1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Wanadoo en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door nnex, 26 feb 2003.

1. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    heb je een router nodig bij wanadoo broadband premium? Of kan het ook zonder?

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    moet ook zonder kunnen

3. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb wanadoo basic. Verlopig aangesloten via windows ics, werkt toppie. Alleen mn computer wordt er wat langzamer van dan dat ie al was.

4. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    hoi, ik heb vanavond mijn primaire en secundaire dns gevonden en ingevuld, ik heb gebruik gemaakt van een directe verbinding met mijn xbox... gelukkig stond er ditmaal CONNECTED TO XBOX LIVE!!! ik blij! maar ja, bij de waardes stond: UL 1094 -- DL 476, hier klopt dus geen zak van, ik heb een max van 128 kbit upload, en nu heb ik ineens 1094 kbit upload, van me download klopt wel iets meer, dat is normaal 512, en nu 476, maar toch weird, als ik een account probeer te maken en als ik THE NETHERLANDS heb gekozen, dan gaat dat rondje beneden in beeld draaien, dan staat er zoiets als dit: couldn't connect to xbox live, please try again later... vaaaag, ook heb ik een nieuwe netwerkkabel van me modem naar me pc gelegd om te kijken of daar me snelheid was veranderd, maar nog steeds heb ik bij speedtest iets van 1.80 kbyte down, en de up is zo langzaam dat ie die niet eens kan meten, is me netwerkkaart stuk ofzo??? maar ik kan dus geen account aanmaken met xbox live, ik snap er geen klote meer van en de irritatie en agressie beginnen nu zo op te spelen dat ik bijna compleet gestoord word.....

5. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    nog even wat, dit is het overzicht:

DL: 468 kb
    UL: 1070 kb
    L: 188 MS
    p: 22/25

dit was het ONGEVEER, dan doet mij internet het dus WEL normaal???? maar als ik the netherlands heb geselecteert dan kan hij weer geen xbox live vinden terwijl ik daarnet nog heb geconnect via dat 'balletjes' menu, maar op mijn pc gaat het internet nog steeds zo traag, aan de netwerk kabel ligt het niet, de netwerk kaart werkt correct volgens windows, waar kan ik de snelheid van m'n netwerkkaart instellen??

dus please answer de volgende questions:

1. ik kan wel connecten maar als ik the netherlands heb geselecteerd kan hij ineens niet connecten...

2. hoe komt het dat het inet op me pc zo traag is?? netwerkkaart snelheid instellen? maar hoe? ik heb win ME...

alvast bedankt!!!!!!!!

6. thr

thr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Domme vraag misschien, maar heb je misschien een amerikaans Live setje? Dan MOET je geloof ik een adres in amerika opgeven, etc.

PS: Die connectie kan ook alwerken zonder dat je een Live! setje hebt dus dat het eerst werkt is logisch.

7. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb een europese kit, op de cd die bij de kit zat staat dat filmpje en kan je ook nederlandse ondertiteling kiezen, dus ik neem aan dat hij europees is, verder heb ik ook een pal xbox...

8. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Probleem --> don't close it!

ik heb ook mijn probleem in de wanadoo centrale thread gezet, maar niemand reageert daar, en ik wil gewoon vandaag live!!!! anders word ik helemaal gek...

situatie:

ik heb een directe connectie vanaf mijn wanadoo premium modem (com21) naar mijn xbox,
    het "balletjes menu" verteld mij dat ik connected ben aan xbox live, maar als ik een
    account wil aanmaken en ik druk op Netherlands
    (waar je je land moet selecteren --> "billing region") dan staat er het volgende:

"xbox live is not responding. please try again later."

hierdoor kan ik geen account aanmaken en kan ik dus niet op xbox live komen...

instelling:

optie: IP addresses

instellingen:

configuration = manual
    ip address = 192.168.0.1
    subnet mask = 255.255.255.0
    gateway = 192.168.0.1

optie: DNS servers

instellingen:

configuration = manual
    primary DNS = 195.96.96.97
    alternate DNS = 195.96.96.33

optie: PPPOE settings

instellingen:

configuration = on
    username = c5071480@wanadoo
    password = ****** <-- willen jullie wel weten he? :D
    service name = wanadoo

optie: advanced

instellingen:

host name = X3A0H5 <-- start, uitvoeren, winipcfg, host name van NTSPPPoE adapter
    mac address = het mac adres dat ik onder mijn modem kan vinden

WAT DOE IK FOUT????? please help me effe, iedereen die denkt dat ie 't weet
    mag antwoorden, en mensen met wanadoo premium die ook direct connection gebruiken vergelijk
    jullie instellingen even, alvast bedankt!!!! (en degene die het probleem oplost ben ik
    eeuwig dankbaar)!! :D

PS ik ga eerst naar new account, dus niet naar account management, want als ik daar alles invul zegt ie dat ik later moet terugkomen ofzo, ik neem aan dat je dus eerst een nieuw account moet maken... hellup

9. IK NL

IK NL Guest

heb je alles al auto geprobeert gewoon, ppoe settings is dat noodzakelijk?

en zo wel moet er dan geen .nl achter wanadoo staan bij gebruikersnaam?

en volgens mij is een ip adress begint met 192 geen goed ip adres als je xbox direct op je modem is aangesloten.

