Een vraagje, ik ben xbox live aan het installeren maar ondanks dat alles goed aangesloten lijkt te zijn krijg ik de foutmelding "Xbox Live not found". Xbox live lijkt het echter gewoon te doen doordat de website zegt "up and running".
Ik heb me modem aan en uit gezet, dit heeft niet geholpen. Modem opnieuw geconfigureerd hielp ook niet. Beide pc's hebben overigens wel uitstekende internet verbinding..
MAC-adres op de xbox handmatig geconfigureerd zodat het overkomt met die van me pc hielp ook niet.
Ik heb em verbonden via me SiteCom 10/100Mbps xDSL/Cable 4S router, en me andere 2 pc's hebben gewoon internet, stekkertjes van de pc's en xbox verwisselen hielp ook niet.
Router MTU (Maximum Transmission Unit) is 1500 (dus meer dan 1365, zoals bij de tips word aangegeven om te veranderen).
Ik heb wanadoo cable premium.
Alle andere checks gaan overigens goed, alleen de laatste gata fout en geeft steeds "xbox live not found" aan
Ik heb ongeveer 2 uur met helpdesken gebeld en het probleem is nog steeds niet opgelost !! Rechtstreeks aansluiten zonder router lukte niet, wanadoo bellen hielp ook niet. Xbox helpdesk ook niet echt (alhoewel ze wel echt moeite deden).. het mac adres is de goede, en de goede poorten van de router staan open..
de xbox is nu weer via de router aangesloten en het werkt nog steeds niet..
het schijnt dat er meerdere wanadoo gebruikers vandaag een probleem hebben dat ze niet op xbox live kunnen komen terwijl ze er eerder wel op kunnen komen.. ik zag hier echter niet iets over specifiek vandaag staan.. weet iemand hier meer over?
Hier alsnog een overzichtje:
A: Abonnement
1: Naam provider: Wanadoo Casema
2: Soort abonnement (naam, type): cable broadband premium
3: Kabel, ADSL, of anders? kabel
4: Up- en downloadsnelheid ? 2048/384 kbit
B: Hardware
1: Modem merk en type: Com21
2: USB modem? (Ja/Nee) ?
3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) Ja, 10/100Mbps xDSL/Cable Router 4S
4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) Nee, via router
5: Direct Connection Ja/Nee? nee via router
6: Crossover kabels in gebruik? kabel van router naar xbox staat op "verified for gigabit ethernet"
7: Hub in gebruik? nee
C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
1: TCP/IP adress, netmask, gateway? Router staat ook in verbinding
met 2 pc's waarop het internet het goed doet.
Subnet Mask: 255.255.0.0 Gateway: 192.168.0.1
2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? ja
D: Xbox Settings
1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? ja
2: Dashboard versie? 1.00.5659.01 (kan dat kloppen?)
3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? Xbox Live not found (laatste puntje)
4: Wat is de exacte foutmelding? "Xbox Live not found"
5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes?
X: 0000-F021
Y: 0088-1C40
Z: 0000-0000
Heeft iemand enig idee wat ik alsnog kan proberen en doen??
Laatst bewerkt: 26 mrt 2004