[XOne] [Centraal] Wanadoo en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door nnex, 26 feb 2003.

1. Ik heb een Wanadoo premium abonnement (kabel) en een Com21 modem.

Het enige wat je hoeft te doen is je modem uit te zetten (ongeveer 2 minuten) ondertussen snoertje in Xbox steken, na die 2 minuten modem inschakelen, Xbox aanzetten en alles waar het kan automatic zetten.

Je moet ergens wel je mac nummer invullen (onder je modem staat dat), wachtwoord als je inbelt en gebruikersnaam invoeren (dit staat er gewoon als je verbinding op je PC maakt).

Bij mij doet hij het perfect en ik was er zo mee klaar. Kan met deze verbinding niet echt hosten (heb namelijk het minimale upload snelheid). Dat laat ik dus aan anderen over.

Trouwens: Mijn vader heeft een hoge functie bij casema in delft. Ik heb het snelste internet (GRATIS), digitale televisie (GRATIS), Films bestellen op filmtime (GRATIS), Cinenova (GRATIS), Canal + (GRATIS).

Ze zijn nu aan het bekijken of bellen via de kabel mogelijk is. Jaja! Casema gaat zich ook op bellen richten!

2. Beatle

Beatle xX Postduif Xx

Leuk Bevonden:
    0

Kan jouw vader er dan niet voor zorgen dat het casema helpdesknummer ook gratis wordt? Ik word er niet goed van! Betaal je al bijna 50 euro per maand voor je internet, kan je nog betalen als er wat mis is ook (10 cent per minuut) Vaak wordt je nog meer dan 20 minuten aan de lijn gehouden ook! Schandalig!

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    ok hier dan even:

ik kan nu kiezen voor n wanadoo premium abbo, omdat mn vader kan overstappen van basic naar premium of gewoon basic behouden, die iets goedkoper wordt. bij premium krijgen we dan de eerste paar maanden wel korting enzo

maar kabel is vaak afhankelijk van het aantal gebruikers, aangezien hier toch wel wat mensen met premium zitten, is dit een goede keus om te nemen, en heeft t ook echt de adsl snelheid (768/128), premium is 800/128kbs of is het alleen af en toe dat je n beetje snel kan downen (bij kazaa ofzo).

We zitten hier met 2 pc's op het netwerk en basic is te sloom daarvoor om een beetje lekker te kunnen surven, laat staan downen.

4. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    weet iemand het email adres van wanadoo/casema, ze zeggen dat broadband basic of premium nog niet beschikbaar is maar wil weten wanneer dit wel t geval is, zonder te bellen

edit: je kan ze volgens mij niet eens emailen|:-
    dan maar bellen, weet iemand wanneer dat broadband premium komt? geen id wanneer t najaar is:p vanaf september ongeveer toch?

Laatst bewerkt: 25 aug 2003
  5. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Wie weet of je op de broadband premium/basic modems ook weer zo een kabelaansluiting heb voor extra kabel (waar mn tv op zit).
    En hoe zit het nou met die modem, je huidige netwerkkaart wordt vervangen door een ethernet kaart van hun ofzo:confused: maar 2de pc zit bij ons op die netwerkkaart.

6. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    1: Nee, d'r zit een splitter voor zodat je TV de ene kabel krijgt en je modem de andere kabel.

2: Laat je je oude netwerkkaart toch lekker in je PC zitten? Dan heb je je PC aan het internet en de andere PC hangt aan jouw PC. Kan je evt via Internet Connection Sharing beide PCs van internet laten genieten.

7. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    ok, maar mn tv kan nog wel gewoon kabel ontvangen, of t nou op de modem zit of de splitter ervoor.

moet je die nieuwe ehternetkaart er echt in stoppen, want dat zal dan wel door monteur gedaan moeten worden (daar zijn we niet zo handig in).

8. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Nee, die kabel van de splitter naar de Tv is alleen voor de show, omdat zo'n kabel zo mooi staat... <grinnik>

Maar zonder gekheid... Ja, wat heb je anders aan die splitter, als je de TV niet meer kan gebruiken?

