Start button en selecteer Connect To, dan Show All Connections.
Bij het Network Connections screen, right-click Local Area Connection en selecteer Status.
Bij het Local Area Connection Status screen, selecteer de Support tab en klik Details. Hier staan alle gegevens.
MAC adres is Physical Adres.
Alternatief Windows 2000 of Windows XP:
Via 'start' -> 'Run' (uitvoeren) typ: 'cmd'. Nu verschijnt er een soort 'DOS'-venster (of zogenaamde console).
Typ: 'ipconfig /all' gevolgd door een enter
Er wordt een lijst weergegeven met alle gegevens. Fysiek Adres is het MAC adres.
Als alles ingevuld is (let erop: MAC adres achter elkaar en zonder streepjes), is het een kwestie van connect drukken.
Ik hoop dat het werkt. Bij mij functioneerde toen alles. Weer terug op internet is alleen de kabel omwisselen (evt. 30 sec. stekker eruit)
Succes,
- Locke
PS Dit is de uitgebreide versie van de oplossing die Kami net heeft gepost.
Laatst bewerkt: 13 mrt 2003