A: Abonnement
1: Naam provider: Casema
2: Soort abonnement (naam, type): Wanadoo Premium
3: Kabel, ADSL, of anders?: Kabel
4: Up- en downloadsnelheid: 512/128 Kbit/s
B: Hardware
1: Modem merk en type: COM21
2: USB modem? (Ja/Nee): nee
3: Router Ja/Nee (en evt merk/type): Nee
4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?):nee
5: Direct Connection Ja/Nee: Ja
6: Crossover kabels in gebruik?: Ja
7: Hub in gebruik?: Ja
C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
1: TCP/IP adress, netmask, gateway:
Van PPP is ie dynamisch
Van netwerkkaart:
IP:192.168.0.1
Subnet:255.255.255.0
Gateway:NIKS
2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)?: Ja
D: Xbox Settings[/b]
1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien?: Ja
2: Dashboard versie?:1.00.4034.001
3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test?: Cables Connected....verder niet
4: Wat is de exacte foutmelding?PPoE present, you may require username en passblabla.
5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes?: NVT
Om even het een en ander duidelijk te maken:
KabelModem ->Hub
Hub -> X-Box, PC,
Mijn X-Box en PC zijn dus niet op elkaar aangesloten.....ze zitten op dezelfde hub.
Overigens als ik het snoer direct van mijn kabelmodem in mijn X-Box stop werkt het ook niet.
Pas als ik mijn PC aanzet kan ik Live! opgaan omdat (zo lijkt het) mijn X-Box mijn PC dwingt een verbinding te maken met het internet en die verbinding word dan gedeeld.
Als ik mijn PC internet verbinding niet meer deel dan lukt het niet ook al heb ik de PC aan staan.
Laatst bewerkt: 14 mrt 2003