weet nog niet of we wanadoo broadband basic of premium nemen, premium zal denk ik wel beter zijn voor live, en dan moeten we een router hebben om xbox en 2de pc op aan te sluiten. wat ben ik kwijt en hoe weet ik of ik een goede router heb?
Xbox live met adsl basic wanadoo... hoe? Hallo, Ik heb mijn Live kitje gekocht, een Alcatel SpeedTouch 510i modem/router. Ik wil mijn Xbox direct aansluiten. Ik heb Wanadoo ADSL Basic. Als de Xbox automatisch gaat configureren kom ik er niet ver mee... Wie weet hoe en wat ik precies moet instellen? Ik hoop dat iemand het verlossende antwoord weet.
woot, krijg wanadoo broadband power! dat zit zeker goed, nog ff router kopen en dan knallen (op live)
Waz dah nou weer? Wanadoo Broadband Power?? Nieuw ofzow?? Vrijdag wordt alles bij mij aangelegd, maar tis wel een heel gedoe zeg...... Mn box wordt direct aan de modem gelinkt dus das wel beterzzz
Je hebt nu wanadoo basic en premium (bij ons) en dat wordt wanadoo Broadband Basic, Premium of Power. Basic: 512/128 €32,95 Premium: 1024/128 €49,50 Power: 2048/128 €69,95 Als ik het goed heb met de prijzen (zonder actie). De speedtest resultaten verschillen aanzienlijk. Basic had een down van 8/9kb/s, Premium een down van 20kb/s en Power eendown van 30 kb/s (globaal, weet niet of testuitslagen van na verhogen snelheid zijn). Een vraagje, een 2 mbit down, wat je veel ziet als 2-8, is dat gewoon 2000kb down? Dus power is dan een 2mbit down of zit ik verkeerd?
Je zit verkeerd, pak even een andere stoel. Het 2-8 abonnement is een abonnement wat, afhankelijk van de lijnomstandigheden, afstand tot de centrale, e.d., snelheden tot wel 8mbit/sec kan halen en wat "gegarandeerd" wordt op 2 mbit/sec. Een 2mbit down abbo is een abbo dat echt afgeknepen is op 2 mbit/sec. Een 2-8 mbit/sec abbo wordt alleen aangegaan als de provider het warme gevoel heeft dat je tenminste 5 mbit/sec gaat halen. Kijk maar eens op speedtest.nl en voer je postcode in. Je ziet dan wat anderen in jouw regio halen en vaak zitten daar ook wat 2-8 abbo's bij. In Hoofddorp varieren de 2-8 abbo's van 5,5mbit/sec tot ruim 7 mbit/sec.
Die gegevens die je gegeven hebt kloppen niet echt.... Basic: 512/128 €32,95 Premium: 1024/128 €49,50 Power: 2048/256 €69,95 (uiterlijk allemaal 31 december!!!!!) Je moet de gegevens door 8 delen om de standaard snelheden te krijgen die je gewend bent dus: Basic: Down: 64 KB Up: 16 KB Premium: Down: 128 KB Up: 16 KB Power: Down: 256 KB Up 32 KB Waar die gegevens van jou op Speedtest staan begrijp ik eerlijk gezegd niet helemaal, ik kan zulke cijfertjes nergens vinden... Sinds kort is er ook een easy abo, maar deze is TE laag voor XBox Live... Het Power abo'tje is zeker niet verkeerd. Je kan daar ook lekker mee hosten!
Sorry, 256 van power was een typefout van mij. Als je op testsuit naar provider info > wanadoo/casema > en dan een abbo aanklikt, en dan kiest: bekijk testresultaten dan zie je dat lijstje wat ik ongeveer had. Jij hebt toch ook wanadoo, welk abbo heb jij?
