1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Wanadoo en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door nnex, 26 feb 2003.

1. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    ten eerste wou ik effe melden dat me mtu 1500 is van de router, en ik heb alles al geprobeerd met automatisch enzo en dan weer dat manual en dan weer dit manual, maar wat is een direct utp? gewoon een netwerkkabel?

2. IK NL

IK NL Guest

ja maar niet cross dus.

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Niet te snel conclusies trekken ... adem halen ... dit is een beetje een loze discussie zo ...

ehm .. heb je het al gebrobeerd of je met de kabel (welke in de computer zit kan connecten met xbox live ... misschien een kabel bruek) ... maar bel M$ ff

4. Vegeta NL

Vegeta NL The Immortal

Leuk Bevonden:
    0
    Nou dan kom ik ook maar....
    Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als Kaliet.

Ik heb zo ongeveer dezelfde instellingen gebruikt zoals hij ze eerder heeft gepost en ik krijg geen verbinding.

Zet ik echter mijn PC aan en ga ik dan met mijn X-Box connecten dan maakt mijn PC ineens verbinding en kan mijn X-Box live op.
    Dit is met een hub ertussen BTW.

Alleen vind ik het niet zo geslaagd dat ik iedere keer mijn PC moet aanzetten om te kunnen liven.
    Een directe verbinding lukt me niet.

5. IK NL

IK NL Guest

ja dat moet wel als je hem via je pc aansluit das logisch.

6. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Dat is te hoog. Zet de mtu van je router maar eens even op 1465. Had jij al een problemenformuliertje ingevuld? (Ik schaam me, maar ik heb niet het hele topic doorgekeken).

Tip: Zet je modem eens op factory default en begin opnieuw met instellen. (No joke)

/edit: Heb je formuliertje gevonden; zit nu de thread door te lezen...

7. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    met een hub ertussen?

Volgens mij slaat dit nergens op. gebruik svp het forumlier uit de forumfaq om je probleem te melden. Zanks.

8. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    ik verlaag me mtu dan wel effe, maar ik heb daarnet me xbox beneden gezet naast het modem, WEEER! een nieuwe netwerkkabel gebruikt, dus een breuk zit er echt niet in, en hij komt niet verder dan dat NETHERLANDS, dan zegt ie: can't connect to xbox live ofzo... terwijl ik daarvoor nog gewoon connecte, ik begrijp er geen klote van... als ik er morgen achterkom dat mijn netwerkkaart in mijn pc niet stuk is, een andere pc op mijn modem aansluit en als ie dan nog traag is, dan ga ik morgen met een knuppel naar dat wanadoo gebouw en knuppel ik iedereen kapot, ik word gek... maar het is zo vaag he, want me xbox die geeft, als ik ga testen, iets van 1000 kbit up en 480 kbit down, terwijl ik een max van 128 kbit up heb, daarnaast kom ik mijn pc niet verder dan 10 kbit down... ik snap er nix van, ligt het aan me pc dat het internet zo traag is? want op me xbox geeft ie wel een redelijke snelheid weer (me upload is veel te hoog alleen)... maar hij kan niet connecten, ik heb nu direct geprobeerd en met router, maar nix helpt, is de ethernetkaart in de xbox naar klote? ik wacht tot morgen en als ik dan nog niet verder kom dan bel ik eerst wanadoo, en daarna microsoft, en als het dan nog niet lukt moet er effe iemand van xbw langskomen (PLEASE) want hier kan ik dus echt niet tegen...

ps, hoe kan ik me mac adres van me netwerk kaart zien? via winipcfg kan dat niet, en het mac adres onder me modem is toch niet hetzelfde als het mac adres van je netwerkkaart? welke moet je nou invullen bij xbox live??? en met wanadoo kan je toch wel online of heb ik het nou mis???

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    hmmm geen andere foutmelding?

dan:can't connect to xbox live

Ik zou toch de helpdesk bel;len als ik jou was ... daar zijn ze voor :+

10. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    welke? die van wanadoo of MS?

ik bel nu ms wel effe

edit: de foutmelding is: xbox live is not responding. please try again later...

en dat formulier, ik heb het probleem al een aantal keer uitgelegd in een andere topic of in deze :confused: weenie meer, daar staat mijn formulier... volgens mij is dit een onoplosbaar probleem?

Laatst bewerkt: 14 mrt 2003
  11. Vegeta NL

Vegeta NL The Immortal

Leuk Bevonden:
    0
    A: Abonnement
    1: Naam provider: Casema
    2: Soort abonnement (naam, type): Wanadoo Premium
    3: Kabel, ADSL, of anders?: Kabel
    4: Up- en downloadsnelheid: 512/128 Kbit/s

B: Hardware
    1: Modem merk en type: COM21
    2: USB modem? (Ja/Nee): nee
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type): Nee
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?):nee
    5: Direct Connection Ja/Nee: Ja
    6: Crossover kabels in gebruik?: Ja
    7: Hub in gebruik?: Ja

C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway:
    Van PPP is ie dynamisch
    Van netwerkkaart:
    IP:192.168.0.1
    Subnet:255.255.255.0
    Gateway:NIKS
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)?: Ja

D: Xbox Settings[/b]
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien?: Ja
    2: Dashboard versie?:1.00.4034.001
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test?: Cables Connected....verder niet
    4: Wat is de exacte foutmelding?:pPPoE present, you may require username en passblabla.
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes?: NVT

Om even het een en ander duidelijk te maken:

KabelModem ->Hub
    Hub -> X-Box, PC,

Mijn X-Box en PC zijn dus niet op elkaar aangesloten.....ze zitten op dezelfde hub.
    Overigens als ik het snoer direct van mijn kabelmodem in mijn X-Box stop werkt het ook niet.

