Ik heb nu al een tijdje Broadband Premium en heb de nieuwe witte motorola modem die Wanadoo sindskort gebruikt. Ze zijn overgestapt op Motorola omdat het contract met Com21 af gelopen was. Xbox Live doet het dus voor geen meter, hij stopt altijd bij de auto detection van de DNS'en. Ik heb het zowel direct naar de modem als via een router geprobeerd. Ik heb de Linksys BEFW11S4 router, deze werd in Xbox magazine zelfs aangeschreven als "Xbox compatible" en deed het perfect a-la Plug&Play. Ik had een tip gekregen dat ik de router moest laten inbellen, maar als ik hem op PPPoE zet en laat inbellen kan hij geen connection maken. Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en dit al reeds opgelost? Of heeft iemand sowieso een oplossing?? Thanx
oh my goodness een nieuwe uitdaging ... Kan je voor mijn meer info geven ocer de modem ... type nummer en dergelijke dan kan ik verder zoeken
Het is de EuroDOCSIS SURFboard® SB4220 External Cable Modem van Motorola. Hier vind je meer: http://www.gi.com/noflash/sb4220.html
ik heb dit gevonden: en dit: suc6 ... mocht dit de oplossing zijn ... dan vertaal ik de tekt ... if not ... ga ik verder zoeken... nb dit schijnt voor elke router de oplossing te zijn... Ik heb zelf geen motorola dus ik kan dit niet testen...
Ik ga het vanavond gelijk proberen, alvast bedankt en je hoort het nog wel of het daadwerkelijk gelukt is! Laters
Heb er vanavond dus de hele tijd aan gezeten en het werkt nog steeds niet.............heel irritant ! Had wel en foutje gemaakt wat betreft het type, het is namelijk de SURFboard® SB4200E Cable Modem van Motorola: http://broadband.motorola.com/catalog/productdetail.asp?ProductID=180 Het is echt vreemd, ik kan wel met een normale VPN-verbinding met de PC inloggen op het netwerk. Maar als ik met mijn router via PPPoE probeer in te loggen lukt het niet, het verbinden zelf al is een probleem.
ik ga zo weer even verder zoeken .. heeft iemand anders nog suggesties? /edit: ik heb het volgende gevonden op de dratek router site ik denk dat dit ook voor andere routers ook werkt ... Heb je zo je router aan en uitgezet? ---------------------------------------------------------------------------- Na configuratie en het herstarten van de router dient men de modem en de router uit te zetten. Sluit de ene zijde van de bij de router geleverde korte CAT-5 UTP kabel aan op de WAN poort van de DrayTek router. Sluit de andere zijde van de kabel aan op de Motorola SURFBoard SB4200E EuroDocsis modem. Zet de modem weer aan. Zodra de modem weer online is (alle vier de groene LEDs op de modem branden). Zet de modem in standby door de blauwe knop boven op de modem in te drukken. Zet de router weer aan. Zet tevens de modem weer aan door de blauwe knop boven op de modem in te drukken. ---------------------------------------------------------------------------- Ik keek net op de http://www.xbox.com/LIVE/Connect/routercompatibility.htm site en zie wat ik daar vond What about DSL and cable modems and integrated router/modems? Listed below are DSL and cable devices that have known issues when used with Xbox Live, and the providers they are used with. Note The same device may be used by different providers in different ways. A workaround that is valid for a particular device on one provider's network may not be valid for that same device on another provider's network. Note Some of these workarounds have been supplied by the provider and have not been verified for accuracy by Microsoft. To find out more, click a make below: Make 2Wire Motorola Qwest ActionTec Covad ZyXel Sprint ZyXel ---- Hier uit volgt --> SURFboard® SB4100 External Cable Modem Product Data Sheet Online Store FAQ's USB Drivers Technical Support Some of the SURFboard SB4100 External Cable Modem features are: DOCSIS 1.0 and 1.1 CableLabs® Certified USB network connectivity; 10/100BaseT Ethernet (auto-sensing) Front panel standby button for enhanced security Up to a 100 times faster than a 28.8k analog phone modem* Supports up to 32 users (1 via USB and up to 31 via Ethernet) Front panel LEDs for easy troubleshooting Internal power supply Utilizes Broadcom BCM3350 chip 5x faster processor to handle QoS (Quality of Service) and advanced IP filtering Remote management via SNMP (Simple Network Management Protocol) The SB4100E (EuroDOCSIS) includes the same casing and logic board as the SB4100, and attributes are: EuroDOCSIS Certification Board Certified Easy to use USB interface; 10/100 Ethernet interface available for non-USB computers Front panel standby switch for enhanced security Upgradeable to EuroDOCSIS 1.1 Supports up to 32 users (1 via USB and up to 31 via Ethernet) Optimized to fully utilize European 8 MHz channel plans Utilizes Annex A (vs. Annex B) to provide higher symbol rates HTML-based user interface facilitates troubleshooting User guide available in multiple languages (jouw modem/router dus) misschien is jouw modem als router ingesteld ... :{ ------------- I have more than one computer. Do I need more than one Motorola SURFboard computer modem? No, if your computers are connected via a network, one Motorola cable modem will support up to 32 computers. Since each computer must have its own unique IP address - which you can order through your cable provider or ISP - expect to pay a little extra each month for each additional computer you tie in. Soon Motorola will be offering our newest addition to the SURFboard family, the SBG100 Wireless Cable Modem Gateway. This Gateway will allow you to link multiple PCs throughout your home via Ethernet, USB, wireless and HPNA. Dit is een oplossing voor een ander model maar ik noem hem toch maar ff op Can I hook up an SB4200 to a firewall or newly available broadband cable routers? Yes, as long as the broadband router supports the DHCP client option for the connection to the cable modem. Very shortly, we will have Zone Labs firewall software available to be used and purchased with the SURFboard cable modems. nb dit staat er niet bij voor de sb4100 :{ ------------------ Heb je een switch of een hub om dit te testen? Dus om te kijken of je nog wel een router nodig hebt ... ik heb het donkere grijze vermoeden dat de router in de weg zit :{
Ik heb op die manier mijn modem niet aan/uit gezet, zal het proberen. Heb geen switch/hub in mijn bezit. Dit moet toch ook betekenen dat er een directe connectie mogelijk moet zijn tussen de Xbox en de modem? Dit is namelijk niet het geval...................... Lees trouwens wat storm69 zegt: http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?s=&threadid=20348&perpage=15&pagenumber=6
jeb het zou dan met een directe connectie moeten werken ... storm heeft misschien de oplossing ... hmm... je kan ook even de daytek link proberen .... gaat wel weer verder zoeken ... ehm .. met de directe connectie gebruik je dan een crosscable of een straight thru en werkt je pc wel zonder en met router?
Ja, Storm schakelt wel zijn DHCP uit.................... Ik heb geen cross-cable, gewoon een directe link tussen de PC en de modem. Mijn PC werkt perfect zonder en met router.
Heb dus de DHCP uitgezet en alles geprobeerd om het te laten werken (ook de speicale manier van aan en uit doen)............maar het wil niet opschieten, altijd maar die DNS'en! Het feit al dat mijn Linksys niet kan inbellen is al een vraag. Het is een door Microsoft goed gekeurde router, dus daar kan het niet aan liggen. Wat zou er anders aan de Draytek router zijn waardoor je via die wel Live kan gaan.
Ik als net dat je met kabel (chello/UPC) niet op live kan klopt dit?.... en welke router zou ik eventueel het beste aan kunnen schaffen?
zie ook deze centrale thread over [ulr=http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?s=&threadid=20221]Chello[/url] je kan wel live met chello hoor