Typfout kan gebeuren . Ik heb inderdaad ook een Wanadoo abonementje, Broadband basic heb ik... Maar nog ff over die snelheden. Ik zie de getalletjes van jou echt niet... Casema/ Wanadoo Pagina Bijvoorbeeld de Premium page Hier check ik de snelheden Ik neem aan dat je ook in het rood omlijnde gebied gekeken hebt... Je kan ook de test uitgevoerd door mensen bekijken... Soms is dit nogal krom. Als er maar 1 gebruiker is die tegelijkertijd Kazaa open heeft staan krijg je een vertekend beeld... Maar goed het power abo'tje is wel iets meer dan 30KB. Als dat zo laag zou zijn, dan zou je met een abo van €70,- niet op Live kunnen komen... Denk dat het M$ netwerkje dan wel heel beperkt zou worden . In principe is Broadband Basic ook al voldoende, de upload is genoeg en de down meer dan voldoende! Je bespaart dan 50% per maand op je internet, dat is toch weer 1 game in de 2 maanden... Tenzij je ouders betalen, dan maakt het natuurlijk geen ene ruk uit . EDIT: 2048Kbit is inderdaad hetzelfde als 2Mbit. het is alleen geen 2-8Mbit, omdat Wanadoo de snelheden niet hoger geeft dan je betaald... 2048kbit is natuurlijk weer 256 KB. Al die cijfertjes, bits en bytes kunnen erg verwarrend werken voor mensen die hier verder niks van af weten... Je wordt al snel door je provider genaaid denk je... In principe spreken ze de waarheid, maar ja... 2048 staat gewoon wat leuker dan 256 en achter allebei komt kb te staan, dus wat maakt het uit...
Nou, geloof het maar niet. Een ADSL verbinding van 2048 kbit geeft je een maximaal rendement van ergens rond de 208 a 210 KB/sec. Dat heeft niet te maken met acht of tien bits in een byte, maar met het feit dat de gebruikte ATM techniek een enorme hoeveelheid overhead met zich mee brengt. /Edit: Ietsje nauwkeuriger, dan... Het gebruik van IP over ATM levert tussen de 13% en 30% (!) overhead op. De juiste hoeveelheid overhead is afhankelijk van het gebruikte medium. In Nederland kun je er (meestal) van uit gaan dat jouw ADSL-letje van bruto 2048 kbit netto ongeveer 22% minder oplevert. Een rekensommetje leert dan dat 2048 Kb bruto = 256 KB bruto = ongeveer 200 KB netto. De 2048 kb verbinding bij mij thuis (Bbned) levert een consequente snelheid van 206 KB/sec op. Dat duidt op een overhead van 19% a 20% en dat ligt binnen 'normale' waarden.
dat zijn pas cijfers, op speedtest staat zo een 230kb/s bij power abbo. Chimeara, je was er bijna, onder het omlijnde vakje staat: bekijk testresultaten en dan krijg je deze: http://www.speedtest.nl/Database/Graphs.asp?pi_id=36&co_id=73&ReportID=1&TestTypeID=8 (per postcode vin ik het duidelijkst)
@ Pejannl: Je hebt het over een ADSL aansluiting. De aansluiting waar wij het over hebben is een kabel verbinding. Ik weet niet of daar dezelfde regels voor gelden. Als ik de Speedtest gebruikers resultaten check lijkt het me van niet. Iemand in Utrecht heeft er gewoon 256.1 mee gehaald en dat 10x getest... De overige zitten ook gemiddeld op 230+ en dan moet je bedenken dat ze ook nog overige vensters open kunnen hebben staan... Zelf heb ik een 300kbit down. Maar ik haal met gemak 45 KB down... Dus ik denk dat kabel gewoon een ander systeem is. Misschien is er wel een bepaald verlies, maar dat weet ik verder ook niet hoe dat in elkaar zit... Je had het ook over 10bits in een byte... Kan dat . Ik heb niet zo superveel verstand van dat soort zaken, maar volgens mij stond een byte toch echt op 8 bits... Dan krijg je dus dit plaatje voor premium: Testresultaten per plaats Is toch wel wat meer dan de 20KB die jij beschrijft... Ik neem aan dat je dit ook gewoon gezien hebt... Maar ik begreep niet wat je met die gegevens hierboven bedoelde :