Computer open, kaart erin, computer dicht, klaar. Als je Windows Xp (Homo Edition of zo) hebt past ie zich automatisch aan aan de nieuwe kaart en klaar. Een kind kan de was doen. Als die monteur gratis is moet je hem laten komen; als ie geld kost is ie gewoon te duur.

9. Chimaera

Chimaera XBoxWorld N00bie

Leuk Bevonden:
    0
    ff ter informatie voor alle Wanadoo/Casema Cable Basic gebruikers (waaronder ikzelf). Er komt alweer een snelheids verhoging aan. 512/128 kbit/s zal de nieuwe snelheid worden!

Ik ben zelf al wel online, ik wist niet dat ze een minimum snelheid hadden. Breedband is over het algemeen snel genoeg voor online gamen. Een Down van 45 KB/s is tot nu toe altijd genoeg geweest. Zowel op de Pc als op de PS2 heb ik nergens last van... Ok, je moet een niet een game gaan hosten, dat weet ik zelf ook wel en dat doe ik ook niet... Ik vind het alleen vreemd dat er zo'n hoge up gevraagd wordt... Maar ja, gisteren tijdens MotoGP2 hadden ze het er over dat ik lagde... Misschien dat er iets op m'n pc open stond, dat weet ik ook niet zeker, want ik had eigenlijk nergens last van... Maar ja, uiterlijk eind december komt alles goed!!

Dit is trouwens al de zoveelste verhoging! 1,5 jaar geleden begon ik op 80kb/s, die ging naar 150 kb/s... Een paar maanden geleden ben ik naar 300kb/s gegaan en binnenkort naar 512 en eindelijk een verhoging van m'n up! Eindelijk komt Wanadoo met een lekkere verbinding :).

10. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    woot, dit is zeker wel relax, we zitten nog tot 1 oktober met gewone basic, en gaan dan zeer waarschijnlijk over op broadband basic of premium
    we zitten alleen nog ff te kijken hoe het met de ethernet kaart zit, of dat we die van casema erbij zetten en met huidige 2de pc verbinden of dat we een router/hub nemen

11. Chimaera

Leuk Bevonden:
    0
    Jaja, dat is zeker relax. Toen ik vanochtend die mail kreeg dacht ik eerst, oeps iets teveel gedownd :). Want het onderwerp was:
    Speciaal voor u snelheidsverhoging naar 512/128 kbit/s.
    Maar toen ik hem lezen ging was ik wel verrast :).

Het basic abonement is volgens mij nooit met een snelheids verhoging meegegaan... Dat staat nog steeds op 7KB/s down, mits je buren niks doen :p ;). Broadband basic is wat dat betreft een goed alternatief, bijna dezelfde prijs en goed genoeg voor online gamen!

Ps. Sorry van die dubbele post zojuist. Ik kon hem ook niet verwijderen ofzo... Heb ook geen idee waarom die er dubbel staat...

/Mod Ik heb er een voor je verwijderd. PJ

12. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    we zitten alleen nog ff te kijken hoe we het met die ethernetkaart doen en of we een router nemen, die kan toch wel op je modem hoop ik?
    en met welke snelheid down je nu op 512kbs down?

13. Chimaera

Leuk Bevonden:
    0
    Wat betreft een ethernetkaart, die moet sowieso in je pc. Er moet toch een kabel van je router naar je PC! Met het cable basic abonement maak je volgens mij gebruik van de serial ingang, maar daar kan ik me ook in vergissen... De gewone kabel aansluiting kun je in ieder geval niet voor Broadband gebruiken!!

Ook moet je ff info zoeken over routers en headset met je XBox. Ik weet niet of het voor de XBox ook zo is, maar op de PS2 zijn er nogal veel probs met heleboel routers. De headset werkt dan ineens niet meer... Vooral een goedkope van Dixons schijnt slecht te werken, maar of dat voor de XBox ook zo is... I Dunno

Als je toch een andere aansluiting neemt is een router een goede keuze. Dan leg je alles in 1x goed aan, wel zo makkelijk! ICS werkt ook goed, daar niet van. Ik ben met m'n PS2 ook via ICS online, no prob. maar soms is een router gewoon makkelijker!

