1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Wanadoo en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door nnex, 26 feb 2003.

  1. soadrulezzz

    soadrulezzz Active Member

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Xboxlive en de xbox site doen het weer! dus het door mij bovengenoemde probleem is opgelost! Sorry misschien een onnodige post maar ik ben gewoon blij.
     
  2. Que

    Que Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb wanadoo adsl lite en ik heb het probleem dus ook. En volgend de klantenservice heb je een vast ip adres(ik tenminste) dus op nieuw connecten heeft voor mij geen zin.
     
  3. daanking

    daanking Have you seen him?

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    oke jongens, dit is de oplossing (voor mij werkt het perfect, en voor D74 ook). Ik gebruik Casema Broadband Premium en een Sitecom dc-202:

    - Ga naar je Routermenu (http://192.168.0.1/).
    - Klik op "Status"-tab
    - Klik op "Connection Details"
    - Klik herhaaldelijk Disconnect en Connect (dus elke keer disconnecten, en daarna weer connecten) totdat je IP-adres niet met '83.' begint.
    - Alles weer netjes afsluiten en KLAAR!!!

    (hetzelfde geldt voor andere routers, alleen zal daar natuurlijk de menu-indeling anders zijn. Raadpleeg je routerhandleiding om te kijken hoe je handmatig kan disconnecten en connecten)

    Omdat Casema je connection nog wel eens wil disconnecten, kan het gebeuren dat je dit later nog een keer moet doen (ik moet het echt bijna elke dag weer doen, vet irritant). Maar goed, het werkt zo wel.

    Succes ermee!
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2004
  4. daanking

    daanking Have you seen him?

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is een regel voor wanadoo/casema klanten: geloof de klantenservice NOOIT :D
     
  5. Que

    Que Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou bij mij werkt de shit inmiddels. en ik zit in de 83 range, dus...
     
  6. daanking

    daanking Have you seen him?

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    maffe shit, bij mij doet ie het dan nog steeds niet. Naja misschien maar ff weer kijken...
     
  7. goakhan

    goakhan Uns4n1ty

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    2
    Er is altijd wel gezeik met die Wanadoo...ik heb gewoon een router (draytek) moeten aanschaffen om op 'live' te kunnen komen, terwijl ik speciaal snelle int hiervoor had aangeschaft! Te belachelijk voor woorden. Nu loopt alles gelukkig goed.

    Maar bij een vriend van me is het een soepzooi; hij had wanadoo int aangevraagd, netjes een broadband pakket gekregen, geinstalleerd enzo...deed ie het niet. Na tig x bellen bleek de username en password verkeerd te zijn. Ze hadden hem een nieuwe opgestuurd, bleek het de weer de oude niet werkende te zijn. En nu na weer tig x te hebben gebeld staat hij niet meer in hen systeem!! Echt te belachelijk gewoon...gelukkig betaalt ie niet voor zijn abbo maar hij is het wel spuugzat. Dus iemand die een mooie, gloednieuwe Eurodocsis modem wil hebben laat het mij weten.....
     
  8. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Jullie reacties zijn al van een paar dagen gelden, maar ik heb nu toch iets vaags... Live deed het altijd perfect, niks aan de hand, tot gisteren. Internet deed het niet meer, alle sites deden het niet, en xbox live ook niet. Maar msn weer wel... Gelukkig doen alle sites het weer wel, maar ik kan nog steeds niet op xbox live... Casema meldde trouwens dat er een storing was in de omgeving Driebergen/odijk, en bij meer mensen dioe wanadoo/casema hadden in mijn omgeving deed hij het ook niet... Maar ok, xbox live doet het nog steeds niet. Als ik xbox live opstart, dan gaat ie eerst heel lang nadenken, en dan'could not connect to xbox live'. Dan klik je op OK en dan start hij troubleshooter op. Alles doet het, behalve het laatste punt... En dan zegt hij dat het aan de router ligt... Ik weet het echt niet meer... En de Wanadoo service lijn sucks
     
  9. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind wanadoo echt zaad, bij het begin had ik echt grote problemen om normaal op xbox live te kunnen komen, en die service helemaal een uitzuigerij, je betaald je scheel aan de gesprekskosten en dan heb je eindelijk iemand aan de lijn en dan krijg je een oplossing van lik m'n reet, je kan dan wel gaan schelden maar dan hangen ze gewoon op, echt een stelletje nichten daar, gelukkig heb ik nu al een half jaar geen problemen meer...

    Op dit moment zit ik ok Wanadoo Broadband Premium (kabel dus), maar eigenlijk wil ik overstappen op ADSL, dit is goedkoper en meestal nog sneller ook, alleen ben ik bang dan ik dan weer gezeik krijg met xbox live en mijn router...
     