Oh, ja, dat klopt. Het valt mij op dat kabelproviders heel vaak veel meer bandbreedte leveren dan ueberhaupt technisch mogelijk is (als je hun commerciele specificaties doorrekent). Daar bedoel ik mee, dat de meeste kabelproviders gewoon veel meer bandbreedte leveren dan ze vertellen. Van Casema/Wanadoo wist ik dat niet, maar bijv UPC doet dat ook. Nee hoor, dat is eveneens ATM, maar over andere (hardware)media. Maar omdat bij kabel de gebruikte media zo mogelijk nog heterogener is dan bij ADSL vermoed ik dat kabel providers gewoon de specs van de slechste situatie gebruiken. Als jij dan een betere verbinding hebt dan heb je gewoon geluk gehad. (Let wel, dat is alleen maar een vermoeden) Nou, sommige bytes hebben zelfs 10,5 of 11 bits! In situaties waar je met asynchrone communicatie te maken hebt wordt elke byte voorafgegaan door een startbit (een soort melding van "Let op! Daar komt er weer een!") en een of meerdere stopbits (een soort rustpauze voordat de volgende byte verstuurd wordt). Bij modemcommunicatie wordt/werd meestal één stopbit gebruikt, maar bij seriele printers waar de afstand tussen PC en printer erg groot is werd/wordt vaak 1,5 of zelfs 2 stopbits gebruikt. Dan bestaat een byte dus bijv uit 1 startbit, 8 databits en 1 stopbit, is totaal 10 bits.
owwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww Je bedoelde de upload... Er stond down bij... miscommunication . Die van Basic zal over een tijdje op 16 staan. Geleidelijk zal die verhoogt worden per wijk... Premium blijft staan zoals die is en Power is inderdaad 30KB-32KB. @Pejannl: Stopbit wordt me net ff allemaal iets te wizzkid achtig, ik haak af, maar ik geloof je op je woord ! Edit: Er valt me 1 ding op... Je hebt het over een "1,5" bit. Hoe zit dat dan in elkaar, is dat een doormidden gezaagde 0 of 1 . Ik had ooit een keer geleerd dat bijvoorbeeld: 0110 1011 een byte was... daarom dacht ik ook dat zoiets gewoon niet anders kon... Ik loop blijkbaar een beetje achter, ik wordt al oud .
maar bij jullie is broadband abbo al beschikbaar, en je zit er al mee op live toch? Dan moet het met mijn abbo helemaal goed gaan (heerlijk ouders)
Klopt broadband is in Den Haag al een tijdje te krijgen... en ik zat er mee op Live... Volgende week als m'n XBoxje terug komt van M$ ga ik Live nog eens goed testen! Heb er maar een uurtje op gezeten ofzo... Achteraf blijkt dus dat ik nooit met mijn verbinding op Live heb kunnen zitten, maar goed het is me gelukt dus ligt de grens blijkbaar iets lager dan men aangeeft... Waarschijnlijk houden ze er rekening mee dat er ook andere dingen op het netwerk kunnen draaien waardoor de speed tijdelijk lager kan liggen... Ik weet niet wat het is, maar zolang hoor je mij niet klagen . Enne Power heeft bijna een net zo hoge up als mijn down . Dat kan niet misgaan, dat wordt probleemloos online Liven voor jou en ook hosten natuurlijk . Want Wanadoo heeft geen datalimieten meer, dus hoeveel je ook host, hoeveel je ook upload, geen gezeur meer achteraf .
das zeker chill ja met power, downen met 230kb/s, uppen met 30kb/s! Maarjah, nu down ik met slome basic 7kb/s en dat wordt 33 x zo snel mn achterstand ff inhalen!