Laatst bewerkt door een moderator: 14 mrt 2003
  10. MrJoinT

MrJoinT -=SMILE=-

Leuk Bevonden:
    0
    vul je nu bij mac-adress op de xbox het adres in dat je op je modem vind? Want dan zouden namelijk je modem en je xbox hetzelfde mac-adress hebben, en dan krijg je dus conflicten.

en 192.168.0.* is gewoon een goed adres hoor. Alleen heb je dan toch een grove fout gemaakt. Hoe kan je je Xbox een ip geven van 192.168.0.1 en vervolgens een gateway met hetzelfde adres........dan is hij zijn eigen gateway, da werkt natuurlijk niet.

11. JanKost

JanKost Console Freak!

Leuk Bevonden:
    1
    nee, je moet een extern ip adres hebben. in de 192.168...... is een intern ip adrse

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dit is een mtu probleem

13. IK NL

IK NL Guest

192 is volgens mij een intern (goed) ip adres maar daar kan je niet het internet (en dus live) mee op.

Laatst bewerkt door een moderator: 14 mrt 2003
  14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Liever in de centrale topic van Wanadoo ...

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    er lopen 2 topics over het probleem ... word aangewerkt

Misschien kan iemand Kaliet helpen :)

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    gemerged

17. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    ok, ik heb vanmorgen windows geuninstalled, om te kijken of er een virus op zat ofzo dat mijn internet zo traag maakte, maar dat was niet het geval want nadat ik weer opnieuw windows geinstalt had was het nog steeds traag, ik heb ook meteen de router aangesloten, sitecom broadband 4s router is het voor alle duidelijkheid...

ik krijg de volgende router gegevens die ik kan zien op dat ip adres ofzo wat je moet intypen in je webbrowser:

System Device name: X3A0H5
    Firmware Version: Version 1.6 Release 1B
    Hardware ID: 04804e8d5c10

LAN Physical Address: 00c002ce723e
    I.P. Address: 192.168.0.1
    Network Mask: 255.255.255.0
    DHCP Server: ON
    DHCP Start IP Address: 192.168.0.2
    DHCP Finish IP Address: 192.168.0.51

Internet Connection method: Cable - Modem - PPPoE (FixedIP address)
    Physical Address: 00c002ce723f
    I.P. Address: 212.64.97.217
    Network Mask: 255.255.255.0
    Default Gateway:
    DHCP Client: OFF
    DNS IP Address: 195.96.96.97
    195.96.96.33

ok, wat moet ik nu veranderen in de router? en wat voor gegevens moet ik invullen op me xbox? ik hoop dat jullie me kunnen en willen helpen... :)

edit: ik heb daarnet, met de router ertussen dus, even geprobeerd te connecten terwijl ik alles op auto had staan, dat ging wel maar zoals gewoonlijk kan ik geen acount aanmaken want nadat ik op netherlands heb gedrukt gaat dat rondje draaien en na een tijdje zegt ie: xbox live is not responding blabla... :mad:

Laatst bewerkt: 14 mrt 2003
  18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Lijkt er op dat je MTU omhoog moet of dat je een modem probleem hebt ... ligt denk ik niet aan de rouer ...maar je kan het ook in de router topic posten

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
  20. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    hmm, de router is volgens mij wel ok, als ik de directe verbinding gebruik dan krijg ik een upload waarde van 1000 nog wat kbit, en download 480 kbit ofzoiets, terwijl het internet op me pc in de bytes loopt, ik moet onwijs lang wachten voordat ik een pagina kan zien, misschien is me netwerkkaart stuk, het ligt niet aan windows en ook niet aan de netwerkkabel want die heb ik al vervangen... maar aan wanadoo ligt het denk ik ook niet want me xbox geeft wel hoge speed waarden door... maar morgen komt er iemand die even naar me pc komt kijken en alles een beetje controleerd, maar het gaat erom dat ik de goeie dingen in moet vullen in het xbox live dashboard, ik weet niet welke getallen ik nu moet invullen, me router geeft toch weer een andere ip aan me xbox?? hmmmm en directe verbinding heb ik al geprobeerd maar volgens sommige had ik een interne of externe (???) ip gebruikt, ik weet nu wel wat mijn andere ip is, dus ik zal zodirekt dat gaan proberen met directe verbinding... maar ja dan weet je ook weer niet zeker of het aan de waardes ligt die ik invul want zodirekt is er toch iets fout bij wanadoo, maar ik heb nou al 2432348 x gebeld en volgens hun ligt het weer bij mij en ze willen geen monteur langssturen..... hoe gek moet ik worden???

Deel Deze Pagina