1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Wanadoo en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door nnex, 26 feb 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wat is de exacte foutmelding ... het lijkt er op dat je een verkeerde kabel gebruikt ... hoe heb je je xbox aangesloten?
     
  2. Elzo

    Elzo Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    De foutmelding die ik krijg is die waar die zegt dat het of aan de MTU size ligt of als je Microsoft ICS gebruikt je even naar Xbox Live website moet surfen ofzo

    Ik gebruik gewoon een standaard UTP kabel (volgens mij geen cross-over kabel).
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zie je lichtjes achter je xbox branden .. heb je je xbox op automatisch staan .. want IC en NT zijn 0 en die waardes kloopen niet ... je xbox is aangesloten op de router? Op de juiste poort? heb je een andere poort geprobeerd?
     
  4. Elzo

    Elzo Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles staat op automatisch. Ik heb allebei de poorten geprobeerd en maar een werkt.

    Lampjes kan ik niet bekijken want ik zit nu op het werk. Volgens mij moet ie de DNS server niet kunnen vinden als de lampjes niet branden niet waar? Dat geeft aan dat er geen traffic door de ethernet kaart loopt, toch?

    Volgens de Xbox Live site betekent een waarde van 0 bij IC dat je router geen ICMP ondersteunt en dus niet geschikt is voor Xbox Live. Maar het rare is dat het me wel al gelukt is om te spelen, maar toen ik de WiFi en Wanadoo Livebox software heb geinstalleerd, dat het toen niet meer werkte.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Mja maar de ic waardes (1) en nt waarde (1) moet wel te zien zijn ... het kan zijn dat je router niet compatible is ... hmm ... vaag .. misschien de help desk van wanadoo bellen ... misschien is er nieuwe firmware
     
  6. Elzo

    Elzo Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanadoo helpdesk was ook mijn eerste idee, maar daar zitten alleen maar van die sukkels die meteen roepen dat ze het niet ondersteunen. Dus dat is geen optie.

    Het is nl. zo dat je een stukje software moet installeren om de Livebox met WiFi aan de praat te krijgen. Deze software moet je dus ook op de niet WiFi computers aansluiten, zegt Wanadoo, maar deze software is er uiteraard niet voor de Xbox. Maar ik ga nog wel ff verder kloten.

    Ik laat het wel weten als ik eenmaal een oplossing heb.
     
  7. gunitsoldier

    gunitsoldier Active Member

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben het Wanadoo Family 20mb pakket icm de Livebox. Orange nu dan. Werkt deze een beetje lekker met online gamen? Op de ps2 had ik met pes5 best veel last van lag in de 2e helft (dat ik niet hoste).
     
  8. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Absoluut niet nemen. Je krijgt die lompe Livebox. Is wel leuk dat je redelijk snel internet hebt, maar je kan je NAT poorten simpelweg niet openzetten. Hij zal op moderate blijven staan. Ik ben echt geen mongool en ik weet heus wel hoe je die poorten openzet, hier heb je gewoon niks aan. Niet nemen dus, is mijn advies.

    Tevens kan je geen router aansluiten, wel een switch, maar dit loopt niet altijd even goed. Als ik de PC en Xbox, die nu op dezelfde switch zijn aangesloten, valt het internet iedere keer weer uit!. Als ik alleen de PC of alleen de Xbox aan heb staan, is het perfect.
    Ben hier nog niet helemaal uit hoe ik het kan oplossen, maar ik verwijt het meestal gewoon aan de Livebox, dat ding is één en al KUT.

    Kijk even op sites als speedtest.nl (oid). Daar kan je zien wat de snelheid van het abbonoment is in jou wijk, stad of regio. Meestal haald het de snelheid toch niet!

    Die helpdesk van Orange (Wanadoo) is echt waardeloos. Als wij een probleem hebben en we bellen op, dan zitten zij iets uit een dom boekje voor te lezen. Een keer wist een vent ergens niks van af. Ik moest het hem vervolgens uitleggen, daarna kon die mij pas helpen. Echt een stelletje debielen. Volgens mij allemaal laag betaalde mensen die ze de telefoon laten opnemen.
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2006
  9. Murdock_NL

    Murdock_NL XBOX360 User

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dus niet waar ik heb hem gewoon op open staan hoor de NAT gewoon goed instellen. heb er ook nooit problemen mee zelfs al download de computer hele bestanden dan gaat het nog gewoon goed...
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2006
  10. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Idd, dat heb ik ook. Nat op open en ook gewoon een wireless router aangesloten en alles gaat perfect....
     
  11. gunitsoldier

    gunitsoldier Active Member

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt voor jullie adviezen, we hebben al Wanadoo (nog geen 360) dus daar is niks meer aan te doen, maar als ik de NAT goed instel en een paar poorten openzet moet het dus wel goedkomen...? Heb nog geen 360, komt er met een paar weken samen met Live, en zal hier dan wel weer terugkomen. Iig alvast bedankt :thumbs: _O_
     
  12. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    gunitsoldier kijk even naar deze thread. Scroll even naar beneden naar mijn vraag met betrekking tot de Livebox en NAT. Murdock_NL heeft daar een screenshot neergezet van zijn instellingen in de Livebox. Ik moet ze zelf nog proberen maar ik ga ervan uit dat het werkt. Mijn 360 staat nu nog op Moderate en dat werkt ook wel hoor alleen kan ik geen verbinding maken met een vriend van mij wiens modem op Strict staat. Wel kan ik prima tegen anderen spelen, downloaden, etc.
     
  13. lol

    lol Active Member

    Berichten:
    378
    Leuk Bevonden:
    0
    Probleem ik heb wanadoo familie maar via een speedtouch 330 modem dus een usb modem ik wil ics opzetten .Maar failed bij ip adress ik heb een oud pctje binnenkort een nieuwe maar ik moet het nu doen met windows 98 tweede editie dus kan iemand mij helpen ?
    hij zegt : your console was a lease unable te overleggen met de dhcp server
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2006
  14. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Juppie, ik heb nu eindelijk mijn Xbox poorten open gekregen. Beetje gek dat ik het nu precies hetzelfde heb ingesteld als een aantal maanden geleden, toen deed het het niet, nu wel.

    Nu moet ik nog de poorten voor Azereus openzetten. Weet iemand welke poorten dat zijn? Kan het niet zo makkelijk vinden.
     
  15. Murdock_NL

    Murdock_NL XBOX360 User

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    gewoon ff bij instellingen kijken tog... anders misschien op www.portforward.com
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je moet in je firewall van je operating system de poorten openzetten. Windows 98 is een drama trouwens ... je kan dan beter overwegen om een Gateway te kopen (modem + router) ...
     

Deel Deze Pagina