  10. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    dit had ik kunnen schrijven. zelfde probleem in veenendaal dus
     
  11. Robbertus

    Robbertus X B O X

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb mn xbox via de pc aangesloten op internet en als ik dan de xbox laat detecteren geeft ie een fout bij het auto detecteren van dns mijn vraag is dus wat kan dit zijn (als ik xbl opstart geeft hij in het begin al aan dant er geen netwerk connectie kan worden gemaakt)
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hoi Robbertus,

    zie deze thread even over internet delen

    zou je mij de exacte foutmelding in die thread willen geven ... dus die van de dns error ... ;) en dan vervolgens alle gegevens geven die je kan op hoesten ... welke provider, welke modem ... enz

    alvast bedankt

    Fardo
     
  13. Robbertus

    Robbertus X B O X

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    11
    A: Abonnement
    1: Naam provider: Wanadoo
    2: Soort abonnement (naam, type): cable broadband basic
    3: Kabel, ADSL, of anders? kabel
    4: Up- en downloadsnelheid ? 512/128 kbit

    B: Hardware
    1: Modem merk en type: motorola
    2: USB modem? (Ja/Nee) Nee
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) nee
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?)ja xp nederlands
    5: Direct Connection Ja/Nee? nee
    6: Crossover kabels in gebruik? ja
    7: Hub in gebruik? nee

    C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway? weet ik niet
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? denk het wel, is standaar zo bij xp zeker?

    D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? ja
    2: Dashboard versie? Is het 1.00.4920.01 ?
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? stopt bij IP NOT CONFIRMED
    4: Wat is de exacte foutmelding? No DNS Server adresses were received from the DHCP or PPPoE server..........

    Ik kom nu niet meer voorbij die tweede stap als ik internet verbinding delen aan zet gooit ie internet eruit das egt vervelend hopelijk heb je hier genoeg aan.
     
  14. Robbertus

    Robbertus X B O X

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    11
    owja TCP?IP adress, netmask, gateway:
    Ethernet-adapter LAN-verbinding:

    Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
    IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 10.130.252.50
    Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.240.0
    Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.130.240.1

    Ethernet-adapter LAN-verbinding 2:

    Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
    Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.243.242
    Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
    Standaardgateway. . . . . . . . . :
     
  15. Robbertus

    Robbertus X B O X

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    11
    En (dit is egt de laatste : P) ik heb net dashboard geupdate is nu:
    1.00.5659.03
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je zegt dat ie internet er uit gooit ... heb je je xbox dan misschien geconnecteerd met een Hub of zit ie vast aan een andere net werkkaart?

    NB de oplossing van MS

    Details: Network error

    Network services (DHCP or PPPoE) were not found. Check these possible options:

    Check that all cables are plugged in correctly.
    Reset your modem by turning it off, waiting one minute, then turning it on. Then reset other networking equipment the same way.
    In Network Settings, enter a static IP Address, specific Host Name, or MAC Address as provided by your ISP.
    Your Internet service is not working. Try again later.
    Internet Connection Sharing (ICS) may not be configured correctly on your computer. For information about how to configure ICS, view the following articles in the Microsoft Knowledge Base:

    General Information on ICS:
    Q234815: Description of Internet Connection Sharing
    http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q234815

    For Windows XP:
    Q306126: HOW TO: Configure Internet Connection Sharing in Windows XP
    http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q306126

    For Windows 2000:
    Q237254: How to Enable Internet Connection Sharing on a Network Connection in Windows 2000
    http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q237254

    For Windows ME:
    Q262227: Description of the Home Networking Wizard in Windows Me
    http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q262227

    Note that your ISP may not allow connection sharing through your computer. Contact your ISP to ask if this is the case, and whether you have other options for sharing your connection between multiple Ethernet-based devices. (For example, if your ISP can swap your USB-only modem for an Ethernet modem, this would enable you to use a broadband router to share your connection.)

    You may also receive this error message if you have PPPoE Settings turned ON in the Network Settings area of the Xbox Dashboard. Because you are using ICS in (and PPPoE is configured in Windows, not at the Xbox console), turn PPPoE Settings OFF in the Xbox Dashboard.
     
  17. Robbertus

    Robbertus X B O X

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    11
    Hij zit vast met een andere netwerk kaart
    k heb dus zo:
    modem > netwerkkaart > pc > netwerkkaart > xbox
     
  18. Robbertus

    Robbertus X B O X

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    11
    OWKEEJ DAN ik zit erop alles doet het
    bedankt voor de hulp
     
  19. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Ja man, je hangt eerst minstens 10 minuten aan de lijn voor dat je iemand krijgt, en dan is het nog niet opgelost... En ja, ik zou ook wel willen overstappen, maar ben dan bang voor i-net problemen enz.

    Uiteindelijk is alles weer goed gekomen bij mij, misschien kwam het door de storing ofzo... Ik had aarna wat in de router veranderd, maar of dat nou hielp om xbox live weer aan de praat te krijgen... Nou ja, igg, bij en bij lekkerbek doet ie het weer (toch, ik zag je op live?)
     
  20. Gamer

    Gamer PS3 - 360 Verslaafde

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    1
    Offtopic : heeft Wanadoo Basic geen ernstig effect op Live Games ??
     

Deel Deze Pagina