Mijn speed is nog 300kb/s. Wanneer ik de update krijg weet ik niet... Dit gaat altijd per wijk, heel langzaam.... Vorige keer moest ik ook 2 maanden wachten totdat ik hem had... Zag ik op kazaa ineens m'n snelheid verdubbelen en ik was net wakker, dus ff goed gekeken of ik het wel juist zag :). Je kan een beetje het forum van Wanadoo in de gaten houden, daar zag ik vorige keer ook in welke regio's ze al geupdate hadden!

14. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Maar router zet je toch op je modem?
    En als je een router hebt, kan je dan ook de hoofd pc uit laten staan zodat de andere toch op inet kan?
    We hebben ethernet kaart waar dus onze 2de pc op staat, die wordt dan vervangen door 1 van casema toch, of kan je die van casema er gewoon bij laten zetten?
    (ben nog niet zo ervaren met routers en ethernetkaarten ed)

15. Chimaera

Leuk Bevonden:
    0
    Een router komt tussen je modem en pc!!
    Vanuit je modem gaat er een kabeltje naar de ingang van je modem en daar zitten dan een aantal uitgangen op, vaak 4 uitgangen...
    Op een van die uitgangen is je pc dan aangesloten.
    Een 2de pc sluit je ook direct op de router aan, net als je XBox. Het ethernetkaartje in je pc1 en pc2 kan je gewoon laten zitten.
    Pc1 zal je dan denk ik wel anders moeten instellen, maar daar moet je de routerbeschrijvingen voor volgen.

Met een router kan PC2 aan zonder PC1 aan te hebben Xbox kan onafhankelijk aan. Een router is gewoon retesimpel wat dat betreft ;).

Er bestaan ook gecombineerde modem/routers, maar dat ding dat Casema op komt hangen (bij mij een com 21 modem, tegenwoordig gebruiken ze een andere geloof ik), daar zit geen gecombineerde router op.

Maar laat je goed informeren over routers en geef liever 10 euro meer uit, want de ene router werkt niet met dit en de ander ondersteunt dat weer niet... Als het eenmaal werkt, dan wil je denk niks anders meer!

16. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    hmm ok, nog niet zo makkelijk als ik dacht, maar als we gaan bestellen vraag ik wel of we een de ouwe ethernet kunnen laten zitten of dat we meteen een router moeten kopen.
    alvast bedankt

17. Dwaalgast

Dwaalgast FCB

Leuk Bevonden:
    0
    Wanadoo Verhoogt Snelheid

Ik keek laatst op de site van wanadoo en daar zag ik dat de snelheid van Wanadoo Broadband Basic verhoogt zijn tot 512upstream/128downstream. Betekent dit dat ik nu ook Live kan gaan met Broadband Basic?

18. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Wij gaan dan denk ook Wanadoo nemen, en zou dan ook op live willen, is 512/128 (zoals hierboven) genoeg, en iemand met 1024/128 op live? Want voordat ik Live neem wil ik wel zeker weten dat ik geen lag enzo heb en normaal online kan spelen.

19. Chimaera

Leuk Bevonden:
    0
    @ Dwaalgas:
    Check een post van mij een stukje hierboven. Als het goed is heb je die mail ook ontvangen. Je snelheid wordt binnenkort verhoogd, dit gaat per wijk en is uiterlijk 31 december voor iedereen beschikbaar. Hun doel is voor december, maar ze bouwen altijd een zekerheid in voor als er iets mis gaat...

Check regelmatig Speedtest en zodra die op de +/- 64 down en 16 up zit ken je gewoon online op Live!

Ik ben er met mijn wanadoo broadband basic verbinding ook gewoon op gekomen, maar was verbaast dat ik lag veroorzaakte... Op de pc en ps2 is dat niet... maar goed, binnenkort is dat probleem helemaal voorbij :).
    _O_ Wanadoo _O_

20. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    met 300/64 ben je al op live geweest, dan moet t met 512/128 zeker lukken

Deel Deze Pagina