Absoluut niet nemen. Je krijgt die lompe Livebox. Is wel leuk dat je redelijk snel internet hebt, maar je kan je NAT poorten simpelweg niet openzetten. Hij zal op moderate blijven staan. Ik ben echt geen mongool en ik weet heus wel hoe je die poorten openzet, hier heb je gewoon niks aan. Niet nemen dus, is mijn advies.
Tevens kan je geen router aansluiten, wel een switch, maar dit loopt niet altijd even goed. Als ik de PC en Xbox, die nu op dezelfde switch zijn aangesloten, valt het internet iedere keer weer uit!. Als ik alleen de PC of alleen de Xbox aan heb staan, is het perfect.
Ben hier nog niet helemaal uit hoe ik het kan oplossen, maar ik verwijt het meestal gewoon aan de Livebox, dat ding is één en al KUT.
Kijk even op sites als speedtest.nl (oid). Daar kan je zien wat de snelheid van het abbonoment is in jou wijk, stad of regio. Meestal haald het de snelheid toch niet!
Die helpdesk van Orange (Wanadoo) is echt waardeloos. Als wij een probleem hebben en we bellen op, dan zitten zij iets uit een dom boekje voor te lezen. Een keer wist een vent ergens niks van af. Ik moest het hem vervolgens uitleggen, daarna kon die mij pas helpen. Echt een stelletje debielen. Volgens mij allemaal laag betaalde mensen die ze de telefoon laten opnemen.
Laatst bewerkt: 28 aug 2006