1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Wanadoo en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door nnex, 26 feb 2003.

1. MR. Perfect

MR. Perfect Guest

Je moet IP zelf invullen en DNS moet je op automatic laten staan. Zorg ook dat pppoe aan staat!

Ben trouwens tweelingbroer met Sam_Fisher, maar die is gebanned:)

Laatst bewerkt door een moderator: 19 mrt 2003
  2. storm69

storm69 Sephiroth X

Leuk Bevonden:
    0
    Stomme is dat ik dat dus geprobeerd heb.......DNS op auto staan.
    Hij geeft steeds dezelfde foutmelding. Internet via PC werkt prima...

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ik close de topic en verwijs naar de centrale wanadoo topic

4. storm69

storm69 Sephiroth X

Leuk Bevonden:
    0
    DNS settings probleem

Ik heb sinds vandaag Xbox live en had vd week al op het forum gekeken of het wel werkt met Wanadoo Broadband Premium. Ik maak gebruik van een directe verbinding en gebruik de settings die eerder in de thread "Xbox Live op Wanadoo Premium...hoe???" vermeld zijn door Sam_fisher (Thx!).

Echter na het ip adres te accepteren pakt hij de DNS settings niet. Het DNS wat er in mijn pc staat is: 195.96.96.33 van wanadoo heb ik gekregen (staat op bij PPP settings) prim.:195.96.96.97 en sec.:195.96.96.33. Als ik bij beide 195.96.96.33 of de verschillende gebruik gebeurt er niets. Leeg laten van de secundaire lijkt niet te kunnen.

Als ik alles auto zet lukt het niet/ alles handmatig lukt niet en ook combinaties niet....

(deze post stond ook al in eerdergenoemd thread maar moest naar centraal so...)

Any ideas?

Soon I will kick al of your asses with UC!!! Gamertag wordt STORM69

mzzl en thx.

5. Bertjan123

Bertjan123 Aaii

Leuk Bevonden:
    0
    Even het volgende:

Ik heb Wanadoo ADSL met een omgebouwde Alcatel ethernetmodem en deze is aangesloten op een hub. De bedoeling is om de pc (die rechtstreeks is aangesloten op de hub) op mijn slaapkamer dan weer te verbinden met mijn Xbox. Dit omdat het bijna onmogelijk is om nog een netwerkkabel te trekken vanaf mijn xbox naar de hub. Ik heb dit dus geprobeerd, maar het werkt niet. Als ik nu de netwerkkabel uit mijn pc trek en deze in mijn Xbox stop kan ik wel op Xbox live... Ik ben al blij dat dit werkt maar ik heb liever dat ik via mijn pc verbinding kan maken met Xbox live. Nu moet ik elke keer de kabels verwisselen.

Iemand een idee? Pejannl bijvoorbeeld?

6. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    1.Ik heb wanadoo cable basic, kan ik nou xbox live nemen of niet?

2. ik heb een router, maar die werkt er niet mee, maar kan het dan wel met een directe verbinding?

3. Werkt een kabel die uit je router naar je pc loopt het zelfde als een xbox link kabel. Kan je daarmee dus linken?

please help me...

Laatst bewerkt: 23 mrt 2003
  7. 1. Wanadoo basic werkt niet, premium wel. Bel ff casema dan zetten ze het over. Je hoeft verder niks te doen, je betaalt alleen 15 euro meer per maand.

2. Wanadoo basic werkt zoiezo niet (naar mijn weten). Met wanadoo premium werkt alles PERFECT! Sinds de update rond 14 maart van Xbox Live, kun je alles op automatic zetten. Ghost Recon zonder lag is gegarandeert (met 6 personen).

3. Ja, dat kan. Als ik mijn internetverbindimg in de Xbox heb, kan ik met Halo Linkplay aanklikken. Weet niet of het dan ook werkt met 2 Xboxen maar neem aan van wel.