Pas als ik mijn PC aanzet kan ik Live! opgaan omdat (zo lijkt het) mijn X-Box mijn PC dwingt een verbinding te maken met het internet en die verbinding word dan gedeeld.

Als ik mijn PC internet verbinding niet meer deel dan lukt het niet ook al heb ik de PC aan staan.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2003
  12. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    die man bij MS wist het ook niet, ik word nog teruggebeld, maar dit probleem had ie nog nooit meegemaakt... ik denk dat me modem gewoon naar de klote is ofzo... ik word zo agressief dat ik zodrekt xbox en modem en alle andere troep gwoon uit 't raam pleur...... GRRRRRRRRRR

13. MR. Perfect

MR. Perfect Guest

Ik heb nog geen Live (zijn langs geweest maar was niet thuis) maar ik heb al verbinding gemaakt en heb ook hele hoge cijfers. Heb een directe connectie.

Ik heb ook wanadoo premium cable
    DL:468
    UL:611
    L: 188 ms (192 ms)
    P: 8/8
    (voor de update) na de update is het nog veel hoger maar weet niet de preciese cijfers.

Kan je wel een account aanmaken?

14. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ik begrijp er helemaal niets van. Je hebt geen router. Je hebt een hub met daarn de modem, de Xbox en een PC.

Je hebt één IP adres van je provider, en dat IP adres is in gebruik op je PC. En dan meld jij dat je met deze configuratie Xbox Live kunt gebruiken mits de PC aan staat???

Ik geloof er niets van. Volgens mij vergeet je iets te melden, of geef je onjuiste informatie.

15. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    mr perfect, ik kan geen account maken

16. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Nee, dat wil ik geloven. Ik ga even hardop denken, Kaliet. Vul dit even aan of verbeter het als ik me vergis.

Als ik je post goed lees dan werkt je PC niet goed en je Xbox eveneens niet. Dat duidt erop dat het probleem in een gemeenschappelijk apparaat zit. Aangezien je router nieuw is is dat dan de meest waarschijnlijke storingsfactor.

Je router settings verbazen mij een beetje. Ik zie een IP nummer en een netmask, maar geen gateway. Ik zie ook "PPPoE met fixed IP number" en "DHCP CLient off". Dat is allemaal een beetje gek. Tenslotte lees ik dat je het MAC adres van de router nogmaals in de instellingen hebt ingevoerd.

Goed, dan de 1e poging tot diagnose van de dokter:

PPPoE geeft de juiste netwerk instellingen door aan de client. Ik zou dus de hele zaak (aan de internet kant, want je LAN kant met adressen 192.168.x.x is volgens mij prima) zo automagies mogelijk maken.

(Schrijf alles zoals het nu staat wel even op voor het geval ik me vergis - dan kun je straks nog terug).

1: Wis dat MAC adres uit je router settings.

2: Zet je DHCP -client- aan en vergeet die instellingen van IP adres e.d.

Ik zou er de voorkeur aan geven als je je router helemaal terugzet naar fabrieksinstellingen en vanaf daar opnieuw begint te configureren.

Wat moet je instellen? Volgens mij alleen je usernaam en je password van je provider. Verder helemaal niets.

Mogelijk geeft de DHCP server van je provider geen DNS instellingen door aan je router (lijkt mij sterk). In dat geval moet je de DNS server nog even in je router instellen. De rest kan volgens mij volledig default blijven.

Reset je modem en je router, tel even tot 5 minuten of zo en ga dan kijken of je router wil connecten met internet. Vervolgens controleer je MET JE PC of je verbinding goed is.

17. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    maar Pejannl, me pc heeft met een directe verbinding ook geen goed contact, hij gaat namelijk super traag (het internet)...

ik praat nu over directe verbinding van modem naar pc
    1. de netwerkkabel is goed, ik heb 'm tot 3 maal veranderd...
    2. volgens de pc is de netwerkkaart in orde...
    3. windows heb ik opnieuw geinstalleerd dus daar ligt het ook niet aan... morgen zet ik er een laptop op en ik HOOP dat het internet dan ook traag is zodat ik een nieuw modem kan regelen en het hele zaakje het meteen in een keer doet...

nu ga ik het hebben over directe verbinding tussen modem en xbox
    1. de netwerkkabel is in orde
    2. hij kan connecten, alle 4 de balletjes zijn groen
    3. wil ik een account gaan maken dan kom ik niet voorbij de 'billing region' waar je NETHERLANDS moet selecteren, daar probeert hij namelijk met het xbox live netwerk verbinding te maken wat dus niet lukt...

dus of de router instelling ok zijn doet er eventjes niet toe, want zelfs een directe verbinding werkt niet! :'-( terwijl mijn xbox wel normale waarden aangeven als ik op Y druk na de test... ik snap er dus geen ene fuck van

18. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    kan ik me voorstellen. ik heb ook wanadoo broadband premium, maar ik kreeg hem toch vrij snel aan de praat.

je moet wel de pppoe instellingen invoeren, geen servicename. wel de dns instellingen en that's it.

heb je dat ook zo gedaan?

zo ja, dan ben ik idd bang dat je modem kapot is.

19. MR. Perfect

MR. Perfect Guest

En loopt het een beetje met dat Wanadoo Premium? Geen lag, connection drops enzovoort?

Aan Kaliet,

Aangezien je verbinding met je computer ook niet best is, denk ik dat er iets goed fout is met je modem of iets anders wat er tussen hangt.

Laatst bewerkt door een moderator: 14 mrt 2003
  20. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    maar weet je wat zo raar is, dat als ik wel gewoon kan connecten en dat als ik bij het einde op Y druk dat ik dan een upload van 1000 kbit krijg en een download van 490 kbit, is daar een verklaring voor te zoeken?

Deel Deze Pagina