1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Wanadoo en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door nnex, 26 feb 2003.

  1. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Heb je je usernaam en password ingevoerd in het PPPoE scherm?
     
  2. Sam_Fisher

    Sam_Fisher Guest

    Zoals je hierboven gezien hebt kan je met WANADOO PREMIUM wel een DIRECTE VERBINDING maken. Dit houdt in dat je een verbinding kan maken van Modem naar XBOX. Je hebt voor deze verbinding GEEN routers etcetera nodig! (Een router is met WANADOO PREMIUM geen vereiste maar is NOODZAKELIJK als je op je PC online wilt zijn en op je XBOX tegelijk).

    Hoe?
    Het is eigenlijk heel eenvoudig. Om de XBOX wijs te maken dat de netwerkkaart die in de XBOX zit dezelfde is als die in je PC, hoef je alleen maar de gegevens die voor de netwerkkaart in je PC zitten over te nemen en in te vullen op je XBOX.

    Deze gegevens vind in je PC door:

    1. Op start te drukken
    2. Naar uitvoeren (of als het engelse windows is RUN te drukken.
    3. Je ziet een schermpje verschijnen. In het witte gedeelte schrijf je winipcfg en druk op OK.
    4. Je komt nu bij het scherm waar bijna alle gegevens staan die je nodig hebt. Je hebt de gegevens nodig van NTS PPoE adapter. Dus waar nu PPP adapter staat, daar moet je NTS PPoE adapter aanklikken. Druk op de knop "MEER INFO" Schrijf het nummer van je IP-adres, Subnetmask op een blaadje Standaartgataway en Hostnaam op. (Het staat er allemaal tot nu toe).
    5. Doe je Xbox aan en druk op Xbox Live.
    6. Typ in bij IPadresses bovenaan je IP adres, Subnetmask en Getaway nummers. (Als je deze gegevns gaat invullen moet je wel eerst je PPPoE settings uitzetten).
    7. Druk op done.
    8. Ga dan naar PPPoE settings.

    Je PPPoE zijn gewoon je wachtwoord, gebruikersnaam van je internet. Met andere woorden: De gegevens waarmee je altijd verbinding maakt op je PC.

    9. Zet de "configuration" ON. Typ je username waarmee je altijd inbelt op je PC, het wachtwoord daarvan, en bij service name zet je WANADOO.
    9. Druk op back en ga naar Advanced.
    10. Typ je hostname (die je natuurlijk hebt opgeschreven op je briefje. Je hostname stond namelijk bij die gegevens die je vind door punt 2 t/m 4 te lezen). Bij mij was de hostnaam CASEMANV.
    11. Pak je modem. Draai hem om en je ziet je MAC adress staan. Vul dit ook in op je XBOX.
    12. Druk op back.
    13. Doe je snoertje van je modem (die normaal in je PC zit) in je XBOX. Schakel je modem in en uit(!)
    14. Ga naar "connect".
    15. Als je alles goed hebt gedaan controleert hij of alles goed is en maakt hij verbinding met XBOX LIVE.
    16. Druk op Y om je snelheid te controleren.
     
  3. nnex

    nnex just NNEXíng it,baby

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    thx, sam fisher!

    thx voor die beschrijving van connectie via wanadoo premium..THX!
    werkt nu eindelijk.
    was duas het macadres vergeten:-(
     
  4. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    wanadoo premium:

    Uitvoeren Test Status Resultaat
    Download
    Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 68.0 KByte/sec
    Upload
    Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 17.9 KByte/sec
    Connection
    Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 373.0 Conn/min
    Ping test Nederland
    Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 26.0 ms


    JEEEEH maar ik ga via router verbinding, dan moet ik toch alleen een poort openzetten op de router en dan is het fixedddd?
     
  5. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    huh? Alles werkt toch? Wat wil je dan fiksen?
     
  6. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    ik bedoel, dat ik geen directe verbinding kan krijgen met wanadoo premium via mijn xbox, of ik moet al die codes invoeren etc. maar ik wil toch liever een router, die E-tech router voor breedband internet is toch ok? en dan een paar poorts openzetten en dan heeft ie toch verbinding met de xbox?
     
  7. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Je hoeft met een gewone adsl- of kabel-router geen poorten open te zetten. Dat hoeft alleen met een router met ingebouwde firewall. De 60 euro dingetjes hebben geen echte firewall, dus dan zou Wanadoo Premium meteen moeten werken.