Laatst bewerkt door een moderator: 25 mrt 2003
  8. storm69

storm69 Sephiroth X

Leuk Bevonden:
    0
    A: Abonnement
    1: Naam provider[/Wanadoo]
    2: Soort abonnement (naam, type)[/Broadband Premium]
    3: Kabel, ADSL, of anders? [/kabel]
    4: Up- en downloadsnelheid

B: Hardware[/Pc met windows XP]
    1: Modem merk en type[/Eurodocsis (motorola) ]
    2: USB modem? (ja/Nee)[/Nee]
    3: Router ja/Nee (en evt merk/type)[/Nee]
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?)[/Nee]
    5: Direct Connection Ja/Nee[/Ja]
    6: Crossover kabels in gebruik?[/Nee]
    7: Hub in gebruik?[/Nee]

C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway[/10.39.63.222 ; 255.255.248.0 ; 10.39.63.254]
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)?[/ja]

D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien?[/ja]
    2: Dashboard versie?[/?]
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test?[/tot aan dns]
    4: Wat is de exacte foutmelding?[/Dns error]
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes?[/nvt]

Ik heb na een week nog steeds niet op live kunnen inloggen, echt frustrerend. Helpdesk gebeld maar die zeggen nog geen gegevens te hebben en willen alleen maar gegevens zodat ze kunnen gaan kijken. Ik denk dat er hier iemand veel sneller kan helpen.

Volgende is het probleem. Ik heb wanadoo broadband premium.
    Gebruik een directe connectie. Je moet op de pc normaal met pppoe inloggen.

In mijn xbox probeer ik dat ook. Volgende instellingen:

username: c7531276@wanadoo
    password: xxxxxxxx
    service name: wanadoo (ook leeg gelaten /WANADOO /Wanadoo geprobeerd)

DNS op auto of manual (195.96.96.97 ; 195.96.96.33 standaard van wanadoo) lukt niet.

Als ik geen pppoe gebruik en alles op auto zet vind hij het volgende (ip wisselt):

ip: 10.39.63.7
    subnet mask: 255.255.248.0
    gateway: 10.39.63.254

dns:
    195.96.96.33
    0.0.0.0

En bij alles geeft hij een dns error. Maar dns van wanadoo heeft geen problemen en/of is niet gewijzigd.

Ook geprobeerd een hostname (storm) en mac adres in te vullen maar geen verschil.

Al mijn instellingen kan ik vinden via ipconfig/all .

Kan iemand mij helpen? Ik wordt hier echt gek van.
    Anders moet ik misschien een router proberen? Maar die dingen zijn f***ing duur. Al lijkt het in euros wel mee te vallen :mad:
    Als dat hyet advies is welke dan? In principe had ik gekeken naar een sitecom van dixons (zie router centraal thread) of de draytek 2200E. Enige ervaring van die dingen met wanadoo?

Hopelijk kan iemand mij helpen...

9. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    ik gebruik de sitecom router van dixons, aangesloten op wanadoo premium, werkt perfect, maar direct zou het ook moeten lukken, maar als dat niet lukt moet je een router proberen, ik ben geen expert hierin, je zou het kobold moeten vragen die weet meer...

10. ~X-Box Junkie~

~X-Box Junkie~ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bij mij lukte directe connectie wel
    ik heb bij dns manual ingesled en die getallen die jij al melden
    en verder alleen je username en password invullen en toen deed hij het bij mij, het ligt misschien aan je modem want ik heb de com21 en jij een andere. veel succes

11. Werkt wel met een directe verbinding. Je kan zelfs alles op automatic zetten.

12. goakhan

goakhan Uns4n1ty

Leuk Bevonden:
    2
    Yo ik heb wanadoo opgebeld, ik heb ook problemen met dns server bij directe connectie (eurodoscis modem), en ze zeggen dat ik de enige ben met het probleem, lijkt me sterk. Ik had toen de volgende dag gebeld en toen zeiden ze dat ze ermee bezig waren, heel vaag dus. Ze weten ook niet hoelang het gaat duren. Dus mijn live setje zit dus stof te verzamelen... bout dus

13. Athion

Athion REALM OF XBOX

Leuk Bevonden:
    0
    Even tussen door, de helpdesk van wanadoo is zo ontzettend belachelijk verrot.
    Ik heb voor verscheidene problemen wellens wanadoo gebeld en de mensen die aan de andere kant van de lijn zitten zijn onzettend dom ze negeren je ze blijven je maar door sturen elke x hebben ze een ander antwoord en bellen je nooit terug op.
    De laatste x had ik zelfs een buitenlander die amper nederlands sprak.
    Dus voor hulp hoef je de service lijn van 20 cent p min niet te bellen.

