1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Wanadoo en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door nnex, 26 feb 2003.

  1. IK NL

    IK NL Guest

    misschien kent xbl geen bytes en drukken ze het daarom af in kb?
     
  2. MR. Perfect

    MR. Perfect Guest

    Zou best kunnen omdat ik wel vaker extreem hoge connecties zie. Kijk maar eens in die "test je snelheid tread".

    Als je niet kan connecten, denk ik dat je snelheid misschien te laag is. Waarschijnlijk door die kapotte modem ofzo.

    ----------------------------------

    Is iemand hier die zonder router enzovoort wel op Xbox Live kan? Ik heb nog geen pakketje, maar heb wel me downloadsnelheid getest. Kan ik er dan wel op? En loopt het een beetje met wanadoo?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mrt 2003
  3. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    dit heb ik daarnet ook gedaan, helaas doet hij het weer niet :mad::'-( ik hoop echt dat ik er morgen achterkom dat het aan het modem ligt ofzo, want als het bij mij ligt dan zou ik de oplossing nooit kunnen vinden, als het modem stuk is krijg ik een nieuwe en kan ik vrolijk online spelen...
     
  4. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    het kan toch niet zijn dat ik een amerikaanse xbox live kit ofzo heb? want op de cd staat het filmpje wel met nederlandse ondertiteling... hoop dat ie 't morgen doet (pray pray pray)
     
  5. MR. Perfect

    MR. Perfect Guest

    Ik hoop ook dat het aan jouw modem ligt. Ik hoop niet dat wanadoo helemaal niet geschikt is zonder routers etcetera. Heb wel verbinding zodat ik snelheid kan testen maar nog geen kitje. Ik zal het morgen mailen of hij het bij mij doet. Dan weet je tenminste of het aan jouw modem ligt.
     
  6. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    wanadoo moet het gewoon doen, er zijn al best veel mensen online met wanadoo, en met een router moet ie het helemaal doen! ik hoop dat me modem gewoon stuk is ofzo...
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    bumpje
     
  8. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ow, da's kut.

    Maar als je met een directe verbinding, dus PC rechtstreeks aan modem, zo'n slechte verbinding hebt dan moet je provider dat toch oplossen? En als ze dat niet doen dan is het ernstig tijd om te verkassen en een andere provider te nemen. Ga eens bij Demon buurten, want die zijn volgens mij momenteel verreweg het goedkoopste.

    Sorry, dude, maar ik kan je niet verder helpen. Dat heeft niks met mtu's, Xboxen of routers te maken: Je internet verbinding is gewoon slecht en dat moet je provideurtje oplossen.
     
  9. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nee, dat is niet raar. Een storing kan 'intermittent' optreden; de ene keer wel en de andere keer niet, afhankelijk van het soort verkeer wat je er overheen jaagt. Dus misschien gaat het met emailtjes prima, maar met web pagina's is alles k*t. Dat zou heel best kunnen en kan zowel aan je hardware (modem) als aan je kabelaansluiting kunnen liggen. Het kan zelfs aan je splitter liggen!
     
  10. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de xbox rechtstreeks aangesloten op mijn com21 modem. hij doet het perfect zonder router.

    volgende instellingen moet je doen:

    - PPPoE instellen (inlognaam en password -> geen servicenaam)
    - DNS instellingen invoeren (primair en secundair)

    Dat is alles.

    Succes!

    Ik heb nog geen enkele lag gehad.
     
  11. Vegeta NL

    Vegeta NL The Immortal

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja....ben een beetje nOObish wat dit soort dingen betreft.
    Dat IP adres wat ik heb gegeven is het IP adres van mijn netwerkkaart in mijn PC.

    Wanadoo is een kabel aansluiting en heeft een dynamisch IP adres en wisselt dus steeds (daarom vermeld ik het ook niet)

    Vraag aan de mensen die het wel lukt om een directe verbinding met je Modem te krijgen:
    Wat zijn jullie dashboard instellingen?

    Ik heb het stukje van Sam_fisher gelezen en ingevoerd maar dat werkte helaas niet bij mij.
     