    Maar je moet in je router wel alle gegevens voor Wanadoo instellen (vraag me niet welke).
     
  8. systemerror14

    systemerror14 Sonic Deaf Monkey

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    hoeft allemaal niet, ik heb zojuist Xbox LIVE geinstalled via SC, en ik heb wanado premium, (waar de threrad over gaat) en een USR router met zware firewall (NAT) ik heb NIX in de router ingesteld, maar er werd automatich verbinding gemaakt hoera hoera
     
  9. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
  10. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    [offtopic]NAT is géén firewall![/offtopic]

    Ja, het zal met de meeste providers (allemaal?) zo zijn dat als je de router al aan de provider hebt hangen dan zal het aansluiten van de Xbox nauwelijks op problemen stuiten. Eigenlijk is het ook geen taak voor het forum om dit soort aansluitingen te bespreken want dit gaat meer over LAN<->Internet connectivity dan over het aansluiten van een Xbox.

    Het blijkt wel, als zelfs het aansluiten op Wanadoo Premium, die imho toch wel een van de lastigere providers is, een fluitje van een cent is, dan blijkt toch wel dat het gebruik van routers veel eenvoudiger is dan de directe connectie.

    Overigens... de eerlijkheid gebiedt mij te schrijven dat Wanadoo alleen maar lastig is omdat zij zich aan de standaard houden en de rest niet. De truuk die bijv KPN ADSL uithaalt (met PPTP) is eigenlijk misbruik (verkeerd gebruik, dus) maken van de netwerkmogelijkheden. Een nette WAN verbinding maak je met PPPoE en niet met PPTP. (Just my two cents).

    Het gevolg is dat de Xbox, die zich aan de wereldstandaarden houdt (Goed zo, Microsoft!), wel rechtstreeks met Wanadoo kan communiceren maar niet met KPN ADSL. Is dat paradoxaal? Ja, nogal!
     
  11. systemerror14

    systemerror14 Sonic Deaf Monkey

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    r zit OOK NAT op, en een firewall dat bedoelde ik dus
     
  12. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    DNS probleem, please help!!!

    hoi, mijn internet is helemaal verminkt, ik heb wanadoo premium, ik kan nu alleen nog online met een down van 2!!! kbyte, niet eens constant, dus hij verzend soms wat bytes, voordat ik dus een pagina geladen heb ben ik een half uur verder, wanadoo kan hier niets aan doen en ik word nog teruggebeld (storing ofzo, maar ik heb dit nu al 3 dagen, en net nu xbox live er is!!! :mad:) ga dus alstjeblieft niet zeggen dat ik de search optie moet gebruiken want dat kost me uren voordat ik een pagina heb gevonden...

    please help me dus, hier het probleem:

    ik heb een modem, daaraan zit een netwerk kabel naar mijn sitecom broadband s45 router, sommige op dit forum hebben deze router ook en hebben verteld dat deze werkt... maar ok, ik doe dus een kabel van de router naar de pc, en van de router naar de xbox...

    1. internet via de router werkt niet op de pc, wat moet ik bijvoorbeeld in het router menu instellen bij domain naam...

    2. als ik me xbox aanzet en naar xbox live ga, en ik doe connect komt hij tot het 3e balletje, er is iets met de DNS... ik heb bij uitvoeren (bij start --> windows) dit ingevuld: winipcfg, ik zie een DNS --> 192.168.0.1, als ik op het knopje daarnaast druk krijg ik dit te zien: 195.96.96.97, druk ik nog een keer dan krijg ik dit: 195.96.96.33, ik moet bij xbox live een primaire dns invullen, en een alternatieve, als ik hem op automatic zet werkt het niet, vul ik de eerste in met dit adres 192.168.0.1, en laat ik alternate leeg, dan krijg ik nog geen verbinding... wat moet ik invullen? en welke 2???