14. Athion

Athion REALM OF XBOX

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de volgende vraag nog.
    Binnenkort wordt de snelheid van wanadoo basic verhoogd.
    De upload is dan 64 Kbits p/s
    Is dat genoeg genoeg voor Live (als je dan alleen in games gaat met max 6 spelers ofzo)???
    Alvast bedankt,

15. storm69

storm69 Sephiroth X

Leuk Bevonden:
    0
    EINDELIJK!!! Ik zit op xbox live! Gamertag BStorm69, STORM69 was already taken!

Even mijn bevindingen voor de rest van de wanadoo gebruikers met problemen:

Wanadoo werkt niet direct met motorola modem. Wel met een com21 (uitgeprobeerd bij me broer).

Met router (draytek vigor 2200, deze werkt met motorola (check de support op de site, staat niet in boekje) ) werkt het wel.
    Heb hierbij DHCP uitgezet en manual het volgende ingesteld in de live netwerk settings:

ip: 192.168.1.2
    subnet mask: 255.255.255.0
    gateway: 192.168.1.1

dns1: 195.96.96.97
    dns2: 195.96.96.33

Succes!

Mzzl.

16. .: JP :.

.: JP :. Shaken, not stirred!

Leuk Bevonden:
    0
    Windows ICS

Hallo iedereen,

Ik ben Fresh Meat hierzo maar sommige zullen me wel kennen van forum.gamer.nl. Ik zat er al een tijdje aan te denken om me hier aan te melden maar nu ik dit heb wist ik het zeker. Jullie raden het al, helemaal blij met mijn Live setje maar niènte werken dus |:- . Ik heb net als storm69 het Motorola modem en ik heb volgens mij al ergens gezien dat het ook via Windows ICM kan. Ik heb het gisteren geprobeerd maar de netwerkkaart die met de Xbox verbonden zat reageerde niet, Windows XP zei steeds dat er geen kabel aangesloten zat. Ik heb wel een gewone cat5 kabel gebruikt, moet dit een crosscable zijn? Is het nodig om een hub te gebruiken of hoeft dit niet? Daarna hoef ik toch alleen nog maar de verbinding te delen? Om een router hiervoor aan te schaffen vind ik wat overdreven en ik heb er geeneens geld voor dus. Please help me want ik word er helemaal 8) van...

Bij voorbaat dank.

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Re: Windows ICS

Ja je hebt een crosscable nodig en met een ics verbinding moet je voldoende hebben ...

dat wa makkelijk

18. .: JP :.

.: JP :. Shaken, not stirred!

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Windows ICS

Oke bedankt Fardo maar zo makkelijk kom je niet van me af! ;) Even resumé. Ik heb mijn PCtje met twee netwerkkaarten erin. Eentje zit aangesloten op mijn modem (werkt heb ik getest, kan internetten) , de andere gaat via een crosscable naar mijn Xbox dus. Nu moet ik dus De connectie met wanadoo gaan sharen toch? Moet ik nog iets van IP adressen opgeven ofzo voor een van de verbindingen (afgezien van mijn wanadoo instellingen)? Hoe zit het nu met de Xbox configuratie? Moet ik de dns adressen opgeven die ik van wandoo heb gehad (195.96.96.97 en 195.96.96.33 )? Moet ik bij de PPoE settings dat c nummer opgeven met @wanadoo erbij of zonder? Moet ik nog een host name opgeven of een mac adres? Sorry als ik zo loop te zeiken maar ik :9 me gewoon op een weekendje Xboxen en daarom wil ik het zeker weten...

Laatst bewerkt: 4 apr 2003
  19. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Voor de 93845927502983083ste keer: Neen, dat is niet genoeg.

20. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Re: Re: Re: Windows ICS

Ja, je loopt wel vreselijk te zeiken... :+ (Nee, hoor. het forum is juist bedoeld om vragen te stellen! :))

Als je de internet kaart van je PC share-t dan krijt de andere kaart automagisch IP adres 192.168.0.1 en wordt er een mini DHCP servertje op je PC geinstalleerd. Als het goed is kun je dan je Xbox volledig op automatisch zetten.

In geen geval moet je iets bij PPPoE of MAC invullen; dat is niet nodig. Als dan je Xbox wel een IP adres krijgt, maar het DNS niet werkt, volg dan de volgende stappen:

1: Check je PC of de firewall aktief is. Zo ja, zet die even uit (voor de duur van de test).

Werkt het dan nog niet, dan:

2: Vul de DNS adressen handmatig in in je Xbox.

Deel Deze Pagina