  12. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    zie mijn post hierboven.

    bij de dns instellingen verschillen alleen de laatste 2 cijfers (tussen primair en secundair), dus bijv (dit zijn niet de echte cijfers):

    Primair: 197.96.98.55
    Secundair: 197.96.98.77
     
  13. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    ik ga vandaag een laptop aan het modem hangen en kijken wat voor snelheid die weergeeft, ik hoop dat het modem stuk is ofzo, en dat er dan een repair mannetje komt van wanadoo, ik wil best naar xs4all ofzo, of naar een andere, maar dan moet ik wanadoo opzeggen terwijl ik de aansluit kosten al betaald heb, daarnaast moet ik aansluitkosten betalen bij me volgende provider en ook nog eens 2 maanden wachten voordat ze het komen aansluiten, zolang kan ik nooit zonder xbox live 8) en die instelling die lekkerbek heb ingevoerd had ik ook nog effe ingevoerd maar helaas zonder resultaat, maar ja we kome er vandaag achter wat er mis is (werd eens tijd)... daaro bij die wanadoo helpdesk willen ze je ook niet helpen, ze zeggen ah je word wel teruggebeld (ik ben nog niet teruggebeld, gister zou het op z'n laatst zijn dat ze zouden bellen), en als ik vraag om een persoon aan de telefoon die er WEL wat van snapt dan wil diegeen hem niet geven en hangt me gewoon op, belachelijk gewoon...
     
  14. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Tsja, dat ligt er maar aan hoe je het vraagt... Mij overkomt meestal hetzelfde maar dat komt dan ook meestal doordat ik net zo'n arrogante klojo ben als jij en de helpdeskmuts uitleg dat ik vele malen meer verstand van netwerken heb dan zij. Dat vinden ze dan niet zo leuk... Ahum... Misschien moeten we gewoon eens proberen om beleefd te blijven? :+ 8)

    Of zeg gewoon: Ach mens, ga toch spelen! Op Xbox Live! :+

    Ik hoop dat je modem trubbels gauw opgelost worden. Zo'n ding wordt toch zeker wel met garantie geleverd?
     
  15. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    hmm mja, er zijn problemen in heemskerk zegt het bandje op de helpdesk lijn, maar daarnet was er 2 keer een soort storing, deze was weer opgelost maar het is nog steeds zo traag, morgen ochtend bel ik weer als het nog zo traag is
     
  16. x-boxter2003

    x-boxter2003 Active Member

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat heet een UTP kabel!
     
  17. Vegeta NL

    Vegeta NL The Immortal

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Men is nu BTW bezig bij Casema om de snelheid op te krikken.
    Ik had zelf ongeveer 1 week geleden last van enorm lage snelheden.
    Nu is alles weer goed en ik vermoed dat het te maken heeft met die verhoging van de snelheid.

    Anywayz.....bij mij is het allemaal gelukt met Live! en gelukkig draait het nu goed.
     
  18. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Straight kabels of UTP kabels of 'gewone netwerkkabels' is wel het zelfde, ja. En als je nou nog geen havermout in je kop hebt van al die termen dan wordt ie ook wel "Cat5 kabel" of "Cat5e kabel" genoemd. Lekker handig. Overigens is "Cat 5" kabel technisch gezien de enige juiste Europese benaming.
     
  19. storm69

    storm69 Sephiroth X

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds vandaag Xbox live en had vd week al op het forum gekeken of het wel werkt met Wanadoo Broadband Premium. Ik maak gebruik van een directe verbinding en gebruik de settings die eerder in dit forum vermeld zijn door Sam_fisher (Thx!).

    Echter na het ip adres te accepteren pakt hij de DNS settings niet. Het DNS wat er in mijn pc staat is: 195.96.96.33 van wanadoo heb ik gekregen (staat op bij PPP settings) prim.:195.96.96.97 en sec.:195.96.96.33. Als ik bij beide 195.96.96.33 of de verschillende gebruik gebeurt er niets. Leeg laten van de secundaire lijkt niet te kunnen.

    Any ideas?

    Soon I will kick al of your asses with UC!!! Gamertag wordt STORM69

    mzzl en thx.
     
  20. the master

    the master On Live I am thebest

    Berichten:
    628
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga het ook kopen man echt coool ohja wanadoo premium wordt sneller in juni leuk om te weten
     

Deel Deze Pagina