    SORRY voor deze wilde en onoverzichtelijke post, maar als je internet ineens super traag gaat (vooral met deze dagen met live) en ik heb alles in huis wat ik nodig heb, en niets werkt mee, dan word je wel een beetje nerveus, en als mijn xbox connected is, dan kan ik de snelheid meten en dan kan ik zien of hij op mijn xbox wel snel is, dan zou het probleem dus bij mijn pc kunnen liggen dat het internet zo traag is... kan het ook zijn dat het aan de netwerk kabel ligt van het modem naar de pc? want die heeft een beetje klem gezeten, gwoon een klein beetje geen scheur zit er in ofzo... PS: alles wat ik net over mijn xbox zei bij 2., dan is hij dus aangesloten op de router he... directe verbinding werkt ook niet...
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    pfff... probeer eerst een directe connectie en ga dan verder
     
  14. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    directe connectie werkt toch niet met wanadoo premium??
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    gebruik ook ff deze format

    A: Abonnement
    1: Naam provider
    2: Soort abonnement (naam, type)
    3: Kabel, ADSL, of anders?
    4: Up- en downloadsnelheid

    B: Hardware
    1: Modem merk en type
    2: USB modem? (Ja/Nee)
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type)
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?)
    5: Direct Connection Ja/Nee
    6: Crossover kabels in gebruik?
    7: Hub in gebruik?

    C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)?

    D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien?
    2: Dashboard versie?
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test?
    4: Wat is de exacte foutmelding?
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes?
     
  16. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    A: Abonnement
    1: Naam provider CASEMA/WANADOO
    2: Soort abonnement (naam, type) PREMIUM
    3: Kabel, ADSL, of anders? KABEL
    4: Up- en downloadsnelheid 800/128

    B: Hardware
    1: Modem merk en type COM21
    2: USB modem? (Ja/Nee) NEE
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) SITECOM BROADBAND S45
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) NEDERLANDSE WINDOWS MILLENIUM
    5: Direct Connection Ja/Nee NEE
    6: Crossover kabels in gebruik? GEWONE NORMALE NETWERKKABELS (volgens die man in de winkel heet dat straight kabel ofzo)
    7: Hub in gebruik? NOPE

    C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway TCIP ADRES??? NETMASK: 255.255.255.0 GATEWAY: 192.168.0.1
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? hoe zie je dat??

    D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? JA
    2: Dashboard versie? WEENIE, GEWOON DE VERSIE VAN DE XBOX LIVE KIT
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? TOT EN MET DNS
    4: Wat is de exacte foutmelding? ?DNS?
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes? N.V.T.

    PS DIRECTE CONNECTIE WERKT NIET, EN VOLGENS WANADOO LIGT HET BIJ MIJ WANT ER IS GEEN STORING, dus daarom kan ik het checken bij me xbox wat de snelheid is, maar mijn router is dus amper tot niet ingesteld omdat ik ook geen verbinding via de router kan krijgen op mijn pc... dat instellingen menu kom ik niet goed doorheen en in het boekje staat het ook lekker uitgelegd (niet dus), er staat helemaal niet in hoe ik moet connecten enzo echt zo vaag, please help me
     
  17. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    kobold heb wanadoo premium, misschien weet hij 't?

    edit: ik wou nog effe zeggen dat ik routers ongebruiksvriendelijk vind en dat ik wanadoo kut vind :D dat moest er effe uit... maarre zijn er mensen met een com21 modem, die dat ook wel eens hebben gehad dat de verbinding heeeeeel traag ineens is, kan dat niet met een instelling te maken hebben??? (grrrrr wanadoo, heb nu al 20 euro verspild aan de helpdesk, en ze kunnen alleen maar EVEN kijken, we bellen u wel terug meneer, doen ze dus niet! wheeeeh :mad::mad::mad: :'-( )
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2003
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Gaat nadenken ... sorry duurt ff... wat is de exacte foutmelding


    Dns...
     
  19. MR. Perfect

    MR. Perfect Guest

    Ik zal het verlossende woord geven:

    Wanadoo premium werkt WEL met directe connection. Mijn tweelingbroer Sam_Fisher heeft een heel mooi artikeltje gemaakt in die tread met werkende abbo's. + uitleg!

    Trouwens: Ik heb deze resultaten gemeten:
    (voor de update)
    DL: 468 kb
    UL: 611 kb
    L: 188 MS
    p: 8/8

    na de update was de L hoger P was 22/22 en download was iets hoger, Upload was ook veel hoger. Weet niet de preciese cijfers en heb geen zin om dit te testen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 mrt 2003
  20. ewout

    ewout Addicted 17-05-02

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    1
    Wanadoo Premium werkt ook perfect hier.

    Maak Gebruik van een Linksys BEFSR41 v2 Router
    erg simpel... gewoon je inlog gegevens invoeren in de router en gaan !

    kaliet
    Bij een direct connection moet je dus wel je inlog gegevens bij PPoe ( ofzo ) invoeren...

    succes!
     

Deel Deze Pagina